Aihe: Tarjous laari.
1 2 3 4 5175 176 177 178 179251 252 253 254 255
kincy
24.06.2014 17:35:56 (muokattu 24.06.2014 17:44:48)

El Jefe:
...paremmat viisteet, parempi viimeistely ja ne tehdään paremmasta puusta (vaahtera).

Oiskohan nyt taas ihan noinkaan. Ainakin tuota parempaa puuta (vaahtera) epäilen kyllä vähintäänkin paljon. Ei se vaahtera kerro vielä juuri mitään.

Tour Custom - Introduced in the early 1980s, Tour Custom drums consisted of a mahogany/birch blend for a deeper fundamental tone. The line was re-introduced in 2006 as a semi-pro kit with 100% Maple shells and 60 degrees R2 bearing edges for a warm and round tone.

Tuossa jo todetaan että kyseessä on semi-pro tason setti. Siinä ei paljon auta R2 viisteet ja vaahtera runkomateriaalina.

Ei siis mitenkään sikäli moittien mutta melkeen luottaisin enemmän siihen vanhaan 8000 sarjaan kun laadusta puhutaan.

E:Sekoilua korjattu..
-Dr.DW-
24.06.2014 17:48:00 (muokattu 24.06.2014 17:49:11)
kincy: Oiskohan nyt taas ihan noinkaan. Ainakin tuota parempaa puuta (vaahtera) epäilen kyllä vähintäänkin paljon. Ei se vaahtera kerro vielä juuri mitään.

Kyllähän vanhaan aikaan rauhassa kasvanut ja hitaasti kitunut puu on paljon tiheäsyisempää, kuin nykyisin korjattava "pikakasvatuksella" tehty höttöpuu... Mutta, sehän taidettiinkin jo mainitakin.

E: Mie se en opi millään tuota lauseen lainaamista... Vaatiiko se asteriksit, vai mitähän kerpele... Kertokaa joku fiksumpi miullekkii!
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
iekku84
24.06.2014 17:50:07
Niin. Aika jännä et vanha 8000 oli pro tasoa ja uusi semopro. Kiinan höttöpuut noissa uusissa semipro pannussa taitaa olla.
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
Velli
24.06.2014 18:04:55
Uudet Tour Customit ovat about samaa tasoa uusien Stage Customien kanssa, eli tyyliin "ihan kivat". Vanhat Tour Customit olivat pro-rumpuja. Eräässä treeniksessä, jossa tulee tasaisen epäsäännöllisesti soitettua, on vanhat Tour Customit ja kyllä ne pesee nuo nykyiset ihan mennen tullen

-Dr.DW-:
E: Mie se en opi millään tuota lauseen lainaamista... Vaatiiko se asteriksit, vai mitähän kerpele... Kertokaa joku fiksumpi miullekkii!

Hakasulkujen sisällä oleva teksti tuee lainattuna (vihreänä) ja hakasulkujen ulkopuolelle jäävä teksti näkyy normaalina mustana tekstinä.
kincy
24.06.2014 18:05:23

Tarkotin lähinnä sitä, että ei vaahteraa pidä pitää itsestään "parempana" puuna. Laadukkaita rumpuja valmistetaan monista muistakin materiaaleista. Vanha mahonki/koivurunko voi olla merkittävästi laadukkaampaa kuin uuden mallin vaahterarunko. Soundiin vaikuttaa monet tekijät, ei pelkästään vaahtera.
El Jefe
24.06.2014 18:14:01
kincy: Oiskohan nyt taas ihan noinkaan. Ainakin tuota parempaa puuta (vaahtera) epäilen kyllä vähintäänkin paljon. Ei se vaahtera kerro vielä juuri mitään.

Tuossa jo todetaan että kyseessä on semi-pro tason setti. Siinä ei paljon auta R2 viisteet ja vaahtera runkomateriaalina.

Ei siis mitenkään sikäli moittien mutta melkeen luottaisin enemmän siihen vanhaan 8000 sarjaan kun laadusta puhutaan.

E:Sekoilua korjattu..

Semi-Prohon ei auta hyvät viisteet, rungot ja ripustukset? Varmaan vanhoihin kasitonnisiinkin ripustukset uusisi ja ehkä viisteet niin soundi paranisi, riippuen tietysti mitä hakee. Oliko ne sitten kuinka proot, sitä en tiedä eikä edes kiinnosta.

Oot lukenut liikaa m-nettiä puiden laadusta. Meillä on treeniksen yläkerrassa mukava puuseppä, joka on erikoistunut suurlähetystöjen huonekalujen entisöintiin ja viimeistelyyn. Lisäksi samasta talosta löytyy 3 puuseppää, jotka rakentavat veneitä pääsääntöisesti. Vastapäätä treenistä on iso verstas, missä on töissä melkein 24h noin 10 puuseppää. Siellä olen itsekkin viisteitä korjaillut ja pieniä puutöitä tehnyt.

Noille puusepille olen näyttänyt paljon erinlaisia rumpuja ja kysellyt puiden laadusta ,menetelmistä ja liimoista. Vaahtera on vaahteraa kasvupaikasta huolimatta. Ei se pehmeäkään vaahtera välttämättä merkitse huonoa soundia. Esim. Sonorin Hilitessä oli erityisen pehmeää se puuaines eli vaahtera. Koneet (CNC), liimat ja menetelmät ovat kehittyneet tietenkin koko ajan.

Joissakin puissa varmasti vaikuttaa, tuleeko se Afrikasta vai Intiasta ,mutta näistä mulla ei ole tietoa.

http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=72422
Eemil: Kuten sanottiin olet selvästi jenkkiharrastaja koska et ymmärrä alkuunkaan mitä urheiluauto edes tarkoittaa.
markkuliini
24.06.2014 19:44:27

El Jefe: Semi-Prohon ei auta hyvät viisteet, rungot ja ripustukset? Varmaan vanhoihin kasitonnisiinkin ripustukset uusisi ja ehkä viisteet niin soundi paranisi, riippuen tietysti mitä hakee. Oliko ne sitten kuinka proot, sitä en tiedä eikä edes kiinnosta.

Edellisellä sivulla tiesit vielä kovin ja oletin että kiinnostikin. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
El Jefe
24.06.2014 20:02:49
markkuliini: Edellisellä sivulla tiesit vielä kovin ja oletin että kiinnostikin. :)

Nyt en ymmärrä. Tjoo, noi uudet Tour Customit tehdään Indonesiassa, HW on aika huonoa, mutta itse pöntöt kevyet, ohuet ja vaahteraa nykyaikaisella ripustuksella niin soundi on ainakin mun mielestä hyvin resonoiva ja sustainia riittää. Vaahterasta tulee se perus lämmin soundi

Hinta on halpa perustuen paikallisen työvoiman palkkakustannuksiin.
Ja se vaahtera, mistä ne tehdään voi olla jopa parempaakin kuin samalla leveysasteella Ameriikoissa. Siperiassa ja Kiinassa kun tuota skutsia riittänee.

Kasari-Jammut taasen tehtiin siihen tyylliin Japanissa, kuten vaikka Exportit tahi Swingstarit. Paksuhkot rungot ja wanha ripustus. Ei jatkoot. ;)
Eemil: Kuten sanottiin olet selvästi jenkkiharrastaja koska et ymmärrä alkuunkaan mitä urheiluauto edes tarkoittaa.
iekku84
24.06.2014 20:22:44 (muokattu 24.06.2014 20:25:02)
El Jefe: Nyt en ymmärrä. Tjoo, noi uudet Tour Customit tehdään Indonesiassa, HW on aika huonoa, mutta itse pöntöt kevyet, ohuet ja vaahteraa nykyaikaisella ripustuksella niin soundi on ainakin mun mielestä hyvin resonoiva ja sustainia riittää. Vaahterasta tulee se perus lämmin soundi

Ja se vaahtera, mistä ne tehdään voi olla jopa parempaakin kuin samalla leveysasteella Ameriikoissa. Siperiassa ja Kiinassa kun tuota skutsia riittänee.

Kasari-Jammut taasen tehtiin siihen tyylliin Japanissa, kuten vaikka Exportit tahi Swingstarit. Paksuhkot rungot ja wanha ripustus. Ei jatkoot. ;)

Nyt puhut taas halpiksista. Toureissa on lakkapinta. Ei ladan hinnalla saa ferraria.
markkuliini
24.06.2014 20:23:31

El Jefe: Nyt en ymmärrä.

Kirjoitit
8000 Rock Tour Customeja ei pidä sotkea uusiin Rock Tour Customeihin.

Uusissa Tour Customeissa on paremmat ripustukset, paremmat viisteet, parempi viimeistely ja ne tehdään paremmasta puusta (vaahtera).

Mutta sitten

Oliko ne sitten kuinka proot, sitä en tiedä eikä edes kiinnosta.

Ensin siis tiesit 8000 laadusta paljonkin, mutta sitten et, eikä enää "kiinnostanut". :)

Itse ottaisin 8000-sarjan setin noin 2:1 suhteella verrattuna uusiin tour customeihin. Eli uudempi rock tour custom setti pitäisi olla ainakin 2 kertaa isompi että pitäisin sitä yhtä arvokkaana. Uudemman tour customit eivät ole tehneet vaikutusta oikein millään mittarilla, ovat olleet aika halpiksen oloisia.
Monelle Yamaha-artistille 8000-setti oli ykkösvalinta, mm.Manu Catche soitti niillä pitkään, soundaa tosi hyvälle esim. Peter Gabrielin Secret World livellä.

Itse en pidä ohutrunkoisia rumpuja ollenkaan ihanteellisena, menevät helposti tukkoon ja volumesta loppuu headroom, rumpu ikäänkuin kyykkää kun sitä käskee kovaa. Oma soundi-ihanne löytyy juurikin mediumpaksuisista rungoista, jotka ovat tarpeeksi herkkiä ja lämpimiä hiljaa soitettaessa, mutta niillä voi soittaa lujaa soundin menemättä tukkoon. Siksikin 8000-sarja olisi mieluisampi.
Itse olen myös omin korvin todennut eri puulajien soundaavan eriltä, mutta huomannut myös kasvunopeuden ja puun laadun vaikutuksen soundiin. Tuo 100% maple ei merkkaa mulle yhtään mitään.
Puun kovuus kylläkään ei ole mikään laadun tae, voisin hyvin kuvitella soittavani tosi pehmeästäkin puusta tehdyllä setillä tietyissä tilanteissa. Paljon enemmän mulle vaikuttaa se miten hyvin rungot ovat tehty, minkä paksuiset ne ovat ja millaiset reunaviisteet niissä on, ja kuinka luotettavaa hardware on.
Velli
24.06.2014 20:36:43
El Jefe: Nyt en ymmärrä. Tjoo, noi uudet Tour Customit tehdään Indonesiassa, HW on aika huonoa, mutta itse pöntöt kevyet, ohuet ja vaahteraa nykyaikaisella ripustuksella niin soundi on ainakin mun mielestä hyvin resonoiva ja sustainia riittää. Vaahterasta tulee se perus lämmin soundi

Niin oletko siis soittanut hyvässä kunnossa olevilla vanhoilla Tour Customeilla? Jos olet, niin en voi muuta kuin ihmetellä, että miten uudet Tourit voivat sun mielestä kuulostaa paremmalta. Mun mielestä uudet Tour Customit häviävät myös Maple Custom Absoluteille, joissa on myös vaahterarunko, hyvin tehdyt viisteet ja moderni ripustus. Paperilla uudet Tour Customit ja MCA:t ovat siis kuta kuinkin identtiset, mutta jostain syystä MCA:t kuulostavat tuplasti paremmalta. Vai kuulostavatko Tourit sun mielestä MCA:kin paremmalta?
Velli
24.06.2014 20:53:04 (muokattu 24.06.2014 21:00:10)
zak69: Itsellä oli joku aika sitten tuollaiset uudemmat tourit ja nykyään siis jatsarin vanhat mca:t... Aivan sama mikä kalvotus tai vire kyseessä niin onhan nuo nyt kuin yö ja päivä.

No niin munkin mielestä. Se on vuoksi ihmettelenkin El Jefen argumentointia uusien ja vanhojen Tourien osalta.

Tuota El Jefen viistekommenttiakin täytyy vielä ihmetellä. Niissä kahdessa vanhassa Tour-setissä, joita elämäni aikana olen testannut, on viisteet olleet viimeisen päälle. Se on eri asia, jos joku on pilannut viisteet myöhemmin, mutta kaikissa näkemissäni made in Japan -Yamahoissa on viisteet aina olleet aina ensi luokkaiset.
El Jefe
24.06.2014 20:58:19
markkuliini: Kirjoitit

Mutta sitten

Ensin siis tiesit 8000 laadusta paljonkin, mutta sitten et, eikä enää "kiinnostanut". :)

Itse ottaisin 8000-sarjan setin noin 2:1 suhteella verrattuna uusiin tour customeihin. Eli uudempi rock tour custom setti pitäisi olla ainakin 2 kertaa isompi että pitäisin sitä yhtä arvokkaana. Uudemman tour customit eivät ole tehneet vaikutusta oikein millään mittarilla, ovat olleet aika halpiksen oloisia.
Monelle Yamaha-artistille 8000-setti oli ykkösvalinta, mm.Manu Catche soitti niillä pitkään, soundaa tosi hyvälle esim. Peter Gabrielin Secret World livellä.

Itse en pidä ohutrunkoisia rumpuja ollenkaan ihanteellisena, menevät helposti tukkoon ja volumesta loppuu headroom, rumpu ikäänkuin kyykkää kun sitä käskee kovaa. Oma soundi-ihanne löytyy juurikin mediumpaksuisista rungoista, jotka ovat tarpeeksi herkkiä ja lämpimiä hiljaa soitettaessa, mutta niillä voi soittaa lujaa soundin menemättä tukkoon. Siksikin 8000-sarja olisi mieluisampi.
Itse olen myös omin korvin todennut eri puulajien soundaavan eriltä, mutta huomannut myös kasvunopeuden ja puun laadun vaikutuksen soundiin. Tuo 100% maple ei merkkaa mulle yhtään mitään.
Puun kovuus kylläkään ei ole mikään laadun tae, voisin hyvin kuvitella soittavani tosi pehmeästäkin puusta tehdyllä setillä tietyissä tilanteissa. Paljon enemmän mulle vaikuttaa se miten hyvin rungot ovat tehty, minkä paksuiset ne ovat ja millaiset reunaviisteet niissä on, ja kuinka luotettavaa hardware on.

Vanhoja 8000 Rock Tour Customeja ei pidä sotkea uusiin Rock Tour Customeihin.

Sen sijaan uudet Tour Customit tuli vanhojen 8000 TC "tilalle". Jos ne eivät tulleet, korjaa ihmeessä Wikipediaan tuo tieto.

Toiset pitää eripaksuisista ja eri puulajikkeista tehdyistä rummuista. Mielipideasiota.

Rummun soundi kun tulee yli puolet kalvoista ja ehkä samassa virityksestä. Sen jälkeen viisteet, ripustukset, rungon pyöreys ja laatu, liimaus, puulaji...

Ja erittäin olennaisena asiana tietenkin mikitys ja miksaus.

Mä pidän ohutrunkoisista pitkän sustainin omaavista rummuista. Hyvät kalvot, viritys, hyvät viisteet, uudenlainen ripustus ja tomeissa oon havainnut vaahteran parhaaksi. Laittaa Emperorit tai Pinsrtipet niin ei kyykkää ohuemmatkaan rungot. Ainakaan mulla.

Kasvunopeudella ja puunlaadulla on iso merkitys. Paremmin sen huomaa viisteitä korjatessa tai runkoa lyhentäessä "sorvin" äärellä kuin kuskin paikalla.

Mistä tuo Pro-Semipro-Custom-Master-Import-Export-Turbo-Ferrari tulee, se ei kiinnosta. Jos itselleni huonompi setti olisi arvokkaampi rahallisesti, niin toki sen ottaisin mielummin. Ja möisin.
El Jefe
24.06.2014 21:02:25
Velli: Niin oletko siis soittanut hyvässä kunnossa olevilla vanhoilla Tour Customeilla? Jos olet, niin en voi muuta kuin ihmetellä, että miten uudet Tourit voivat sun mielestä kuulostaa paremmalta. Mun mielestä uudet Tour Customit häviävät myös Maple Custom Absoluteille, joissa on myös vaahterarunko, hyvin tehdyt viisteet ja moderni ripustus. Paperilla uudet Tour Customit ja MCA:t ovat siis kuta kuinkin identtiset, mutta jostain syystä MCA:t kuulostavat tuplasti paremmalta. Vai kuulostavatko Tourit sun mielestä MCA:kin paremmalta?

Oon soittanut ok-kunnossa olevilla vanhoilla Tour Customeilla. Pidän enemmän uusista.
Perus Maple Customit ei oikein ole mun mieleen. Onhan ne kyllä paremmat reilusti kuin uudet Tour Customit. Absolutet ois vähän niin kuin unelmasetti. Tai tietysti ne PHX:t.
iekku84
24.06.2014 21:06:27
Vanhoihin rock toureihin pätee sama liirumlaarum kun noihin vanhoihin toureihin. Huippu rumpuja nekin paitti uudet.
markkuliini
24.06.2014 21:07:41

El Jefe: Laittaa Emperorit tai Pinsrtipet niin ei kyykkää ohuemmatkaan rungot. Ainakaan mulla.

En ole huomannut paksumpien kalvojen lisäävän ohuemman rummun dynaamista skaalaa, päinvastoin se kaventaa sitä entisestään. Mun kokemusten mukaan paksummat kalvot kyykkäävät jopa helpommin, koska niissä ei ole kovin paljoa soundin erottumista auttavaa trebleä.
kincy
24.06.2014 21:36:48

Oot lukenut liikaa m-nettiä puiden laadusta.

Enpä nyt tiiä. Edelleen tarkoitan sitä, että ei kannata väittää/olettaa 100% vaahterarungon olevan parempi kuin esim. koivu/mahonkirunko. Ei se vaahtera ole muita materiaaleja parempi.
jabajee
24.06.2014 21:59:48
kincy: Enpä nyt tiiä. Edelleen tarkoitan sitä, että ei kannata väittää/olettaa 100% vaahterarungon olevan parempi kuin esim. koivu/mahonkirunko. Ei se vaahtera ole muita materiaaleja parempi.

Kyllä on, jos se sattuu olemaan hitaasti kasvateltua Amerikan vaahteraa ja siitä on tehty L-kirjaimella alkava rumpu, joskus silloin kun Kekkonenkin oli vain pelkkä ministeri.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
AP
25.06.2014 07:16:18
kincy: Tarkotin lähinnä sitä, että ei vaahteraa pidä pitää itsestään "parempana" puuna. Laadukkaita rumpuja valmistetaan monista muistakin materiaaleista. Vanha mahonki/koivurunko voi olla merkittävästi laadukkaampaa kuin uuden mallin vaahterarunko. Soundiin vaikuttaa monet tekijät, ei pelkästään vaahtera.

No tuo tietysti on totta, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Olisko vaahterassa vähän sitä mainostuksen kautta tullutta americca-hypettä, että tässäpä nyt authentic american sound tai jotain muuta soopaa ja siihen viereen kuva ruutupaitaisesta ymca-henkisestä metsurista kaatamassa vaahteraa isien mailta juuri sinun rumpuusi.

No, kun lähdetään miettimään, niin onhan noita erinomaisia koivurumpujakin ihan Yamaha 9000:sesta alkaen. Sonorin Phonic taisi olla pyökkiä.

Mitä alkuperäiseen veivaukseen tulee, niin jo vain vanhat 8000-sarjalaiset ovat ammattimiehen vermeet. Vanhan mallin tomiripustuksesta nyt ei kannata edes mainita, onpa koeteltu ja toimiva ratkaisu.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)