Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: hyvä viritin..?
1 2
Punkrock
29.10.2004 02:32:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietäisikö kukaan hyvän ja suht halvan (40ekuu) virittimen joka toimisi lavalla/kotona?
 
Spez
29.10.2004 07:41:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/s … d=viritin&c=15&dest=subject&x=0&y=0
 
Jason Becker.
Laulava Kylätohtori
16.06.2014 11:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 3517 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Näin hyvää keskustelua on vaan pakko jatkaa...
 
Mutta asiaan. Olen ajatellut, jos hommaisi TU-3:n tilalle Polytune minin. Tai ehkä Polytune kakkosen. Mutta toisaalta mietityttä, että kannattaako se. Mini olisi tietysti kokonsa puolesta parempi, mutta onko Polytuneilla viritys helpompaa/vaikempaa/yhtä helppoa kuin TU-3:lla.
 
Sitten on myös Korgit ym. Onko näissä mitään todellisia eroja. Merkittävintä olisi kai, että mikä arpoo vähiten. Polytune/capo/drop D/bufferi ym. toimintoja en tarvitse...
 
All statements and arguments appearing in my writings are fictitious. Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental.
hallu
16.06.2014 11:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Näin hyvää keskustelua on vaan pakko jatkaa...
 
Mutta asiaan. Olen ajatellut, jos hommaisi TU-3:n tilalle Polytune minin. Tai ehkä Polytune kakkosen. Mutta toisaalta mietityttä, että kannattaako se. Mini olisi tietysti kokonsa puolesta parempi, mutta onko Polytuneilla viritys helpompaa/vaikempaa/yhtä helppoa kuin TU-3:lla.
 
Sitten on myös Korgit ym. Onko näissä mitään todellisia eroja. Merkittävintä olisi kai, että mikä arpoo vähiten. Polytune/capo/drop D/bufferi ym. toimintoja en tarvitse...

 
Boss TU10 on ollut mielestäni ihan loistava, mutta siinä pitää vire viimeistellä korvalla joten ei kovin näppärä keikkakäyttöön. Liian tarkka viritin voi taas olla aika levoton tai sitten en vain ole opetellut sellaista käyttämään.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Attew
16.06.2014 11:25:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Boss TU10 on ollut mielestäni ihan loistava, mutta siinä pitää vire viimeistellä korvalla joten ei kovin näppärä keikkakäyttöön. Liian tarkka viritin voi taas olla aika levoton tai sitten en vain ole opetellut sellaista käyttämään.
 
Muuten loistava viritin mutta kitaraa ei saa vireeseen?
 
I am alive, what's your excuse?
Sarko
16.06.2014 11:28:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun viime vuonna mulla kärähti Bossin TU-3 niin ostin Korgin Pitchblackin, ei oo tarvinut katua. Erittäin hyvä ja tarkka perusviritin, eikä oo varustettu bufferilla.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
carmake
16.06.2014 11:30:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Boss TU10 on ollut mielestäni ihan loistava, mutta siinä pitää vire viimeistellä korvalla joten ei kovin näppärä keikkakäyttöön.
 
Pientä ristiriitaa olen tässä myös aistivinani:)
 
Iteltä löytyy Korgin DT-10 ja Peterson Strobo Stomp 2. Molemmat hyviä ja kestävän oloisia, myös keikkakäytössä.
 
slapvete
16.06.2014 12:28:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: eikä oo varustettu bufferilla.
 
Se ei true bypass -huumasta huolimatta ole mitenkään hullumpi juttu että eka pedaali johon kitara tökätään on varustettu bufferilla...
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
slapvete
16.06.2014 12:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten Petersonit on parhautta.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
hallu
16.06.2014 12:32:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Attew: Muuten loistava viritin mutta kitaraa ei saa vireeseen?
 
Siis tota joo:-D. Bossilla saa kyllä kitaran oikealle hehtaarille ja sitten korvalla viimeistelee sen hienovireen. En tiedä mistä johtuu, mutta itselläni korva toimii paremmin virittämisessä kuin silmä. Tarkan mittarin kassa en oikein meinaa saada virettä kohdalleen, mutta korva jotenkin hahmottaa sen paremmin. En tietenkään ole kokeillut kaiken maailman mittareita joten ei voi tietää. Boss TU10 se mittarin viisari on niin rauhallinen, että sitä kerkiää seurata mutta vire pitää korvalla viimeistellä että soinnut soivat puhtaasti. En tiedä miten tämän selittäisin. Ehkä se ei sitten ole niin hyvä mittari, mutta sen kanssa nyt kuitenkin olen viritellyt.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
kapa
16.06.2014 12:54:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Polytuneen olen kyllä ollut tyytyväinen, ite tykkään strobomoodista enemmän.
 
Kapa
novo
16.06.2014 13:03:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En taia ehkä ennää ikinä lukea hallun tekstejä ainakaan oppimismielessä.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
hallu
16.06.2014 13:03:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Muuten Petersonit on parhautta.
 
Missä noita Petersoneja myydään? onko niissä viisari, vai millainen näyttö? löytyykö nipistinmallia?
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
hallu
16.06.2014 13:12:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: En taia ehkä ennää ikinä lukea hallun tekstejä ainakaan oppimismielessä.
 
Oletko sitten lukenut? älkää nyt herrannimessä ottako minusta oppia kukaan! hyvä että huomasit etteimun kirjoituksia kannata ottaa tosissaan. En ole tullut ajatelleeksi että joku saattaisi niihin suhtautua vakavasti:-).
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Laulava Kylätohtori
16.06.2014 13:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Se ei true bypass -huumasta huolimatta ole mitenkään hullumpi juttu että eka pedaali johon kitara tökätään on varustettu bufferilla...
 
On se, jos se huonontaa soundia... ;)
 
All statements and arguments appearing in my writings are fictitious. Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental.
Sarko
16.06.2014 13:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Se ei true bypass -huumasta huolimatta ole mitenkään hullumpi juttu että eka pedaali johon kitara tökätään on varustettu bufferilla...
 
Ei toki ole huono homma, itse pidän kyllä buffereista mutta ajattelin vaan mainita kun monelle on aika tärkeä juttu että kaikkien spedujen pitää olla TPB. Itselläni on virittimen jälkeen signaaliketjussa Boss CE-2, joka hoitaa omat bufferitarpeet oikein mainiosti.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
novo
16.06.2014 13:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Oletko sitten lukenut? älkää nyt herrannimessä ottako minusta oppia kukaan! hyvä että huomasit etteimun kirjoituksia kannata ottaa tosissaan. En ole tullut ajatelleeksi että joku saattaisi niihin suhtautua vakavasti:-).
 
Useimmiten on jääny lukematta loppuun asti, kun puoli sivua tajunnanvirtaa ilman kappalejakoa on ollut liian tuhti annos. Mutta yrittänyt olen ;)
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Wesgu
16.06.2014 14:13:06 (muokattu 16.06.2014 14:14:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Näin hyvää keskustelua on vaan pakko jatkaa...
 
Mutta asiaan. Olen ajatellut, jos hommaisi TU-3:n tilalle Polytune minin. Tai ehkä Polytune kakkosen. Mutta toisaalta mietityttä, että kannattaako se. Mini olisi tietysti kokonsa puolesta parempi, mutta onko Polytuneilla viritys helpompaa/vaikempaa/yhtä helppoa kuin TU-3:lla.
 
Sitten on myös Korgit ym. Onko näissä mitään todellisia eroja. Merkittävintä olisi kai, että mikä arpoo vähiten. Polytune/capo/drop D/bufferi ym. toimintoja en tarvitse...

 
Itse vaihdoin juuri muutama kuukausi sitten TU-3:sta Polytune 2:een. Olen ollut tyytyväinen vaihdokeen. Tässä kun miettii plussia ja miinuksia noiden kahden osalta, niin mikään ei oikeastaan mennyt huonompaan suuntaan.
 
Polytunen puolesta puhuu:
+ isompi/selkeämpi näyttö
+ kirkkaampi
+ tarkempi -> hienovireen säätö käy huomattavasti mukavammin Polytunella
+ Polytune -> ajattelin ensin samalla tavalla, että en minä tuolla mitään tee, mutta pienen totuttelun jälkeen on ollut aika hyvä lisä!
 
Life's too short for bad tone!
hallu
16.06.2014 15:08:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Useimmiten on jääny lukematta loppuun asti, kun puoli sivua tajunnanvirtaa ilman kappalejakoa on ollut liian tuhti annos. Mutta yrittänyt olen ;)
 
Jep, mulla ei mopo karkaa käsistä....... se ei ole käsissä alun alkaenkaan;-D
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Tuupu
16.06.2014 15:46:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen itse myös harkinnut virittimen hankkimista pedaalin mallisena ratkaisuna, tällä hetkellä käytössä joku vanha hyvin toimiva, mutta epäkäytännöllinen laite. Ei ole siis poljettavaa mallia vaan sivulla pieni nappi josta päälle ja näyttö pieni vaikka input output pari löytyykin.
 
Harkinnassa on ollut juuri tuo Polytune mini, mutta Bossin virittimiä on näkynyt ihmisten pedaalilaudoissa. Osaisiko joku selventää mitä eroa on Bossin virittimillä Polytuneihin ja muihin vastaaviin virittimiin?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «