Aihe: Epiphone Les Paul Standard
1
Jarzki
19.05.2004 18:48:00

Kertokaapas nyt onko tollainen epi hyvä ostos ihmiselle joka on tähän asti harjoitellut eri ritsoilla (tällä hetkellä squier). Nyt tekisi mieli hieman rokahtavampaa ulkonäköä ja mahdollisesti parempaa sointia, eli lasketaanko tuokin ritsoihin vai saavuttaako tuolla jonkin sortin "rokki" statuksen :) Soittajana osaan lähinnä komppailla. Missä maassa noita tällä hetkellä pääsääntöisesti kasataan? Lähikaupassa olisi Epin Les Paul Standard heritage cherry sunburst värityksellä 475 € josta voi vielä jonkin verran saada tingittyä, onko tuo pahan hintainen?
Leo80
19.05.2004 20:20:41 (muokattu 19.05.2004 20:23:20)
Jos siinä vaan mikit toimii, niin tuskin siin mitään vikaa ainakaan on. ...siis kitarana meinaan. Eihän se ny mikään huippuvehjes oo, mut ihan OK peli. Lähinnä tota mikkipuolta tähdensin siksi, koska joskus (lue: aika usein) tuppaa Epien mikit oleen aika "äänekästä" sorttia. Sitä en sitten tiedä onko niiden osalta laatu viime vuosina parantunut...

Edit: ...niin ja näyttäis thomannilla olevan samanlainen keppi hintaan 422,- eli ihan OK olis tuo hintapuolikin.
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
Aksu89
19.05.2004 20:40:25
Osta äkkiä!
No comments.
Jarzki
19.05.2004 20:49:27

Juu, voipi olla ettö ostan. Väri ainakin on kohdallaan eli jos ei sitten muuta niin koristeeksi :) Samassa kaupassa Epi LP standard ebony 460 €, LP Black beauty (3 mikkiä) 575 € ja LP Custom 555 €. Noistakin hinnoista saattaisi vielä jotain rapista pois.
author
19.05.2004 22:00:59
Osta äkkiä!

Älä nyt vaan tästä käskystä mitään osta, vaan mieti rauhassa. Maku saattaa muuttua viikon välein niinkuin minulla ;). Laita googlella hakusanaksi Epiphone Les Paul Standard ja guitar rewievs(wiev vai view?) niin saatat löytää muiden omistajien mielipiteitä ko. kitarasta.
Hyvähyvähyvähyvä
-Benighted-
19.05.2004 22:10:20
guitar rewievs(wiev vai view?)

view
Sammakko
29.05.2004 19:09:14

100% stratomies
Niskamies
29.05.2004 20:54:17
Itse ostin aikanaan Epin Les Paul Standardin kovan laukun kanssa hieman alle 250 eurolla ja laitatin siihen Duncanin mikit, Earvanan satulan, kaulamikin puolituksen, Schallerin virittimet ja ihan käyttökelpoinen kitara siitä tuli. Möin kuitenkin eteenpäin, sillä olin (ja olen) enemmän tykästynyt Strato- ja puoliakustisiin soundeihin.

Kertoisitko sä tai joku muu että mikä on Earvanan satula ja mitä se tekee?
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
LaXu
29.05.2004 21:41:35
Kertoisitko sä tai joku muu että mikä on Earvanan satula ja mitä se tekee?

http://www.earvana.com
jami87
05.08.2004 13:54:37
Itse olen ainakin tyytyväinen Epiluurin Lespaani. Helpposoittoinen se on, jos ei muuta... Mikit aion kyllä vaihtaa/vaihdattaa heti, kun tulevat vaan postissa.
I'm Rock, but I don't Roll...
käsi
05.08.2004 17:22:57

loistopeli, ite ostin omani joskus vuonna 96 ja hyvin on pelittänyt, tosin nyt ajattelin vaihtaa mikit siihen
ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä
kulmahiomakone
05.08.2004 23:25:28 (muokattu 05.08.2004 23:26:05)
Kertokaapas nyt onko tollainen epi hyvä ostos ihmiselle joka on tähän asti harjoitellut eri ritsoilla (tällä hetkellä squier).

Jos vaikka Squierit ovat "halpakopioita", niin useimpien puut ja saundi ovat lähempänä esikuvaansa kuin mitä on Epin Les Paul "kopioiden" tapauksessa. Vaan että nehän eivät ole kopioita, sillä Epillä on oikeus nimeä käyttää. Silti ovat kovin kaukana alkuperäisestä esikuvastaan. Lähinnä muoto on sama.
Lonesome
06.08.2004 09:16:10
Lähinnä muoto on sama.

Soitinliikkeen Epi/Gibson-rivistöä läpikäydessä akustiseltakin pohjalta huomaa, että soinnissa todella on eroa. En Epi Les Pauleja kyllä toisaalta haukukkaan. Yksi musta Standard olisi ehkä lähtenyt keväällä DLX:stä mukaan, jos "tiukka hinta" ei olisi ollut lähes Luthmannin kataloogista repäisty. Hyvin tuo soi Peaveyn Classicin kautta. Ei ehkä niin tanakka, kuin "aito", mutta mun blues-soittoon tuntui sopivan...

Fender-tyylinen kitara on helpompi/halvempi rakentaa esikuviensa mukaan, joten ei ihme että kaukoidän halpiksetkin yllättävät toistuvasti.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
kulmahiomakone
06.08.2004 10:32:25
En Epi Les Pauleja kyllä toisaalta haukukkaan.

No en minäkään, mutta mielestäni jopa nuo halvimmat squierit ovat ihan kelvollisia soittimia. Jotta mielestäni on aika huvittavaa, kun joku haukkuu niitä ritsoiksi ja sitten vaihtaa Epiin. Minun mielestäni siinä ei välttämättä saa parempaa kitaraa, vaan erilaisen kitaran. Vrt. vaihto Fenderistä Gibsoniin. Eivät G:t ole parempia siksi, että ne ovat kalliimpia. G:n kitaroissaan käyttämä konstruktio on vain kalliimpi toteuttaa kuin F:n vastaava.
outo_O
06.08.2004 10:43:02
Kyllä mulle kelpais squierin stankku, vaikka porvari gibson kitaran omistankin.. Mistähän sais henkka henkisen skujun? std valkonen, vaahtera otelaudalla, iso lapa..
Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?" James: "All since we started"
Lonesome
06.08.2004 12:41:16
No en minäkään, mutta mielestäni jopa nuo halvimmat squierit ovat ihan kelvollisia soittimia. Jotta mielestäni on aika huvittavaa, kun joku haukkuu niitä ritsoiksi ja sitten vaihtaa Epiin. Minun mielestäni siinä ei välttämättä saa parempaa kitaraa, vaan erilaisen kitaran. Vrt. vaihto Fenderistä Gibsoniin. Eivät G:t ole parempia siksi, että ne ovat kalliimpia. G:n kitaroissaan käyttämä konstruktio on vain kalliimpi toteuttaa kuin F:n vastaava.

Veit hampaat suustani. ;)

Päivästä toiseen tulee melkein eniten kotona soiteltua Squierin Affinity Stratilla, joka maksoi 139 euroa uutena Thomannilla. Ilman vahvistinta sointi on hyvä, vire pysyy ja kevyt tatsi ihanaa vastapainoa vintage-mallin Japsi Squierin raakuudelle :) Alkuperäiset mikit ei kyllä perinteistä straton soundia ulosta imo tai pärjää edes Std-mallille. Eilen tulikin sitten laitettua tallaan kokeeksi Shadowin yksikelainen (okei nimi on Harley Benton, mutta speksit ja ulkonäkö täsmää Shadow nimellä myytävään afaik, tämä vaan reippaasti halvempi 15,90 e.).

Tämä nyt on kuin Harmony Central tilitystä, eli "olen soittanut 25 v. Ameriikan Fendereillä ja Skuijeri on paras..." Halvallahan se Affinity on tehty. Esim. ns. tremolo-blokki on niin ohut, että kielille olevat aukot riittävät siinä ja siinä. Niin vähän on tavaraa käytetty.

Koitin tuossa Torilla myydä kesäkuussa lähes uuden Standard Sunburst Fat Stratocasterin 225 eurolla. Eipä ketään kiinnostanut. Olikohan liian halpa. Nyt siellä on myynnissä yksi 300 eurolla. Ehkä siinä on jo uskottavuutta enemmän...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
kulmahiomakone
06.08.2004 14:28:50
Päivästä toiseen tulee melkein eniten kotona soiteltua Squierin Affinity Stratilla, joka maksoi 139 euroa uutena Thomannilla. Ilman vahvistinta sointi on hyvä, vire pysyy ja kevyt tatsi ihanaa vastapainoa vintage-mallin Japsi Squierin raakuudelle :)

Mä voin jatkaa H-C -tyyliin. Paras (kitaran)kaula, josta olen kiinni pitänyt, oli vaahteraotelautainen ja pultattu kiinni Affinity stratoon. Jos olisi ollut Tele, olisi lähtenyt mukaan, sillä olin vajaa viikko ennen kyseisen kitaran testaamista ostanut straton...

Eihän tuo kitara normaalia kummemmin soinut, joten ei se täydellinen ollut. Mutta ehkä kaikkea ei voi vaatia alle 200 euron kitaralta. Kävi kyllä mielessä, että olisin ostanut ihan sen kaulan takia, pistänyt vaikka loput kitarasta myyntiin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)