Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Haussa kelpo räppimikki ja oheiskamaa. ehdotuksia?
1
Cmoon
18.06.2014 17:40:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli näitä theardeja on toki nettti pullollaan ja osaa selailinkin, muitta monet keskustelut ovat jo vuosia vanhoja ja täten kamojakaan ei enää esim thomannilla myydä.
Eli ehkä minunkin kyselyt sekaan mahtuu.
 
Haussa olisi siis mikrofoni jolla äänittäisin lähinnä räppiä ja satunnaista hoilausta. Olen katsellut rytmimanuaali.fi sivun kotistudio ohjeistuksista joitain vaihtoehtoja (esim Shure sm57 ja behringer b1) mutta kaikista löytyy vähän eri mielipiteitä kun nettikeskusteluja selaa. Ilmeisesti kondensaatttorimikki olis kuotenkin mulle parempi.
 
Lisäksi tarvitsisin varmaan myös äänikortin, katselin esim vaihtoehtoa Alesis io4.
Vähän hölmönä kysymyksenä että tarvitseeko mikin kanssa etuastetta (ja mitä se rautalangasta vääntäen tekee). Ehkä joku mahd simppeli setti olisi mulle paras..
toki hommaan myös tuulisuojat ja mikkiständin, ehkä jonkun heijastussuojankin..
 
olen äänittänyt aiemmin lähinnä zoom hd1 mikillä joka ei ehkä varsinaisesti tuohon tarkotulseen ole (?) Mutta olen hyvin alkeellisesti äänittänyt zoomin äänikorttiin räppini ja siirtänyt koneelle..
tietokoneeni on toshiban perusläppäri eikä kovin hyväkuntoinen tai tehokaskaan. Sillä en ole onnistunut enää esim suoraan mikillä äänitettyä esim audacityyn. Nyt juri ei ole silti varaa parempaankaan koneeseen.
 
Olen siis käyttänyt audacityä ja fl studiota biisien teossa. Biitit teen fl studiolla itse ja osin omia instrumenttejani äänittäen zoomilla, mutta olis kätevömpä saada nekin (esim kiippari ja sähkörummut) suoraan koneelle.
 
Eli tiivistettynä haussa olisi kohtalaisen hintaluokan mikki aloittelijan "kotistudioon" ja josta kuitenkin saisi suht hyvää ääntä aikaan. Kiitos jos joku jaksoi lukea, sori kirjoitusvirheet, tabletilla onvähän ankea näpyttää.
 
washburn
23.06.2014 19:56:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä sulla on max budjetti mikrofonille ja äänikortille?
 
Erillistä etuastetta et välttämättä tarvitse, jos ostat äänikortin (interfacen), jossa sellainen jo on. Edullisten äänikorttien etuasteet eivät ole kovin kummoisia, mutta kyllä niillä alkuun pääsee.
 
Live long and Prosper
rintapek
24.06.2014 17:36:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäinen homma on koneen siivous. Kaikki turha pois ja äkkiä.
 
Tän palstan tietokoneketjusta muistaakseni löytyy ketju peeceen virittely musakäyttöön.
 
Äänikortin valkkaat sil perusteella, et se sopii tietsikkasi liitäntöihin (USB/Firewire) ja et koneesi tekniset vaatimukset äänikortille kelpaa. Jos touhuilet yksin, niin pärjännet äänikortilla, mis on kaksi mikkietusta, jotka tarjoaa 48V fantomia mahdollisille konkkamikeille. Ja koska sulla on kiipparit ja sähkörummut, niin midi myös. Kiipparin ja sähkörumpujen omat saundit kun ei välttis kelpaa, niin midin kautta pääset noilla itte soittaen käsiksi softasyntikoihin ja rumpusoftiin.
 
Sit haet palstalta sanoilla monitorointi ja latenssi.
 
Mitään räppimikkiä ei o olemassa. On vaan mikkejä, eikä mulle tähän ikään mennessä ole tullut vastaan ainuttakaaan käyttökelvotonta. Kaikki vaan välttämättä ei sovellu lauluun kotistudiossa. En tiedä mikkibudjettiasi, niin en osaa suositella mitn.
 
Mut mä voin kertoa tarinan. Vuonna -89 liityin bändiin mis laulumikkinä oli kauan sitten kuopatun puhallinorkesterin jäämistöstä löytyny dynaaminen laulumikki merkkiä MS- Audiotron. Se oli silloin jo vanha. Siihen lauletaan edelleen.
 
Eli mikit, etenkin laatusellaiset on kapistuksia jotka ei vanhene. Toisin kuin tietokoneet, softat ja etuasteet. Ostat tänään tietsikan tonnilla, niin se on viiden vuoden päästä romua. Ostat tänään mikin satasella tai parilla, niin sä vedät siihen eläkeläisräppiä ongelmitta viidenkymmenen vuoden päästä ja jätät sen lapsillesi perinnöksi.
 
Diytuunaaja
08.07.2014 09:01:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rintapek;n artikelille 100% kiitos, en itse ole aivan solisti vimosen päälle, mutta TAATUSTI tiedän mistä puhut.
 
Loppukaneettisi oli lähinnä loistava! Hyvää kesän jatkoa, toivoo vm -55 (nyyh!)
 
Cmoon
17.07.2014 20:34:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/m_audio_m_track.htm tai http://www.thomann.de/fi/alesis_io2_express.htm
ja http://www.thomann.de/fi/rode_nt1a_complete_vocal_bundle.htm
 
Mitä mieltä noista? Tosiaan en hirmuisen hintaistq äänikorttiq ole nyt hankkimassa. Kunhan tuon mikin kanssa toimisi ja liitäntöjen puolelta helposti instrumenttien kanssa.
Koneasia alkaa aolemaan hoidossa, äänittelisin lenovon läppärillä.
 
Monitorit mietityttää. Olen katsellit behringerin trutheja, niitä n.260e maksavia, ja se onkin raja hinnalle. Jos tulee mieleen ehdottaa huokeampia vaihtiehtoja, saapi laittaa!
 
-HP-
19.07.2014 09:42:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cmoon: http://www.thomann.de/fi/m_audio_m_track.htm tai http://www.thomann.de/fi/alesis_io2_express.htm
ja http://www.thomann.de/fi/rode_nt1a_complete_vocal_bundle.htm
 
Mitä mieltä noista? Tosiaan en hirmuisen hintaistq äänikorttiq ole nyt hankkimassa. Kunhan tuon mikin kanssa toimisi ja liitäntöjen puolelta helposti instrumenttien kanssa.
Koneasia alkaa aolemaan hoidossa, äänittelisin lenovon läppärillä.
 
Monitorit mietityttää. Olen katsellit behringerin trutheja, niitä n.260e maksavia, ja se onkin raja hinnalle. Jos tulee mieleen ehdottaa huokeampia vaihtiehtoja, saapi laittaa!

 
Ihan hyviä oot katellut, molemmat äänikortit varmaan tekevät tehtävänsä, Rode NT1-A on hyvä mikki päästä alkuun. Behringer B2030A on Mnet-hyväksytty budjettimonitori, itsekin käytän samaisia jatkuvasti. Ko. mallin suunnittelu on kähvelletty Geneleciltä, mikä selittää toimivuuden että hinnan.
 
Yksi tapa päästä halvalla alkuun on ostaa tämän sivuston Torilta käytettynä näitä, monitorien hinnasta ainakin saat heti 60€ pois. Taitaa olla netin laajin käytettyjen valikoima musakamoissa täällä ja itelläkään ei ole kuin hyviä kokemuksia, ostajana että myyjänä.
 
Sitten vähän aiheen ulkopuolelta, kannattaa ainakin henkisesti varautua siihen että monitorit ujeltaa häiriöääniä laturin kanssa monissa konemalleissa. Voi olla että äänikortti pelastaa, tai sitten ei. Akkuvirralla pelatessa tottakai toimii kuten sit pitääkin.
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
Aleksir18
14.06.2016 13:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cmoon: Eli näitä theardeja on toki nettti pullollaan ja osaa selailinkin, muitta monet keskustelut ovat jo vuosia vanhoja ja täten kamojakaan ei enää esim thomannilla myydä.
Eli ehkä minunkin kyselyt sekaan mahtuu.
 
Haussa olisi siis mikrofoni jolla äänittäisin lähinnä räppiä ja satunnaista hoilausta. Olen katsellut rytmimanuaali.fi sivun kotistudio ohjeistuksista joitain vaihtoehtoja (esim Shure sm57 ja behringer b1) mutta kaikista löytyy vähän eri mielipiteitä kun nettikeskusteluja selaa. Ilmeisesti kondensaatttorimikki olis kuotenkin mulle parempi.
 
Lisäksi tarvitsisin varmaan myös äänikortin, katselin esim vaihtoehtoa Alesis io4.
Vähän hölmönä kysymyksenä että tarvitseeko mikin kanssa etuastetta (ja mitä se rautalangasta vääntäen tekee). Ehkä joku mahd simppeli setti olisi mulle paras..
toki hommaan myös tuulisuojat ja mikkiständin, ehkä jonkun heijastussuojankin..
 
olen äänittänyt aiemmin lähinnä zoom hd1 mikillä joka ei ehkä varsinaisesti tuohon tarkotulseen ole (?) Mutta olen hyvin alkeellisesti äänittänyt zoomin äänikorttiin räppini ja siirtänyt koneelle..
tietokoneeni on toshiban perusläppäri eikä kovin hyväkuntoinen tai tehokaskaan. Sillä en ole onnistunut enää esim suoraan mikillä äänitettyä esim audacityyn. Nyt juri ei ole silti varaa parempaankaan koneeseen.
 
Olen siis käyttänyt audacityä ja fl studiota biisien teossa. Biitit teen fl studiolla itse ja osin omia instrumenttejani äänittäen zoomilla, mutta olis kätevömpä saada nekin (esim kiippari ja sähkörummut) suoraan koneelle.
 
Eli tiivistettynä haussa olisi kohtalaisen hintaluokan mikki aloittelijan "kotistudioon" ja josta kuitenkin saisi suht hyvää ääntä aikaan. Kiitos jos joku jaksoi lukea, sori kirjoitusvirheet, tabletilla onvähän ankea näpyttää.

Itellä täys halpismikki ja kai sil räpäyttää pystyy, pop-filtteri ja pöytäjalusta hankintaan niin hyvä tulee.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «