iec 19.06.2014 10:07:54 | |
---|
tjj2000: Mistähän ne palveluhenkiset ammattilaiset löytyvät/ovat. ... Oulussa ainakin Kitarapajalta saa hyvää palvelua. Tuttavat ovat kehuneet Oulun kitarapajaa jo perustamisesta lähtien ja nyt olen todennut sen ihan omakohtaisesti. Tuolla tyylillä pärjäävät tällä alalla pitkään. -iec Ja niin päin pois... |
tjj2000 19.06.2014 11:11:20 | |
---|
iec: Oulussa ainakin Kitarapajalta saa hyvää palvelua. Tuttavat ovat kehuneet Oulun kitarapajaa jo perustamisesta lähtien ja nyt olen todennut sen ihan omakohtaisesti. Tuolla tyylillä pärjäävät tällä alalla pitkään. -iec Oulu onkin tarpeeksi/riittävän kaukana Kehä III:ta ;) Palvelu on myös subjektiivinen kokemus. Tässä kun kulkee ympäri Etelä-Suomea, erot asiassa ovat varsin selkeät. En nyt pelkästään haasta asiaa soitinkaupasta. Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
the-Antero 19.06.2014 11:50:09 | |
---|
tjj2000: Mistähän ne palveluhenkiset ammattilaiset löytyvät/ovat. Custom Soundsista ja Musamaailmasta olen saanut aina erittäin hyvää palvelua. Kokeile noita :) "Miksei ko. liikettä voisi perustaa johonkin isoon kauppakeskukseen." Espoossahan on F-Musiikki kauppakeskus Liilassa http://www.liila.fi/ (((MORE FUZZ))) |
Osteri 19.06.2014 13:14:15 | |
---|
tjj2000:.....Kehä III:sen sisäpuolen murjotusvyöhyke ;) Tuo F-Musiikin nykyinen sijoittuminen pääkaupunkiseudulla onkin aika mielenkiintoinen, noin kun muutosta miettii. Hyvin ovat nyt asettuneet muunlaisten kauppojen kylkeen ja pitkin Kehä III reunoja. Ilmeisesti tämä on ollut liiketoiminnallisesti parempi strategia, koska keskustasta on siirrytty pois (vai aavistivatkohan T-kaupan keskustaan hyökkayksen? ). Turussa on samanlainen tilanne, eli keskustan ulkopuolella. Eikös tässä ala olla sellainen suomalainen versio T-kaupasta; on vaan hajautettu sijainti ja verkkokauppa toimii. Hmmm.....? Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Rämppy 19.06.2014 13:41:17 (muokattu 19.06.2014 13:41:31) | |
---|
Osteri: Tuo F-Musiikin nykyinen sijoittuminen pääkaupunkiseudulla onkin aika mielenkiintoinen, noin kun muutosta miettii. Hyvin ovat nyt asettuneet muunlaisten kauppojen kylkeen ja pitkin Kehä III reunoja. Ilmeisesti tämä on ollut liiketoiminnallisesti parempi strategia, koska keskustasta on siirrytty pois (vai aavistivatkohan T-kaupan keskustaan hyökkayksen? ). Turussa on samanlainen tilanne, eli keskustan ulkopuolella. Eikös tässä ala olla sellainen suomalainen versio T-kaupasta; on vaan hajautettu sijainti ja verkkokauppa toimii. Hmmm.....? Vuokrakustannukset on varmaan tärkein tekijä, mikä ajaa kauppoja pois keskustasta. Vuokrat ovat keskustassa niin kovat, että kaikki vähänkin enemmän tilaa vaativa kauppa siirtyy kehäteiden varteen. Erikoistuneemmalla kaupalla ei keskeinen sijainti ole ykköskriteeri. Näiden kauppojen asiakaskunta osaa hakeutua vähän syrjäisemmillekin mestoille. Ottamatta kantaa ympäristökysymyksiin moni asiakas arvostaa sitä, että ainakin kookkaammat soittokamat saa haettua kätevästi omalla autolla. Keskustoissa auton saaminen kaupan oven eteen on todella nihkeää. En sitten malttanut olla sanomatta. |
LaMotta 19.06.2014 13:50:34 | |
---|
Kipander: Eikun kommentoimaan. Onko Suomi riittävä markkina-alue kuvatun kaltaiselle yritykselle? Kulut ainakin on melkoiset. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Funkånaut 19.06.2014 13:57:52 | |
---|
LaMotta: Onko Suomi riittävä markkina-alue kuvatun kaltaiselle yritykselle? Kulut ainakin on melkoiset. Itse mietin täysin samaa. Jossakin Saksassa 100km säteellä pisteestä x on helposti moninekertainen määrä jengiä kuin koko Suomessa. Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
Sarko 19.06.2014 14:04:26 | |
---|
Funkånaut: Itse mietin täysin samaa. Jossakin Saksassa 100km säteellä pisteestä x on helposti moninekertainen määrä jengiä kuin koko Suomessa. Voi olla että alkuperäisen artikkelin kirjoittaja ajatteli liikkeen houkuttavan runsaasti rikkaita Venäläisiä ostoksille, mutta kuten aiemmalla sivulla jo mainittiin, niin mikä estää Thomannia laittamaan esim. Pietariin vastaavanlaista puotia pystyyn? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
LaMotta 19.06.2014 14:06:33 | |
---|
Funkånaut: Itse mietin täysin samaa. Jossakin Saksassa 100km säteellä pisteestä x on helposti moninekertainen määrä jengiä kuin koko Suomessa. Tai monikymmenkertainen. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Osteri 19.06.2014 15:37:15 | |
---|
Olikos se niin, että kun vetää Suomen kartalla viivan Porista - Imatralle niin sen viivan eteläpuolella asuu puolet väestöstä? Siis noin 2,5 Mio ihmistä. Saksassa löytyy tosiaan aika monta keskittymää samanlaisella ihmisjoukolla ja etäisyydet ovat huomattavasti lyhyemmät. En tässä nyt tarkoita sitä että Suomessa paras paikka suurelle musamyymälälle olisi väestömäärän perusteella keskeisesti Hyvinkää tai Mäntsälä, mutta voihan joku karttaa silläkin tavalla katsoa :) Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
LaMotta 19.06.2014 15:50:42 | |
---|
Osteri: En tässä nyt tarkoita sitä että Suomessa paras paikka suurelle musamyymälälle olisi väestömäärän perusteella keskeisesti Hyvinkää tai Mäntsälä, mutta voihan joku karttaa silläkin tavalla katsoa :) Minä katsoin näin: Suomi: Väkiluku 5 458 000 Pinta-ala 338 434 BKT 0 259 mrd Saksa: Väkiluku 80 200 000 Pinta-ala 357 022 BKT 3 593 mrd (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Funkånaut 19.06.2014 15:51:46 | |
---|
Sarko: Voi olla että alkuperäisen artikkelin kirjoittaja ajatteli liikkeen houkuttavan runsaasti rikkaita Venäläisiä ostoksille, mutta kuten aiemmalla sivulla jo mainittiin, niin mikä estää Thomannia laittamaan esim. Pietariin vastaavanlaista puotia pystyyn? Tässä on vinha perä. Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
Sarko: Voi olla että alkuperäisen artikkelin kirjoittaja ajatteli liikkeen houkuttavan runsaasti rikkaita Venäläisiä ostoksille, mutta kuten aiemmalla sivulla jo mainittiin, niin mikä estää Thomannia laittamaan esim. Pietariin vastaavanlaista puotia pystyyn? EU? Virheellinen tai liian mutuileva kirjoitus. http://www.sieni.us/?id=38 |
Sarko 19.06.2014 16:52:56 | |
---|
Mr. Speed: EU? Virheellinen tai liian mutuileva kirjoitus. No Ukrainan tilanne ja siitä juontuva pakotelista tähän vaikuttavat juuri tällä hetkellä, mutta johan tuolla on vuosia eurooppalaiset yritykset toimineet. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Kontiak 19.06.2014 18:50:09 | |
---|
LaMotta: Tai monikymmenkertainen. Tuo kerrotaan vielä Keski-Euroopan kolminkertaisella ostovoimalla. :) Mille alalle tuo Kristan ajatus EI soveltuisi? Otetaan tila ja sinne kaikkee kaikille = maksimimyynti. Yleisradion työntekijöillä on muuten aika yleinen argumentti YLE:n olemassaololle se, että kun Suomi on niin pieni maa, niin ilman Yleisradion kovaa työtä ei kukaan näyttäisi futiksen MM-kisoja mistään. Kellään tietoa, mihin se ostovoima katoaa suomalaiselta asiakkaalta? "If you dig it, you must learn it."
http://www.truthinshredding.com |
Klezberg 19.06.2014 20:03:53 (muokattu 19.06.2014 20:05:36) | |
---|
Tässä on kysymys muustakin kuin Thomannista. Kaupat ja tavaratalot vähentävät valikoimaa tai sulkevat myymälöitä tai osastoja. Siirtyvät nettiin jossa on jo kova kilpailu. Ja sitten osa nettikaupoista (Suomessa verkkokauppa.com) on avannut semmoisia myymälätiloja joita tuossa jutussa kuvataan. Jos tässä ajattelee vain Thomannia kukin omasta näkökulmastaan, niin kokonaisuus jää vähän vajaaksi. Joo, mä tilaan Thomannilta semmoista tavaraa josta tietää mitä se on ja uskaltaa netistä tilata. En soittimia. Toiset tilaa niitäkin kun eivät koe hankalana lähettää niitä palautuksena takaisin. Mutta entäs laajemmin. Halutaanko ostaa jatkossa kengätkin netistä? Ruoka? Minne mennään jos pitäisi keksiä lahja mutta ei tiedä mitä ostaisi. Verkkokauppa.comissa näkee miten homma voi toimia. Kun menee itse hakemaan tilatun tavaran, tulee samalla käveltyä ympäriinsä ja tehtyä heräteostoja. Löytää jotain mitä ei tiennyt olevankaan. Tai jotain mitä tarvitsee mutta oli unohtanut. Ei siitä liikkeestä pelkkiä kuluja ole, kyllä sillä voi olla vaikutus myös myyntiin. Netistä on kiva tilata kun tarvitsee just jotakin tiettyä, mutta tuntuu ihmisillä olevan shoppailuunkin halua. Soittimia varten tuommoista ei ehkä kannata Hakaniemeen perustaa. Mutta miksi tämmöisen pitäisi olla vain soittimia varten. Monipuolinen tavaravalikoima, siis usean alan tavaraa samassa paikassa, suurempi volyymi ja asiakaskunta. Thomannin tai vastaavan nouto- ja palautuspiste voisi olla siinä samassa. Tilatun soittimen voisi kokeilla siinä ja tehdä lopullisen ostopäätöksen. Siis että nettikaupan ja palvelun yhdistämiseen voi olla erilaisia malleja. Kilpailla voi hinnalla ja/tai palvelulla. Shoppailijoillekin on varmaan hyvä olla jokin ostospaikka tulevaisuudessakin? huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Bf109 19.06.2014 21:42:26 | |
---|
Kontiak: Yleisradion työntekijöillä on muuten aika yleinen argumentti YLE:n olemassaololle se, että kun Suomi on niin pieni maa, niin ilman Yleisradion kovaa työtä ei kukaan näyttäisi futiksen MM-kisoja mistään. Eiköhän ne näkyisi - mutta tuskin tässä laajuudessa ilman lompakolla käyntiä. Itseni kohdalla maksukanavat vähentäisivät jalkapallon katsomista melko tarkkaan 100% - sama on käynyt kotimaiselle jääkiekolle, myös livetapahtumien osalta. Mikäs siinä, tungen rahani jonnekin muualle. Klezberg: Kun menee itse hakemaan tilatun tavaran, tulee samalla käveltyä ympäriinsä ja tehtyä heräteostoja. Löytää jotain mitä ei tiennyt olevankaan. Tai jotain mitä tarvitsee mutta oli unohtanut. Ei siitä liikkeestä pelkkiä kuluja ole, kyllä sillä voi olla vaikutus myös myyntiin.
Itseasiassa minulla on toisin päin, eli nettikaupoissa tulee tehtyä heräteostoksia. Kaupassa on helpompi jatkaa eteenpäin, mutta joku Amazonin ruoja osaa näyttää mainoksia niistä tuotteista mitkä jo kerran skippasin. Myös budjetti venyy helpommin kun ottaa jotain pientä millä saa postikulut "ilmaiseksi". Olen kylläkin ollut keskimäärin tyytyväisempi netistä tehtyihin ostoksiin kuin kivijalkakaupankäyntiin, aiheeseen tulee tutustuttua perusteellisemmin joten lyhyen ajan sisään ei tule vastaan nettisivua jossa olisi kiinnostava, samanlainen tuote. Kivijaloissa tulee helpommin otettua joku sinnepäin oleva tuote jonka saa heti jos haluamani on loppu. |
Klezberg 19.06.2014 22:23:35 (muokattu 19.06.2014 22:34:15) | |
---|
Bf109: Itseasiassa minulla on toisin päin, eli nettikaupoissa tulee tehtyä heräteostoksia. Kaupassa on helpompi jatkaa eteenpäin, mutta joku Amazonin ruoja osaa näyttää mainoksia niistä tuotteista mitkä jo kerran skippasin. Myös budjetti venyy helpommin kun ottaa jotain pientä millä saa postikulut "ilmaiseksi". Totta kai myös näin. Mä näkisin kuitenkin että netissä ja kaupoissa tulee tehtyä ostoksia vähän eri mallilla ja logiikalla. Siksi kyseessä ei ole joko/tai vaan molemmille on paikkansa. Just tällä hetkellä mulla on kausi että Verkkokauppa.comistakin tilaan lähipostin automaattiin, mutta kyllä sillekin on paikkansa että käy kaupoissa katselemassa. Samoin tuo että mistä kaupasta on helpoin ostaa ja mistä tulee eniten huteja taitaa myös olla hyvin tapaus- ja henkilökohtaista. Riippuu monesta asiasta. Jollekin on hyvä nähdä esine että tajuaa koon, joku lukee spekseistä mittoja mieluummin, ja niin edelleen. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Kontiak 19.06.2014 23:36:17 (muokattu 19.06.2014 23:49:42) | |
---|
"If you dig it, you must learn it."
http://www.truthinshredding.com |
LaMotta 20.06.2014 10:05:21 | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |