Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet kalvot
1 2
OLZA8D
16.06.2014 22:11:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus saada uudet kalvot rumpuihin, entiset setin vakiot "remo UT", ja mitä kalvoja suosittelisitte. Olen katsellut Remon Pinstripe, Emperor coated ja Evans G2. Bassokalvoksi "Remo Power Sonic" Ja virveliin "Remo Emperor X"
 
Jos hommaan "Esim" Remon Pinstripen, laitanko alakalvoksi saman pinstripen vai käytetäänkö yleensä jotain eri kalvoja alapuolella? Vai jätänkö Remon UT kalvot alakalvoiksi?
 
Settini Pearl Export Standart Jet Black EXX725Z/C
 
-Dr.DW-
16.06.2014 22:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OLZA8D: Tarkoitus saada uudet kalvot rumpuihin, entiset setin vakiot "remo UT", ja mitä kalvoja suosittelisitte. Olen katsellut Remon Pinstripe, Emperor coated ja Evans G2. Bassokalvoksi "Remo Power Sonic" Ja virveliin "Remo Emperor X"
 
Jos hommaan "Esim" Remon Pinstripen, laitanko alakalvoksi saman pinstripen vai käytetäänkö yleensä jotain eri kalvoja alapuolella? Vai jätänkö Remon UT kalvot alakalvoiksi?
 
Settini Pearl Export Standart Jet Black EXX725Z/C

 
Mulla toimi ludareissa, sellaisessa rokkimeiningissä Pinstripet lyöntipuolella ja Ambassadorit resoina... Ne oli tosin orkkis Ambassadorit, eli mitäkä lie Kiinan Amboja...
 
Jos sekä ylhäällä että alhaalla on kaksikerros kalvot, niin saattaa olla että se sointi jää aika olemattomaksi...
 
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
AP
16.06.2014 23:17:07 (muokattu 16.06.2014 23:17:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OLZA8D: Tarkoitus saada uudet kalvot rumpuihin, entiset setin vakiot "remo UT", ja mitä kalvoja suosittelisitte. Olen katsellut Remon Pinstripe, Emperor coated ja Evans G2. Bassokalvoksi "Remo Power Sonic" Ja virveliin "Remo Emperor X"
 
Jos hommaan "Esim" Remon Pinstripen, laitanko alakalvoksi saman pinstripen vai käytetäänkö yleensä jotain eri kalvoja alapuolella? Vai jätänkö Remon UT kalvot alakalvoiksi?
 
Settini Pearl Export Standart Jet Black EXX725Z/C

 
Pinstripe on varsin paksu kalvo, joten sitä ei mielellään alapuolelle, jos ei hakusessa ole 80-luvun rokkihittien lyhyenmatala tömähdys. Alakalvot ovat yleensä ohuemmat kuin lyöntikalvot. Remon Ambassador tosin on hyvä kompromissi laitettavaksi molempiin päihin.
 
Nyt pitäisi tietää, millaista soundia haluat ja millaista musiikkia soitat. Esimerkkikalvosi ovat kaikki minusta vähän turhan tuhteja ihan joka käyttöön.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
OLZA8D
16.06.2014 23:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitan Suomipop/rock, tanssimusiikkia, ulkomaalaiset pop, rock, vähän raskaampi musa. Kuhan saa paremmat saundit irti kuin ut kalvoista.
 
Velli
16.06.2014 23:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pinstripe (clear) on jysähtävä, tumma- ja lyhytsointinen sekä dempattu. Soveltuu parhaiten rock- ja heavymusiikkiin sekä tanakkaan poppiin, kuten Kaija Koo:hon ;).
 
Emperor on yleissoundiltaan avoimempi kuin Pinstripe. Emperorin sointi ei ole yhtä lyhyt ja dempattu kuin Pinstripessa, mutta soundi on silti tanakka ja tummahkosävyinen. Clear Emperorissa on Coatedia enemmän lätinää, jos siitä tykkää. Emperor passaa samoihin musatyyleihin kuin Pinstripe. Coated Emperor on oma kestosuosikkini pop/rock-kamassa.
 
G2 on Emperorin kaltainen, mutta hieman dempatumpi. Evansit ovat yleisesti ottaen omasta mielestäni jotenkin väärällä tavalla modernin kuuloiset. En osaa sitä sen tarkemmin kuvailla, mutta jotain muovista niissä on. Itse en Evanseista erityisemmin välitä, joskaan en niitä suoralta kädeltä dissaakaan.
 
Alakalvoiksi kannattaa mun mielestä laittaa USA Ambassadorit. Ne toimivat kaikkien lyöntikalvojen kanssa hienosti.
 
luiG1x
17.06.2014 11:48:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OLZA8D: Settini Pearl Export Standart Jet Black EXX725Z/C
 
Mulla exporteissa toimi parhaiten, emperor yl ja ambassador al. Pinstripet ei toiminu expojen rungoissa oleskaan. Basarissa PS3 molemmin puolin, toimii varmasti menoon ku menoon. Aika jytytkin soundit sai noilla veivattua exportteihin. Pelkillä ambassadoreilla varmaan saa kans ihan pätevät pöhinät aikasex. Evansseista en tykkää yhtikäs..
 
OLZA8D
17.06.2014 12:45:37 (muokattu 17.06.2014 19:56:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin virveliin Emperor X (coatedii) lisäksi.
 
Juhani_t
17.06.2014 12:46:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luiG1x: Mulla exporteissa toimi parhaiten, emperor yl ja ambassador al. Pinstripet ei toiminu expojen rungoissa oleskaan.
 
Mulla on ForceSonoreissa, jotka ovat kai laadullisesti aika lähellä Exportteja, Emperorit yläkalvona. Pinstripellä saa vähän sitä kasaritukkajumpstömpsiä mutta bändin räyhätessä mukana se kuulostaa aika tyhmälle. Emperoreista saa erottelevamman soundin ja yllättävän alaskin niillä pääsee. 14" lattiatomin kanssa on ollut vähän ongelmia. Se ratkennee Pinstipellä aikanaan. Alla on kaikissa pöntöissä se ilmeisesti kiinalainen originaali Sonor-merkkinen kelmu.
 
Joskus 12" & 13" tomien kanssa (Tama Swingstar) oli vaikeuksia löytää molempiin tomeihin mielekäs/(miehekäs :) soundi Pinstripeillä. Peräkylän kaupassa ei tainnut olla kuin Pinstripeä, CS:ää ja Ambassadoria. Aina toinen oli ok ja toinen ei vaikka miten ruuvasi.
 
OLZA8D
17.06.2014 19:57:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Pinstripe (clear) on jysähtävä, tumma- ja lyhytsointinen sekä dempattu. Soveltuu parhaiten rock- ja heavymusiikkiin sekä tanakkaan poppiin, kuten Kaija Koo:hon ;).
 
Emperor on yleissoundiltaan avoimempi kuin Pinstripe. Emperorin sointi ei ole yhtä lyhyt ja dempattu kuin Pinstripessa, mutta soundi on silti tanakka ja tummahkosävyinen. Clear Emperorissa on Coatedia enemmän lätinää, jos siitä tykkää. Emperor passaa samoihin musatyyleihin kuin Pinstripe. Coated Emperor on oma kestosuosikkini pop/rock-kamassa.
 
G2 on Emperorin kaltainen, mutta hieman dempatumpi. Evansit ovat yleisesti ottaen omasta mielestäni jotenkin väärällä tavalla modernin kuuloiset. En osaa sitä sen tarkemmin kuvailla, mutta jotain muovista niissä on. Itse en Evanseista erityisemmin välitä, joskaan en niitä suoralta kädeltä dissaakaan.
 
Alakalvoiksi kannattaa mun mielestä laittaa USA Ambassadorit. Ne toimivat kaikkien lyöntikalvojen kanssa hienosti.

 
Tarkoititko näitä kalvoja alapuolelle?
 
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … /kategorialistaus/kategoria_id/1032
 
Velli
17.06.2014 20:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OLZA8D: Tarkoititko näitä kalvoja alapuolelle?
 
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … /kategorialistaus/kategoria_id/1032

 
Juu, tavalliset clear ambassadorit toimivat hienosti. Mainitsin tuon USA:n vain erotukseksi noihin sun nykyisiin ambassadoreihin, jotka on Taiwan- tms. kamaa.
 
AP
17.06.2014 20:58:35 (muokattu 17.06.2014 20:58:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Juu, tavalliset clear ambassadorit toimivat hienosti. Mainitsin tuon USA:n vain erotukseksi noihin sun nykyisiin ambassadoreihin, jotka on Taiwan- tms. kamaa.
 
Ja jos pehmeämpää haluaa, ottaa ylös valkoiset Ambassadorit.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Legenda
18.06.2014 09:26:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Juu, tavalliset clear ambassadorit toimivat hienosti. Mainitsin tuon USA:n vain erotukseksi noihin sun nykyisiin ambassadoreihin, jotka on Taiwan- tms. kamaa.
 
Mitä tapahtuisi minun Ludarien soundille jos vaihtaisin siinä nyt alapuolella olevat valkeat ambat kirkkaisiin?
 
-Dr.DW-
18.06.2014 11:08:38 (muokattu 18.06.2014 11:08:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Legenda: Mitä tapahtuisi minun Ludarien soundille jos vaihtaisin siinä nyt alapuolella olevat valkeat ambat kirkkaisiin?
 
Veikkaisin, että se soundi muuttuisi hieman? :P
 
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
Legenda
18.06.2014 11:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Veikkaisin, että se soundi muuttuisi hieman? :P
 
No tuon verran jopa minäkin tiedän, mutta jos joku osaa sanoa miten tai mihin suuntaan tuo soundi ehkä muuttuisi vai olisiko tuolla muutoksella mitään vaikutusta?
 
AP
18.06.2014 11:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Legenda: No tuon verran jopa minäkin tiedän, mutta jos joku osaa sanoa miten tai mihin suuntaan tuo soundi ehkä muuttuisi vai olisiko tuolla muutoksella mitään vaikutusta?
 
No, jos sanoo pyöreämmäksi ja vähädiskanttisemmaksi, niin tulee varmaan sanottua riittävän ympäripyöreästi :)
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
-Dr.DW-
18.06.2014 12:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AP: No, jos sanoo pyöreämmäksi ja vähädiskanttisemmaksi, niin tulee varmaan sanottua riittävän ympäripyöreästi :)
 
...Eikös niistä kirkkaista yleensä tule enämpi just näitä "keskidiskantteja", vai mitä yläkeskiääniä ne nyt onkaan... :D
 
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
Legenda
18.06.2014 12:05:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AP: No, jos sanoo pyöreämmäksi ja vähädiskanttisemmaksi, niin tulee varmaan sanottua riittävän ympäripyöreästi :)
 
Jos näin on niin vaihtohan tässä on edessä.
 
tomboarmageddon
18.06.2014 13:21:00 (muokattu 18.06.2014 13:21:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Legenda: Mitä tapahtuisi minun Ludarien soundille jos vaihtaisin siinä nyt alapuolella olevat valkeat ambat kirkkaisiin?
 
Sointi pitenee hiukan ja kirkastuu, mikä voi olla hyvä tai huono juttu. Jotkut laitta coated ambassadorit päälle ja alle, että toimis lähimikityksessä juuri tuon soinnin lyhentymisen takia.
 
AP
18.06.2014 13:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: ...Eikös niistä kirkkaista yleensä tule enämpi just näitä "keskidiskantteja", vai mitä yläkeskiääniä ne nyt onkaan... :D
 
Eikäku juu, sorisori, luin väärin päin. Tarkoitus oli tietysti sanoa, että valkoisiin vaihtamalla soundi pyöristyy, ei suinkaan kirkkailla.
 
Terv. nimim. 4 tunnin yöunien jälkeen ei kannattaisi yrittää päteä.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Legenda
18.06.2014 13:34:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AP: Eikäku juu, sorisori, luin väärin päin. Tarkoitus oli tietysti sanoa, että valkoisiin vaihtamalla soundi pyöristyy, ei suinkaan kirkkailla.
 
Terv. nimim. 4 tunnin yöunien jälkeen ei kannattaisi yrittää päteä.

 
Eli annetaan olla valkeat paikallaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «