![]() 11.06.2014 20:33:26 | |
---|---|
Kimd: Hyvä että ostit Acron kun tuo muu virvelilistasi näyttää niin kehnolle ;) Totta. Onhan se sentään yksi laatupeli hyvä olla! Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband | |
![]() 11.06.2014 21:01:36 (muokattu 11.06.2014 21:04:01) | |
Tuli vain virveleistä mieleen, että EZDrummerin Rock Solid laajennuksessa on nauhoitettu Jeff Ocheltree:n Sprit of 2002 snarveli... Kahdella eri virityksellä! Jos käyttää Superiorin moottoria, niin siihen saa sen "humanize" ominaisuuden käyttöön... Eli sama virveli, samalla voimalla -mutta eri nauhoituskerta. Eri ääni... Aivan penteleen upea! :D Sori taas forumista, mut kävi niin jotenkin...! E: Toki eri lyöntivoimakkuudet on nauhoitettu erikseen! Eli ei ole sama ääni hiljemmalla... Olen NIIN rakastunut siihen softaan! Vaikka akustisilla soittaisinkin mielummin, niin nauhat tulee tuolla! :) Bombing for peace is just like fucking for virginity. | |
![]() 11.06.2014 23:35:42 | |
En tunne virveliäsi yhtään, muistelen lukeneeni Export-virvelin huonoiksi puoliksi vireen katoilun ja lievät käytöshäiriöt. Vireenkatoilu on varmasti kökköä, mistä aiheutunee käytöshäiriöt. Kannattaisiko kuitenkin tyytyä siihen tuttuun vielä, laittaa rahat sukanvarteen lihomaan. Ja tutustua tarjontaan rauhassa. Yritä päästä kopistelemaan kaikkea, lue faktoja-kuvauksia, katso kuvia, poista listalta heti inhokkisi. Kun ehdokkaat on vähenneet, tee lopullinen valinta. Mikä eniten hyrisyttää. Itse olen kummankin virvelin hankkinut faktojen ja vaistoni varassa. Ei tullut mieleenkään kysyä keneltäkään, minkä mä haluan. Kumpaankin olen tyytyväinen, niin erilaisia kuin ne onkin. Enkä ole törmännyt missään parempaan virveliin kuin omani, huonompiin ja erilaisiin kyllä. Muiden kamat on aina muiden kamoja. Virveli on loppupeliin soitin, mikä tuottaa muutamaa pääsaunditekijää helposti ja liudan viboja vaikeammin. Mitä hienompi virveli sitä enemmän erilaisia viboja ja virevaihtoehtoja. Tavallaan vaikeampi soitettava, jos-kun siitä kaikkea pyrkii irti soittamaan. Tekniikkalaji, soitto ja viritys-kalvotus. Jotenkin se on henkilökohtaisin soitin setissä, sydän. Päälle tulee muutama asia, mikä varmasti vaikuttaa saundiin joka koossa, kuten materiaali. Vanteet on myös yksi mainio esimerkki, ettei voi tietää tietämättä mitä haluaa. Kauheasti kehuvat hintavampia valuvanteita ja puuvanteita. Mulle ne on kummatkin saundintappajia, oma tai jonkun muun soitto, en pidä yhtään. ¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤ | |
![]() 13.06.2014 17:40:05 | |
http://www.ebay.de/itm/Ludwig-LB416 … ultDomain_0&hash=item3ce2a20ef1 Kellään kokemusta ludwig beauty? | |
![]() 13.06.2014 19:31:41 | |
Tällanen ois hyvä: http://www.thomann.de/fi/yamaha_14x55_club_custom_snareswb.htm Torilla joku hullu myy melkein uutta reilu 300e. Sori 8) | |
![]() 13.06.2014 20:51:38 | |
OLZA8D: http://www.ebay.de/itm/Ludwig-LB416 … ultDomain_0&hash=item3ce2a20ef1 Kellään kokemusta ludwig beauty? Aika monella on tuosta varmaan kokemusta ja jazzmiestä lukuunottamatta soittavat sillä myös tämän päivän musiikkia ;) Black Beauty on varmasti niitä virveleitä joilla pärjää lähes joka tilanteessa. Jos et halua noin isoa summaa sijoittaa about saman soundiseen virveliin, niin tsekkaa World Max-merkkiset virpat, ko merkillä on hyvähintaisena tuosta kopiorumpua+ovat laadullisesti hyviä. | |
![]() 13.06.2014 20:54:39 | |
OLZA8D: Kellään kokemusta ludwig beauty? No tuo on varmasti sellainen jokapaikanhöylä jolla pärjää melkein missä vaan, mutta hinta/laatusuhteesta voi olla montaa mieltä. En katso että omaan BB:n sijoittamani rahat olisivat menneet hukkaan, mutta epäilen että WorldMax BB ajaisi minulla asian siinä missä kolme kertaa kalliimpikin virppa. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 15.06.2014 02:03:24 | |
Conrad Lant: Acroa suosittelisin... Melko vanhaa Acroa kuunteli eilen ulkoilmakeikalla. Onhan se ok. Hajuton mauton ja väritön. Eli ei oikein minkään kuuloinen. Soundi lähinnä "Läps". Tämäkö se on se m.netin ihanne? Ei puhutellut yhtään. | |
![]() 15.06.2014 02:06:39 | |
Juhani_t: Melko vanhaa Acroa kuunteli eilen ulkoilmakeikalla. Onhan se ok. Hajuton mauton ja väritön. Eli ei oikein minkään kuuloinen. Soundi lähinnä "Läps". Tämäkö se on se m.netin ihanne? Ei puhutellut yhtään. Minäkään en tykkää Acrosta kovinkaan, mutta Supraphonic on ihan helvetin hyvä ja toimii melkein minkälaisessa soitossa tahansa. "And I continue to burn the Midnight Lamp, alone" | |
![]() 15.06.2014 03:37:24 | |
Juhani_t: Melko vanhaa Acroa kuunteli eilen ulkoilmakeikalla. Onhan se ok. Hajuton mauton ja väritön. Eli ei oikein minkään kuuloinen. Soundi lähinnä "Läps". Tämäkö se on se m.netin ihanne? Ei puhutellut yhtään. Oletko kuullut sanonnan" soundi lähtee sormista" jos ei tiedä miten soittimensa virittää jne... ??? Joo ihan turhaan arvostetuimpia rumpuja tuossa hintaluokassa. Suck my kiss ja korvat auki... | |
![]() 15.06.2014 06:28:41 | |
Juhani_t: Melko vanhaa Acroa kuunteli eilen ulkoilmakeikalla. Onhan se ok. Hajuton mauton ja väritön. Eli ei oikein minkään kuuloinen. Soundi lähinnä "Läps". Tämäkö se on se m.netin ihanne? Ei puhutellut yhtään. Soittaja ei luultavasti osannut kaivaa virvelistä soundia irti, sillä acro on kyllä oikeasti hyvän kuuloinen peli. Jo se, että ei soita virvelin aksentteja kanttilyönteinä (rimshoteina), saa virvelin kuulostamaan yleensä ihan lussulta ja mitäänsanomattomalta. Pari vuotta sitten multa oli setti vuokralla Oulussa Teatrialla jossain AC/DC-tapahtumassa ja kävin huvikseni kuuntelemassa meininkejä. Lämppärinä oli joku paikallinen pumppu. Heidän aikanaan ihmettelin, että miten voi meikäläisen 14"x5,5" Yamaha Maple Custom kuulostaa niin vaisulta ja ankealta. Pääaktissa rumpuja soitti Mikko Siren (Apocalyptica) ja hänen soittamanaan samainen virveli kuulosti todella hyvältä. Soittajat olivat toki muutoinkin ihan eri kaliiberia, mutta virvelitekniikassa suurin ero oli siinä, että lämppäribändin rumpali soitti virveliä pelkästään kalvoon, kun taas Siren soitti rimshoteja. | |
![]() 15.06.2014 09:36:40 | |
Vaihdoin eilittäin Anton Fig rumpuun Yamahan aluvalut ja nyt siitä tuli moderni klassikko Yamaha Absolute Maple Custom 6"x14". Yleensä noissa mycymbal-myyntiesittelyissä talon setissä on se, kuten esim. https://www.youtube.com/watch?v=U2MqEiAQAKs Yleisjantterirumpu. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." | |
![]() 15.06.2014 11:36:59 | |
Velli: virvelitekniikassa suurin ero oli siinä, että lämppäribändin rumpali soitti virveliä pelkästään kalvoon, kun taas Siren soitti rimshoteja. Pahoittelut offtopicista, mutta pitääkö rokkihommassa tosiaan aina soittaa virveli-iskut kanttilyönteinä? Näinkö kaikki toimivat? Onko beat-musassa sama tilanne... soittaako Heikki Sandrén aina kanttiin? nimimerkki "Amatööri Hämeestä" En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 15.06.2014 11:43:03 | |
Velli: Soittaja ei luultavasti osannut kaivaa virvelistä soundia irti, sillä acro on kyllä oikeasti hyvän kuuloinen peli. Jo se, että ei soita virvelin aksentteja kanttilyönteinä (rimshoteina), saa virvelin kuulostamaan yleensä ihan lussulta ja mitäänsanomattomalta. Tämä on kyllä erittäin totta. Saattoihan se vika olla toistoketjun puolellakin. | |
![]() 15.06.2014 12:38:18 (muokattu 15.06.2014 12:42:58) | |
Kefiiri: Pahoittelut offtopicista, mutta pitääkö rokkihommassa tosiaan aina soittaa virveli-iskut kanttilyönteinä? Näinkö kaikki toimivat? Onko beat-musassa sama tilanne... soittaako Heikki Sandrén aina kanttiin? nimimerkki "Amatööri Hämeestä" Pyrin aina virittämään snaren niin (hyväksi; attack, sointi, botne..), että ei tarvitse rimshotteja. Plus hakee sen oikean lyöntikohdan/-kohdat (biisiin sopivaksi) kuhunkin snareen. En valikoi rumpua kanttilyöntisoundin perusteella, vaan mielestäni potku (tai mitä haetaankaan) on hyvä löytyä ihan peruslyönneillä. Kumma jos ei mikki poimi ytyä 5cm:n päässä kalvosta & rummusta. Eilen tuli oikein hyvin ulkoilmakeikalla yhdellä (bonham)ovarilla. Yhdessä biisissä rummun pitää mökätä kunnolla, niin sitten kanttiin (ja sillä rummulla vinosti & tippi "klo14" suuntaan, 5-8cm vastakkaisesta vanteen reunasta) urakalla. Play that song, not just the instrument. | |
![]() 15.06.2014 16:07:29 | |
Kellään kokemusta ludwig beauty? Mulla on ollut 6,5" syvä Black Beauty ja Suprat kumpaakin syvyyttä. Jokapaikan höyläksi valitsisin ehdottomasti Supran. Se on hiljaisempi ja yläkerta soundaa jotenkin raikkaammalta. Kyllästyin siihen, kun keikoilla Black Beautya joutui useasti soittamaan hieman sukkasillaan ja myinkin sen parin vuoden jälkeen pois. Rokkihommissa ja äänityksissä se oli hyvä, mutta Supra kuulostaa Ambassadorilla hyvältä myös hiljaa soitettuna. | |
![]() 15.06.2014 16:32:00 | |
Juhani_t: Melko vanhaa Acroa kuunteli eilen ulkoilmakeikalla. Onhan se ok. Hajuton mauton ja väritön. Eli ei oikein minkään kuuloinen. Soundi lähinnä "Läps". Tämäkö se on se m.netin ihanne? Ei puhutellut yhtään. Peikkomaisen vienosti sait hymyilemään. :) | |
![]() 15.06.2014 17:17:45 (muokattu 15.06.2014 17:21:13) | |
Kefiiri: Pahoittelut offtopicista, mutta pitääkö rokkihommassa tosiaan aina soittaa virveli-iskut kanttilyönteinä? Näinkö kaikki toimivat? Onko beat-musassa sama tilanne... soittaako Heikki Sandrén aina kanttiin? nimimerkki "Amatööri Hämeestä" Hiljaisilla volymeilla soitettaessa pelkkään kalvoon soitto voi toimia, edellyttäen että osaa soittaa oikeaan kohtaan kalvosta ja osaa vetää soundin ulos rummusta. Ja tietenkin että rumpu on hyvässä vireessä. Mutta heti kun volumea nostaa niin pelkkä kalvoon soitto kuulostaa helposti tosi ohuelta kun attack peittää alleen hiljaisen bodyn. Rimshotilla taas saa rummun rungon resonoimaan kalvon mukana (sen huomaa helposti kun asettaa käden rungolle ja vertaa tekniikoita) ja se tuo soundiin suhteessa paljon enemmän botnea ja bodya joten myös kovemmila volumeilla saa soundin tuhdiksi. Ja se siis on ihan eri soundi kun tosi dempatun rummun kalvoon kovaa lyöminen, koska rimshot sisältää myös yläkertaa mikä auttaa soundia leikkaamaan. Toki sanat säännöt pätevät tässäkin, eli pitää osata soittaa oikeaan kohtaan jne. joskin rimshotilla ja hyvällä lyöntitekniikalla saa yllättävän hyvää soundia vähän huonomminkin viritetystä snaresta. Itse soitan rimshotteja lähes aina kun volume sen sallii, ja se on yllättävän usein koska olen opetellut soittamaan rimshoteja myös matalalta korkeudelta ts. hiljaa, jotta voisin saada maksimituhdin soundin tarvittaessa hiljaisessakin soitossa. Mutta ennenkaikkea olen treenannut 5 erilaista ja varsin erisoundista rimshotia jotka soitetaan erikohtiin kalvoa, ja pakko sanoa että se tekee elämän aika helpoksi koska pärjään backline-kamoilla ja tarvittaessa ylipäätään lähes snarella kuin snarella, koska siitä saa aina hyvän ja sopivan soundin biisin mukaan. Jos suoraan sanotaan, niin n.9/10 rumpalilla on ihan turha tapa hakea parempaa soundia kalliimmista snareista, koska paljon tehokkaampaa olisi treenata lyöntitekniikka kuntoon jolloin kaikki rummut alkavat kuulostamaan kymmenen kertaa paremmilta. En sano etteikö monet kallit rummut kuulosta paremmilta (itsehän soitan aina DW:n Edgeillä jos vain mahdollusta), mutta niiden potentiaalia ei saa auki huonolla tekniikalla, ja rumpu menee ihan hukkaan. Huonolla tekniikalla KAIKKI rummut kuulostavat huonoilta. "It's not the arrow, it's the indian." Soundi todellakin on pääasiassa sormissa. Ylemmässä postauksessa oleva Mikko Siren-tarina on siitä hyvä esimerkki. Kirjoitin pitkästi mutta aihe on rakas ja tärkeä. :) Mun mielestä se ettei hallitse rimshotia on todella vakava puute rumpalin työkalupakissa. Ei sitä työkalua tarvitse koko ajan käyttää, mutta sen tuoma soundi- ja volumepotentiaali on valtava. Juhani t:n kommenttiin sanon vain että minä olen nähnyt urheiluauton ajavan hiljaa. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 15.06.2014 17:38:09 | |
Asiaa Markkuliinilta. Plussan arvosta. Kyllähän se varmasti on osaamisesta kiinni miten ja kuinka kovaa milloinkin. Miten minusta tuntuu että joskus vuosia tai jopa kymmeniä, aiemmin rumpalit takoivat niillä settien mukana tulleilla vakioämpäreillä kaikki juttunsa. Keppejä ja kyynärpään paikkaa vähän vaihtelemalla saivat homman kuulostamaan salin puolelle ihan hyvälle. | |
![]() 15.06.2014 17:47:13 | |
markkuliini: ...... Mutta ennenkaikkea olen treenannut 5 erilaista ja varsin erisoundista rimshotia jotka soitetaan erikohtiin kalvoa, ja pakko sanoa että se tekee elämän aika helpoksi koska pärjään backline-kamoilla ja tarvittaessa ylipäätään lähes snarella kuin snarella, koska siitä saa aina hyvän ja sopivan soundin biisin mukaan.... Jos suoraan sanotaan, niin n.9/10 rumpalilla on ihan turha tapa hakea parempaa soundia kalliimmista snareista, koska paljon tehokkaampaa olisi treenata lyöntitekniikka kuntoon jolloin kaikki rummut alkavat kuulostamaan kymmenen kertaa paremmilta...... Juhani t:n kommenttiin sanon vain että minä olen nähnyt urheiluauton ajavan hiljaa. :D OHO! Autovertaus Markkuliiniltä :) Plussa erittäin hyvästä kirjoituksesta. Kummasti lopahti snarepäivitysGAS kun tuo omin korvin tuli todistettua. Ok rehellisesti yksi mahtuis vielä ;) Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)