Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 580 81 82 83 84444 445 446 447 448
Vilpur1
23.06.2014 14:19:01
Spirocore: Jonkun verran tulee seurattua blocket.se:tä, samoin diskant.se:tä. Piti aikoinaan jopa ostaa yksi LP sieltä, ihan noutamalla Stokiksesta, mutta sepä ehti mennä paikalliselle.

Ainakin ruotsin hinnat on aika samoissa kuin Suomessa, eli mitään ihan ryöstyhalpaa sieltä ei kyllä löydä sen useammin kuin toriltakaan.

Mä olen ostanut juuri Blocket.se:n kautta yhden vahvistimen yksityiseltä henkilöltä. Tavara ei ehkä ole halvempaa kuin Suomessa mutta tarjonta on huomattavasti laajempi ja mielenkiintoisia laitteita on useammin tarjolla kuin meidän torilla.
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Seba
23.06.2014 14:46:34

Krice: Kaksi kitaraa olen ostanut ja huomannut sen, että en pidä käytetyistä kitaroista, koska niihin jää edellisen soittajan tuntuma.

Eisssssss :)
fox
23.06.2014 14:48:38

Seba: Eisssssss :)

No ajattelepa - saattaa olla paha karma? Mulla on muuten yks japsibasso, jonka edellinen omistaja oli ittensä vetänyt kiikkuun.. Siinä varmaan asuu paha, tai jotain?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
CountX
23.06.2014 14:59:30
Meinasin myydä torilla melkein uuden, itselle vähän liian ison prätkärotsin, mutta eikö siellä ole jo valmiiksi kaksi kaksi samankokoista rotsia, jotka ei vielä lisäksi tunnu menevän kaupaksi.
Pitänee laittaa huuto.nettiin tai tori.fi:hin.
Osteri
23.06.2014 15:07:51
Krice: ...en pidä käytetyistä kitaroista, koska niihin jää edellisen soittajan tuntuma.

Minusta toisinaan tuntuu että edellisten soittajien tuntuma - joskus jopa epävireinen- korjaantuu huolellisella säädöllä ja muulla siistimisellä. Kitara ikään kuin herää uuteen nousuun. Sillä perusteella itseasiassa pidän erityisesti käytetyistä kitaroista kun ne ovat niin nöyriä ja kiitollisia takaisinpäin. Siinähän sitten kumarrellaan puolin toisin ja ollaan kohteliaita soiton ohella.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Durty
23.06.2014 17:52:20
JaaGeRMaisTeR: Luulen ettei ne pelien pelaajat ole juurikaan kamppeita täältä ostanutkaan.
Sitä juuri tarkoitan. Soittoharrastus ei edes ala, kun on liian kiire pelata.
klobasa
23.06.2014 18:20:08
Aikaahan tuo myynti vie, mutta nyt on saatu lopulliseen päätökseen kamojen vaihto. Vaihdokkina tullut kitara oli loistava ja olisin kyllä voinut mielelläni pitää sen itsellä, mutta halusin pitää kiinni alkuperäisestä ajatuksesta, että yksi kitara riittää. Vaihdokki löysi lopulta uuden kodin ja lähti tänään kohti uutta osoitetta.

Kaksi käsityönä tehtyä kotimaista vahvistinta, täydellisen tuunauksen kokenut Fender Baja telecaster + kaikki ylimääräiset kaiuttimet, keinokuormat, piuhat, hihnat, johdot, komponentit yms. yms. ovat vaihtuneet vähän simppelimpään settiin:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/860305/kaikki.jpg

Siinä on tänä päivänä ihan kaikki kitarakamani ja enempää ei ole tulossa ennen kuin opin soittamaan. Sitä odotellessa.
Laulava Kylätohtori
23.06.2014 18:34:52
klobasa: Aikaahan tuo myynti vie, mutta nyt on saatu lopulliseen päätökseen kamojen vaihto. Vaihdokkina tullut kitara oli loistava ja olisin kyllä voinut mielelläni pitää sen itsellä, mutta halusin pitää kiinni alkuperäisestä ajatuksesta, että yksi kitara riittää. Vaihdokki löysi lopulta uuden kodin ja lähti tänään kohti uutta osoitetta.

Tuossa vain-yksi-kitara-ajattelumallissa on jotain kiehtovaa ja houkuttelevaa, olen itsekin sitä välillä miettinyt. Tosin itsellä se olisi kaksi kitaraa, koska Työjuhdasta en luovu koskaan ja jos vaihtelua haluaa, niin se on sitten Työjuhdan rinnalle toinen kitara...

Kaksi käsityönä tehtyä kotimaista vahvistinta, täydellisen tuunauksen kokenut Fender Baja telecaster + kaikki ylimääräiset kaiuttimet, keinokuormat, piuhat, hihnat, johdot, komponentit yms. yms. ovat vaihtuneet vähän simppelimpään settiin:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/860305/kaikki.jpg

Tätä en itse taas ymmärrä ollenkaan. Tarkoitan tuota 'unpluggausta'. Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että minkälaista musiikkia soittelit, että tuo oli ylipäätään mahdollista, vai menikö musiikkilajikin uusiksi. Itsellä tuo ei olisi mitenkään mahdollista. Toisaalta arvostan ja nostan hattua tämän kaltaisille radikaaleille tempaisuille ja 'sydämen äänen' seuraamisille...

Ja asiaan liittyen, menihän se Okkokin, kun vaan laski tarpeeksi hintaa. Hyvä hinta - ostajalle...
- Thunder will never die!
klobasa
23.06.2014 18:46:18 (muokattu 23.06.2014 18:48:34)
Laulava Kylätohtori:
Tätä en itse taas ymmärrä ollenkaan. Tarkoitan tuota 'unpluggausta'. Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että minkälaista musiikkia soittelit, että tuo oli ylipäätään mahdollista, vai menikö musiikkilajikin uusiksi.

Sähkiksillä soittelin puhtaihkoilla tai pienellä rosolla mustaa blyyssiä. Samat likit ja rämpytykset kuulostaa akustiselta mielestäni paljon järkevämmiltä, koska soitan vain yksin. Ja erityisesti toimii kotivoimakkuuksilla paljon paremmin kuin mikään sähkisyhdistelmä mitä on koskaan tullut kokeiltua. Sähkiksen kanssa bluesrämpyttelyssä oli kokoajan tunne, että pitäisi olla muitakin soittajia ympärillä, mutta akustisen kanssa ei.

Eihän tuo unpluggaus onnistu jos musatyyli ei täsmää...

EDIT: Lisätään vielä se, että soittelin noita bluesrämpytyksiä n. vuodesta 1997 lähtien, mutta 4-5 vuoden tauko välissä. Aina sähkiksellä ja hyvillä kamoilla. Teräskielistä akustista kokeilin ekan kerran tämän vuoden keväällä ja unpluggauspäätös syntyi parissa päivässä. Ei ole paluuta.
balanced1
25.06.2014 11:38:37
Laitetaan tämä tänne, kun osuu parhaiten valmiista aiheista.
Jurppiiko muitakin kuin minua hävyttömät vaihtoehdotukset, kun olet myymässä kitaraa?
Minulla on myynnissä ollut Brian Moore C-90-kitara joka sentään maksaa uutena noin 3400$ ja tonnin hintapyyntö on normihintoihin nähden aika alakanttiin.
Tuntuu että mitä halvemmaksi tiputat hinnan, sitä hullumpia tarjouksia tulee.
Esim. tänä aamuna tarjottiin Mexikolaista Fender Stratocasteria ilman laukkua ja vieläpä Standard-mallia, eli ei todellakaan kalleimmasta päästä 150€ välirahalla vaihdossa kitaraani. Tuo ei ole ollenkaan ainut kerta kun tarjotaan täysin käsittämättömiä vaihtotarjouksia.
Toki rahaakin tarjotaan puolet pyynnistä usein. Möin joskus Fender stratocaster Masterbuilt-kitaraa torilla hintaan 2300€, joka oli aika halpa hinta kyseisestä kitarasta, tuli ostotarjous 900€ ja käskymuodossa kuinka kauppa etenee :D Kitarameni kitarapajan kautta uudelle omistajalle parissa viikossa hintaan 2600€.
Huoh..
JaaGeRMaisTeR
25.06.2014 12:46:00
balanced1: Laitetaan tämä tänne, kun osuu parhaiten valmiista aiheista.
Jurppiiko muitakin kuin minua hävyttömät vaihtoehdotukset, kun olet myymässä kitaraa?
Minulla on myynnissä ollut Brian Moore C-90-kitara joka sentään maksaa uutena noin 3400$ ja tonnin hintapyyntö on normihintoihin nähden aika alakanttiin.
Esim. tänä aamuna tarjottiin Mexikolaista Fender Stratocasteria ilman laukkua ja vieläpä Standard-mallia, eli ei todellakaan kalleimmasta päästä 150€ välirahalla vaihdossa kitaraani. Tuo ei ole ollenkaan ainut kerta kun tarjotaan täysin käsittämättömiä vaihtotarjouksia.
Toki rahaakin tarjotaan puolet pyynnistä usein. Möin joskus Fender stratocaster Masterbuilt-kitaraa torilla hintaan 2300€, joka oli aika halpa hinta kyseisestä kitarasta, tuli ostotarjous 900€ ja käskymuodossa kuinka kauppa etenee :D Kitarameni kitarapajan kautta uudelle omistajalle parissa viikossa hintaan 2600€.
Huoh..

Voihan sinne ilmotukseen lisätä, ettei vaihtoja. Kyllähän tuo ilmotuksen alku jo kertoo puhtaat myyntiaikeet. Mutta joo välillä, vaikkei tänne yhtä tyhmiä tarjouksia ole tullut.

Ite päivitin tavaroiden hintoja, kun laskeskelin uuden -30% + pyöristys jonnekkin päin.
JeKo
25.06.2014 12:55:38

balanced1: Laitetaan tämä tänne, kun osuu parhaiten valmiista aiheista.

Haha, tolle oli jo pakko nauraa.

Tuttua on joo. En jaksa käsittää porukkaa, jotka ei osaa lukea ilmotuksia. Vaikka kuinka selkeästi ilmoittaa että "vaihdot ainoastaan näihin" niin aina löytyy joku jantteri, joka tarjoaa jotain aivan muuta. Ja sitten on myös niitä, jotka yrittävät jotain kaupitella vaihdossa vaikka kuinka ilmoituksessa lukee ettei vaihtoja tällä kertaa.

Halvempi kama tuntuu menevän hyvin kaupaksi ylipäänsä, kalliimmat kitarat taas ei.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa
Osteri
25.06.2014 14:31:44
balanced1: Jurppiiko muitakin kuin minua hävyttömät vaihtoehdotukset, kun olet myymässä kitaraa?

Ei jurpi. Ei mitään merkitystä sillä mitä höpinää tai viestejä asiaan liittyy. Mahtuuhan niitä tuonne viestilaatikkoon.
Kaupankäynti ny vaan on sellaista pulinaa ja tosiostaja lopulta tulee puhelimella.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
klobasa
25.06.2014 16:56:29 (muokattu 25.06.2014 16:56:49)
Miltä kuulostaa tilanne, jossa henkilö vastaa ostoilmoitukseen ja sovitaan kaupat myyjän ehdottamalla tavalla. Sen jälkeen myyjän puolelta piiitkä radiohiljaisuus ja kaupat ei etene mihinkään. Kirjautuu sisään, ei vastaa viesteihin, ei reagoi useisiin kyselyihin. Lähetystä tai vastausta ei kuulu eikä näy.

Aivan.
Gary the pine
25.06.2014 17:17:57 (muokattu 25.06.2014 17:18:17)
klobasa: Miltä kuulostaa tilanne, jossa henkilö vastaa ostoilmoitukseen ja sovitaan kaupat myyjän ehdottamalla tavalla. Sen jälkeen myyjän puolelta piiitkä radiohiljaisuus ja kaupat ei etene mihinkään. Kirjautuu sisään, ei vastaa viesteihin, ei reagoi useisiin kyselyihin. Lähetystä tai vastausta ei kuulu eikä näy.

Aivan.

Jos raha ehti liikahtaa, niin peräsimeen vetohan tuo on, ilman liukkaria. Mutta jos ei vielä olla maksuaktia suoritettu, niin apina lienee kuorimassa banaania...
Tulin, näin, paskoin housuun.
balanced1
25.06.2014 20:52:18 (muokattu 25.06.2014 20:54:04)
JaaGeRMaisTeR: Voihan sinne ilmotukseen lisätä, ettei vaihtoja. Kyllähän tuo ilmotuksen alku jo kertoo puhtaat myyntiaikeet. Mutta joo välillä, vaikkei tänne yhtä tyhmiä tarjouksia ole tullut.

Ite päivitin tavaroiden hintoja, kun laskeskelin uuden -30% + pyöristys jonnekkin päin.

Ei vaihtoa ilmoituksessani lukeekin.
Edit: eipäs muuten luekkaan :D
Jukka Häikiö
25.06.2014 22:02:32

Kyllä noi romppeet menee,kalliimmatkin,tänään ampaisi matkaan 3Monkeys,tosin piti ottaa vaihdossa tollainen Pärssinen,no sille sitten hinta siihen malliin,jotta pitäis
kyllä kaikella järjellä mennä,suht vikkeläänkin vielä.Hieman jäykähköt kauppaehdot piti laittaa tolla hinnalla,siitäpä joku saa normi stankku LP:n hinnalla jotain aika paljon parempaa noin niinkus kitarana,jos ei lavassa ole pakko olla sitä G:tä ja ulkomuodon ihan 1:1.
Ton lisäksi kun saa vielä kaupaksi tuon Top Hatin,sittenpä ei ole kuin yksi vaffari kaksi kepukkaa,eipä tarvie sitten miettiä,että milläs tänään veetään,kuulostaa aika autuaalliselta kaiken kamarumban kiisselissä kahlanneena.
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
balanced1
25.06.2014 22:50:47
Jukka Häikiö: Kyllä noi romppeet menee,kalliimmatkin,tänään ampaisi matkaan 3Monkeys,tosin piti ottaa vaihdossa tollainen Pärssinen,no sille sitten hinta siihen malliin,jotta pitäis
kyllä kaikella järjellä mennä,suht vikkeläänkin vielä.Hieman jäykähköt kauppaehdot piti laittaa tolla hinnalla,siitäpä joku saa normi stankku LP:n hinnalla jotain aika paljon parempaa noin niinkus kitarana,jos ei lavassa ole pakko olla sitä G:tä ja ulkomuodon ihan 1:1.
Ton lisäksi kun saa vielä kaupaksi tuon Top Hatin,sittenpä ei ole kuin yksi vaffari kaksi kepukkaa,eipä tarvie sitten miettiä,että milläs tänään veetään,kuulostaa aika autuaalliselta kaiken kamarumban kiisselissä kahlanneena.

Ei tosiaan ole paha hinta tuosta kitarasta.
Kohta sinulle tarjoillaan 300€ arvoista Mex.straoa ja paria sataa :P
Jukka Häikiö
27.06.2014 00:08:30

Niin se vaan pärssinen ampaisi matkaan,noh,aika suuri ois ollut ihmetys,josko ei tuohon rahaan olisi mennyt,voi sanoa olleen siinä olleen keppiä enemmän kuin koko rahalla.Itse en noihin PRS:siin ole aiemmin syttynyt,tosin ei ole ollutkaan tätä ennen kuin yksi cu-24,jolle en kyllä lämmennyt alkuunkaan,mutta täytyy sanoa tämän yksilön muuttaneen käsityksiä,aivan halvatun hyvä LP-henkinen peli,pesee aika monta CS-G:tä mennen tullen(eikä ole oma lehmä ojassa,kun itselläkin G ja kaupat pärssisestä jo tehty,ettei sen puoleen tarvie höpöttää).
Niin ne asenteet vaan muuttuu.....ja joutuu sanojaan taas syömään....yhtään peeärässäää ei tule,sanoin sen jälkeen kun olin päässyt eroon siitä 24-nauhaisesta....elämä opettaa vanhalle koiralle uusia temppuja.....näköjään....
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)