Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suhr Guitars boikottiin - Epic Fails -
1 2 3 4 522 23 24 25 26
KUNU
23.06.2014 16:49:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Termos kaikile!
 
Nyt lienee savu sen verran laskeutunu, että kehtaa alkaa kirjottahmaan omia kokemuksia kyseisestä hi end firmasta. Kyseessä on tosiaanki tuo jenkkiläinen laadukkaitten kitaroitten ja musiikkivehkeitten pulju, jos joku ei ole vielä kuullut. Tekstiä tullee paljon mutta toivottavasti jokainen ketä kiinnostaa kyseinen pulju, jaksaa lukea läpi tämän, kiitän.
 
Tullut soitettua tässä Suhrin kitaroilla about 2-3 vuotta ja custom tilauksia on kitarapuolelta sen 4 kappaletta nyt plakkarissa mistä yksikään ei ole hoitunut virheettömästi alusta loppuun asti. En halua tässä turhaa alkaa mustamallaamaan mistään pienien virheiden takia vaan kerron faktapohjaisesti kuinka pahasti kyseinen firma oikeasti on töppäilyt tässä.
 
Ensimmäiset 2 customtilausta hoituivat kohtuu pienillä vaivoilla. Ensimmäisen kitaran saapuessa jälleenmyyjälle Ranskaan, huomasi kauppias että kitaran floikka oli halki. Uusi floikka toimitettiin Ranskaan toki, mutta tämä operaatio kesti kokonaisuudessaan lähes kaksi viikkoa.
Kun kitara saapui vihdoin kotia niin jo parin viikon soittamisen jälkeen totesin mikkien olevan aivan liian tuhnut omaan makuun, joten kävin ostamassa parin sadan euron Lundgrenin M7 mikkisetin kitaraan. Kun aloin mikkejä vaihtamaan niin huomasin tehtaalla tulleen mokan jonka johdosta olivat laittaneet väärät mikit kiinni kitaraan, kuuman mikkisetin sijaan tilalle olivat laittaneet Vintage henkisen setin. Vitutuskäyrä oli pienoinen vaikka tehdas lähettikin uuden mikkisetin postissa nopeasti. Vaivaa, aikaa ja rahhaa palo, eikä tuo ylimääränen seiskamikkisetti paljon lohtua tuonut.
 
Toinen seiskakielinen custom tuli ajallaan, mutta siinäkin väärät mikit, tällä kertaa väärän väriset. Edessä jälleen sama rundi eli uudet mikit tehtaalta ja sitten asentamista paikoilleen.
 
Kolmas kitara oli lähtenyt tilaukseen kahden ensimmäisen kepin aikana ja arvioitu saapumisaika oli 10 kuukautta. Kitaran ollessa 9 kuukautta tilauksesta tuli ilmoitus, että viivästyy kuukaudella tai kahdella. Eipä tuo haitannut tuossa vaiheessa, mutta kun 12 kuukautta tuli täyteen ja kitara vihdoin saapui jälleenmyyjälle niin hienona yllätyksenä kitaraan oli porattu väärät potikan paikat ja laitettu vääränlainen mikinvalitsin. Laitoin kitara takasin ja lupasivat tehdä uuden mahdollisimman nopeasti. 16 kuukautta tilauksesta niin kitara saapui kotiovelle. Vaikka kitara oli siinä vaiheessa juuri semmoinen kuin tilattaessa niin pettymys oli silti valtava.
 
Näistä huonoista kokemuksista selvittyäni ja kitaroihin hurahtaneena ajattelin antaa vielä yhden mahdolisuuden kyseiselle firmalle. Löysin USAsta liikkeen millä oli hyvä "build slotti" ja kitaran piti olla valmis n.3 kuukautta tilauksesta. Tilauksen piti olla valmis marraskuun lopussa 2013.
Kasasin tällä kertaa unelmakitaran välittämättä sen tarkemmin hinnasta. Valinnaksi tuli esim exotic tason Burl-vaahtera kansi sekä Cocobolo kaula + otelauta. Tehdas vielä hyvitykseksi edellisistä kömmähdyksistä antoi minulle tilaisuuden valita kansipuu kuvien perusteella ilmaiseksi. Tilaus lähti liikkeelle hyvin, mutta kuukausi tilauksesta ilmoitettiin että Cocobolo on asetettu hakkuukieltoon ja firma ei aio käyttää ennää kyseistä puuta. Tämän johdosta kaulapuu valittiin uudelleen ja matkaa jatkettiin.
Kuukausi eteenpäin näin parilla foorumilla kuvia kyseisen puljun kepeistä Cocobolo kaulalla ja päätin laittaa ihan varmuuden vuoksi mailia firmalle että mikä on tilanne. Vastauksena tuli, että olivat vahingossa antaneet väärää tietoa kaulan saatavuudesta ja tarjoavatkin sitä tilauksiinsa, noh kaulapuuta vaihdettiin takaisin alkuperäiseen.
 
Marraskuun loppu saapui ja kysyin kitaran tilannetta suoraan tehtaan tuotannosta, ilmoittivat yllätykseksi että kitaraa ei ole edes aloitettu vielä tekemään koska ollut kiireitä. Vakuuttivat että kitara lähtee kuitenki valmistukseen joulukuun aikana jolloin kitara oli jo kuukauden myöhässä vaikka ei vieläkään edes rakennusvaiheessa. Tammikuussa kyselin tilannetta ja edelleen sama paska jatkui ja kuulemma tehtaan vuosittaiset bileet viivyttivät tilannetta.
Tässä vaiheessa fiilis oli jo sen verran tuohtunut että lähti vihaista viestiä ite firman CEOlle John Suhrille. John muistutti minua vuoden takaisesta kun olivat antaneet ilmaiseksi jo pedaalin virheistänsä, NAURETTAVAA! Saimme asiat kuitenkin sovittua ja edelleen pahoittelivat ja lupasivat pientä alennnusta loppusummasta, kitara luvattiin laittaa HOT-listalle ja arvioitu valmistuminen olisi kahdessa kuukaudessa eli maaliskuun aikana.
 
Maaliskuu lähestyi ja tehdas itse päivitti mulle tilannetta sen verran että runko oli kuulemma valmis ja koko lähetys odotti vain kaulan hiontaa, koska olin tilannut kaulan custom profiililla. Kaulassa alkoi kestää taas sovittua pitempään ja kyselin perään parin viikon päästä.
Tehdas ilmoitti että kaula on valmis tässä vaiheessa, mutta olivat jotenkin kämmänneet rungon kanssa ja valitsemani ääretömän hieno kansipuu oli siis heitetty roskiin ja joutuvat aloittamaan koko prosessin alusta. En käsitä miten runko on voinut olla valmis kuukauden ja vasta siinä vaiheessa huomaavat sen olevan pielessä?! Noh sain valita uuden kannen mikä miellytti omaa silmääni vielä paremmin kun edellinen, joten olo oli ihan hyvä tässä vaiheessa vaikka keppi oli myöhässä jo sen 4 kuukautta. Pari viikkoa ehti mennä ja maili tuli missä kerrottiin että tehdas oli kämmännyt uudenki kannen kanssa ja sekin joudutaan tekemään uusiksi, tällä kertaa sanoivat vain että laittavan jonkun kannen mikä vastaa edellisiä hyvin. Tästä suivaantuneena halusin perua kauppaa, mutta olisin hävinnyt siihen asti maksamani varausmaksun, joten eipä ollut paljon vaihtoehtoja kun jatkaa eteenpäin. Kansipuu saatiin valittua ja tilaus lähti eteenpäin.
 
Sain vihdoin ilmoituksen kesäkuun alussa että kitara on valmis ja he lähettävät sen niin pian kuin mahdollista tulemaan. Kitara jostaki käsittämättömästä syystä lähti kuitenki vasta 10 päivän kuluttua tuosta lupauksesta eteenpäin ja vielä hitaimmalla mahdollisella tavalla kohti jälleenmyyjää. Jälleenmyyjä infosi minua kitaran saavuttua ja laittoi loppulaskun missä Suhr ei ollutkaan antanut alennusta mitä olivat luvannut talvella! Tätä pitikin selvitellä pari päivää ja jälleen kerran pahoittelua ja perseennuolemista oli siis luvassa.
 

Kitara saapui Suomeen viime päivinä ja näin ollen myöhästyi 7 kuukautta sovitusta aikataulusta! 3 kuukauden odotusajasta tulikin 10 kuukauden tuskainen ja paska taival. Suhri ei sinällään pahoitellut asiaa sen kummemmin vaan ilmoittivat että ovat tekemisissä orgaanisten materiaalien kanssa ja ihminen tekkee virheitä, nice!
Ehkäpä paskinta tässä koko jutussa on se että firma on tehnyt minun tilauksen ohi kymmeniä keppejä jotka ovat tilattu tämän kevään aikana, näköjään iso liikkeet ajavat yksittäisen suomalaisen tilauksen edelle. Esim pari nettituttua tilasivat helmikuussa kitaran ja toukokuussa saivat soitettaviksi. Eikä firmaa kiinnostanut kuunnella edes kritiikkiä tuosta ja jättivät vastailematta maileihin.
 
Itse laitan henkilökohtaisesti kyseisen firman boikottiin ja suosittelen jokaista customia harkitsevaa miettimään tarkasti mihin on rahojansa laittamassa. Itselle tämä ei ollut ensimmäinen Suhri mutta 100% varmasti se viimeinen. Salama ei osua näin montaa kertaa samaan paikkaan kun puhutaan äärimmäisen hyvässä maineessa olevasta puljusta näillä hinnoilla. Kitarat ovat äärettömän hyviä ja siksi tuntuukin todella pahalta kirjoittaa tämmöistä, mutta mikhään kitara ei ole tämmösen paskan arvosta. Varmastikkin unohdin mainita vielä asioita tässä, mutta jos jotaki kiinnostaa kysyä jotakin niin voi laittaa myös pikaviestiä tulehmaan aivan vappaasti.
 
-Kunu
 
TTV
23.06.2014 17:17:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voihan perse sun tuuria :-( Itellä olisi tilausten tehtailu loppunut jo ekan kämmin jälkeen, sillä Suhrin hinnoilla pitäisi saada 101% laatua joka suhteessa ilman pyytämistä. Toivottavati et nyt tullut impotentiksi kamarunkkauksen jalolla ja loputtomalla tiellä, vaan edelleen hankit hulppeita pelejä. Custom-pajarintamalla voin suositella Amfisoundia, josta ei vielä juurikaan isoja nurinoita ole kuulunut ja omalla kohdallani ainakin sovitut jutut piti prikulleen :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Harris
23.06.2014 17:18:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan käsittämätöntä säätöä! Olen lukenut vastaavanlaisista kämmeistä myös ulkomaisilta fooruumeilta. Ei kai vaan olisi sillä firmalla liian kova vauhti päällä, isot dollarinkuvat silmissä ja firman sisäinen kommunikointi täysin retuperällä...
 
kekkuliheikki
23.06.2014 17:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi voi persereika mita soppaa.
 
Olen ostanut omat surruttimet joko suoraan kaupasta tai kaytettyna.
 
En allekirjoita.
LaXu
23.06.2014 17:42:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olisin kyllä jo tuon ekan failin jälkeen hommannut joltain toiselta lafkalta. Omien kokemuksieni perusteella Suhrit eivät ole sen parempia kuin hyvät kotimaiset custom-kapulatkaan. Olisiko tässä taas perinteinen tapaus, että lafkasta on tullut liian suosittu ja eivät vain pysy perässä kaikissa tilauksissa.
 
askomiko
23.06.2014 17:57:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tuossa vähän sähläystä. Miun edellinen ja myös ehkä seuraava tuleva customi tulee samasta kaupungista, voi käydä kurkkimassa vaikka joka päivä jos ilkeää... :D
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Töynävä
23.06.2014 18:16:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harris: Aivan käsittämätöntä säätöä! Olen lukenut vastaavanlaisista kämmeistä myös ulkomaisilta fooruumeilta. Ei kai vaan olisi sillä firmalla liian kova vauhti päällä, isot dollarinkuvat silmissä ja firman sisäinen kommunikointi täysin retuperällä...
 
^^^Tämä^^^
 
Fiksummalta kuulin, että menestys on koitunut monen pajan kohtaloksi. KUNUlle sitkeydestä kaikki mahdolliset pointsit ja sitoutumisen tasosta kertoo 4 tilausta - meikälle olisi max. 2 kertaa moista shaibaa riittänyt.
 
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
AngieRainbow
23.06.2014 18:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Töynävä: ^^^Tämä^^^
 
Fiksummalta kuulin, että menestys on koitunut monen pajan kohtaloksi. KUNUlle sitkeydestä kaikki mahdolliset pointsit ja sitoutumisen tasosta kertoo 4 tilausta - meikälle olisi max. 2 kertaa moista shaibaa riittänyt.

 
Eikös sulla Töynävä ollut Suhr torilla jonkin aikaa sitten? Ilmoituksessa muistaakseni luki, että haluat kitaran myymisellä ottaa kantaa ko firman möhläyksiin tai jotain sen suuntaista. Muistanko oikein?
 
Onko sullakin ollut jotain vastaavia kokemuksia kuin KUNU:lla? Mulla on siis itsellänikin ollut kaksi Suhria, mutta ostin molemmat käytettynä torilta.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
KUNU
23.06.2014 18:28:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suhrin Pro Serie upottaa kohta koko laivan, sarjatuotantokeppejä muka custom shopin laadulla ja jenkit tuntien varmaanki samalla työmäärällä eli pakko oikoa jossaki.
 
Lissää ihmeteltävvää ulkomaan foorumeilta:
 
http://forum.fractalaudio.com/loung … ressed-suhr-their-dealers-rant.html
 
http://www.sevenstring.org/forum/st … imba-waterfall-burl-bkps-drama.html
 
Ja sammaan aikaan ko minun keppi myöhästyy niin isot liikkeet saa 2 kuukaudessa tillaukset valmiiksi paremmalla naamakertoimella:
https://www.youtube.com/watch?v=9DR … KC8Gc&list=UUNODRSgqieyNNdfnbGXSUXw
 
Laulava Kylätohtori
23.06.2014 18:40:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KUNU: Suhrin Pro Serie upottaa kohta koko laivan, sarjatuotantokeppejä muka custom shopin laadulla ja jenkit tuntien varmaanki samalla työmäärällä eli pakko oikoa jossaki.
 
Lissää ihmeteltävvää ulkomaan foorumeilta:
 
http://forum.fractalaudio.com/loung … ressed-suhr-their-dealers-rant.html
 
http://www.sevenstring.org/forum/st … imba-waterfall-burl-bkps-drama.html
 
Ja sammaan aikaan ko minun keppi myöhästyy niin isot liikkeet saa 2 kuukaudessa tillaukset valmiiksi paremmalla naamakertoimella:
https://www.youtube.com/watch?v=9DR … KC8Gc&list=UUNODRSgqieyNNdfnbGXSUXw

 
En ehtinyt lukemaan linkkejä, mutta ihan mutuna heitän, että vaikuttaisi juurikin siltä vanhalta klassikolta, mitä täällä jo sanottiinkin, eli liian nopeaa ja hallitsematonta kasvua. Joskus vaan olisi pitkällä tähtäimellä järkevämpää myydä eioota tai pistää toimitusajat suosiolla riittävän pitkiksi. Varsinkin, kun kyseessä on Custom-paja, jolle tämä on periaatteessa 'sallittua'.
 
Mutta pakko nostaa sinullekin hattua tuosta jääräpäisyydestä, jolla olet pajan asiakkaana pysynyt. Melkoista perseilyä Suhrilta. Maailma on loistavia pajoja täynnä, joten eipä voi tuollaisella käytöksellä kovin valoisaa tulevaisuutta ennustaa Suhrille...
 
- Thunder will never die!
Muovinen
23.06.2014 18:46:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi tilata customia vetten takaa, kun kotimaassa on hyviä ja maineikkaita pajoja? Yhteinen kieli vähentää kommunikaatio ongelmien mahdollisuutta ja keppiä voi ehkä käydä jopa katsomassa paikan päällä ja turista sepän kanssa naamatusten.
KUNU
23.06.2014 19:09:39 (muokattu 23.06.2014 21:51:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Miksi tilata customia vetten takaa, kun kotimaassa on hyviä ja maineikkaita pajoja? Yhteinen kieli vähentää kommunikaatio ongelmien mahdollisuutta ja keppiä voi ehkä käydä jopa katsomassa paikan päällä ja turista sepän kanssa naamatusten.
 
Ruokankaam Hellcat seiska kyllä kiinnosti kun tätä viimistä olin hankkimassa mutta saman tyylisillä palikoilla hintaa olis kertyny yli 2000 euroa enemmän. Mutta nyt ko mietin niin olis se ollu tässä tilanteessä kelpo summa tästä vitutuksesta ja vaivasta.
 
Talvella tehin The Gear Pagelle vastaavan tredin tietämättömänä vielä kaikesta mahollisesta paskasta, siinä vaiheessa oli jo kyllä mitta täynnä. Sain henkilökohtasesti mailia tuon tiimoilta John Suhrilta missä herra pyysi voimakkaasti että poistaisin kyseisen aiheen kokonaisuudessaan ja puhuisin asiat selviksi hänen kanssaan.
 
Hynkel
23.06.2014 20:03:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KUNU: Ruokankaam Hellcat seiska kyllä kiinnosti kun tätä viimistä olin hankkimassa mutta saman tyylisillä palikoilla hintaa olis kertyny yli 2000 euroa enemmän. Mutta nyt ko mietin niin olis se ollu tässä tilanteessä kelpo summa tästä vitutuksesta ja vaivasta.
 
Talvella tehin The Gear Pagelle vastaavan tredin tietämättömänä vielä kaikesta mahollisesta paskasta, siinä vaiheessa oli jo kyllä mitta täynnä. Sain henkilökohtasesti mailia tuon tiimoilta John Suhrilta missä herra yksinkertasesti kehotti tyyliin "Jos olisin sinä, poistaisin tuon koko aiheen täältä". Ei tiä että itkeäkö vaiko nauraa :)

 
Jos tuo viimeinen viesti on totta, enkä sanaasi epäile, peruuntuu ainakin minun aikeeni Suhrista tähän. Pitkään on kuumotellut, mutta tällaiset suoranaiset uhkailut saavat kyllä sapen kiehumaan. TGP:ltä olen lukenut samaa, liekö juuri siun threadi...
 
Meditation is not what you think.
KUNU
23.06.2014 20:22:39 (muokattu 23.06.2014 20:28:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel: Jos tuo viimeinen viesti on totta, enkä sanaasi epäile, peruuntuu ainakin minun aikeeni Suhrista tähän. Pitkään on kuumotellut, mutta tällaiset suoranaiset uhkailut saavat kyllä sapen kiehumaan. TGP:ltä olen lukenut samaa, liekö juuri siun threadi...
 
Sehän tuossa hauskaa olisin että eihän tuo varsinaista uhkailua ole mutta herra haluaa tietenkin piettää kaiken negatiivisen pois netistä. Eikä tuo tarkkaa lainausta ollut mailista vaan tiivistettynä tuohon tyyliin.
Ei mulla ole tarvetta haukkua täälä ketään ilman syytä ja todellaki olen tykännyt kyseisen miehen toimintatavasta aina mutta rajansa kullakin ja mulle riitti tuo pelleily.
 
Tympee Huttunen
23.06.2014 20:23:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko tossa viivyttelyssä yms. olla jotain henkilökohtaista?
 
KUNU
23.06.2014 20:27:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Voisiko tossa viivyttelyssä yms. olla jotain henkilökohtaista?
 
Ai että palkitsevat uskollisuudesta? :D En ole ainoa edes Suomessa kuka on viimeaikoina kärsiny Suhrin kämmäilyistä.
 
Tympee Huttunen
23.06.2014 20:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KUNU: Ai että palkitsevat uskollisuudesta? :D En ole ainoa edes Suomessa kuka on viimeaikoina kärsiny Suhrin kämmäilyistä.
 
Lähinnä noista nettikirjoitteluista, jos henkilökohtaista postiakin on aiemmin tullut.
 
Vladi
23.06.2014 20:36:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Lähinnä noista nettikirjoitteluista, jos henkilökohtaista postiakin on aiemmin tullut.
 
Aikamoista idiotismia moinen ois. Nettiaikana sana leviää nopeasti ja usein myös paljon laajemmalle, kuin osaisi odottaa. Sen lisäksi negatiiviset kokemukset muistetaan todella paljon helpommin, eli huono toiminta tilauksissa tai vaikkapa toisten valmistajien haukkuminen muistetaan pitkään.
 
Harashoo tovaarish!
KUNU
23.06.2014 20:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TGP foorumilla kun seurailee niin sielä kyseisen puljun herrat aina painottaa kissankokoisilla kirjaimilla että ottaa suoraan yhteyttä heihin ennen kuin mithään julkassee nettiin. Tässä tapauksessa maileja ja yhteidenottoja oli vuoden sisällä kymmeniä ja eivät saaneet siitä huolimatta korjattua rivejään niin kyllä tästä kehtaa kirjottaa aivan julkisestikkin.
 
Hynkel
23.06.2014 20:45:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KUNU: TGP foorumilla kun seurailee niin sielä kyseisen puljun herrat aina painottaa kissankokoisilla kirjaimilla että ottaa suoraan yhteyttä heihin ennen kuin mithään julkassee nettiin. Tässä tapauksessa maileja ja yhteidenottoja oli vuoden sisällä kymmeniä ja eivät saaneet siitä huolimatta korjattua rivejään niin kyllä tästä kehtaa kirjottaa aivan julkisestikkin.
 
Ehdottomasti oikein toimittu.
 
Meditation is not what you think.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 522 23 24 25 26

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «