Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rikun soundit
1 2 3 4
okabass
11.06.2014 21:51:50 (muokattu 11.06.2014 21:54:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duoda, mitä "asetuksia" ts. mitä mikkiä/jä olette käyttänyt, ja missä musatyylissä? Esim. käytättekö kumpaakin mikkiä yhdessä, vai vain toista. Sormet vai lepra, vai sekä että?
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Olli.M
12.06.2014 05:12:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Duoda, mitä "asetuksia" ts. mitä mikkiä/jä olette käyttänyt, ja missä musatyylissä? Esim. käytättekö kumpaakin mikkiä yhdessä, vai vain toista. Sormet vai lepra, vai sekä että?
 
Molemmat mikit täysillä, kaikki hanat auki. Mun rikussa oli se nostokytkin millä sai napattua koko alapään pois soundista. Joku tykkää, minä en. Sormilla sekä lepralla, riippuen vähän biisistä.
 
Ei ollut mun basso vaikka niin kovasti halusinkin sen olevan.
 
PasiB
12.06.2014 06:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmat mikit täysilllä, pääasiassa sormin siitä tallamikin päältä soittaen. Parissa biisissä plekulla. Mallina siis 4003 jossa on myös tuo nostokytkin, sitä ei tuu koskaan käytettyä. Olen ottanut tallamikin suojan pois ja reiän täytteenä on tällainen: http://www.ebay.co.uk/itm/Deluxe-Tr … tar_Accessories&hash=item4d1ac51448 Voin suositella, tuossa on peukkutuki joka sopii meikäläisen käyttöön just sopivasti.
 
http://pasib.kuvat.fi/
okabass
12.06.2014 06:51:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Samalta pohjalta ( molemmat mikit, bassoleikkuri pois). Toi mun on 4001, mutta laitoin siihen saman kytkimen kuin 4003, ja tuntuisi paremmalta. Tosin tuossa lueskelin ulkomaan foorumeita, ja siellä sanottiin, että Squire ja MacCa olisivat käyttäneet pääasiallisesti kaulamikkiä.
Onkos kukaan käyttänyt tätä "Rick o sound"- jakkia
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
PasiB
12.06.2014 07:07:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein kokeeksi piuhan jolla saa stereo-ominaisuuden käyttöön ja pari kertaa oon testannut kun on ollut kaksi nuppia käytettävissä. En löydä sille omassa käytössä mitään tarvetta.
 
http://pasib.kuvat.fi/
Prak
12.06.2014 08:28:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon todennut Rick 'o' äänen ihan käyttökelposeksi hevitouhuissa. Oon ajanut kaulamikin puhtaana ja tallamikin Ezekiel 25:17 pöristimen läpi. Rokki/poppitouhuissa menee mainiosti ihan molemmat mikit täysii monona sekä plärällä että ilman.
 
PasiB
12.06.2014 09:23:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prak: Oon todennut Rick 'o' äänen ihan käyttökelposeksi hevitouhuissa. Oon ajanut kaulamikin puhtaana ja tallamikin Ezekiel 25:17 pöristimen läpi. Rokki/poppitouhuissa menee mainiosti ihan molemmat mikit täysii monona sekä plärällä että ilman.
 
Pöristinkäytössä tuo Rick´O varmasti toimii tuolla tavalla ajettuna. Ootko koittanut toisinpäin, särö kaulamikkiin?
 
http://pasib.kuvat.fi/
Prak
12.06.2014 09:35:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Pöristinkäytössä tuo RickO varmasti toimii tuolla tavalla ajettuna. Ootko koittanut toisinpäin, särö kaulamikkiin?
 
Pitääpä kokeilla. Ja kera futsin myös.
 
J.Hollström
12.06.2014 13:38:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Onkos kukaan käyttänyt tätä "Rick o sound"- jakkia
 
Todella harvakseltaan. Pitäis olla tuplakamat et sais siitä jotain irti. Hommasin joskus ton Rick o sound-purkikin, mutta käyttämättömänä lojuu.
 
Tähän sooloskabaan pyllistelin joskus stereosoundin Rick o soundin läpi, mut näemmä miksauksessa toinen kanava (tallamikki) on hiljempaa eikä stereosoundi oikeen erotu.
http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=11419778
 
Yleensä vetelen monona molemmat mikit täysillä, pelkkä etumikki on snadisti liian tyrni mulle ja takamikki yksinään liian nasaali.
 
hollstro
12.06.2014 14:20:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sillon kun mulla oli Riku niin soitin molemmat mikit auki, kaulamikkiä heiman feidaten 1-10 astekolla noin 9:lle.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
2541
12.06.2014 16:15:27 (muokattu 12.06.2014 16:20:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Joo. Samalta pohjalta ( molemmat mikit, bassoleikkuri pois). Toi mun on 4001, mutta laitoin siihen saman kytkimen kuin 4003, ja tuntuisi paremmalta. Tosin tuossa lueskelin ulkomaan foorumeita, ja siellä sanottiin, että Squire ja MacCa olisivat käyttäneet pääasiallisesti kaulamikkiä.
Onkos kukaan käyttänyt tätä "Rick o sound"- jakkia

 
Squire käytti molempia mikkiä ja sen basso oli modattu stereoksi. Kyllä Maccakin käytti myös tallamikkiä, sen bassoonhan vaihdettiin tallamikiksi high gain kun hevosenkengästä lähti potku ja soundista päätellen (mm."Silly Love Songs") hävis myös konkka.
 
Jos monona soitan niin yleensä tallamikki täysillä ja etumikkiä hiukka pienemmälle. Stereona molemmat täysillä, ja etumikin tonella liiat treblet siitä pois. Hukkanen modas miun bassoon (1991 4003) kahden piuhan systeemin stereota varten, yhdellä piuhalla normaali mono, kahdella stereo.
 
Plektra ja sormet käytössä. Ja ei oo vintage-sound -konkkaa.
2541
12.06.2014 16:19:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Pöristinkäytössä tuo RickO varmasti toimii tuolla tavalla ajettuna. Ootko koittanut toisinpäin, särö kaulamikkiin?
 
Squiren fuzz -soundi (mm. "Ritual" ja "Hold Out Your Hand") on tehty just särö kaulamikkikanavassa.
okabass
12.06.2014 18:20:28 (muokattu 12.06.2014 18:20:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Kiitos kaikille valistamisesta. Eiköhän tämä Riku tule tutuksi. Melkoisen erilainen kuin 7enderit. Erikoisia ratkaisuja, ei ole ainakaan 7enderin kopio.;)
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
okabass
13.06.2014 05:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites mikkien keskinäinen volumi (korkeus)? Laitoitteko yhtä kovalle niin kuin normaalisti.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
JartZA
15.06.2014 14:07:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soitin pitkään Rick-o-sound ulostulon kautta jakamalla stereo-y-piuhalla mikkien signaalit erikseen, tallamikki särön läpi ja kaulamikki kompuran läpi, jonka jälkeen taas yhdistin signaalit Bossin LS-2 pedaalilla. Toimi hyvin noinkin ilman tuplakamoja, särötetty soundi kuulosti huomattavasti paksummalta puhtaalla kaulamikin signaalilla höystettynä, kuin yksinään. Vähän aikaa sitten vedin piuhat toisinpäin, nyt särötän kaulasignaalia ja kompuroin tallaa, tietty klangi tuntuisi säilyvän paremmin tällätavoin ja vaihtelu virkistää!
 
Culture is not your friend
Dropped C
15.06.2014 21:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En omista. Mutta tuollaisellahan kuuluu vetää pelkkä tallamikki auki, soittolehdykällä ja kovaa. Rok'n Roll ja räyhää,yms...
 
Topiello
15.06.2014 22:07:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: En omista. Mutta tuollaisellahan kuuluu vetää pelkkä tallamikki auki, soittolehdykällä ja kovaa. Rok'n Roll ja räyhää,yms...
 
Onko tämä nyt ihan pelkästään Lemmyn luoma illuusio, vai miksi kaikki tätä hokee?
 
2541
15.06.2014 22:53:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: Onko tämä nyt ihan pelkästään Lemmyn luoma illuusio, vai miksi kaikki tätä hokee?
 
Lemmykin käytti vielä kaikenlisäksi kaulamikkiä.
Dropped C
15.06.2014 23:35:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No näin itse vetäisin. Varmaan voi muillakin saundeilla vetää, mutta jos tuollaisen hommaisin, niin ainoastaan tuota tarkoitusta varten.
 
PasiB
16.06.2014 06:09:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: Onko tämä nyt ihan pelkästään Lemmyn luoma illuusio, vai miksi kaikki tätä hokee?
 
Rikuun tuntuu liittyvän tuollaisia ennakkoluuloja. Se on mainettaan monipuolisempi basso, ei nyt ehkä ihan humppapeli soundiltaan mutta ei mikään yhden soundin verme. Joku haukkuu myös sen ergonomiaa mutta en ole tätäkään osannut pitää mitenkään häiritsevänä. Makuasioita, kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä mutta mulle tuo on basso muiden joukossa. Omanlaisensa mutta hyvällä tavalla.
 
http://pasib.kuvat.fi/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «