Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Warping=?
1
yhyy
25.06.2014 02:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Törmäsin tällaiseen termiin jossain netin kätköissä.
Sain käsityksen, että termi on DJ:lle tärkeä hallita ja etenkin itse warping-menetelmä.
Mitä tämä mysteerinen Warping siis meinaa? O.o
Olen ilmeisesti jäänyt paljosta paitsi kun tästä en ole aiemmin kuullut.
Voisiko joku älykäs siis häikäistä tällaista umpiaivoa tiedoillaan? :D
 
Kalmo
25.06.2014 12:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Abletonin sivuilta:
 
The Definition of warp, warping and warped music
 

 
Lets start by defining what is meant by warp, warping or warped music. When you load an audio file into Ableton Live you have the option to warp or not warp the audio. When you don't warp the audio Ableton Live will play the file in its natural state, however when you choose to warp the file you are able to give Ableton Live an in-depth understanding of the tracks speed so it can synchronise the track perfectly with any others you load into your set. Warping music, refers to going through this process of telling Ableton Live all the information it needs to synchronise your full track perfectly. Warping even allows you to synchronise tracks with many timing imperfections
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
yhyy
26.06.2014 01:56:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Abletonin sivuilta:
 
The Definition of warp, warping and warped music
 

 
Lets start by defining what is meant by warp, warping or warped music. When you load an audio file into Ableton Live you have the option to warp or not warp the audio. When you don't warp the audio Ableton Live will play the file in its natural state, however when you choose to warp the file you are able to give Ableton Live an in-depth understanding of the tracks speed so it can synchronise the track perfectly with any others you load into your set. Warping music, refers to going through this process of telling Ableton Live all the information it needs to synchronise your full track perfectly. Warping even allows you to synchronise tracks with many timing imperfections

 
Ahaa eli warping on ilmeisesti sitä, että muokkaa audioraidan timingiä laittamalla warping-moodin päälle.
Tarkemmin ajateltuna, oon vissiin warpannut=muokannut oman audion timingiä joskus.:D
Ammattisanastot...x)
 
Kyllähän tuo warping on tärkeä remixauxeen:)
 
yhyy
10.07.2014 13:38:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä löysin tuon WARPING -moden abletonista.
Nyt sitten täytyy vähän ihmetellä!
 
Elikkä voinko pidentää sitä audio-ääntä tai hidastaa sitä?
Toinen juttu, että miten saa ne ylimääräiset äänet pyyhittyä pois?
Mulla ei suostu pyyhkimään niitä! D:
 
Toiveikkaana jäädään odottelemaan teidän älykkäämpien vastauksia!(=
 
Danko
10.07.2014 19:05:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yhyy: Elikkä voinko pidentää sitä audio-ääntä tai hidastaa sitä?
 
Voit.
 
Toinen juttu, että miten saa ne ylimääräiset äänet pyyhittyä pois?
Mulla ei suostu pyyhkimään niitä! D:

 
Tuota, tarkennatko hieman mitä 'ylimääräistä' sulla siellä nyt on?
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
yhyy
10.07.2014 23:46:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Voit.
 
Kiitos vastauksesta! Tosi kiva homma! :) Täytyykö sitä raitaa "levittää" tms..? Vai kenties jokin asetus siinä raidassa, mitä painamalla ääni hidastuu?
 
Tuota, tarkennatko hieman mitä 'ylimääräistä' sulla siellä nyt on?
Rummut audio-raidalla, missä on yx kohta, minkä haluan säilyttää.
Sitten loppuosa on ylimääräistä.
Kuulostaako mahdolliselta "leikata" jäljelle vain se haluttu kohta?
(Helpottaisi tuota loop-kirjaston käyttöäkin paaaljon, kun tietäisi, että koko "settiä" ei tarvitse mukaan ymppäyttää).
 
Danko
16.07.2014 14:12:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yhyy: Kiitos vastauksesta! Tosi kiva homma! :) Täytyykö sitä raitaa "levittää" tms..? Vai kenties jokin asetus siinä raidassa, mitä painamalla ääni hidastuu?
 
Rummut audio-raidalla, missä on yx kohta, minkä haluan säilyttää.
Sitten loppuosa on ylimääräistä.
Kuulostaako mahdolliselta "leikata" jäljelle vain se haluttu kohta?
(Helpottaisi tuota loop-kirjaston käyttöäkin paaaljon, kun tietäisi, että koko "settiä" ei tarvitse mukaan ymppäyttää).

 
Tähän saa joku Live-käyttäjä neuvoa, mut ainakin Pro Toolsissa on Varispeed-algoritmi jolla looppia venyttäessä vire laskee. Tai jos haluaa vireen pysyvän samana, on myös asetukset rytmiselle sekä mono- ja polyfonisille äänilähteille.
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
yhyy
17.07.2014 23:44:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Tähän saa joku Live-käyttäjä neuvoa, mut ainakin Pro Toolsissa on Varispeed-algoritmi jolla looppia venyttäessä vire laskee. Tai jos haluaa vireen pysyvän samana, on myös asetukset rytmiselle sekä mono- ja polyfonisille äänilähteille.
 
Ok. Tällä hetkellä oon saanut pätkittyä audiot sopivan mittaisiksi ihan "leikkaamalla". :D Kun mulla ei käsittääkseni ole semmoisia audion muokkaus-toimintoja koneella.:/
 
Henri Henri Olavi
18.07.2014 11:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yhyy: Ok. Tällä hetkellä oon saanut pätkittyä audiot sopivan mittaisiksi ihan "leikkaamalla". :D Kun mulla ei käsittääkseni ole semmoisia audion muokkaus-toimintoja koneella.:/
 
Sä voit siinä samplessa määrittää mikä osa soi. Ja paljon muutakin. Ei tarvitse itse raitaa leikellä.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
yhyy
22.07.2014 06:09:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Sä voit siinä samplessa määrittää mikä osa soi. Ja paljon muutakin. Ei tarvitse itse raitaa leikellä.
 
Tarkoitatko, että jos sämple esim. koostuu useasta soittimesta, voin deletoida sieltä "huonot" soundit pois?
(Mun käyttämät sämplet on olleet simppeleitä, esim. taputus.:D)
 
Henri Henri Olavi
22.07.2014 09:32:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yhyy: Tarkoitatko, että jos sämple esim. koostuu useasta soittimesta, voin deletoida sieltä "huonot" soundit pois?
(Mun käyttämät sämplet on olleet simppeleitä, esim. taputus.:D)

 
Audiosamplesta et saa muuten kuin leikkaamalla asioita fyysisesti pois. Tarkoitin yllä, että jos sample esim. on se taputus, voit määrittää Liven sample editorissa mm. sen mistä kohdasta sample alkaa soimaan ja mihin päättyy
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
yhyy
22.07.2014 22:42:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Audiosamplesta et saa muuten kuin leikkaamalla asioita fyysisesti pois. Tarkoitin yllä, että jos sample esim. on se taputus, voit määrittää Liven sample editorissa mm. sen mistä kohdasta sample alkaa soimaan ja mihin päättyy
 
Aaaa... Taisin löytää sellaisen napin
Siis: start.... end....
Kokeilemaan.:)
Tnx dude!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «