Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dual Rectifier putkisuosituksia saundin muokkaamisen?
1 2
Nakit ja muusi
03.06.2014 17:34:41 (muokattu 03.06.2014 17:36:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kyseinen laite, 100W 3-kanavainen. Minkälaisia etus tai pääteputkia oletta laittaneet tuohon että saisitte "paremman" saundin? Itellä käy vähän korvaan nuo sirisevät ja kihisevät treblet, joita esiintyy varsinkin Modern-moodissa. Presencellä ei saa kaikkea pois enkä muutenkaan jaksa säätää tuntitolkulla täydellistä saundia. Vehkeessä on nyt Mesan onat 6L6 str440, koodi vihreä putket. Etusista ei tietoa toistaiseksi.
 
EQ:ta en haluaisi käyttää vaan lähteä hakemaan ratkaisua tältä putkiosastolta. Ja saisi se saundi sais olla ehkä vähän tiukempikin. Soitan laitteella kaikkea, humpasta thrashiin.
 
Suosituksia? Kiitos etukäteen vastanneille :)
 
Bonuskysymys, onko kukaan testaillut tarkalla korvalla mitä 50-wattiseksi muuntaminen tekee saundiin? Ymmärsin että keskimmäiset pääteputket voi ottaa pois ja näin hieman leikata enimpiä höyryjä.
 
Gabe
03.06.2014 21:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakit ja muusi: Suosituksia? Kiitos etukäteen vastanneille :)
 
Suosittelisin ennemmin kaiuttimen vaihtoa ja keinokuorman hankintaa. Niillä saa jo oikeasti tuntuvia eroja aikaan suuntaan tai toiseen.
Nakit ja muusi
03.06.2014 21:42:21 (muokattu 03.06.2014 21:47:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari eri kaappia on. Ja kokeiltu. V30:sillä ei ole niin pahaa kihinää.
 
Asiasta ja kihinästä toiseen, näin kotioloissa laitetta tutkaillessa, huomasin että putket sirisee korviinpistävän paljon. Paikallistin äänen tasasuuntausputkiin, onko normaalia? Koitin vuorotellen kumpaakin irti ja vaihdoin paikkoja ristiin, kumpikin sirisee selvästi. Välillä sirinä lakkaa hetkeksi jatkuakseen uudelleen. Kuuluukohan tämä asiaan vai onko kummassakin putkessa tai vahvarissa jotain häikkää.. ? Tasuriputket on Electro-harmonixin, muut putket ovat Mesan leimoilla.
 

 
Gabe: Suosittelisin ennemmin kaiuttimen vaihtoa ja keinokuorman hankintaa. Niillä saa jo oikeasti tuntuvia eroja aikaan suuntaan tai toiseen.
 
VIPMetal
03.06.2014 22:51:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon laittanu Recto Preampin etuasteeseen sekä Telefunken että Philips Valvo ECC83 putkia. Taitaa siellä olla yks NOS GE JAN. Tuo v1-paikan Telefunken vaikuttaa kyllä todella paljon koko Mesan soundiin pehmentävästi. Ois noita mulla vielä ihan myytäväks astikin... (Kts. profiili) =) Päihittää kiina/JJ/Tung-sol osaston 100-0.
 
Myykää mulle joku akustinen kitara, pikaviestiä kiitos! Kokopuukansi vähimmäisvaatimus.
aristoteles666
04.06.2014 02:37:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pointsit että olet laittanut hinnankin niihin eikä mitään idioottimaista "kysy"
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Jucciz
04.06.2014 03:25:23 (muokattu 04.06.2014 03:38:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: pointsit että olet laittanut hinnankin niihin eikä mitään idioottimaista "kysy"
 
Jos sulla todella on noin paha olla, miten ois vaikka ihan suosiolla parin vuoden hengähdystauko täältä? Yllättyisin aidosti, jos kukaan jäisi kaipaamaan. Ei kukaan pakota olemaan täällä, varsinkaan jos ainut motiivisi on todellakin pilata joka ainoa keskusteluketju. Ja ei, en todellakaan puhu vain tästä nimenomaisesta ketjusta.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Joel H.
04.06.2014 07:26:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakit ja muusi: Pari eri kaappia on. Ja kokeiltu. V30:sillä ei ole niin pahaa kihinää.
 
Asiasta ja kihinästä toiseen, näin kotioloissa laitetta tutkaillessa, huomasin että putket sirisee korviinpistävän paljon. Paikallistin äänen tasasuuntausputkiin, onko normaalia? Koitin vuorotellen kumpaakin irti ja vaihdoin paikkoja ristiin, kumpikin sirisee selvästi. Välillä sirinä lakkaa hetkeksi jatkuakseen uudelleen. Kuuluukohan tämä asiaan vai onko kummassakin putkessa tai vahvarissa jotain häikkää.. ? Tasuriputket on Electro-harmonixin, muut putket ovat Mesan leimoilla.

 
Moro!
 
Mulla on hatara mielikuva, että joskus testasin omaan rectoon electro harmonixin tasureita ja putket tosiaan sirisi aivan selkeästi. En sen kummemmin alkanut selvittelemään mistä johtuu. Palautin putket ostopaikkaan ja hommasin uudet tilalle. Mesan omia tasureita oon nyt sitten pääasiassa käyttänyt ja mitään sirinöitä ei ole havaittavissa.
 
Jos haluat tiputtaa 50 wattiin niin mun mielestä toinen tasureista pitäisi myös napata pois. Korjatkaa jos olen väärässä. Tuskin soundi tuosta kauheasti kuitenkaan muuttuu ja kovaa soi edelleen.
 
VIPMetal
04.06.2014 08:01:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakit ja muusi:
Asiasta ja kihinästä toiseen, näin kotioloissa laitetta tutkaillessa, huomasin että putket sirisee korviinpistävän paljon. Paikallistin äänen tasasuuntausputkiin, onko normaalia? Koitin vuorotellen kumpaakin irti ja vaihdoin paikkoja ristiin, kumpikin sirisee selvästi. Välillä sirinä lakkaa hetkeksi jatkuakseen uudelleen. Kuuluukohan tämä asiaan vai onko kummassakin putkessa tai vahvarissa jotain häikkää.. ? Tasuriputket on Electro-harmonixin, muut putket ovat Mesan

 
Mulla on joskus joissain tilanteissa kuulunut sirinää/pientä ininää verkkovirrasta, se välillä alkaa ja loppuu pian. Nimenomaan kotioloissa hiljaa on tuota ongelmaa tullut esiin. Noise-gate vetää hiljaiseksi silloin, kun ei soita. Itse ongelmaan en tiedä mitään ratkaisua, saati mistä tuo johtuu. En nyt tiedä onko ongelmasi samanluontoinen, tuli vain mieleen tuo. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Myykää mulle joku akustinen kitara, pikaviestiä kiitos! Kokopuukansi vähimmäisvaatimus.
Gabe
04.06.2014 08:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jos sulla todella on noin paha olla, miten ois vaikka ihan suosiolla parin vuoden hengähdystauko täältä? Yllättyisin aidosti, jos kukaan jäisi kaipaamaan. Ei kukaan pakota olemaan täällä, varsinkaan jos ainut motiivisi on todellakin pilata joka ainoa keskusteluketju. Ja ei, en todellakaan puhu vain tästä nimenomaisesta ketjusta.
 
Painelin plussaa.
ibnz
04.06.2014 08:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joel H.:
Jos haluat tiputtaa 50 wattiin niin mun mielestä toinen tasureista pitäisi myös napata pois. Korjatkaa jos olen väärässä. Tuskin soundi tuosta kauheasti kuitenkaan muuttuu ja kovaa soi edelleen.

 
Tuo on tosi ja Mesa manuaalissaan sen myös toteaa. Lisäksi täytyy muistaa, että output-to-cab -jakin vastus kaksinkertaistuu. Jos 8 ohmin kaappi oli ennen putkien poistoa 8 ohmissa, se kannattaa kytkeä 4 ohmiin.
 
Gabe
04.06.2014 08:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakit ja muusi: Bonuskysymys, onko kukaan testaillut tarkalla korvalla mitä 50-wattiseksi muuntaminen tekee saundiin? Ymmärsin että keskimmäiset pääteputket voi ottaa pois ja näin hieman leikata enimpiä höyryjä.
 
Tähän piti palata vielä sen verran että se putkien poisto tuskin sanottavasti auttaa sen hillitsemiseen. Laadukkaalla keinokuormalla sen sijaan saat noinkin tehokkaan koneen taltutettua vaikka miten sisäsiistiksi, tässä esimerkiksi yksi tosi hyvä: http://www.koch-amps.com/lb120-loadbox.html
Kefiiri
04.06.2014 08:20:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: pointsit että olet laittanut hinnankin niihin eikä mitään idioottimaista "kysy"
 
Laitoin tästä plussan. Aristoteles kyllä töksäyttelee, mutta jutut ovat useimmiten ihan asiaa. Ihmettelen yleistä hermoilua.
 
En ole musiikin asiantuntija.
JaaGeRMaisTeR
04.06.2014 08:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: pointsit että olet laittanut hinnankin niihin eikä mitään idioottimaista "kysy"
 
Itse kerran kysyin. Eipä maksanut vaivaa. Eikä vaikuttanut idioottimaiselta. Vastaus oli asiallinen ja hintoja tuli useampiakin. Sieltä sai sitten valita mieleisensä ja vielä myyjän mielipiteen kaveriksi. Turinoitakin tuli jonnin verran vaihdettua.
 
iec
04.06.2014 08:59:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Suosittelisin ennemmin kaiuttimen vaihtoa ja keinokuorman hankintaa. Niillä saa jo oikeasti tuntuvia eroja aikaan suuntaan tai toiseen.
 
Komppaan Gabea tässä ihan täysin. Oman kokemukseni mukaan kaiuttimen/kaiuttimien vaihdolla saa kyllä aikaan isoja säätöjä äänen balanssin osalta. Vaihtoehtoja löytyy pilvin pimein monelta valmistajalta. Itse olen todennut WGS:n kajarit todella hyviksi vaihtoehdoiksi Celestioneille ja Eminenceille. Esim jos V30 vaikuttaa vielä liian kirkkaalta, löytyy sille melko hyvä korvike WGS Veteran 30-kajarista, joka ehkä hieman tummempi ja ylämiddlepiikki on siinä hieman lievempi.
 
Youtubesta löytyy paljon melkoisen laadukkaita vertailuja nimimerkiltä Vaughn Skow, esim tämä: http://youtu.be/UW2n8Uv3rDc
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
Gabe
04.06.2014 09:21:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Laitoin tästä plussan. Aristoteles kyllä töksäyttelee, mutta jutut ovat useimmiten ihan asiaa. Ihmettelen yleistä hermoilua.
 
No joo.. mutta asioista voi sanoa monella tapaa. Ei jatkuvaa piikittelyä ja ilkeilyä voi oikein oikeuttaa millään. En millään jaksa ymmärtää ihmisiä joiden olemassaolon ainoa tarkoitus vaikuttaa olevan pahan mielen tuottaminen toisille tai konfliktien aiheuttaminen. Jos on niin paha olla itsensä kanssa ettei pysty toimimaan yhteiskunnassa niin kuin fiksun aikuisen ihmisen kuuluu voisi sitten tehdä edes sen ettei altista toisia oman pahan olonsa purkauksille ja kiukuttelulle.
Kefiiri
04.06.2014 09:43:37 (muokattu 04.06.2014 09:54:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: No joo.. mutta asioista voi sanoa monella tapaa.
 
Ilmeisesti en ole osunut lukemaan näitä järjestelmällisen ilkeilyn ketjuja. Oma kokemukseni se, että kaveri vaikuttaa niin suorapuheiselta, että korrektimpaan esitystapaan tottuneelle jutut vaikuttavat ilkeilyltä.
 
Edit: oikein tsekkasin muutaman sivullisen A:n viimeisimpiä kirjoituksia, ja onhan siellä tosiaan silkkaa vithuiluakin seassa, mutta johdonmukaisen kärttyisä tyylilaji toimii hyvin :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
Wespa
04.06.2014 09:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Mulla on joskus joissain tilanteissa kuulunut sirinää/pientä ininää verkkovirrasta, se välillä alkaa ja loppuu pian. Nimenomaan kotioloissa hiljaa on tuota ongelmaa tullut esiin. Noise-gate vetää hiljaiseksi silloin, kun ei soita. Itse ongelmaan en tiedä mitään ratkaisua, saati mistä tuo johtuu. En nyt tiedä onko ongelmasi samanluontoinen, tuli vain mieleen tuo. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Ainakin tuollaista ongelmaa tulee jos vahvari ja/tai efektit ovat kiinni maadoittamattomassa rasiassa.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Tinippa84
04.06.2014 09:52:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakit ja muusi: Eli kyseinen laite, 100W 3-kanavainen. Minkälaisia etus tai pääteputkia oletta laittaneet tuohon että saisitte "paremman" saundin? Itellä käy vähän korvaan nuo sirisevät ja kihisevät treblet, joita esiintyy varsinkin Modern-moodissa. Presencellä ei saa kaikkea pois enkä muutenkaan jaksa säätää tuntitolkulla täydellistä saundia. Vehkeessä on nyt Mesan onat 6L6 str440, koodi vihreä putket. Etusista ei tietoa toistaiseksi.
 
Treblepihinä on recton ominaisuus. JJ:n putket tasoittaa etenkin tuota kolmoskanavan trebleä. -> http://www.uraltone.com/putket/12ax7-7025-5751-12ay7/jj-ecc83s.html
 
Jos soittelet kotivolyymeillä, niin rectossa tulee etuasteen sirinä (etenkin 3ch) saundista ikäänkuin läpi. Tähän vaivaan helpottaa keinokuorma. Saa pikkusen enempi löylyä päätteeseen, ilman että pää halkee ja naapurit soittaa poliisille.
 
Bonuskysymys, onko kukaan testaillut tarkalla korvalla mitä 50-wattiseksi muuntaminen tekee saundiin? Ymmärsin että keskimmäiset pääteputket voi ottaa pois ja näin hieman leikata enimpiä höyryjä.
 
Ei suurta merkitystä ... ehkä vähän pienentää kivesten suuruutta saundissa.
 
Retaliation Syndicatessa vokalistin paikka auki! Vapaamuotoisia hakemuksia vastaanotetaan...
Nakit ja muusi
04.06.2014 12:20:10 (muokattu 04.06.2014 12:25:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Mulla on joskus joissain tilanteissa kuulunut sirinää/pientä ininää verkkovirrasta, se välillä alkaa ja loppuu pian. Nimenomaan kotioloissa hiljaa on tuota ongelmaa tullut esiin. Noise-gate vetää hiljaiseksi silloin, kun ei soita. Itse ongelmaan en tiedä mitään ratkaisua, saati mistä tuo johtuu. En nyt tiedä onko ongelmasi samanluontoinen, tuli vain mieleen tuo. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Tässä minun tapauksessa siis putket sirisee fyysisesti, sirinä ei tule kajarista. Sirisee myös standby-tilassa. Ja nimimerkki Joel H. tuossa mainitsikin että hänellä samaa ääntelyä ollut E.Harmonixeilla, joten oisko vaihdettava ne. Mesan "omat" putket ei vaan oikein houkuttele (hinta)
 
Nakit ja muusi
04.06.2014 12:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Treblepihinä on recton ominaisuus. JJ:n putket tasoittaa etenkin tuota kolmoskanavan trebleä. -> http://www.uraltone.com/putket/12ax7-7025-5751-12ay7/jj-ecc83s.html
 
Jos soittelet kotivolyymeillä, niin rectossa tulee etuasteen sirinä (etenkin 3ch) saundista ikäänkuin läpi. Tähän vaivaan helpottaa keinokuorma. Saa pikkusen enempi löylyä päätteeseen, ilman että pää halkee ja naapurit soittaa poliisille.

 
Noniin jotain tällaista hainkin, kiittii vinkieistä. Oletko vaihtanut tuon JJ:n vaan V1:seen vai usempaankin reikään? Säästösyistä ehkä hieman kyseenalaiselta vaihtaa efektilenkkiin noita mutta...
 
Niin, ja se keinokuorma on kyllä hankinnan alla kunhan löydän vaan sopivan, vaihtoehtoina olis lähinnä käytetty MASS tai Tampereen suunnalta ns. oma tekele.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «