Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mackie Onyx Satellite
1
matkum
16.06.2014 14:18:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Mulla on muutaman vuoden vanha Mackie Onyx Satellite Firewire-äänikortti, joka on alkanut tekemään sellaista, että jonkin aikaa oltuaan päällä, laite alkaa särkemään monitorikaiuttimien ääntä. Kuulokkeista tuleva ääni on ok, siinä ei ole mitään vikaa. Googlen perusteella laitteessa on tyyppivika, joka aiheuttaa tällaista. Kannattaako tätä lähteä korjaamaan/korjauttamaan, vai hankkia suosiolla uusi laite? Uutena ostettuna laite maksoi muistaakseni 130 euroa.
 
Antti1
16.06.2014 16:49:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi 130€ oli poistohinta silloin laitteen myynnin loppuvaiheilla, alunperinhän toi oli melko hintava laitos ja edullisemman pään laitteista tossa on imo yhdet parhaista etuasteista. Mä en tiedä mikä toi tyyppivian aiheuttaja on, riippuen siitä kannattaa tai ei kannata. Jos vika ei oo kallis korjata, niin kyllä mä sen korjauttaisin jossain. Vielä nykyäänkin saa pistää aika paljon taaloja tiskiin, jos haluaa paremman interfacen.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
anapena
16.06.2014 20:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen tyyppivika? Voitko laittaa linkkiä? Mulla KRK tekee välillä tuota...
 
Istu ja pala!
matkum
17.06.2014 13:39:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Minkälainen tyyppivika? Voitko laittaa linkkiä? Mulla KRK tekee välillä tuota...
 
Googleen hakusanaksi "mackie onyx satellite distortion" tuottaa muutamia foorumipostauksia, joissa käyttäjillä on ilmennyt vastaavaa ongelmaa. Laitoin sähköpostia Mackielle suoraan, mutta eivät ole vielä vastanneet. Vika näyttäisi olevan telakassa, koska pääyksikön kanssa yksinään käytettäessä ääni on virheetön. Ehkäpä avaan telakan ja katson, näkyykö siellä selkeää vikaa.
 
anapena
17.06.2014 14:27:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänx. Jatkan tutkimuksia. Ensimmäiseksi epäilen laitteen lämpenemistä. Pitää laittaa purkin alle jotain, että ilma pääsee kiertämään alta...Tosin ongelma poistuu joskus sillä, kun käy klikkaamassa bufferi- taikka äänikorttiasetuksia. Päivitin käyttiksen, ja nyt vaan odotellaan että auttoiko. Kyseessä KRK Ergo. Aika viiveellä tuntuu tulevan OSX-puolen päivitykset, ja mahtaako enää tullakaan...sen verran discontinued-malli tuo.
 
Istu ja pala!
Diabolicum
29.08.2014 17:36:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla poistu ongelmat kun nakkasin sen ison telakkaosan kaappiin. Se liitin siellä telakan pohjassa ei kestä sitä irroittelua ja kolistelua. Pelkkä pienempi yksikkö pelaa kuin unelma
 
HeviMetal DJ jo vuodesta 1998
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «