Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Työunia
1 2
KanttoriPiiparinen
13.10.2013 13:46:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silloin-tällöin tulee vieläkin katseltua työhön liittyviä unia, mutta tämä viimeöinen oli kamaluudessaan vertaansa vailla:
Tuurasin unessani 70-luvun kosketin soittajaa puolalaisessa kvartetissa sen ajan vehkeillä. (sinänsä painajaismainen lähtökohta viattoman ja hurskaan soittajan unelle) Jokainen aikuinen muistaa sen ajan Farfisa-saundin ja itäblokin soittajien ohjelmiston.
 
Sitä puolanpoikien humppaa tiristäessäni oli mielessäni: -Kylläpä on miehillä pitkät humpat ja myös se että kellekkä orjakauppiaalle lähetän laskun.
 
Onneksi pissahätään herääminen keskeytti kammottavan painajaiseni.
 
Onko sinulla itselläsi soittamiseen liittyviä unia?
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
Qsine
13.10.2013 14:12:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun kerran puheeksi tuli, niin ehkäpä voisi julkisestikin tunnustaa näkevänsä säännöllisesti ja varmaan elämänsä loppuun asti semmoisen samantyyppisen unen, jota en kutsuisi varsinaisesti "painajaiseksi", vaan se on muutenvaan yleisilmapiiriltään vitukas. Siinä ei oikeastaan lähes koskaan päästä edes soittamaan saakka. Unessa on vain hemmetinmoista häsäämistä ja epätietoisuutta siitä, mihin aikaan aloitetaan, millä kokoonpanolla, millä soittimilla, kuka johtaa, kuinka kauan soitetaan, missä soitetaan, jne. Joka ainoa detalji on aivan auki. Ihmiset liikkuvat sinne tänne, joukossa vilahtelee soittajatuttuja elämän eri aikakausilta, ja jähmettyneenä sitä vaan toivoo, että joku selittäisi edes, millaisesta tilaisuudesta on kyse. Ja kun pitää mennä lauteille, niin soitinta, nuottia ja nuottitelinettä ei tietenkään löydy mistään.
 
Vaan ne pari-kolme kertaa, kun olen päässyt em. unessa soittamaan saakka, ovatkin sitten menneet painajaisen puolelle. Kun ei ole tiennyt tippaakaan, mitä pitäisi soittaa -noiden kanssa!- , niin pelon puolellehan tuo lipsuu väkisinniin.
 
En usko olevani ainoa jämptintyön tekijä, joka näkee kontrollin totaalikadottamis -unia.
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi https://twitter.com/janne6nen https://plus.google.com/111152890229847814584
arppah8
13.10.2013 14:54:49 (muokattu 13.10.2013 14:55:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aihetta sivuten ("tanssimusaa" se yökerhojumputuskin on tavallaan, eikö?) tuli pari kertaa nähtyä kamalia DJ-unia niitä hommia tehdessäni. Kerrankin työpaikan DJ-koppi oli kasvanut 20 metriä pitkäksi, levyt olivat toisessa päässä koppia ja levarit toisessa. Biisi oli juuri loppumassa ja yritin kaivaa toisessa päässä jotain soitettavaa mutta kaikki hittilevyt olivat hävinneet johonkin, jäljellä oli vain jäätävää paskaa. Biisi ehti jo loppua ja vaivautuneen hiljaisuuden jälkeen juoksin kauheaa vauhtia toiseen päähän koppia ja löin summamutikassa jonkun kamalan renkutuksen soimaan mistä seurasi se että tanssikansa käveli haistatellen baarista ulos. Yritin huudella perään vakuutteluja syyttömyydestäni mutta turhaan. Näitä levyjenkatoamisunia tuli nähtyä jonkun kerran, onneksi eivät koskaan toteutuneet tosielämässä.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
KoskPaavo
13.10.2013 17:25:26 (muokattu 13.10.2013 17:25:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähintään kerran parissa viikossa ollaan/mennään keikalle, pääsääntöisesti useampi juttu noissa menee päin persettä.
Unia siis tarkoitin.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
artope
13.10.2013 20:01:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silloin tällöin sitä näkee sellaisia painajaisia, että ei ole nuotteja mukana, mikkiständiä ei saa kasattua, kaikki piuhat on paskana, mikseri ei inahdakaan, bassosta kaikki kielet poikki,,, yms yms touhua että keikkaa ei päästä aloittamaan. Onneks sitte herää ja saa päästää kissan ulos...
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
WanhaWetäjä
13.10.2013 21:48:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiassa viime yönä näin unen jossa mun vanha bandikaveri vuosien takaa oli perustanut bandin ihan nuorten kloppien kanssa ja keikkaa oli 16 kpl heti putkeen...ei voinut ottaa mua bandiin kun kuulemma "Yön syliin" tyyppiset jutut ovat eilispäivää. Hauska yksityiskohta mikä on täysin totta.
Unessa näin myös bandin biisilistan josta en tunnistanut ainuttakaan biisia, tottahan tämäkin on, ehtoopuolen ruuniahan tässä ollaan ja kelkasta on pudottu jo aikaa sitten ;-)
 
Aika usein näkee sellasia erittäin sekavia ja painajaismaisia unia missä joko ollaan keikalla ja setti pitäs alkaa ja joku asia on kateissa tai mikään ei toimi, jos päästään soittamiseen saakka niin oma soitto on usein ikäänkuin halvaantunutta eli sormet ei pelaa ja kaikki kuulostaa hirveeltä...no sitähän se on toki oikeestikkin mutta ei nyt ihan totaalisesti kuitenkaan.
 
Yhden hauskan unen muistan aina, lainasin piuhoja Frank Zapalle joka oli keikalla Pirkan Pirtillä Pirkkalassa...harmi että en päässyt lavalle hänen kanssaan.
 
Ei tarvi olla mikään suuri unien selittäjä että ymmärtää mitä nuo unet useimmiten peilaavat eli omaa elämäntilannetta, keikkaa on vähän ja ikää paljon, huoli huomisesta hiipii uniin asti.
 
artope
13.10.2013 23:11:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä:Aika usein näkee sellasia erittäin sekavia ja painajaismaisia unia missä joko ollaan keikalla ja setti pitäs alkaa ja joku asia on kateissa tai mikään ei toimi, jos päästään soittamiseen saakka niin oma soitto on usein ikäänkuin halvaantunutta eli sormet ei pelaa ja kaikki kuulostaa hirveeltä...no sitähän se on toki oikeestikkin mutta ei nyt ihan totaalisesti kuitenkaan.
 
Just tätä itsekin yritin kertoa....
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Roweami
13.10.2013 23:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Silloin-tällöin tulee vieläkin katseltua työhön liittyviä unia, mutta tämä viimeöinen oli kamaluudessaan vertaansa vailla:
Tuurasin unessani 70-luvun kosketin soittajaa puolalaisessa kvartetissa sen ajan vehkeillä. (sinänsä painajaismainen lähtökohta viattoman ja hurskaan soittajan unelle) Jokainen aikuinen muistaa sen ajan Farfisa-saundin ja itäblokin soittajien ohjelmiston.
 
Sitä puolanpoikien humppaa tiristäessäni oli mielessäni: -Kylläpä on miehillä pitkät humpat ja myös se että kellekkä orjakauppiaalle lähetän laskun.
 
Onneksi pissahätään herääminen keskeytti kammottavan painajaiseni.
 
Onko sinulla itselläsi soittamiseen liittyviä unia?

 
Sallikaa minun nauraa.
 
Sax-pappa
14.10.2013 09:59:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka aihe onkin työunet, niin samaa se on harrastuspuolellakin. Kymmenien vuosien soittoharrastuksen aikana en muista koskaan unessa soittaneeni. Sen sijaan noita ennen-keikkaa-sählätään-unia olen nähnyt useastikin. Hauskin tilanne oli kun minulle lyötiin ennen konsertin alkua pasuuna käteen ja sanottiin että sun täytyy tänään tuurata tällä. Siinä sitten käytävässä ennen lavalle astumista kokeilin, että kuinkas tästä ääniä otetaan. Mitään vaskipuhallintahan en soita. Onneksi uni aina armollisesti katkeaa ennen soiton alkua.
 
Anonymous-jazz
14.10.2013 17:25:59 (muokattu 14.10.2013 17:27:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan näitä unia kanssa nähty jä nähdään edelleen. Mutta mieleen jäi kerran sellainen uni jossa olin säestämässä jossain helvetin suuressa yhteislaulutilaisuudessa ja biisi jota piti säestää. Niin ei ollut mitään tietoa ja pahvejakaan ei ollut ja minun piti aloittaa. No kun sitten löin ensimmäisen soinnun hasardina niin kaikki loput äännet menivät itsestään oikein loppuun asti. Ihan yes korva mulla muuutenkin on, mutta tällainen tilanne olisi kyllä aika absurdi jos tapahtuisi oikeasti jollekin yksittäiselle säestäjälle. Se ois aika nopeasti tilanne "haista sinä Mambo v*ttu, et ees osaa tätäkään biisiä soittaa".
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
jazzbass-73
15.10.2013 16:35:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se ns.' Hikoilevan Eeron ' - tapaus oli aika huvittavaa luettavaa ... laitatko sen tänne jos vaan suinkin tämän luet . Kiitos .
 
KanttoriPiiparinen
06.06.2014 11:27:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka tämä säie on jo vanha, niin pistän tämän kuitenkin tänne, koska selkeästä työ-unesta on kysymys:
 
Puitteet koostuvat isosta kirkosta ja tosi isoista sakraali uruista. Aiheeseen liittyy oleellisesti viehättävä kanttoritar, jonka kanssa soitimme Mozartin 40. sinfonian Molto Allegro osaa. Itse soittopeli oli hieman erikoinen. Koskentinpenkit olivat kasatut tasasivuisen kuution ympärille ja äänikertoja löytyi ympäri lehteriä erinäisten kaapinovien takaa. Erääseenkin 8` huilu-äänikertaan oli rakennettu lisäksi kellopeli kielineen ja pikku vasaroineen, joita pikkuiset sormet ohjailivat täsmälleen soittajan haluamaan tahtiin. Siinä unessa ei muusikko tuntenut mitään rajoja. Kaikin puolin kiva ja varsin valoisa aamuinen uni.
 
Mikäli porukassa on unien tulkitsijoita, lukisin kernaasti arvioita ja kommentteja mielentilastani ko. unia katsellessani. Egyptiläis-Kaldealainen tai Freudilainenkin selitys kelpaa, Vaikka tuon jälkimmäisen selitykset tuppaavat olemaan poikkeuksetta navan alta.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
KanttoriPiiparinen
06.06.2014 11:27:53 (muokattu 06.06.2014 11:31:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka tämä säie on jo vanha, niin pistän tämän kuitenkin tänne, koska selkeästä työ-unesta on kysymys:
 
Puitteet koostuvat isosta kirkosta ja tosi isoista sakraali uruista. Aiheeseen liittyy oleellisesti viehättävä kanttoritar, jonka kanssa soitimme Mozartin 40. sinfonian Molto Allegro osaa. Itse soittopeli oli hieman erikoinen. Koskentinpenkit olivat kasatut tasasivuisen kuution ympärille ja äänikertoja löytyi ympäri lehteriä erinäisten kaapinovien takaa. Erääseenkin 8` huilu-äänikertaan oli rakennettu lisäksi kellopeli kielineen ja pikku vasaroineen, joita pikkuiset sormet ohjailivat täsmälleen soittajan haluamaan tahtiin. Siinä unessa ei muusikko tuntenut mitään rajoja. Kaikin puolin kiva ja varsin valoisa aamuinen uni.
 
Mikäli porukassa on unien tulkitsijoita, lukisin kernaasti arvioita ja kommentteja mielentilastani ko. unia katsellessani. Egyptiläis-Kaldealainen tai Freudilainenkin selitys kelpaa, Vaikka tuon jälkimmäisen selitykset tuppaavat olemaan poikkeuksetta navan alta.
 
Sorry. Tuli tuplana, enkä saanut ylimäätäistä poistettua.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
EP
06.06.2014 12:46:38 (muokattu 06.06.2014 13:44:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen:
 
..Sorry. Tuli tuplana, enkä saanut ylimäätäistä poistettua.

 
Anteeksi että kysyn, mutta kumpi teistä sanoi noin? ;)
 
Eläkeläissoittaja
06.06.2014 13:13:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuleehan noita soittamiseen liittyviä unia aika usein vieläkin nähtyä, vaikka kentällä niissä toimissa en ole ollut kohta pariin kymmeneen vuoteen eri pändeissä. Niissä minun unissani yleensä kaikki menee enemmän tai vähemmän päin persettä aina vitutukseen asti. ;-)
 
pekkajau
06.06.2014 22:05:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzbass-73: Se ns.' Hikoilevan Eeron ' - tapaus oli aika huvittavaa luettavaa ... laitatko sen tänne jos vaan suinkin tämän luet . Kiitos .
 
No mikä ettei...
 
Joskus on kai jokainen soittoniekka joutunut lähtemään umpimähkään tuurauskeikaille. Minkälaisia kokemuksia muilla on? Minä jouduin kerran aika "huipputiimin" kanssa vetämään taidetta. Sillä keikalla meni kyllä kaikki niin päin persettä, niin päin persettä!
Jouduin kerran vetämään bassoa sellaiseen komboon jossa oli kaks tosi urpoa eli oikea "sutimestari" rummuissa ja hanurissa joku vanhainkodista karannut puolisokea hikinen "eero". Jätkät löi kansion eteen ja sanoi jotta tuosta sitten järestään mennään. Minä kyselin että kukas laulaa kun ei ole kellään mikkiä edessä niin "eero" informoi että minä. No minä kaivoin mikin kassista ja rupesin sitä sovittelemaan mikseriin mutta näillä pelimanneilla oli tietysti tosi vintagemeininki eli ikäloput Dynagortin pelit joissa din-liittimet. Ja tietysti adapterit oli sen kaverin kassissa jota tuurasin! Piti pikkusen sepitellä ennen kun alkoi ääni kuulua. Onneksi oli vähän johdonpätkää, j-teippiä ja tulitikut mukana. Sanoin jotta eikö laulusaundia vois vähän säätää kun se oli tosi tuhnu ja kunnon kumina ja jyrinä. "Eero" sanoi että "Pena" jota olin tuuraamassa oli kieltänyt nappuloiden nykimisen kun kerran sen saundi oli saatu kohalleen pari vuotta sitten jollain toisella lavalla. No se äijä jota minä olin tuuraamassa oli tietysti tosi mahtava kaljabasso ja biisit melkein oktaavia alempana mihin minä pystyin. Minä ehdotin transponointia mutta "eero" sanoi jotta niitä sävellajeja ei muutella. Meikäläinen mörisi kun sonni biisit läpi ja rumpali heitti sleepaavaa sutikomppia ja "eero" hikoili ja huohotti vieressä paita märkänä casoton kanssa. Kyllä oli yhtä kärsimystä koko keikka. No minä ajattelin jotta otetaan rahat pois ja möristään vaan kun on kerta alettu. Kaiken huippu oli se kun tää sutimestari nauhoitti dekillä aina setin ja sitten oikein porukalla tauolla "eeron" mersuun mentiin kuuntelemaan balanssia ja nyanssia! Kotimatkalla vielä kuunneltiin tietysti omaa hengentuotetta koko matka. Sitä mörinää olisi kunnellut Barry White tosi katteellisena ja varsinkin sitä seksikästä sutkut-sutkut komppia ja "eeron" midivapaata soundihurjastelua Kouvolan komialla pelillä! Voi vittu vieläkin joskus herään yöllä hiestä märkänä painajaisuneen jossa "eero" hikoilee vieressä ja sutimestari laskee takana "konetta käyntiin"!
 
Dirtyh
06.06.2014 22:30:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tulee tasaisin väliajoin nähtyä unta että kitaran/basson kielet on noin 5cm irti otelaudasta ja soittaa pitäisi.
 
Eläkeläissoittaja
07.06.2014 06:44:04 (muokattu 07.06.2014 06:44:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HEHEE!!! :D Mainioita tarinoita, varsinkin tuo pekkajaun kokemus. :))
 
KanttoriPiiparinen
08.06.2014 10:17:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No. Menköön nyt tämäkin vielä.
 
Pari yötä sitten lauloin unessani Vilho-Vartiaismaisittain polviasennossa tälle meidän kaikkien rakastamalle X-ministeri ja hymytyttö Heidi Hautalalle. Biisi oli:
 
-Sua vainnyli kaiken mä raakaastan ja sävellaji oli C-molli. Säestin itseäni kitaralla.
 
Olen joskus aiemmin uneksinut saman tyyppisiä hirvityksiä myös tästä Jutta Urpilaisesta verkkosukkineen.
 
Pankaas paremmaksi. Vai hakeudunko hoitoon?
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
EP
08.06.2014 10:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen:
 
..Vai hakeudunko hoitoon?

 
Harkita vois, jos naiset unissa tuollaisia! :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «