Aihe: Tanssimuusikon koulutus?
1 2 3 4
Rantsu
18.05.2004 20:14:40 (muokattu 18.05.2004 20:14:55)
--- käytti yamaha musiikkikoulussa suzuki opetusmenetelmää---

Mua noi moottoripyörät ei ole oikein koskaan inspanneet.
Suomi soittaa humppaa.
Fuzzy Boner
18.05.2004 22:40:37
Hei, tämmönen kakanheitto saattaa lannistaa uuden kirjoittelijan.. A-jaz vaikuuttaa kuitenkin ihan oikelta muusikolta..

missä menee oikean muusikon raja? Aloitan taas tän keskustelun. Kjeh kjeh. Oon taas tällä pikku piikittelijätuulella. Jami, älä provosoidu. :D
"krapula on paheen aiheuttama" Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Anonymous-jazz
19.05.2004 03:06:03

missä menee oikean muusikon raja? Aloitan taas tän keskustelun. Kjeh kjeh. Oon taas tällä pikku piikittelijätuulella. Jami, älä provosoidu. :D

Lisää vettä myllyyn!

En edes ole tanssimuusikko, että siinä teille lisää provon aihetta.
Teemujazz
Anonymous-jazz
19.05.2004 03:12:53

Mulle soitettiin ku olin 3 vuotias; Coltranen soolo kappaleesta Giant Steps, kirjoitin sen kerrasta nuoteille. Sitten blokkailinkin 20min sisään 8-Bill Evansin sooloa ja pari milesiä.

Se oli minulle liian helppoa jolloin kirjoitin partituurille koko "Figaron Häät" kertakuulemalla. Ei ainuttakaan virhettä. Kävin piano tunneilla Wynton Kellyllä, mut sillä ei ollut mitään annettavaa, mutta sit meninki Herbie Hancockille ja senkin soitin ekalla tunnilla suohon. Olin tällöin 6-vuotias. Huttu keikkoja ja jazz keikkoja olen tehnyt jo vuodesta 2003 joten kokemusta löytyy!

T:Fuzzy-Jazz.

Itseasiassa mua ei kyllä shittiäkään kiinnosta kuka on soittanut ja mitä. Ei varmaan teitäkään kiinnosta... ammattikateusko vaivaa ???? Haloo...

Olenko kato niin helvetin itsekeskeinen/omahyväinen muusikonpaska että haisee liian epämiellyttävältä. Jos mulla on itsetunto niin ihme että se vaivaa sinua. Vittuile vaan minkä pystyt mutta ei se minua kaada. Itseasiassa täällä palstalla onkin liian paljon vittuilulle ja kierolle huumorille liikaa tilaa.
Teemujazz
mr.muzak
19.05.2004 04:52:21
Jos mulla on itsetunto niin ihme että se vaivaa sinua. Vittuile vaan minkä pystyt mutta ei se minua kaada. Itseasiassa täällä palstalla onkin liian paljon vittuilulle ja kierolle huumorille liikaa tilaa.

Liian paljon liikaa tilaa...jep jep:) Ja onhan se positiivista, että itsetunto on kohillaan. Tietty silloin ei pitäis pikku vittuilusta ottaa pulttia..

ps. Etkö sä ite tajua sitten kuinka naurettavalta kuulostaa esim. "aloitin soittamaan pianoa 2-vuotiaana"? Hyvä jos tuon ikäiset jaksaa painaa edes pianon koskettimen alas..
markkuv
19.05.2004 07:02:12

Itseasiassa täällä palstalla onkin liian paljon vittuilulle ja kierolle huumorille liikaa tilaa.

Juu - varovaisesti voisin olla samaa mieltä - muutamet nimimerkit tuntuvat olevan kyttäilemässä paskanheittoa varten - oikeita kommentteja ja asioita heiltä ei juurikaan keskusteluihin tipu.
Notefix
19.05.2004 09:12:50 (muokattu 19.05.2004 10:48:12)

ps. Etkö sä ite tajua sitten kuinka naurettavalta kuulostaa esim. "aloitin soittamaan pianoa 2-vuotiaana"? Hyvä jos tuon ikäiset jaksaa painaa edes pianon koskettimen alas..

Jep...sitä mäkin vähän hämmästelin. Itse olin 4 v aloittaessani, enkä edes yltänyt sustainpedaaliin!

No, kyllähän sitä jotain klasaripianotunteja ynnä muuta sai sahata ihan tarpeeksi, mutta teini-iässä alkoi poppis kiinnostamaan, joten formaalimmat musaopinnot jäi tavalliseen tapaan kesken. Mutta kyllä täsä silti tuntuu, että koko ajan enemmän pitäisi oppia kaikkea, muutakin kuin musaa!
My name is Baron, Notefix Baron "
Fuzzy Boner
19.05.2004 10:31:22
Itseasiassa mua ei kyllä shittiäkään kiinnosta kuka on soittanut ja mitä. Ei varmaan teitäkään kiinnosta... ammattikateusko vaivaa ???? Haloo...

Olenko kato niin helvetin itsekeskeinen/omahyväinen muusikonpaska että haisee liian epämiellyttävältä. Jos mulla on itsetunto niin ihme että se vaivaa sinua. Vittuile vaan minkä pystyt mutta ei se minua kaada. Itseasiassa täällä palstalla onkin liian paljon vittuilulle ja kierolle huumorille liikaa tilaa.

Vittuilua? hmm. Kunhan vaan kirjoitin samanlailla ku sä.

http://rummutus.board.dk3.com/2/vie … id=afc97ad9206bc8dc80f4b19b9ceaf19c
"krapula on paheen aiheuttama" Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
baron
19.05.2004 10:36:11

Vittuilua? hmm. Kunhan vaan kirjoitin samanlailla ku sä.

Fuzzy, varovasti, meille on ilmaantunut muusikko palstalle.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Fuzzy Boner
19.05.2004 10:47:12 (muokattu 19.05.2004 18:13:06)
Fuzzy, varovasti, meille on ilmaantunut muusikko palstalle.

Mä taas näytän siltä tyypiltä joka kyttää vittuilun saumaa. Tiedän että monet muut täällä ihmettelevät silmät pyöreinä A-jazzin kirjoituksia. Mä vaan sanon sen heti ääneen. Musta on terapeuttista välillä sanoa mitä ajattelee, täällä varsinkin;.. Sorry Teemujazz jos loukkaan mut ohan noi sun läpät jo ihan muusta universumista. Nöyryyttä kehiin; sä oot vielä nuori muusikonalku ja vielä omalla nimelläs täällä(!).. Tiedät mitä tarkoitan. Tää Suomi on pieni maa ja musapiirit vielä pienemmät.
Notefix
19.05.2004 10:56:29 (muokattu 19.05.2004 11:15:30)

"Legendaarisella M1:llä", Yeah right! :)

...joo, tässä kai on vähän sitä ideaa että ei ne suuret puheet vaan suuret teot! Ei tässä mitään suurempaa vittuilua ole, ihan ystävällistä jauhamista vaan.

Tosta suoraan sanomisesta mä voisin kyllä ottaa oppia.

Mutta, yritetään kuitenkin ottaa rennosti nää hommat. Nautitaan siitä mitä tehdään ja pyritään parempaan.
My name is Baron, Notefix Baron "
M.i.k.key
19.05.2004 13:33:58
Ohhoh? Täällähän sitä alettiin oikein sanailemaan. Tuo alkuperäinen a-jazz teksti oli selvinkin päiten niin rajua luettavaa etten voi muutakuin fuzzyn kanssa ihmetellä noita universumirajoja! Haloo? Puolen vuoden keikkaammattitaito?
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
ville viaton
19.05.2004 14:44:41 (muokattu 19.05.2004 14:46:40)
Mä oon joskus miettinyt että kuinkakohan suuren osan elämästään sitä on viettänyt roudaten? Jos nyt sanotaan että keskimääräisen roudauksen pituus on, edestakaisin, 2 tuntia, kerrotaan se tehdyillä keikoilla ja jaetaan 24 tunnilla. Siis keikkojen määrää nyt ei tietenkään voi muistaa, mutta suunnilleen..

Edit: laskin siis roudaukseen mukaan soundcheckin enkä laskenut mukaan niitä keikkoja jolloin on oma PA, vaan siis että PA on paikalla jo valmiina tai ainakin pystytysvaiheessa kun tulee paikalle.
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen!!!
baron
19.05.2004 15:00:52

Mä oon joskus miettinyt että kuinkakohan suuren osan elämästään sitä on viettänyt roudaten? Jos nyt sanotaan että keskimääräisen roudauksen pituus on, edestakaisin, 2 tuntia, kerrotaan se tehdyillä keikoilla ja jaetaan 24 tunnilla. Siis keikkojen määrää nyt ei tietenkään voi muistaa, mutta suunnilleen..

Edit: laskin siis roudaukseen mukaan soundcheckin enkä laskenut mukaan niitä keikkoja jolloin on oma PA, vaan siis että PA on paikalla jo valmiina tai ainakin pystytysvaiheessa kun tulee paikalle.

Joku tanssimuusikkohan tällä palstalla jokin aikaa sitten kuvasi duuniaan: Päätoiminen roudari, sivutoiminen soittaja.
mr.muzak
19.05.2004 17:01:01
Joku tanssimuusikkohan tällä palstalla jokin aikaa sitten kuvasi duuniaan: Päätoiminen roudari, sivutoiminen soittaja.

Kyllä sillä 6 settii illassa hommalla vielä soittaminen ajallisestikin voittaa roudauksen...ne on ne rokkijäbät joilla se on toisinpäin.
isojussi
19.05.2004 17:34:25
Onhan taas sekoilua täälläkin.

No, kaikilla on oikeus "perversioihinsa".

Mä oon sitä mieltä, että ilman peiliä ei voi meikata.

Ammattitaitoinen opetus yhdistettynä kokemukseen ja nöyrään ja vastaanottavaiseen soittajanmieleen on ainoa tie osaamiseen.

Esim. Jenkeissä, missä ollaan tässä asiassa meitä pitemmällä, on lähes joka jannulla pro, jonka luona he silloin tällöin käyvät "sparraamassa" itseään.

Toinen juttu on sitten se, kestääkö kantti neuvomisen.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Fuzzy Boner
19.05.2004 17:46:54
Onhan taas sekoilua täälläkin.

No, kaikilla on oikeus "perversioihinsa".

Mä oon sitä mieltä, että ilman peiliä ei voi meikata.

Ammattitaitoinen opetus yhdistettynä kokemukseen ja nöyrään ja vastaanottavaiseen soittajanmieleen on ainoa tie osaamiseen.

Esim. Jenkeissä, missä ollaan tässä asiassa meitä pitemmällä, on lähes joka jannulla pro, jonka luona he silloin tällöin käyvät "sparraamassa" itseään.

Toinen juttu on sitten se, kestääkö kantti neuvomisen.

Hyvin sanottu.
baron
19.05.2004 18:14:54 (muokattu 19.05.2004 18:15:44)

Kyllä sillä 6 settii illassa hommalla vielä soittaminen ajallisestikin voittaa roudauksen...ne on ne rokkijäbät joilla se on toisinpäin.

Tää koskee meitä, jotka pidämme kehä III:a rajana. Jotkut joutuu lähtemään napapiirille, että saisivat keikkoja.

(Terveisiä FB:lle)
J. Cool
19.05.2004 18:29:20

Itse olin 4 v aloittaessani, enkä edes yltänyt sustainpedaaliin!

ehkä on hyväki ettet vielä siinä vaiheessa joutunu rappiolle. mieti ku sustain-pedaali olis vieny jo tossa vaiheessa kaiken vapaa-ajan! postejakin olis varmaan 200 000..

ite alotin pianon 7-vuotiaana mut kyllä sai olla sillonki vielä apupedaalihärdelli. no joo. mä olinki 7v varmaan joku 70cm pitkä ja painoin 20g.

teemujazz keep on rollin'. hauskahan näitä on lukea. kuka sano että foorumilla pitää olla aina tylsää ja asiallista.
aivan hirrveetä menoa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)