Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sarjakuva Perkeros
1
silhouette
03.06.2014 16:54:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JP Ahosen ja KP Alaren yhteistyössä tekemä sarjakuva/graaffinen novelli "Perkeros" on parhaita sarjakuvia mitä olen lukenut, varsinkin kaikista musiikkiin liittyvistä sarjakuvista.
 
Sain "Perkeroksien" noin puolisen vuotta sitten lahjaksi ja kun rupesin lukemaan sitä, niin olihan se pakko lukea heti kerta heitolla loppuun saakka. Ja, suoritusta hienontaa vielä se, että sivujakin kirjassa on noin kaksisataa ja ne tosiaan meinivät ainakin mulla kuin lentäen.
 
Sarjakuva kertoo kitaraa pakkomielteisesti soittavasta Akselista ja hänen bändistään "Perkeroksesta". Lisäksi Akseli on pahoista paniikki ja jännittämisoireista kärsivät perfektionisti, jolle yleisön edessä soittaminen on melkein mahdotonta. Jo tässä on oivat ainekset sarjakuvalle ja tästä tarina vaan parantuu.
 
Ja, mitä kirjan kuvitukseen tulee, niin sekin on mun mielestä aika huippu jälkeä. JP Ahosella on erittäin hieno, omaperäinen ja ainakin tähän sarjakuvaan sopiva piirrustusjälki ja se tekee tästä sarjiksesta hyvän tarinan kanssa erittäin hyvän kokonaisuuden. Kirja ei millään tavalla tökkinyt missään vaiheessa.
 
Eli, pidemmittä puheitta: suosittelen todella tätä sarjakuvaa kaikille, jotka tykkäävät edes vähänkin musiikkiaiheisistä sarjiksista. Ja, jos ei muuten, niin lainatkaa tämä vaikka kirjastosta =)
 
Aina voi yrittää.
arppah8
03.06.2014 20:04:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä oli kyllä helvetin hyvä, löytyy myös omasta sarjishyllystä. Kaiken muun hyvän lisäksi sai repeillä parille erääseen porilaiseen yhtyeeseen liittyvälle läpälle jotka on mahdollisesti bongattu Mnetistä. Mutta joo, melkeinpä parasta kotimaista sarjakuvaa jota olen lukenut ihan kaikilta osin. Hyvä tarina joka etenee sujuvasti ja komeaa kuvitusta.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
pehko
03.06.2014 20:58:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, on kyllä hyvä. Kervinen on hauska äijä. vai mikä se oli.
 
Ahosen sarjakuvat on muutenki hyviä. Villimpi Pohjola jne
 
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
porcupine
06.06.2014 13:28:42 (muokattu 06.06.2014 13:29:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huikea teos tämä - loppuratkaisuun asti. Mulle, joka ei sitä genreä diggaile yhtään, lopun käänne oli vähän että mitä vittua nyt. Siihen asti olin, että mä luen tätä joka päivä koko ajan, mutta lopun jälkeen lukukerrat on jäänyt tohon yhteen. Loppu tuntui muutenkin vähän hätäiseltä, ja tuli fiilis, että tässähän olisi ollut tarinaa kerrottavana vielä tuplat, mutta sehän korjaantuu sillä, kun tästä on tulossa kakkososa sitten joskus.
 
Toki pitää vielä palailla ainakin niihin huikeisiin keikkakuvauksiin. Ne on lähimpänä keikkafiilistä mitä kukaan on kuvataiteen keinoin koskaan saanut aikaan.
 
Tämähän on julkaistu jo ranskaksi, ja englanti, italia, saksa ja espanja on tulossa perässä. Kova meriitti suomalaiselle sarjakuvalle!
 
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
SnowCrow
06.06.2014 16:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

porcupine: Huikea teos tämä - loppuratkaisuun asti. Mulle, joka ei sitä genreä diggaile yhtään, lopun käänne oli vähän että mitä vittua nyt. Siihen asti olin, että mä luen tätä joka päivä koko ajan, mutta lopun jälkeen lukukerrat on jäänyt tohon yhteen. Loppu tuntui muutenkin vähän hätäiseltä, ja tuli fiilis, että tässähän olisi ollut tarinaa kerrottavana vielä tuplat, mutta sehän korjaantuu sillä, kun tästä on tulossa kakkososa sitten joskus.
 
Toki pitää vielä palailla ainakin niihin huikeisiin keikkakuvauksiin. Ne on lähimpänä keikkafiilistä mitä kukaan on kuvataiteen keinoin koskaan saanut aikaan.
 
Tämähän on julkaistu jo ranskaksi, ja englanti, italia, saksa ja espanja on tulossa perässä. Kova meriitti suomalaiselle sarjakuvalle!

 
Ite alotin eilen lukemaan, kerkesin vähän yli puolenvälin lukea. On kyllä hyvä!
 
ekikoo
07.06.2014 19:23:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh laitoin tilaukseen näiden parin viestin perusteella, parempi olla hyvä!!!
 
I would if I could...! Bitch!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «