jappo121 24.06.2014 19:49:30 | |
---|
Tämän takia rumpuihinkin tuli aikoinaan alakalvot. Lavalle jäi isot kasat hartsia ja ligiiniä pitkällisen tärinän ja resonoinnin takia... "En tunne, enkä tiedä hänestä henkilönä mitään, en halua häntä millään tavalla loukata tai muutenkaan kenenkään mieltä pahoittaa."
Lause joka oikeuttaa kommentoimaan mitä vaan kenestä vaan... |
pkuukas 24.06.2014 20:03:48 | |
---|
Taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen. |
Isotalo 24.06.2014 22:56:36 | |
---|
JuhaHo: Minulle on kerrottu myös tukkoon soittamisesta. Kuulemma puutteisella tekniikalla musikantti voi soittaa hyvin aukisoitetun soittimen tukkoon. Mä en millään keksi tälle huhupuheelle mitään järkevää perustetta. Jos soitinta on soitettu paljon, saattaa se ehkä vähemmällä pompottelulla mennä vähän tukkoon. |
Heikki L. 24.06.2014 23:03:44 | |
---|
Isotalo: Mä en millään keksi tälle huhupuheelle mitään järkevää perustetta. Jos soitinta on soitettu paljon, saattaa se ehkä vähemmällä pompottelulla mennä vähän tukkoon. Tai jos ei saa soitinta soimaan optimaalisesti, niin silloinhan se käyttämättä jäänyt "sointireservi" voi teoriassa mennä tukkoon? Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
Saimou 24.06.2014 23:35:32 | |
---|
Isotalo: Mä en millään keksi tälle huhupuheelle mitään järkevää perustetta. Jos soitinta on soitettu paljon, saattaa se ehkä vähemmällä pompottelulla mennä vähän tukkoon. Bassomyytinmurtajista päivää! Todistan huhun paikkansapitävyyttä: Lainasin takavuosina kontrabassoani ystävälleni, jonka soundi-ihanne oli tuolloin huomattavan "tumppu" kun taas itse olin enemmän kallellaan skandinaaviseen, pitkän sustainin suuntaan. Kun basso tuli takaisin, se kuulosti hetken aikaa lainaajaltaan ja minun piti ottaa bassolta luulot pois ihan tosissaan. Puulla on muisti. |
Isotalo 24.06.2014 23:44:05 | |
---|
Saimou: Bassomyytinmurtajista päivää! Todistan huhun paikkansapitävyyttä: Lainasin takavuosina kontrabassoani ystävälleni, jonka soundi-ihanne oli tuolloin huomattavan "tumppu" kun taas itse olin enemmän kallellaan skandinaaviseen, pitkän sustainin suuntaan. Kun basso tuli takaisin, se kuulosti hetken aikaa lainaajaltaan ja minun piti ottaa bassolta luulot pois ihan tosissaan. Puulla on muisti. Olisko tässä sitten se Heikin mainitsema sointireservi mennyt käyttämättömänä tukkoon? Mahtavaa foliohattuhommaa! :D https://soundcloud.com/pirkkaisotalo |
Heikki L. 25.06.2014 00:27:22 | |
---|
Isotalo: Olisko tässä sitten se Heikin mainitsema sointireservi mennyt käyttämättömänä tukkoon? Mahtavaa foliohattuhommaa! :D Mulla oli enemmänkin mielessä aloittelija, joka ei saa bassosta ulos kuin rahinaa ja vingahtelua.... Saimoun tapauksessa kyseessä on tietenkin muisti :) Mut eniveis hyvinkin mielenkiintoinen aihe. Soittajan kykyä oppia kaivamaan soittimestaan paras saundi ei pidä unohtaa. Sekin on mahdollista, että soittaja vaan löytää tietyn ajan jälkeen hyvän saundin bassosta. Tällöin soitin ei niinkään aukea vaan itse musikantti. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
okabass 25.06.2014 00:33:52 (muokattu 25.06.2014 05:40:26) | |
---|
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
Minulla on tapana tarkistella erilaisia kitaroihin liittyviä ilmiöitä, myyttejä ja fysiikkaa tältä sivulta. Tässä pohditaan tuota soittamisen vaikutusta soittimen sointiin ja mitä havaintoja siitä voidaan tehdä: http://www.liutaiomottola.com/myth/played.htm |
JuhaHo 25.06.2014 10:19:04 | |
---|
Saimou: Bassomyytinmurtajista päivää! Todistan huhun paikkansapitävyyttä: Lainasin takavuosina kontrabassoani ystävälleni, jonka soundi-ihanne oli tuolloin huomattavan "tumppu" kun taas itse olin enemmän kallellaan skandinaaviseen, pitkän sustainin suuntaan. Kun basso tuli takaisin, se kuulosti hetken aikaa lainaajaltaan ja minun piti ottaa bassolta luulot pois ihan tosissaan. Puulla on muisti. Tällaistakin on kerrottu, että kontra pysyy auki niistä paikoista, joista sitä paljon soitetaan. Kokenut ja osaava basisti pystyy vieraasta soittimesta kertomaan mistä asemista ja kieliltä se on jäänyt vähälle soitolle. |
hollstro 25.06.2014 12:08:22 | |
---|
GiovanniDiRondo: Minulla on tapana tarkistella erilaisia kitaroihin liittyviä ilmiöitä, myyttejä ja fysiikkaa tältä sivulta. Tässä pohditaan tuota soittamisen vaikutusta soittimen sointiin ja mitä havaintoja siitä voidaan tehdä: http://www.liutaiomottola.com/myth/played.htm Miten voi kirjoittaa noin paljon noin vähäisellä sisällöllä? Lyhyesti; soittajat ja yleisö havaitsevat eron vanhempien soittimien hyväksi ja sisäänsoiton positiivisista vaikutuksista, mutta tutkimusten puuttuessa. asiaa ei one pystytty tieteellisesti vahvistamaan. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Klezberg 25.06.2014 12:42:45 | |
---|
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Rämppy 26.06.2014 16:38:30 | |
---|
Auki soittamisesta on monella rahattomalla soittajalla kokemusta. Kaikkein köyhimmillä on PA-kokemusta. En sitten malttanut olla sanomatta. |
GiovanniDiRondo 28.06.2014 08:23:17 | |
---|
Voisikohan tässä ilmiössä olla kyse siitä, että kielen värähdellessä satulauraan muodostuu kielen punosten kohdalle mikroskooppisia vaakasuuntaisia uria? Näin kielen kosketuspinta satulaan kasvaa, ja sointi paranee. Tätä kautta voisi myös olettaa, että soittajan soittotavalla voisi olla vaikutusta. |
hollstro 28.06.2014 08:46:40 | |
---|
GiovanniDiRondo: Voisikohan tässä ilmiössä olla kyse siitä, että kielen värähdellessä satulauraan muodostuu kielen punosten kohdalle mikroskooppisia vaakasuuntaisia uria? Näin kielen kosketuspinta satulaan kasvaa, ja sointi paranee. Tätä kautta voisi myös olettaa, että soittajan soittotavalla voisi olla vaikutusta. Eli hyvä saundi menetetään joka kerta kun virettä säädetään? EI varmankaan ole tästä kyysmys. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Topiello 28.06.2014 13:26:58 | |
---|
Ifouni surisee jo kolmatta päivää Presarin kaulassa eikä Pulling Teeth tahdo vieläkään sujua. Olenko homo? |
JudeJude 28.06.2014 18:09:12 | |
---|
Topiello: Ifouni surisee jo kolmatta päivää Presarin kaulassa eikä Pulling Teeth tahdo vieläkään sujua. Olenko homo? Lopetatko saman tien tollasen puheen. Homofobiaa kokea saa netin ulkopuolella ihan tarpeeksi. Tota sanastoa ei käytetä haukkumasanana, ikinä. Kiitos. "Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
http://soundcloud.com/hohka |
Topiello 28.06.2014 18:24:45 | |
---|
JudeJude: Lopetatko saman tien tollasen puheen. Homofobiaa kokea saa netin ulkopuolella ihan tarpeeksi. Tota sanastoa ei käytetä haukkumasanana, ikinä. Kiitos. Pyydän anteeksi. Se oli ajattelemattomasti sanottu. |
JudeJude 28.06.2014 18:35:00 (muokattu 28.06.2014 18:35:30) | |
---|
Topiello: Pyydän anteeksi. Se oli ajattelemattomasti sanottu. Kiitos. Oot tosi rohkea kun voit myöntää sen. Saat anteeksi. "Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
http://soundcloud.com/hohka |