Gabe 23.06.2014 00:26:44 | |
---|
AngieRainbow: Tämä kaikki totta, mutta nuo on tie vintage-vahvistin kaasuihin. Tiedän, mistä puhun... Mulla on sekä Marshall (vm. 1987) että Fender (vm. 1962) ladattu täyteen Jukkiksen vintage-putkia. Nykyputket myin halvalla helvettiin. Noh, mulla ei ole nyt mitään kuumotuksen kohteita mielen päällä. Eli seuraavaksi voisi ihan hyvin gasitella jotain vanhempaa konetta, sellainen on aina joskus mielessä pyörinyt. |
Gabe 23.06.2014 09:14:26 | |
---|
AngieRainbow: Tämä kaikki totta, mutta nuo on tie vintage-vahvistin kaasuihin. Tiedän, mistä puhun.... Minun ei varmaan jatkossa kannattaisi enää keskustella sinun ja Jukkiksen kanssa, käy aina kalliiksi. :D Taannoin Jukkis lähetti jonkun keskustelun yhteydessä klipin missä soitti CS 1960 Stratollaan, pari kuukautta myöhemmin huomasin ostaneeni sellaisen. Sitä ennen oli ne sinun ja Jukkiksen höpötykset 5E3:sesta ja se Jukkiksen ketju missä oli Brown ja Tweed Deluxet vertailussa, no minähän päädyin ostamaan Bad Catin version aiheesta. Nyt menin sinun mainintasi jälkeen perehtymään Jubileehen ja huomaan taas pelottavaa kutinaa takaraivossa. Ja nämä putket vielä tähän päälle tietty.. |
kid ego 23.06.2014 11:51:51 | |
---|
Jucciz: Laitoin pikaviestiä. Hajosin. :D Onneksi mulla ei ole putkivahvistinta. Ei tarvitse laittaa pikaviestiä... "Oon Jari, kun se on Atte." - Linda |
p130 23.06.2014 11:58:45 | |
---|
Jucciz: Laitoin pikaviestiä. Laita ennemmin ne hinnat esille. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Jucciz 24.06.2014 11:19:16 | |
---|
Kaksi Rola Celestion G12-80 -kaiutinta vuodelta 1980 päätyi plakkariin. Noita on aina hyvä olla varalla, ja ne toimivat upeasti Marshallin perässä. Tehonkestoakin on mukavasti. Kiitokset jäsenelle mullet head erittäin sujuvasta kaupankäynnistä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
JaaGeRMaisTeR 24.06.2014 21:21:51 | |
---|
Rohkea testi ja ostin eminence wizardin. Vaikuttaa aika rapsakalle, eikä yhtään hullummalle tötterölle. |
arppah8 24.06.2014 21:24:18 | |
---|
Kakkoslautaan tuli eilen hankittua Mooer Baby Tuner. Ja tänään oli kolahtanut postilaatikkoon plekuja neljälläkympillä, kaksi Red Bear Big Jazzeria. Mukana tuli myös huoltosetti joka unohtui tilauksesta alunperin mutta laittoivat näemmä kaupantekijäisiksi. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Kimmo72 25.06.2014 15:46:20 | |
---|
Kimmo72: San Diegossa alettiin Carvinin toimesta vuolemaan mulle JB200C kitaraa. Ja sieltähän se tuli. On se kyllä komia, ehdottoman hyväkin myös. Sähköillä en ole vielä kerenny testailemaan. Luulin jo että sieltä tuli väärä väri kun luonnossa näyttää enemmänkin vähän turkoosilta kuin sapphire blue väriltä, mutta kai se oikea on kun kuvissa se sitten taas on enemmän sininen. Made in USA tekstiä ei lavassa ole, jostain syystä. Reklamaation paikka :) Muutama amatööripuhelinpaska kuva. Melkonen konehuone ainakin on. https://mega.co.nz/#F!VYwGXJJQ!Eeo9qZ4DDdVGZcMcRnprzA Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Karhukoira74 25.06.2014 17:23:07 | |
---|
Viimeset meni taas tästä kuusta...ja parilta heinäkuun viikolta, mutta hain Squierin Hello Kitty -straton =) Tyttärelle.......fjiuuuu... -So many assholes, so few bullets- |
Gabe 25.06.2014 18:32:16 | |
---|
Gabe: Jukkikselta wanhoja putkia Bad Catin sisuksiin, odotan suurella mielenkiinnolla. No niin, nyt on otettu ensipuraisu NOS putkista. Täytyy kyllä sanoa että olen aidosti todella yllättynyt tuloksista, en odottanut että ero olisi ihan näin vaikuttava. Classic Cat oli jo valmiiksi ihan napakymppi mutta aika iso osa potentiaalista olisi jäänyt huomaamatta jos olisin tyytynyt nykyputkiin. Pitää alkaa syksyllä hamstraamaan NOS putkia varastoon aina tilaisuuden salliessa, entiseen ei ole enää paluuta. |
Dunga 25.06.2014 18:38:40 | |
---|
Pharaoh Fuzz tuli taloon, käymään. Ehkä se pitäs jo täsä vaiheessa hoksata että muffityyppiset ei oo mun juttu joten kiertoon lähtenee :/ Red dot Sunface NKT275 puolestaan saa viihtyä ainakin toistaiseksi valkopilkun kaverina. Aika kivasti lähtee juuri sopivasti enemmän ruttua että keksii käyttöä :) War... war never changes. |
Gabe: No niin, nyt on otettu ensipuraisu NOS putkista. Täytyy kyllä sanoa että olen aidosti todella yllättynyt tuloksista, en odottanut että ero olisi ihan näin vaikuttava. Classic Cat oli jo valmiiksi ihan napakymppi mutta aika iso osa potentiaalista olisi jäänyt huomaamatta jos olisin tyytynyt nykyputkiin. Pitää alkaa syksyllä hamstraamaan NOS putkia varastoon aina tilaisuuden salliessa, entiseen ei ole enää paluuta. Mukava kuulla, etteivät menneet hukkaan! Sit vielä 6V6-rintamalle vanhan liiton jöpinää, sillä noissa pienempitehoisissa koneissa niitä on kiva ajella ruvelle. :) P.s. Miten kuvailisit soundin muuttumista? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Laulava Kylätohtori 26.06.2014 09:38:07 | |
---|
Näyttää vähän siltä, että tuli ostettua Japaninmaalla kasaan pykätty Fenderin Strato. Oikeastaan piti vähentää kitaroita, mutta kun halvalla sai. Ja ideana on myös, että jospa maalaisi tuon punaiseksi ja vetäisi nitrolakan päälle (nykyisin sunburst). Tämä kiinnostaisi myös siksi, että olisi enemmän kuin mielenkiintoista itse todeta, miten paljon lakan poistaminen vaikuttaa soundiin. Tuossa saattaa olla Texas Specialit, myyjä ei ollut varma, mutta näin edellisen omistajan mukaan. Onko hyvää keinoa varmistua siitä, ovatko mikit TS:t vai ei. Sinänsä hauskaa, koska TS:ja onkin pitänyt testata jo pitkään. Tosin sillä edellytyksellä, että mikit todella ovat TS:t... Katsotaan nyt, jos maalaushommiin viitsii ryhtyä, mutta miten jengi on kitaroitaan maalannut? Onko kunnon maaliruisku ainut tapa saada kunnon pinta? - Thunder will never die! |
Stalkah 26.06.2014 09:44:06 (muokattu 26.06.2014 09:45:20) | |
---|
Kerpules, on jo itellänikin pitkään kilkutellut taka-aivossa nuo NOS -putket. Noinkohan Jukkikselta niitä vielä löytyy elo-syyskuun taitteessa, kun saan itsekin Bad Catin? :P Kokemukseni perusteella JJ:n putkista on vielä parantamisen varaa... Erään toisen jäsenen kanssa tehtiin vaihtokaupat delay -spedujen kesken. MXR Carbon Copy lähti enemmän tarvitsevalle ja itse sain sopivan välirahan saattelemana tilalle Strymon El Capistan -nauhakaikumallinnuspönikän. Rupesin alun perin miettimään vaihtoa toiseen delaypurkkiin ihan tap tempon puutteen vuoksi ja nyt samassa paketissa tuli paljon muutakin kivaa. Meinaan, että ommuuten hyvä - ei Strymoneja suotta kehuta. Käsitykseni digivehkeiden soundillisesta laadusta muuttui kerrasta. Tap tempokin toimii pirun hyvin, mutta loppupeleissä se taisikin jäädä kaikkein vähiten mielenkiintoiseksi seikaksi tässä vehkeessä :D Tänään ekat treenit tuolla esissä bändin kera, joten pääsee heti tunnelmoimaan ihan kunnolla. "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |
Jucciz 26.06.2014 10:41:34 | |
---|
Stalkah: Kerpules, on jo itellänikin pitkään kilkutellut taka-aivossa nuo NOS -putket. Noinkohan Jukkikselta niitä vielä löytyy elo-syyskuun taitteessa, kun saan itsekin Bad Catin? :P Pelko pois, varmasti löytyy. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Gabe 26.06.2014 10:41:52 | |
---|
Jucciz: Mukava kuulla, etteivät menneet hukkaan! Sit vielä 6V6-rintamalle vanhan liiton jöpinää, sillä noissa pienempitehoisissa koneissa niitä on kiva ajella ruvelle. :) P.s. Miten kuvailisit soundin muuttumista? Ehdottomasti, uusin NOS putket kyllä kaikkiin vahvistimiin ja alan kartuttamaan varastoa tulevaa varten. Oikein ärsyttää kun tätäkään ei viitsinyt aiemmin selvittää. Viimeksi otti yhtä pahasti nuppiin kun huomasin että miten suuri merkitys elementillä on soundiin. Pienetkin asiat vaikuttavat voimakkaasti kokonaisuuteen. Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Aion nyt perehtyä aiheeseen oikein toden teolla, en malta odottaa mitä kaikkea tämän takaa vielä löytyykään. Tämä oli tosiaan vasta ensipuraisu aiheeseen. Vaikutus oli todella kokonaisvaltainen. Yleisesti ottaen soundi avautui ja selkeni ihan uudella tavalla ja muuttui entistäkin tasapainoisemmaksi. Kuin olisi nostettu peitto päältä, näin kuvainnollisesti puhuen. Varsinkin tone-säädin heräsi ihan uudella tavalla, etenkin ensimmäinen puolisko muuttui paljon aiempaa käyttökelpoisemmaksi. Muutos soundissa säätimen alku- ja loppupään välillä on entistä suurempi mutta siirtyminen tummasta kirkkaaseen käy paljon hienovaraisemmin. Myös volume-säätimen käyttäytyminen muuttui hieman, tuohan alkaa esikuvaansa mukaillen säröytymään jo aikaisin, nyt siitä puolen välin yli mentäessä soundi pysyy miellyttävän helkkyvänä vaikka särön määrä kasvaakin voimakkaammin. Ja kun ottaa huomioon sen että soundissa ei alun alkaenkaan ollut mitään vikaa, nyt se on ihan huikea! Älkäähän hyvät putkimiehet heittäkö hyvän vahvistimenne koko potentiaalia hukkaan huonojen putkien kanssa puljaamalla! |
Jii-Gee 26.06.2014 10:49:05 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Näyttää vähän siltä, että tuli ostettua Japaninmaalla kasaan pykätty Fenderin Strato. Kyseessä lienee sama keppi mitä itse kyselin huhtikuussa. ..mutta kun halvalla sai. Jos myyjä olisi jo silloin asettanut hintapyynnin kohdilleen / nykyisen pyynnin hoodeille niin toi olis mulla jo.. ostin sit toisen vastaavan. |
Sarko 26.06.2014 10:57:42 | |
---|
Käytetty Harley Benton 2x12-komootti Celestion G12M Greenbackeillä varustettuna. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Jucciz 26.06.2014 11:11:47 | |
---|
Gabelle kiitos raportista sekä kaupoista! :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Confidentum 26.06.2014 11:40:44 | |
---|
Jos on liian vähän keikkoja, on aivan liikaa aikaa nysvätä soundien kanssa |