juini 08.06.2014 13:59:31 | |
---|
Tekisi mieli ostaa uusi basso. En tiedä mikä. Pyydän vinkkejä. Olen soitellut Yamaha RBX A2 -bassolla cover-keikkoja. Soitin on live-tilanteeseen mukavan kevyt ja hevi-soundi irtoaa mukavasti sansampin kera. Olen aloitellut elektronisen musiikin tekoa ja tähän tarkoitukseen soundi tuntuu lähtökohtaisesti turhan karulta. Signaalipolun pitäisin mieluusti mahdollisimman simpplinä: basso -> hiz-inputtinen äänikortti -> ableton liven kaappimallinnukset ja muut efektit. Uutta keihästä olen siis miettimässä. Toivotut speksit: - 4 tai 5-kieltä - hifi-soundi (=aktiivimikit?) - ei kolinaa nauhoihin (on toki isosti myös soittotyyli- ja säätökysymys) - hinta n. 500 - 1000, käytetyt OK Kiitos! |
jperala 08.06.2014 14:07:01 | |
---|
Ibanezin bartoliini mikkisissä ainakin moderni saundi, kevyitä ja nopeita soittaa. Ibanez SR700 AM |
bedrock 09.06.2014 15:24:10 | |
---|
juini: Tekisi mieli ostaa uusi basso. En tiedä mikä. Pyydän vinkkejä. Olen soitellut Yamaha RBX A2 -bassolla cover-keikkoja. Soitin on live-tilanteeseen mukavan kevyt ja hevi-soundi irtoaa mukavasti sansampin kera. Olen aloitellut elektronisen musiikin tekoa ja tähän tarkoitukseen soundi tuntuu lähtökohtaisesti turhan karulta. Signaalipolun pitäisin mieluusti mahdollisimman simpplinä: basso -> hiz-inputtinen äänikortti -> ableton liven kaappimallinnukset ja muut efektit. Uutta keihästä olen siis miettimässä. Toivotut speksit: - 4 tai 5-kieltä - hifi-soundi (=aktiivimikit?) - ei kolinaa nauhoihin (on toki isosti myös soittotyyli- ja säätökysymys) - hinta n. 500 - 1000, käytetyt OK Kiitos! Mulla olis itseasiassa tollanen ylempänä mainostettu "hifi-ibanez" turhana pyörimässä nurkissa. SR905 malli juurikin Bartoliinin mikeillä. |
juini 10.06.2014 10:40:59 | |
---|
Kiitos hyvästä vinkistä! Onko muita tarkistamisen arvoisia? |
fhtagn 12.06.2014 11:36:30 (muokattu 12.06.2014 11:36:44) | |
---|
|
Kiitos kaikille vastaajille. Päädyin Ibanezin Prestige-malliin. Torilta löytyi silmäämiellyttävä yksilö. |
jperala 13.06.2014 13:29:47 | |
---|
juini: Kiitos kaikille vastaajille. Päädyin Ibanezin Prestige-malliin. Torilta löytyi silmäämiellyttävä yksilö. Ei varmaan paskimmasta päästä oleva soitin :) Ibanez SR700 AM |