Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tietoa pedaalista: Coron Distortion 15
1
zzy
30.05.2005 20:59:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Joo, eli tommosen pedaalin sain työkaverilta joka ei edes kitaraa soita. Japanissä näyttäisi olevan tehty, aika vanhan oloinen (70 luvulta?). Omassa kuvassa kuva tuosta pedaalista. Inputissa ja outputissa hiukan jonkinlaista kosketushäikkää, mutta pienellä ropauksella toimii. Helvetin hyvä soundi, muhkea ja yllättävänkin särökäs. Säätö varaa ei ole kuitenkaan kuin volume ja distortion. Eli jos tästä vehkeestä paremmin tiedät, niin kerro kaikki. Ja hinta-arviota? Itse arvelin että tuo voisi olla joku mxr dist.+ klooni. Olen myös jonku hyvin samannäköisen vehkeen nähnyt, mutta siinä luki coronin tilalla jotain muuta. (ehkä klooni siitä, tai toisinpäin?) Voin ottaa myöhemmin parempaa kuvaa elektroniikoista - vielä en viitsi avata tuota kokonaan kun kaveri ei sitä vielä minulle kokonaan ole luvannut antaa.
 
Joees
30.05.2005 21:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en noista muuta tiedä kuin että joskus on ollut Custom Soundsilla myynnissä. Mailaa vaikka sinne ja kysy niistä lisää. Hyvin luultavasti Harri tietää jotain niistä, ainakin hinta-arvioita hän voi kertoa kun noita on kerran myynyt.
 
Ellei sitten täällä joku tiedä enemmän.
 
Groooove is in heart! Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
mikasoi
30.05.2005 21:42:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, se on sen mrx: kopio. Hinta kunnosta riippuen noin 80-100 eur. On hyväsaundinen joo, mutta patterikäyttöinen ja se kytkin on tosiaan aika antiikia, että kyllä rasahtaa kun polkee. Niitä valmistettiin ainakin vuonna 1977. Varmasti pidempään, mutta ainakin sillon. Eli siitä voit ikää hieman suuntia.
 
Go Billy Go and drink some jarruneste.
riff
30.05.2005 22:06:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on semmonen. On muuten mun eka särö, jonka ostin joskus 14 vee vuonna 86. On aika samanlainen MXR Dist. plussan kanssa.
 
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
zzy
30.05.2005 22:13:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista. Juu aika hepposen oloinen tuo on. ajattelinkin että ehkä virittäisi tuohon verkkovirran, jos ei viitsi alkuperäisyyttä pilata, niin esim vaihtaa pohjan ja suoraan patterikiinnikkeestä virta (en jaksa selittää, löytyy sellai kätsy itse tehty virtalähde jne.) Juu, samanhenkinen on tosiaan kuin esikuvansa mxr. Täytynee korjata nuo input/outputit, paskaa varmaan välissä vain tai juotokset menee uusiksi. Vehje muuten oli huomattavasti ärhäkämpi boostaamaan trankkuja kuin jcm800 putkinuppia, volaa kyllä pistin.
 
riff
30.05.2005 22:56:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt oikein innostuin vertaamaan Coronia ja MXR:ää. Aika saman tyyppisiä tosiaankin ovat mutta Coronista tuli jotenkin lämpöisempi soundi. Alapäätä oli himpun enemmän mutta säröä ei irronnut ihan niin paljoo kuin Dist. Plussasta.
 
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
zzy
30.05.2005 23:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, mä pidän tuosta Coronin lämpöisestä soundista, saa hyvän lisän soundiin tolla kun vähän säätää. Ottaa särön jostain muualta ja tuolla saa siihen semmoisen pehmeen ja hmm, smoothin mausteen :)
 
Jucciz
30.05.2005 23:41:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Coron Distortion 10, joka kuulostaa tältä:
http://mp3.jucciz.com/coron_distortion10/
 
En tiedä, antavatko nuo pätkät suuntaa, mutta ainakin ovat samalta aikakaudelta ja samalta tehtaalta, joten ehkä soundi voisi 15-mallissakin olla vähän tuonne suuntaan. Itse tykkään Coronista kovasti, hauskaa pörinää ja surinaa. :)
 
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
riff
31.05.2005 00:05:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Coron Distortion 10
Mistä ihmeestä sä sen oot löytäny?!!!
 
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
MikaHekkanen
04.06.2014 23:54:13 (muokattu 05.06.2014 01:18:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

riff: Mistä ihmeestä sä sen oot löytäny?!!!
 
3291 päivää, mutta silti nostan!
 
En laita koskaan mitään hukkaan, ainakaan tahallani.
Viime viikonloppuna löysin yhdestä puovista pahoin paskotun Coron Distortion 15:n, jota olen varmaan käyttänytkin joskus 80-luvulla. Pitää koettaa jonain päivänä herätellä sitä henkiin.
 
... ja ensi kerralla, kun käyn lähelläkään tuota puovia, koluan pari laatikkoa lisää. Sieltä voi löytyä aarteita.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä hevistä.
Jucciz
05.06.2014 00:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

riff: Mistä ihmeestä sä sen oot löytäny?!!!
 
Vastaan heti 9 vuoden kuluttua: täältä Muusikoiden.netin toriltahan se löytyi. Samalla myyjällä oli kaupan Coron Distortion 10 sekä Coron Phaser 55 vastustamattomaan yhteishintaan. Kyselyitä oli tullut vissiin saman tien ihan älyttömästi, mutta soittaja oli voittaja.
 
Tarinan opetus: käyttäkää sitä puhelinta, jos oikeasti haluatte jonkun tavaran. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
blues guitar
06.06.2014 22:17:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Vastaan heti 9 vuoden kuluttua: täältä Muusikoiden.netin toriltahan se löytyi. Samalla myyjällä oli kaupan Coron Distortion 10 sekä Coron Phaser 55 vastustamattomaan yhteishintaan. Kyselyitä oli tullut vissiin saman tien ihan älyttömästi, mutta soittaja oli voittaja.
 
Tarinan opetus: käyttäkää sitä puhelinta, jos oikeasti haluatte jonkun tavaran. :)

 
"Aikainen kana madon nappaa". Tosin tää Juzzicin vastaus ei ollu kovinkaan nopee. : )
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Jucciz
08.06.2014 11:42:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: "Aikainen kana madon nappaa". Tosin tää Juzzicin vastaus ei ollu kovinkaan nopee. : )
 
Kiireettä kypsynyt.
 
Juzzic?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
MikaHekkanen
08.06.2014 15:25:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IT'S ALIVE.
Eipä tuosta puuttunutkaan kuin toinen potikka.
 
Otin vain pienet henkoset, mutta aika mellevältä tuo kuulostaa.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä hevistä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «