Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 3M Dual Lock
1
b8236
17.06.2014 14:05:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako tätä Suomessa metritavarana kätevästi muualta kuin Custom Soundsilta?
 
Wesgu
17.06.2014 14:10:34 (muokattu 17.06.2014 14:14:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.etra.fi/
 
Tuolta olen itse hakenut... kallista on, mutta ainahan saa tinkiä ;)
 
Liikkeitä näyttää aika hyvin olevan ympäri suomea.
 
Life's too short for bad tone!
Aurora Borealis
17.06.2014 22:43:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uraltonelta saa.
 
Raskaisiin riffeihin ja hämyisiin melodioihin nojaavaa metallia teille tarjoilee: Unforeseen Consequences. http://maihinnousu.net/a/2512
Hanok
18.06.2014 07:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wesgu: http://www.etra.fi/
 
Minä olen myös käyttänyt etrasta haettua mustaa Dual Lockia. Custom Sounds myy läpikuultavaa versiota. Näillä on ilmeisesti sellainen ero, että läpikuultava versio on tarvittaessa huomattavasti helpompi irrottaa laudasta. Etrasta voi kysyä mitä versioita on tarjolla.
 
Laulava Kylätohtori
18.06.2014 07:57:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanok: Minä olen myös käyttänyt etrasta haettua mustaa Dual Lockia. Custom Sounds myy läpikuultavaa versiota. Näillä on ilmeisesti sellainen ero, että läpikuultava versio on tarvittaessa huomattavasti helpompi irrottaa laudasta. Etrasta voi kysyä mitä versioita on tarjolla.
 
Mustasta saattaa jäädä liimajälkiä ja sitä mustaa 'töhnää' lautaan/pedaaliin irrotettaessa. Valkoisesta ei kait pitäis jäädä...
 
- Thunder will never die!
gunnar
18.06.2014 08:45:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Mustasta saattaa jäädä liimajälkiä ja sitä mustaa 'töhnää' lautaan/pedaaliin irrotettaessa. Valkoisesta ei kait pitäis jäädä...
 
Näinpä, mutta onko joku löytänyt tuota valkoista/kirkasta maakunnista esim. Tampereen seudulta?
Treen Etrasta olen kyllä tuota mustaa joskus hakenut.
 
kapa
18.06.2014 09:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lidlissä oli keväällä tarjouksessa.... soitinten kuningas-ryhmän jäsenet niitä hamstrailivat ympäri Suomea. Kyllä saksassa ihmetellään, kun noita pakkauksia ostettiin useampi kerralla :-)
 
Kapa
Laulava Kylätohtori
18.06.2014 09:42:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunnar: Näinpä, mutta onko joku löytänyt tuota valkoista/kirkasta maakunnista esim. Tampereen seudulta?
Treen Etrasta olen kyllä tuota mustaa joskus hakenut.

 
Eiköhän sitä valkoistakin sieltä löydy, jos kerran sitä saa Raumankin Etrasta. Tosin oli viimeksi loppu, mutta tilasivat lisää...
 
- Thunder will never die!
gunnar
18.06.2014 10:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Eiköhän sitä valkoistakin sieltä löydy, jos kerran sitä saa Raumankin Etrasta. Tosin oli viimeksi loppu, mutta tilasivat lisää...
 
Jaa, noin vuosi sitten en muista valkoista siellä nähneeni. Ehkä mulla sattui sitten sama, että oli hyllystä loppu! Hyvä tietää, että pitäisi olla valikoimissa... sitä sitten seuraavalla kerralla!
 
Prismatkin muuten tätä myy, mutta hinta 4,95e on karmaiseva 7,62cm palasta!
Hyi olkoon ;)
 
http://rauta-prisma.fi/#!/products/ … uhateippi-3m-dual-lock-761na-kirkas
 
b8236
18.06.2014 11:14:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hain juuri Jyväskylän Etrasta mustaa dual lockia ja hintaa kahdelle metrille tuli tasan 16€. :)
 
Kipander
18.06.2014 11:16:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Itse 3 M Dual Lockia monta vuotta käyttäneenä voin sanoa, että tuo kirkas on ainoa oikea vaihtoehto. Musta 3 M jättää karmean liimapinnan lautaan ja efektiin. Lisäksi sen nystyrät (millä kiinnitys tehdään) ovat liian tiheässä. Tuloksena on, ettei pedaalia saa irti ja jos saa se on liimapinta joka pettää.
 
Kirkkaassa versiossa tiheys on laskettu tietokoneella suhteessa liiman pitävyyteen. Jos liiman antaa kuivua huoneenlämmössä 24 h ilman rasitusta, pysyy se ikuisesti. Silti se lähtee repimällä pois eikä sottaa. Myös efektit saa helposti irti, mutta silti pito on niin kova että pedaalilautaa voi roikottaa efektistä.
 
Claos Ohlssonin, Bilteman ym. versiot ovat liimapinnaltaan tai nystyröiden tiheydeltään huonoja. Olen kokeillut niitä huonoin tuloksin.
 
Tuo kirkas on paras vastaan tullut kiinnike, siksi olen ottanut sen myyntiin Custom Soundsiin.
 
Parhain terveisin
 
Kimmo Aroluoma/Custom Boards
 
Hanok
18.06.2014 21:29:12 (muokattu 18.06.2014 21:47:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kipander: Musta 3 M jättää karmean liimapinnan lautaan ja efektiin. Lisäksi sen nystyrät (millä kiinnitys tehdään) ovat liian tiheässä. Tuloksena on, ettei pedaalia saa irti ja jos saa se on liimapinta joka pettää.
 
Tärpätillä sen liimatöhnän saa kyllä pois, mutta on siinä oma hommansa. Tärpätin jäämät taas täytyy pestä pois esim. spriillä.
 
Minulla ei kuitenkaan ole ollut sellaista ongelmaa, etteikö liima olisi pysynyt kun pedaaleita irrottaa laudasta.
 
Wesgu
18.06.2014 21:30:44 (muokattu 18.06.2014 21:35:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3M valmistaa monenlaisia Dual Lock teippejä. Itse olen Etrasta ostanut tätä:
 
http://solutions.3m.com/wps/portal/ … -SJ3550?N=3294281441+5927706&rt=rud
 
Liimapinta on tässä samaa valkoista, jota tuossa kirkkaassakin. Valmistajan mukaan tässä kyseisessä mustassa versiossa on sama tartuntapinta kuin esimerkiksi tässä kirkkaassa:
 
http://solutions.3m.com/wps/portal/ … -SJ3557?N=5927706+3294281380&rt=rud
 
Tällä valkoisella liimapinnalla oleva teippi on ainakin itsellä irronnut nätisti. Noita nystyröiden eri tiheyksiä näyttää olevan kolmea erilaista (170,250,400). Itsellä siis käytössä tuo 250, joka toimii hyvin.
 
Life's too short for bad tone!
Kipander
18.06.2014 21:41:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä:
 
http://solutions.3m.com/wps/portal/ … -SJ3560?N=5927706+3294281435&rt=rud
 
Globaalisti rigin rakentajat päätyneet tähän, look no further :)
 
Terveisin
 
Kimmo
 
Wesgu: 3M valmistaa monenlaisia Dual Lock teippejä. Itse olen Etrasta ostanut tätä:
 
http://solutions.3m.com/wps/portal/ … -SJ3550?N=3294281441+5927706&rt=rud
 
Liimapinta on tässä samaa valkoista, jota tuossa kirkkaassakin. Valmistajan mukaan tässä kyseisessä mustassa versiossa on sama tartuntapinta kuin esimerkiksi tässä kirkkaassa:
 
http://solutions.3m.com/wps/portal/ … -SJ3557?N=5927706+3294281380&rt=rud
 
Tällä valkoisella liimapinnalla oleva teippi on ainakin itsellä irronnut nätisti. Noita nystyröiden eri tiheyksiä näyttää olevan kolmea erilaista (170,250,400). Itsellä siis käytössä tuo 250, joka toimii hyvin.
 
Myrkky Nuoli
18.06.2014 22:02:55 (muokattu 18.06.2014 22:06:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanok: Tärpätillä sen liimatöhnän saa kyllä pois, mutta on siinä oma hommansa. Tärpätin jäämät taas täytyy pestä pois esim. spriillä.
 
Minulla ei kuitenkaan ole ollut sellaista ongelmaa, etteikö liima olisi pysynyt kun pedaaleita irrottaa laudasta.

 
Oli muuten hyvin lähellä, ettei lähtenyt edes tärpätillä/label offilla omasta laudastani, eikä ollut edes dual lockia vaan pedaltrainin mukana tullutta velcroa. Ihan käsittämättömän kusinen projekti, mutta kyllä se siitä sitten lopulta.
 
Kipander: Myös efektit saa helposti irti, mutta silti pito on niin kova että pedaalilautaa voi roikottaa efektistä.

Tämä on muuten mielenkiintoista kuulla. Musta Dual Lock on minusta pedaalilautaan käyttökelvotonta. Ei oo oikein minkään sorttista kiinnostusta semmoiseen kiinnitykseen, minkä joutuu kampeamaan moralla irti. Minäkin kun pedaalipajahommien ja toki oman tuuliviirimäisyyteni puolesta aika paljon pyörittelen palikoita laudassa niin järki tuossa meinas lähteä. Nyt on tuntunut, että mitä huonompi pito, sitä parempi kunhan kestää useita irrotuksia ja liimapuoli ei petä. Täytyis ehkä koittaa tuota kirkasta dual lockia.
 
When in doubt, lower your expectations.
Myrkky Nuoli
18.06.2014 22:06:35 (muokattu 18.06.2014 22:06:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuplat, taas. äh.
 
When in doubt, lower your expectations.
McNulty
18.06.2014 22:10:30 (muokattu 18.06.2014 22:12:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wesgu: 3M valmistaa monenlaisia Dual Lock teippejä.
 
Juuri näin. 3M-tarranauhaa saa noissa mainitsemissasi kolmessa eri tiheydessä.
 
Eli sen verran Kipanderin viestiin voisi lisätä, että väri yksistään ei vaikuta liimapintaan tai "väkästen" tiheyteen / kokoon.
 
Itse tykkään myös tuosta 3M:n 250 mustana, koska pedalboardikin on musta. Pedaalien pohjaan riittää pienet suikaleet, niin ne saa laudasta irti ilman irvistelyä tai järeitä työkaluja :)
 
Tulin teille ku en ihimisihin keherannu mennä.
askomiko
09.07.2014 12:34:01 (muokattu 09.07.2014 13:10:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Irrotusvoima jäykkien kappaleiden kanssa pienimmistä suurimpaan, tarkkoja tietoja en löytänyt kaikille yhdistelmille. Nämä on ilmeisesti tuuman leveälle nauhalle:
170:250= 3kg/cm
250:250
170:400
250:400= 5,3kg/cm
 
170:170 ei pidä, ja 400:400 ei suositella käytettäväksi koska ne jumiutuu toisiinsa niin tiukkaan että muovipäät katkeilee irrottaessa, jos ei liima repeä.
 
Suomeksi: Pito on aivan älytön, älä holvaa koko pedaaliasi tällä tavaralla. :)
 
Liimoja on kaks, "rubber" ja "acrylic", rubber onpi tarkoitettu kiinnityksiin "liukkaisiin" matskuihin ("low energy"), niinkun semmoiset liukkaat kaikkea hylkivät PVC-muovit joihin ei tartu oikeinmikään, tai pulverimaalattu alumiini tms.
 
Acrylic tarttuu kivasti sitten metalleihin ja lasiin ja muuhun helpompaan pintaan, tässä lienee syy sotkuun, rubber-versio on lötkötahmeaa ja sotkee koska se on hieman eri pintoihin tarkoitettu.
 
Lisäksi toinen liimaketju:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=205985&o=20
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «