Aihe: Simble
1 2 3 4 5 6 7 8 9
aristoteles666
01.06.2014 01:09:21

Gabe: Eikös tämä ollutkaan käsintehty Suomessa?

ensimmäiset, Lassin itse tekemät oli.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Gabe
01.06.2014 01:09:27
Myrkky Nuoli: Sarjatuotantomalli on tämä, mutta ei ole kuulemma poissuljettua, etteikö tästä tulis myöskin HW versio. Ymmärtääkseni näitä on myyty niin iso määrä jo nyt, että käsin tehdessä ois tullut aika iso hätä käteen.

Okei, ei siinä mitään. Mutta nyt ymmärrän miten tämä on niin paljon halvempi kuin Proffan HW versiot, käsitin siis että tämäkin on sellainen. Missäs päin maailmaa nämä pcb versiot muuten tehdään?
aristoteles666
01.06.2014 01:11:50 (muokattu 01.06.2014 01:38:45)

Gabe: Okei, ei siinä mitään. Mutta nyt ymmärrän miten tämä on niin paljon halvempi kuin Proffan HW versiot, käsitin siis että tämäkin on sellainen. Missäs päin maailmaa nämä pcb versiot muuten tehdään?

taiwan. . .
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
JaaGeRMaisTeR
01.06.2014 01:21:56
Gabe: Okei, ei siinä mitään. Mutta nyt ymmärrän miten tämä on niin paljon halvempi kuin Proffan HW versiot, käsitin siis että tämäkin on sellainen. Missäs päin maailmaa nämä pcb versiot muuten tehdään?

Kyllä tuon sisuksista näki, että koneen tekele. Melkosen setin joutuu käsipelillä ymppäämään pariin levyyn. Komponenttien jalat oli osassa puolisenttiset ja osassa meni tyylikkäästi tinan päältä poikki. Fiksaus vähän ontui siis.
Gabe
01.06.2014 09:06:18
JaaGeRMaisTeR: Kyllä tuon sisuksista näki, että koneen tekele. Melkosen setin joutuu käsipelillä ymppäämään pariin levyyn. Komponenttien jalat oli osassa puolisenttiset ja osassa meni tyylikkäästi tinan päältä poikki. Fiksaus vähän ontui siis.

Ok, kiitos infosta.

Made In Taiwan teksti kannattaa lisätä kaupan sivuille.
JaaGeRMaisTeR
01.06.2014 13:05:23
Gabe: Ok, kiitos infosta.

Made In Taiwan teksti kannattaa lisätä kaupan sivuille.

Ei nuissa proffankaan tehdaspedaleissa taida moista lukea. Sama lafka käsittääkseni tekee nuo. Ymmärrän kyllä miksei sulle maistunut simble. Onhan sulla käsintehty Suomalainen legendaarinen OD pedali. :D
Gabe
01.06.2014 13:58:05 (muokattu 01.06.2014 14:06:16)
JaaGeRMaisTeR: Ei nuissa proffankaan tehdaspedaleissa taida moista lukea. Sama lafka käsittääkseni tekee nuo.

En tiedä lukeeko itse purkissa mitään, mutta kun niitä myydään niin aina siellä lukee joko tuo Made In taiwan tai PCB. Jos ei lue niin olen olettanut että kyse on käsintehdystä versiosta. Ja tuo Custom Soundsin mainio artikkeli jossa on tekstinpätkiä kuten Tänään tehdään kotimaisen laitevalmistuksen historiaa!, Graalin malja löytyi Kuusankoskelta ja Kyllä kelpaa taas olla suomalainen johdattivat ainakin minun ajatuksiani siihen suuntaan että tämä on HW versio. Eihän se tehdastekoisuus kuitenkaan siitä mitenkään huonoa tee, minun mielestäni maininta Taiwanista valmistusmaana olisi kuitenkin aiheellinen. Ainakin itselleni tuli niin vahvat mielikuvat täällä kotimaassa rakkaudella käsintehdystä pedaalista että olisin ostajana hieman yllättynyt ja ehkä vähän pettynytkin kun olisi sitten kotona pedaalin avattua hoksannut että oikeasti kyse onkin Taiwanilaisesta tehdastekoisesta.

Ymmärrän kyllä miksei sulle maistunut simble. Onhan sulla käsintehty Suomalainen legendaarinen OD pedali. :D

Totta turiset. Oma on vikasi. ;)
JaaGeRMaisTeR
01.06.2014 14:10:48
Gabe: En tiedä lukeeko itse purkissa mitään, mutta kun niitä myydään niin aina siellä lukee joko tuo Made In taiwan tai PCB. Jne..

Se on muuten totta. Hieman on harhaan johtava. Pitääpä kattella löytyykö jostain valmistusmaata. Tuosta äkikseltänsä ei ollut mitään merkintää. Onhan tuo että tilauksia tulee paljon, mutta kertaerät customille on vissiin melko pieniä.

Totta turiset. Oma on vikasi. ;)

Käytätkö sitä laamaa muka johonkin :D Joko se on maaleissa?
Gabe
01.06.2014 14:22:58
JaaGeRMaisTeR: Se on muuten totta. Hieman on harhaan johtava. Pitääpä kattella löytyykö jostain valmistusmaata. Tuosta äkikseltänsä ei ollut mitään merkintää.

En löytänyt mistään minkäänlaista mainintaa tästä vaikka koetin etsiä...

Käytätkö sitä laamaa muka johonkin :D Joko se on maaleissa?

Ei ole vielä, fiilistelen joskus.
Klezberg
01.06.2014 14:30:44

Mä en kyllä ole missään vaiheessa edes olettanut että tämä olisi handwired. Jotenkin tuli aikaisemmasta kirjoittelusta se mielikuva että Mad Professor hoitaa vain tämän valmistuttamisen, ei siis että tämä vastaisi heidän omia mallejaan. Ja kun hintakin oli PCB-mallien tasoa. Mutta joo, saisi se jossain selvästi lukea.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
BigPapa
01.06.2014 14:48:13 (muokattu 01.06.2014 14:48:47)

Onhan se teksteiltään ja niiden sijoittelulta hieman erilainen se Triodipajan Simble.

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3658.jpg
aristoteles666
01.06.2014 15:14:07

sehän ei ole mitenkään mad professoriin liittyvä, mad professor vain valmistaa niitä lisenssillä, suunnittelu ja kaikki on triodipajasta, eli ei sitä pidä pitää minään mad professor pedaalina millään tavalla.
Gabe
01.06.2014 15:27:35 (muokattu 01.06.2014 15:28:44)
aristoteles666: sehän ei ole mitenkään mad professoriin liittyvä, mad professor vain valmistaa niitä lisenssillä, suunnittelu ja kaikki on triodipajasta, eli ei sitä pidä pitää minään mad professor pedaalina millään tavalla.

Eipä tämä paljon eroa muista proffista tämänkään osalta. Bjorn Juhlhan se on kai kaikki aiemmat suunnitellut ja Mad Professor sitten valmistaa niitä käsin Suomessa ja Taiwanissa tehtaillaan. Mutta joo, eihän se tosiaan Mad Profssor ole.

Oli miten oli, valmistusmaa ja valmistustapa on mielestäni aina fiksua mainita oli valmistaja kuka hyvänsä. Etenkin näin hintavien kampeiden kohdalla tämä on mielestäni tärkeää. Tämä on tarkoitettu ihan rakentavaksi kritiikiksi hyvässä hengssä mainittuna, kuten sanoin aiemmin niin yhtä hyvä se purkki on soundeiltaan tämänkin tiedon jälkeen. Itse olisin kuitenkin lähettänyt purkin takaisin liikkeeseen tehdastekoisuuden ja valmistusmaan selvittyä, tämän vuoksi tällaiset seikat kannattaa mainita. Säästyvät kaikki turhalta vaivannäöltä.
JaaGeRMaisTeR
01.06.2014 16:21:03
Gabe: Oli miten oli, valmistusmaa ja valmistustapa on mielestäni aina fiksua mainita oli valmistaja kuka hyvänsä. Etenkin näin hintavien kampeiden kohdalla tämä on mielestäni tärkeää. Tämä on tarkoitettu ihan rakentavaksi kritiikiksi hyvässä hengssä mainittuna, kuten sanoin aiemmin niin yhtä hyvä se purkki on soundeiltaan tämänkin tiedon jälkeen. Itse olisin kuitenkin lähettänyt purkin takaisin liikkeeseen tehdastekoisuuden ja valmistusmaan selvittyä, tämän vuoksi tällaiset seikat kannattaa mainita. Säästyvät kaikki turhalta vaivannäöltä.

Totta turiset. Toisaalta tämäkin on vähän sellainen pedali, että maksaisin toisenkin kerran pyynnin tuosta. Ei sillä valmistusmaalla ole väliä, vaan se laitteen toimivuus. Sen verran tyytyväinen tuohon OD:hen olen.
BigPapa
01.06.2014 16:29:36

JaaGeRMaisTeR: Huonona puolena voisin sanoa tuota robottia, joka juotti palat paikkaansa. Komponenttien jalat on jäänyt melko pitkiksi ja leikattuja jalkoja varisi, kun kannen aukaisi. Pienet silti murheet siis, mutta tän hintaiselle pedalille ei osaisi moista enään odottaa.

En tuollaiseen törmännyt oman Simbleni kanssa sen avatessani. Syytä en osaa arvailla.
JaaGeRMaisTeR
01.06.2014 16:42:07
BigPapa: En tuollaiseen törmännyt oman Simbleni kanssa sen avatessani. Syytä en osaa arvailla.

Tällä kävi tälleen. Otin tuon patterin veke ja kattelin mitä on sisuksissa muutenkin. Voin napata kuvan jossain kohtaa. Olisikos tehtaalla pientä hienosäätöongelmaa.
Gabe
01.06.2014 17:26:06
JaaGeRMaisTeR: Totta turiset. Toisaalta tämäkin on vähän sellainen pedali, että maksaisin toisenkin kerran pyynnin tuosta. Ei sillä valmistusmaalla ole väliä, vaan se laitteen toimivuus. Sen verran tyytyväinen tuohon OD:hen olen.

No sitten se meni ihan oikeaan osoitteeseen. :) Eihän näissä yhtä oikeaa mielipidettä ole. Minulle valmistusmaalla on merkitystä ja teen omia valintojani sitten omien päähänpinttymieni pohjalta. :)
Gabe
01.06.2014 17:27:36
BigPapa: Onhan se teksteiltään ja niiden sijoittelulta hieman erilainen se Triodipajan Simble.

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3658.jpg

Tiedätkö muuten saako Triodipajalta yhä tilattua tuota käsintehtyä versiota?
BigPapa
01.06.2014 17:30:38

Gabe: Tiedätkö muuten saako Triodipajalta yhä tilattua tuota käsintehtyä versiota?

Ei saa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)