Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulosuojaimet
1
Juxa
20.10.2011 23:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslaisia kuulosuojaimia laulajat ootte käyttäny?
 
Oon kuullu että normaaleita korvatulppia käytettäessä alkaa helposti laulamaan alavireisesti, kun kuulee itsensä eri tavalla, mikä ei tietenkää ole hyvä juttu..
 
Onko olemassa jonkinlaisia korvatulppia jotka päästäisivät tiettyjä taajuuksia läpi ja nimenomaan niin, että ei laulaisi suojauksen takia alavireessä, vai onko ainoa varma mahdollisuus inear-monitorointi? :D
 
camppu
25.10.2011 15:39:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juxa: Minkäslaisia kuulosuojaimia laulajat ootte käyttäny?
 
Oon kuullu että normaaleita korvatulppia käytettäessä alkaa helposti laulamaan alavireisesti, kun kuulee itsensä eri tavalla, mikä ei tietenkää ole hyvä juttu..
 
Onko olemassa jonkinlaisia korvatulppia jotka päästäisivät tiettyjä taajuuksia läpi ja nimenomaan niin, että ei laulaisi suojauksen takia alavireessä, vai onko ainoa varma mahdollisuus inear-monitorointi? :D

 
Itselläni käytössä valetut tulpat, ihan hyvä sijoitus, koska menee sitten monta vuotta (kunhan ei hukkaa :P). 15db on mulla käytössä ja niihin saa monitoroinninkin tarvittaessa, oon kuullu että laulajille hyvä ois myös 9db.
 
Suodattaa melua, mutta kuulee silti selkeesti.
 
Juxa
26.10.2011 00:11:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

camppu: Itselläni käytössä valetut tulpat, ihan hyvä sijoitus, koska menee sitten monta vuotta (kunhan ei hukkaa :P). 15db on mulla käytössä ja niihin saa monitoroinninkin tarvittaessa, oon kuullu että laulajille hyvä ois myös 9db.
 
Suodattaa melua, mutta kuulee silti selkeesti.

 
Saisko linkkiä? :)
 
camppu
26.10.2011 19:47:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juxa: Saisko linkkiä? :)
 
FinFonicin tulpat:
http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=326345
 
rockchic
13.12.2011 13:18:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

camppu: Itselläni käytössä valetut tulpat, ihan hyvä sijoitus, koska menee sitten monta vuotta (kunhan ei hukkaa :P). 15db on mulla käytössä ja niihin saa monitoroinninkin tarvittaessa, oon kuullu että laulajille hyvä ois myös 9db.
 
Suodattaa melua, mutta kuulee silti selkeesti.

 
Mitä tuo monitorointi valettuihin tulppiin käytännössä tarkoittaa? Ja saako sen niihin jälkeenpäinkin..vai
 
en oikein tajua... kiitokset etukäteen asiaa selventäneille :)
 
arttun321
19.05.2014 09:37:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla on hyvä valikoima http://proficient.fi/tuotelistaus/kuulonsuojaus#36 ei ole niin pahan hintaisia etta vois tilata kerralla useampia ja kokeilla mikä on paras. Ja bändi kavereille loput jakoon :)
 
VelvetRose
26.05.2014 22:38:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on Elacinin valetut, liekö FlexComfort tjsp. Kuitenkin 15 debbaa vaimennusta ja omassa käytössä olleet hyvät, hinta on tieten suolainen, 160e, mutta ne on sitten tasan omiin korviin sopivat. Omissa korvissa on joku vika, ettei esimerkiksi ne perinteiset kuuset pysy korvassa, vaan lentävät itsekseen ulos. Nämä pysyy ja vissiin voi käyttää korvamonitorin kanssa.
 
Sometimes old scars become new wounds
Cornflake
23.06.2014 11:26:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juxa: onko ainoa varma mahdollisuus inear-monitorointi? :D
 
Kunnolla demppaavat suljetut luurit on treenitilanteessa hyvät. Taitaa olla tollaset http://www.f-musiikki.fi/pa-studio/ … 770m80-dt770m80-headphones-dt770m80 käytössä ja hyvin pelittää.
 
Keikalla vähän monisyisempi kysymys sitten :)
 
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «