Aihe: Juhannusliksa?
1 2 3 4
Eläkeläissoittaja
20.06.2014 09:14:25 (muokattu 20.06.2014 09:15:37)

Piti nauraa oikein ääneen Wanhan Wetäjän ylläolevalle tarinalle, vaikka vakavaa pohdintaa siinä toki on. Hyvää Juhannusta kaikille soittajille keikoilla tei missä sitten lienettekin! :))
Epämuusikko
20.06.2014 10:42:10 (muokattu 20.06.2014 10:43:16)
Dirtyh: Lauantaina sitten soittamaan ihmiselle Oliko Freudilla osuutta asiaan tässä yksikkömuodossa?

Itselläni on eka juhannus moneen vuoteen etten ole keikalla. Ja en valita yhtään.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lennu
20.06.2014 11:23:20

WanhaWetäjä: Mutta tuo ikivanha ja ontuva vertaus putkimiehistä ja mitä ne ottaa vs soittajat...
4 putkimiestä ajaa 500km korjaamaan vesivahinkoa, ei todellakaan tapahdu, 4 soittohölmöä ajaa 500km soittaamaan kusisen humppakeikan, tapahtuu! Ja halvalla!

Tätä mä en oo koskaan ymmärtänytkään. Eikö siellä lähempänä todellakaan ole paikallisia pelimanneja, jotka vetäis ne iänikuiset samat kusihumpat tuelta?
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
jakeni
20.06.2014 13:41:51
Mitä vittua se Nyyssönen (muka Wanha Wetäjä???...phuuaahahahah) taas meuhkaa siellä ???
Turpa kii ja keikille saatanan äkkiä siitä !!!
isojussi
20.06.2014 14:17:18
WanhaWetäjä:...Käytännössähän liiton liksalista ja muu "työehtosopimus" on vain sanoja paperilla, käytäntö on jotain ihan muuta eikä nuo liity mitenkään tanssilavakeikkoihin saati laskulla keikat tekeviin bandeihin joilla on firma. Sitäpaitsi...moniko kuuluu liitoon?...

Tää ajatusmaailma on ihan käsittämätöntö sontaa. TES koskee kaikkia TES:n alaisia töitä, kuului tekijä liittoon eli ei. Samoin työehtosopimuksen puuttuessa on noudatettava lähinnä sopivaa.

Myöskään yrittäjästatuksella laskuttaminen ei päästä pälkähästä. Voitte vaikka kysellä raksapuolelta, miten siellä nykyään menee ja valvotaan asioita.

Tämä on laki ja muulla tavalla toiminen on laitonta. Lain muaan alle TES:n määrittelemän minimipalkan (esim muusikkojen liiton liksalista) ei saa MAKSAA palkkaa. Huomioitavaa tässä on se, että varsinainen rikollinen on nimenomaan alle TES:n maksava työnantaja.

Ja sonnalla en tarkoita, että WW puhuis paskaa. Ei mulla oo mitään syytä epäillä sitä - päin vastoin.

Koko alan toiminta on vaan niin ... eihän tolle löydä sanoja. Taannoihan kovasti peräänkuulutettiin mustaa valkoisella alle TES:n maksamisesta. Kukaan ei muistaakseni ilmoittautunut.

Jos WW puhuu totta, niin mistä toi kertoo?

Siitä, että ahneet työnantajat käyttää hyväkseen paskahoususoittajia.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
20.06.2014 14:28:46 (muokattu 20.06.2014 14:31:28)
WanhaWetäjä: ... todella korni äijä (olen säestänyt) mutta ikivihreä mestarifraseeraaja...

Tässä kohden asennevammaa sun pitää sitä korniutta ettiä kyllä peilistä. Ettet häpiä!

Yleensäkin tää on ihan tyyppiesimerkki humpanlyöjästä. Hyväpallkaset artistit haukutaan kateuksissaan minkä hintojenpolkemiseltä ehditään.

Ja jos siltä jää aikaa, märistää, kun joutuu vetään niin paksoja biisejä.

Peili-peili-peilii....

.... siinä se on wetäjien juhannustaika.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
WanhaWetäjä
20.06.2014 14:40:56 (muokattu 20.06.2014 14:42:54)

isojussi: Tässä kohden asennevammaa sun pitää sitä korniutta ettiä kyllä peilistä. Ettet häpiä!

Joopa joo...omalle bandilleen alituiseen mm tempoista valittava, tulee keikalle 5 minsaa ennen aktia, lyö laput häntä koskaan ennen säestäneen bandin eteen sanomatta sanaakaan, vaihtaa ennalta sovittuja biiseja toisiin lauteilla etc.

Asennevamma on siis kenellä? Nämä edellä mainitut asiat olen joko todistanut itse paikalla olleena tai katsellut hänen toimintaansa omaa bandiään kohtaan kuin myös olen kuulut silloisen orkesterinsa jäsenien mielipiteitä solististaan.
Mr tango on sanonut itse haastatteluissa että tanssikeikat on ikäänkuin pakkopullaa, tekisi mielellään vain suuria konsertteja.

Sen verran anna siimaa että TARVITTAESSA osaa olla todella korni. Piste.
Meillä kaikilla on huonot päivämme.
WanhaWetäjä
20.06.2014 14:47:21

jakeni: Mitä vittua se Nyyssönen (muka Wanha Wetäjä???...phuuaahahahah) taas meuhkaa siellä ???
Turpa kii ja keikille saatanan äkkiä siitä !!!

Joo, ollaan hiljaa, saadaan kalaa, tämän alan yksi suurista viisauksista. Ja päälle vielä nuollaan kaikkien mahollisten perseet, eiks je? Susta siihen varmaan on mutta mä en ole tuohon taipunut koskaan, siksi olenkin niin vittumaisen miehen maineessa.
...mutta lähetään kattoon mitä tuleman pitää ja mikä on liksa, hyvää juhannusta sinne ja pidä komppi vaikka miten fraseeraa ;-)

Paikka on joku Nurmaan lava mettän keskellä jossain Mäntyharjun kieppeillä.
EP
20.06.2014 16:18:36 (muokattu 20.06.2014 16:22:28)
Olishan se kaikki kyllä "kotiinpäin"..
Ja kun ottaa kelit huomioon niin.. sillä rahalla olis saanu yhden aika tarpeellisen työkalun hmm..
No, turha jossitella kun ei ollu elikoille hoitopaikkaa niin ei ..kohta saunaan!! :))

E: Siis eikö saisi fraseerata? Kyllä olis tylsää jos ei.
isojussi
20.06.2014 17:13:04
On EP taas loistoperuste hinnapolkemiselle....
EP
20.06.2014 17:49:16
isojussi: On EP taas loistoperuste hinnapolkemiselle....

Se oli jo valmiiks.. :)
Lennu
21.06.2014 00:41:47

Epämuusikko: TässäKÄÄN pelissä ei ole näköjään voittajia.

Musiikissa ei ole koskaan. Siitä vaan saa aina jollain tavalla pahan mielen.
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
Tankero
21.06.2014 01:13:23
WanhaWetäjä: Joopa joo...omalle bandilleen alituiseen mm tempoista valittava, tulee keikalle 5 minsaa ennen aktia, lyö laput häntä koskaan ennen säestäneen bandin eteen sanomatta sanaakaan, vaihtaa ennalta sovittuja biiseja toisiin lauteilla etc.

Asennevamma on siis kenellä? Nämä edellä mainitut asiat olen joko todistanut itse paikalla olleena tai katsellut hänen toimintaansa omaa bandiään kohtaan kuin myös olen kuulut silloisen orkesterinsa jäsenien mielipiteitä solististaan.
Mr tango on sanonut itse haastatteluissa että tanssikeikat on ikäänkuin pakkopullaa, tekisi mielellään vain suuria konsertteja.

Sen verran anna siimaa että TARVITTAESSA osaa olla todella korni. Piste.
Meillä kaikilla on huonot päivämme.

Tulee paikalle; oisko teillä lainata mikkiä ja saako kattoa teidän kansiota, kun omaa ei satu olemaan.
Humppajyrä
Eläkeläissoittaja
21.06.2014 08:10:40

Kyseistä kuningasta aikoinaan säestäneenä muutaman kerran, voin sanoa että monin osin Wanha Wetäjä on oikeassa. Piste.
WanhaWetäjä
21.06.2014 12:57:23

Eläkeläissoittaja: Kyseistä kuningasta aikoinaan säestäneenä muutaman kerran, voin sanoa että monin osin Wanha Wetäjä on oikeassa. Piste.

Joo...mitä näistä ja tämä tästä, jokainen joka on säestänyt urallaan vaikka vaan muutamaa ns persoonallista/luonteeltaan vaikeaa/ailahtelevaa solistia tietää nämä kuviot. Sanotaan nyt tähän vielä se että suurin osa säestettävistä on ollut ihan jees, keikka on tehty ja ei siinä sen kummempaa.
Joukosta löytyy todella pelimannihenkisiäkin kavereita kuten Aron Make, Matti Esko, Jamppa Tuominen ja moni muu jotka kulkivat aikoinaan ilman omaa bandia, sitten on heitä joille on noussut keltaista päähän tai aika on tehnyt tehtävänsä ja mikään ei käy, nimiä mainitsematta.

Bandin kyykyttäminen/neuvominen ja ylimielinen suhtatuminen/vastuu viihteestä tyyliin TE, SP, AK, TK, KÄ, JP, VPL, HK, EG , KT... vain muutamia mainitakseni, ei osoita minkään valtakunnnan pelimannihenkeä, on kyseessä oma bandi tai satunnainen säestäjä.
AK ei ole Arja Koriseva ;-)
Siinä pieni juhannuspähkinä purtavaksi, toki etevimmät bongaavat helposti mahdolliset oikeat henkilöt nimikirjaimien takaa MUTTA saattaa olla että todellisista henkilöistä ei ole edes kyse, sovitaan niin koska eihän solisteja saa arvostella.

Itse aiheesta...mukava keikka, erittäin mukava järjestäjä, hyvin porukkaa vaikka keli oli mitä oli.
Sopparissa oli eri soittoaika kuin lehti-ilmoituksessa joten jouduttiin soittaan puoli tuntia extraa josta saatiin asiallinen korvaus ilman mitään normi nikottelua ja naamanväänteitä, kansa tanssi ja kaikki olivat tyytyväisiä. Eli näillä näkymin juhannusliksa tulee olemaan varsin ok, tuskin tuplat mutta kuitenkin.
EP
21.06.2014 14:31:43
Tankero: Tulee paikalle; oisko teillä lainata mikkiä ja saako kattoa teidän kansiota, kun omaa ei satu olemaan.

Aika nöyrää meininkiä..
Tankero
21.06.2014 15:55:12 (muokattu 21.06.2014 15:55:27)
EP: Aika nöyrää meininkiä..

Välinpitämätöntä tuo lähinnä on.
Mitähän, jos ois sanottu ei.
Humppajyrä
Lennu
21.06.2014 16:34:47 (muokattu 21.06.2014 16:35:17)

Tankero: Välinpitämätöntä tuo lähinnä on.
Mitähän, jos ois sanottu ei.

"ei meillä oo kansioita, osataan nää ulkoa" ja sit virittää jonkun kondomin taustalaulumikrofonin grilliin, antaa sen ja "stemmoja ei sitten varmaan tule?"
Eläkeläissoittaja
21.06.2014 16:54:06

Parikin juhannuskeikkaa minulle tarjottiin lähiseudultamme haitarin kera. Kieltäytdyin kohteliaasti, vaikka kohtuuhyvän korvauksen olisin varmasti saanut niistä kummastakin luontaisetuineen, ja kohentanut näin ollen omaa pieneläkeläisen kädestäsuuhun-talouttani. Rahaa tälläkään raukalla ei ole koskaan ollut liikaa, mutta silti kurjuuslinjamentteja on pitänyt ostaa tämänkin mittumaarin nautintoihin. No, katumusharjoitukset teen myöhemmin, kun on niin v-tun hyvä fiilis olla täällä mökillä ja ainoastaan koira seuranani. ;))
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)