Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: master volume putkivahvistimeen?
1 2
kiminukkumatti
19.12.2005 10:01:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no niin nyt on kai sitcalsboron top 100w kunnossa. eilen avasin ja ei siellä pölyä näkynyt mutta kokeiltuani päättelin että volume potikassa on ainakin p!#"€kaa niin paljon että varmasti rutisee:) laitoin elekroniikan puhdistus ainetta potikoihin ja pyörittelin muutaman minuutin niitä ja kokeilin uudestaan niin eipä enään rutissut:) eli suht helppo vika:) tosin viellä vähän on semmosta hurinaa ,samanlaista kun viet kitaran liian lähelle vahvistinta ja tulee semmosta kierto suhinaa.
tosin kokeilin yhellä huonolla elementillä ja ilman kaappia.
mutta putket pitäs vaihtaa silti varmaan ja konkat liimata liinni koska heiluvat nyt juotoksistaan vaan kinni:) eli saattaa ajan kanssa rikkoa juotokset.
putkia vahvistimessa oli 4kpl pääte putkia(olisko ollut joku34 jotain??) ja etu putkina 81 ja 83. yllätyin vähän kun luulin että etuputkia olis ollut enempi?:)
no kaipa se noilla toimii.
nyt olis sit semmonen juttu että mulla on siihen sähköpiirrustukset ja haluun tuohon kyllä sen master volumen tehä. eli osaisko joku kertoa miten se tehdään tuohon? ilmeisesti todella pieni juttu jos vain tietää mitä tekee:)
onko tuo top 100 tarkoitettu kitaralla vai bassolle? vai sekä että?
entä miten on tuon keräily jutun kanssa koska jos vahvistin ei miellytä mua niin laitan kiertoon niin miten on sen kanssa että jos siihen on tehty master volume niin tiputtaako hintaa? eli onko näillä semmosta keräily arvoa että näihin ei kannata mennä sorkkimaan semmosia muutoksia mitä ei sit saa pois? eli kannattaako mun tehä esim. ledin reikään tuo master volume ja ledi pois. ja muutenkin tuo keltainen etu maski on rumin mitä olen ikinä nähnyt:) aattelin että jos olis tilannut siihen ihan oman eloksoidun maskin testeillä ja repinyt vanhan pois.

ja en muista kertoiko joku jo mitä eroa saundillisesti tällä top 100 on tuohon vanhaan marsun 100w nuppiin?
ja olisko helposti modattavissa vastaavaksi kuin marshall? ja kannattaako tosiaan tehä mitään?

taas muutamia tyhmiä kysymyksiä
 
Mikko Kankaanpää
21.12.2005 08:15:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keräilyarvosta: Tällä hetkellä noita saa melko halvalla, alk muutamalla satasella. Hinnat on luullakseni ollut nousussa jo jonkin aikaa, tiedä sitten kuinka paljon maksavat kymmenen vuoden päästä. Jos modaat vahvistinta hinta kyllä auttamatta tippuu. Itse tekisin master volumen takapaneeliin ja mieluiten niin ettei uusia reikiä tarvitsisi porailla. Helppohan tuo master vola on lisätä, mutta en tiedä kannattaako. Noiden etunen ei ole mikään särökone joten onko tuosta masterista sitten kovin paljon hyötyä!? Jos kuitenkin masterin haluat niin katso vaikka marshallin master vola piirrustuksia ja kopio kytkentä sieltä.
 
Mikko
 
http://www.uraltone.com
Aki
21.12.2005 14:21:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Sundownin käyttämän "Governor"-säätimen kytkis. Lisäsin ton Fender Blues Deluxeen, ja se auttoi aika hyvin tehojen vähentämisessä. Sai pehmeyttä lisää mukavillakin voluumeilla.
 
Pistä sähköpostiosoite pikaviestillä niin voin lähettää ton kytkiksen gif-kuvana.
 
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
kiminukkumatti
30.12.2005 10:28:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko kukaan tehnyt tähän top 100 master volumea? entä kuinka paljon tällä on eroa tuohon vanhaan 100w marshall nuppiin? olisko helppo muokata?
 
kimi
 
kiminukkumatti
30.12.2005 10:34:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin ja jos jollain olis tieto mistä löydän netistä tuon top 100 sähköpiirrustukset niin vois koittaa kattoa jos ymmärtäis jotain niistä:)
 
kimi
 
Bee-äf
30.12.2005 10:43:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tekisin master volumen takapaneeliin ja mieluiten niin ettei uusia reikiä tarvitsisi porailla.
 
Mä oon tehnyt modaukset niin, että olen poistanut alkuperäisen alumiinilevyn ja poraillut reiät koteloon. Jos tulee hillitön pakko päästä takaisin alkuperäiseen niin reiät jäävät alupaneelin alle piiloon.
 
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
Feggy
30.12.2005 10:44:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tekisin master volumen takapaneeliin ja mieluiten niin ettei uusia reikiä tarvitsisi porailla.
 
Tää on musta varsin toimiva ratkaisu. Näin mun Twin reverbissä.
 
Less is more.
mipp
30.12.2005 10:55:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole varma onko tuo sama, kuin minulla oli joku aika sitten.
 
Mutta siinä oli kaksi kanavaa. Suunnittelin tekeväni MAstervolumen siten, että irroitan sen 1.kanavan johdon ja laitan sen kiinni 2. kanavan inputtiin. Eli ainoastaan yhdellä johdon muutoksella mastervolume. ENpä sitten tehnyt kun en ostanut sitä.
 
kiminukkumatti
30.12.2005 11:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo en itekkään tiedä tosiaan mitä kahella inputilla tekisin eli aattelin myös että toinen input vain pois ja siihen reikään master volume.
pysyy hyvän näköisenä ja helpompana käyttää kuin takalevystä säädellä.
mutta mitenköhän sit jos haluis viel sen yhen potikan oliko presens vai mikä viellä on tuossa vanhassa marshallin nupissa todella hyvä mielestäni.
onkohan sen lisäys jo liian monimutkainen juttu?
ja jos jollain on kyseiseen vahvistimeen tehty master volume niin olisin tosi kiitollinen tiedosta miten se on laitettu sinne?
tai jos joku löytää netistä jostain tämän muutoksen niin sekin olis jees jos linkin laittais tänne:)
 
k
 
Metalkallo
07.06.2014 21:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha aihe, mutta pittää tietää. :)
 
Mulla on tuommoinen Marshall AVT50H nuppi joka on noita valvestate 2000 sarjalaisia yhdellä etuasteputkella (ecc83) ja ajattelin kysäistä olisiko mitään järkeä lähteä rakentamaan master volumea tuohon, tuossa kun on vain yksi normi vola ja sitä ei voi kauheasti pistää auki kerrostalossa, lähinnä ykköselle vain. Jos tuossa olisi master volume niin voisi säätää äänentasoja hieman monipuolisemmin ja saada lisätehoja ilman pedaaleita.
 
Tietääkö kukaan myös paljon tuollaisen rakennuttaminen maksaisi? En tiedä riittääkö oma taito kun lähinnä vain kitaran mikit osaan juottaa.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
tommiot
08.06.2014 02:43:26 (muokattu 08.06.2014 02:43:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Vanha aihe, mutta pittää tietää. :)
 
Mulla on tuommoinen Marshall AVT50H nuppi joka on noita valvestate 2000 sarjalaisia yhdellä etuasteputkella (ecc83) ja ajattelin kysäistä olisiko mitään järkeä lähteä rakentamaan master volumea tuohon, tuossa kun on vain yksi normi vola ja sitä ei voi kauheasti pistää auki kerrostalossa, lähinnä ykköselle vain. Jos tuossa olisi master volume niin voisi säätää äänentasoja hieman monipuolisemmin ja saada lisätehoja ilman pedaaleita.
 
Tietääkö kukaan myös paljon tuollaisen rakennuttaminen maksaisi? En tiedä riittääkö oma taito kun lähinnä vain kitaran mikit osaan juottaa.

 
Laita efektilooppiin joku laite joka tiputtaa signaalitasoa, esim. http://www.uraltone.com/soitinkaupp … eq/electro-harmonix-signal-pad.html niin ei tartte modailla vahvistinta.
 
Metalkallo
08.06.2014 04:35:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommiot: Laita efektilooppiin joku laite joka tiputtaa signaalitasoa, esim. http://www.uraltone.com/soitinkaupp … eq/electro-harmonix-signal-pad.html niin ei tartte modailla vahvistinta.
 
Enpäs tiennyt että tuollainenkin on olemassa. Täytyy tutustua tarkemmin. Kiitoksia paljon! :)
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Ziggy Bubba
08.06.2014 10:11:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommiot: Laita efektilooppiin joku laite joka tiputtaa signaalitasoa, esim. http://www.uraltone.com/soitinkaupp … eq/electro-harmonix-signal-pad.html niin ei tartte modailla vahvistinta.
 
Toi ei ainakaan mulla toiminut tossa hommassa, tosi tummaksi meni soundi. Vahvarin edessä normisti särön vähennyksessä ihan passeli kuitenkin.
 
En lähtisi ite modaamaan AVT:tä - aika tyyris modailu noinkin halpaan vahvariin.
 
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Metalkallo
08.06.2014 14:25:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Toi ei ainakaan mulla toiminut tossa hommassa, tosi tummaksi meni soundi. Vahvarin edessä normisti särön vähennyksessä ihan passeli kuitenkin.
 
En lähtisi ite modaamaan AVT:tä - aika tyyris modailu noinkin halpaan vahvariin.

 
Hyvä tietää tämäkin näkökulma.
 
AVT:n puhdas soundi on ihan kivan kuuloinen, mutta säröstä on vaikee sanoa täysin millainen on kun en ole voinut boostaa volaa itse vahvarista kovalle, olen boostannut vain pedaalilla. Ihan kiva pikku marsu kuitenkin, ei nyt aivan täysi susi, mutta voisi ehkä sanoa että 8080 combo on hiukan parempi.
 
Onnistuisikohan se jos vaihtaisi 8080:n jutut AVT:hen? Modaisi jotenkin vain 8080:n osat nuppi muotoon? Se olisi jo kovempi juttu ja kun tuossa 8080:ssa on se master volume:kin.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
kojones
08.06.2014 14:26:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onnistuisikohan se jos vaihtaisi 8080:n jutut AVT:hen? Modaisi jotenkin vain 8080:n osat nuppi muotoon? Se olisi jo kovempi juttu ja kun tuossa 8080:ssa on se master volume:kin.
 
Osta 8100, halvin ja paras ratkaisu.
 
Metalkallo
08.06.2014 14:48:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Osta 8100, halvin ja paras ratkaisu.
 
Mut se on aikas sama ku 8080 osiltaan, et tuon 8080:n modaaminen nupiksi olisi ehkä viisaampaa, tai sitten ei, mutta mahdollista pitäisi olla kuitenkin. ;)
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
slerbis
08.06.2014 15:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Vanha aihe, mutta pittää tietää. :)
 
Mulla on tuommoinen Marshall AVT50H nuppi joka on noita valvestate 2000 sarjalaisia yhdellä etuasteputkella (ecc83) ja ajattelin kysäistä olisiko mitään järkeä lähteä rakentamaan master volumea tuohon, tuossa kun on vain yksi normi vola ja sitä ei voi kauheasti pistää auki kerrostalossa, lähinnä ykköselle vain. Jos tuossa olisi master volume niin voisi säätää äänentasoja hieman monipuolisemmin ja saada lisätehoja ilman pedaaleita.
 
Tietääkö kukaan myös paljon tuollaisen rakennuttaminen maksaisi? En tiedä riittääkö oma taito kun lähinnä vain kitaran mikit osaan juottaa.

 
Onkohan mulla mennyt jokin ohi, kun ainakin kuvien perusteella tuossa nimenomaisessa mallissa on omat volumensa kummallekin kanavalle. Miksi tähän tarvitsisi vielä erillisen master volumen? Lisää tehoja tai äänenpainetta et kuitenkaan saa tuolla tavalla, eikä trankkuvahvistimen soundi paljoa parane, vaikka jotain keinokuorman tyylistä ratkaisua yrittäisi. Mikäli enemmän säröä kaipaat, niin pedaalia kehiin, sillä trankkupäätteen säröytyminen kuulostaa vain karmealta. Mikäli taas haluat "isompaa" soundia, niin eipä taida olla juuri muuta vaihtoehtoa kuin kääntää kovemmalle.
 
A tergo in bona nates
Metalkallo
08.06.2014 22:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slerbis: Onkohan mulla mennyt jokin ohi, kun ainakin kuvien perusteella tuossa nimenomaisessa mallissa on omat volumensa kummallekin kanavalle. Miksi tähän tarvitsisi vielä erillisen master volumen? Lisää tehoja tai äänenpainetta et kuitenkaan saa tuolla tavalla, eikä trankkuvahvistimen soundi paljoa parane, vaikka jotain keinokuorman tyylistä ratkaisua yrittäisi. Mikäli enemmän säröä kaipaat, niin pedaalia kehiin, sillä trankkupäätteen säröytyminen kuulostaa vain karmealta. Mikäli taas haluat "isompaa" soundia, niin eipä taida olla juuri muuta vaihtoehtoa kuin kääntää kovemmalle.
 
Joo, siis kummallekin kanavalle on tietty oma volansa, mutta itse vahvarissa ei ole volumea joka säätäisi kaikkien ääntä samalla kertaa eli masteria, sitä tarkoitin. Jos olisi master volume niin boostaisin sitä normi volaa kovemmalle ja hoitaisin itse äänenvoimakkuuden tason sitten tuolla masterilla kuten 8080:ssa. 8080 kuulostaa ihan kivalta kun boostaa kanavan volan vaikka täysille ja sitten säätää kokonaisvolan masterilla.
 
Pedaaleilla saan kyllä säröt aika hyvin juu, olen kokeillut. Tässä olikin vaan tämä, että jos saisi jotenkin boostattua tuota 8080 tapaan jos olisi master volume. Omistan Blackstarin ID 100:n joka toimii pääasiallisena vahvarina, ajattelin vain kysäistä kuitenkin marsusta kun sen omistan ja silläkin silloin tällöin soittelen.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Ziggy Bubba
08.06.2014 23:36:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt ihan hoksaa mikä hyöty tosta masterista olisi tohon sun AVT:hen. Kun onhan se särökanavankin säätö ns. masteri, mutta vaan sille kanavalle. Sama idea. Vai onko se 8080:n masteri jotenkin eri paikassa vai mihin se homman parempi toimivuus perustuu?
 
Mun kokemusten mukaan 8080 on vaan aivan eri tason laitos säröillä. Näin AVT50:n useamman vuoden omistaneena ja 8080:iä treeneissä paljon luukuttaneena.
 
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
sustain65
09.06.2014 06:26:22 (muokattu 09.06.2014 06:29:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Mesan vahvarissa "output"-säätö (päävolume) siten että jokaisella kolmella kanavalla on oma masterinsa ja sitten on lisäksi tuo säätö, jolla saa nupin tuottaman mökän määrä säädettyä. Kanavakohtaisilla mastereilla saa kanavat balanssiin. Ja tietysti vaikutetaan myös kanavien soundiin. Ja output-säädöllä sitten helposti mökää hiljemmalle tai kovemmalle esim. treeneissä tilanteen mukaan. Ehkä kysyjä hakee tälläistä ratkaisua?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «