Aihe: Jalkapallon MM-kisat 2014
1 2 3 4 515 16 17 18 1968 69 70 71 72
Tigerstedt
16.06.2014 21:09:15

aivokuolio: Filmataanko tässä lajissa aina näin paljon vai onko se joku MM-kisojen erikoisuus? Valistakaa futis-uuvattia. Hirmu vaikea koittaa innostua hommasta tosissaan tuon takia.

Kyllä filmataan. Vähän tuo kyllä syö muuten hienon lajin kiinnostavuutta, kun kaatuillaan saatana kuolemankielissä pienestä töytäisystä. Oli kyllä turhin toinen puoliaika koskaan tossa äskeisessä pelissä.
The gum you like is going to come back in style.
Secreterial
16.06.2014 21:18:45
Tigerstedt: Kyllä filmataan. Vähän tuo kyllä syö muuten hienon lajin kiinnostavuutta, kun kaatuillaan saatana kuolemankielissä pienestä töytäisystä. Oli kyllä turhin toinen puoliaika koskaan tossa äskeisessä pelissä.

No ehkä vähän liioittelua kuitenkin. Ei sitä tosiaan pakkokaan ole katsoa. Toki siellä on niitä, jotka kieriskelee ja itkee, mutta esim. eilisessä Sveitsin pelissä nähtiin hienosti se, miten oikeat pelaajat tilanteen hoitaa. Voittomaali tuli täysin sen ansiosta, että Behrami ei jäänyt makoilemaan maahan, vaan jatkoi peliä.

Paljon myös itketään niistä hyppelyistä yms; ei mulle ainakaan ole ongelma se, että joku pelaaja hyppää ja väistää sillä taklauksen. Toki ne siihen päälle sitten kaatuu, mutta siinä hankitaan silloin joukkueella se vapari. Muutenhan väistäisi vain taklauksen ja pallo menisi vastustajalle.

Ja okei, ei ne taklaukset aina niin kipeää käy, mutta jokainen futista pelannut tietää, miltä ne napit sääressä tuntuu. Suojat on, mutta eipä nuo lipareet ihan hirveästi auta. Ne pienet knopit ja potkut tekee kans melko kipeää, vaikka ei pahalta näytäkään. Itse muistan talvella futisturnauksessa kävi niin, että lähdin juoksemaan pallon perään ja kun olin ponnistamassa toisella jalalla, niin vastustaja astui varpaille: pohkeeseen iski melkoinen kipu; hypin kyllä vaihtopenkille, mutta todennäköisesti olisi näyttänyt filmaamiselta jos olisin kaatunut.

Mutta joo, liikaa tosin filmataan silti.
"I never bluff" - Cordell Walker
Scrobble
16.06.2014 21:22:58
120e oli kisojen alussa mulla Nordicbetin tilillä. Nyt jäljellä 3 euroa ja yksikään betsi ei ole osunut. Tosin jos Belgia ja Espanja voittavat huomenna niin tulee 38 euroa.
"There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch" -Michael Caine
Funkånaut
16.06.2014 21:25:54

Scrobble: 120e oli kisojen alussa mulla Nordicbetin tilillä. Nyt jäljellä 3 euroa ja yksikään betsi ei ole osunut.

:{DDDDDD Eipä oo häävisti alkanut.

Tosin jos Belgia ja Espanja voittavat huomenna niin tulee 38 euroa.

Espanjahan ei varmasti voita huomenna, ku keskiviikkona vasta pelaa.
Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin
Quru
16.06.2014 21:29:20
Eissääh tuo kymppipaikka ja Kunnas. Onneksi ihana Tanja ja studiossakin kuningas Kuningas pelastivat äsken. Onpa ollut yllättävä ja viihdyttävä turnaus tähän asti. Paljon maaleja, aktiivista hyökkäämistä tiki-takan tai autobussin sijaan ja yllättäviä käänteitä. Haluaisin nähdä sen asiantuntijan jolla on napsahtanut tulosvedot Hollanti-Espanja-, Uruguay-Costa rica- ja Saksa-Portugali-peleissä.
Veksu: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa Kodin Ykkösen tämän viikon plussatarjousta, jossa myydään OBH-Nordica RW5000 rikkaimuria hintaan 199e (ilman Plussa-korttia 119e)?"
Funkånaut
16.06.2014 21:31:38

Quru: Onpa ollut yllättävä ja viihdyttävä turnaus tähän asti. Paljon maaleja, aktiivista hyökkäämistä tiki-takan tai autobussin sijaan ja yllättäviä käänteitä.

Tosi on.

Haluaisin nähdä sen asiantuntijan jolla on napsahtanut tulosvedot Hollanti-Espanja-, Uruguay-Costa rica- ja Saksa-Portugali-peleissä.

Singaporessa joku mustan helikopterin lennättäjä sai kaikki noi oikein sadan tonnin panoksella.
Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin
dipshit
16.06.2014 21:37:28
Ei vittu kun tuntuu nyt hyvältä. Aamupäivällä kävi fiilikset niin pohjamudissa, etten uskonut että mikään voisi niitä parantaa, mutta Nationalmannschaft onnistui sen tekemään. Ihan mahtava fiilis nyt, ei vittu, nää kisat on tähän asti ollu parasta koskaan! Müllerin hattutemppu, pelle-Pepen punainen, Ronaldon mitäänsanomattomuus... ja ennen kaikkea Saksan 4-0 PERSERAISKAUS iki-inhokistani Portugalista oli kaikki puhdasta täydellisyyttä.

DEUTSCHLAND DEUTSCHLAND ÜBER ALLES!
barclay
16.06.2014 22:06:48

Ärsyttävän kuuloinen jonne kommentaattorina
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
Jormaz
16.06.2014 22:59:32
Mikäs ihmeen lätkänpelaaja siellä studiossa on?
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Loijaa
16.06.2014 23:15:17

Kisojen huonoin peli tähän asti tää Iran-Nigeria. Odotan, että Ghanalla on paljon enemmän ryhtiä pelaamisessaan..
we want the world and we want it now
barclay
16.06.2014 23:24:38

Tämähän on erittäin viihdyttävä peli. Vauhtia on välillä ja hienoja kikkailua, mutta paljon myös söhläystä..
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
dipshit
16.06.2014 23:31:51 (muokattu 16.06.2014 23:33:59)
Juu ei tää Iran - Nigeria kyl nyt oikeen vakuuta, vaikka ennakkoon odotinkin kyllä mielenkiinnolla Iranin ensimmäisiä otteita näissä kisoissa. Tälle pelille olisi tehnyt Iranin maali ihan helvetin hyvää, vaikka toki onhan tätä vielä parisenkymmentä minuuttia jäljellä, että voihan tässä sinänsä vielä jotain jännäämisen arvoista tapahtua.

Meinasko täällä jengi kuitenkin vielä seurata yhdeltä alkavaa USA - Ghanaa?
Funkånaut
16.06.2014 23:32:59 (muokattu 16.06.2014 23:34:00)

Loijaa: Kisojen huonoin peli tähän asti tää Iran-Nigeria.

Kieltämättä. Karmeeta sähläystä molemmilla joukkeilla, kun pääsee edes jonkinmoiseen paikkaan. Melko ihme saisi olla, jos Bosnia ei noita molempia pieksisi.

Odotan, että Ghanalla on paljon enemmän ryhtiä pelaamisessaan..

Uskoisin, jos viime kisoista jotakin on jäänyt taskujen pohjille. Viime skabojen ilopilleri.

E: dipshit: Meinasko täällä jengi kuitenkin vielä seurata yhdeltä alkavaa USA - Ghanaa?

Ihan normaalisti.
dipshit
16.06.2014 23:42:55
Funkånaut: Ihan normaalisti.

http://i.imgur.com/Mlpfb.gif

Kysytääs täälläkin: eli tietääkö kukaan mistä tuolta Ylen nettisivujen syövereistä löytyis noita top 5-koosteita?
rokiroki
16.06.2014 23:44:51
Tuli tuossa mieleen......
Kuinkahan suuri osa Müllerin tekemistä maaleista saanut aikaan filmaamalla rankkarialueella ?

On kyllä taitava pelaaja, ei mikään vanhan ajan saksalainen romuluinen "tankki"-hyökkääjä.( Muistaakseni sukunimi kaimansa Gerd , pysyi paremmin pystyssä v.-74 kisoissa.)

Ärsyttävän taitava kitisijä ja kaatuilija, voisi olla naapurimaan kiekkoilija.
( hmm...kumman?kin.... )
Allekirjoitus ____________ nimen selvennys
jra
16.06.2014 23:44:52 (muokattu 16.06.2014 23:49:22)
Mikäs tämä nyt oikein on?
http://areena.yle.fi/tv/2282802/#/play

"Ghana-USA -pelin taktinen kuvakulma"

E: Siellä vissiin jo hyvissä ajoin helikopteri zoomaili terojen varalla kun USA pelaa. Näyttäisin Iran-Nigeria pelin vastaavan streamin perusteella olevan laajempaa pelikuvaa kentän päällä heiluvasta spider man -kamerasta.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Quru
16.06.2014 23:55:42 (muokattu 16.06.2014 23:56:16)
jra: Mikäs tämä nyt oikein on?
http://areena.yle.fi/tv/2282802/#/play

E: Siellä vissiin jo hyvissä ajoin helikopteri zoomaili terojen varalla kun USA pelaa. Näyttäisin Iran-Nigeria pelin vastaavan streamin perusteella olevan laajempaa pelikuvaa kentän päällä heiluvasta spider man -kamerasta.

Tuo taktinen näkymä olis kiva lisä jos tulis synkassa tv-kuvan kanssa. Itse en tuosta kauheasti saanut iloa kun kokeilin avausottelussa ja eilisessä Argentiinan pelissä. Kuva tulee normaaliin Areenan tapaan puolisen minuuttia myöhässä tv-kuvaan nähden.
Veksu: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa Kodin Ykkösen tämän viikon plussatarjousta, jossa myydään OBH-Nordica RW5000 rikkaimuria hintaan 199e (ilman Plussa-korttia 119e)?"
Funkånaut
16.06.2014 23:58:50

Quru: Tuo taktinen näkymä olis kiva lisä jos tulis synkassa tv-kuvan kanssa. Itse en tuosta kauheasti saanut iloa kun kokeilin avausottelussa ja eilisessä Argentiinan pelissä. Kuva tulee normaaliin Areenan tapaan puolisen minuuttia myöhässä tv-kuvaan nähden.

Mulla toi kuva tulee parin minuutin viiveellä Areenankin kuvaan verrattuna. Ei saa paljoa oikein irti, joskin idea on hyvä.
TheBlackestEye
17.06.2014 00:08:47
Olipa kauheaa palloa. Kisojen toinen matsi, jossa tuli alle kolmea maalia ja ensimmäinen maaliton. Tosin hyvällä puolustuspelillä ei ole tämän faktan kanssa mitää tekemistä. Järkyttävää katsottavaa, kun joukkueilla on kaikki perusasiat aivan hukassa. Olematonta liikettä, surkeaa perussyöttöpeliä, mielikuvituksetonta.. Onneksi nämä pelit ovat olleet harvassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)