Aihe: Tarina todella huonosta kitarahuollosta
1 2 3 4 531 32 33 34 35 36 37 38 39
juici
31.05.2014 21:04:49

Ihmiset ei näemmä tunne käsitettä sympatia.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Seba
31.05.2014 21:13:51

juici: Ihmiset ei näemmä tunne käsitettä sympatia.

Mutta kateus ja itsekeskeisyys tuntuu olevan tuttuja :)
Kumma juttu kun pitää stressata jos jotkut hoitaa kitaran kuntoon.
Pitäisi vähintään maailma varmaan pelastaa että ois jonkun arvoista, yksityishenkilö ja kitara on niin vähäpätöisiä juttuja.
Myrkky Nuoli
31.05.2014 21:41:52
Huonosti menee siinä vaiheessa kun toisen ihmisen auttamista tarvitsee perustella tai selitellä yhtään missään tilanteessa ikinä.
Neponen
31.05.2014 21:47:25

Myrkky Nuoli: Huonosti menee siinä vaiheessa kun toisen ihmisen auttamista tarvitsee perustella tai selitellä yhtään missään tilanteessa ikinä.

Tai tilanne, jossa toista ihmistä autetaan, herättää omalla kohdalla "auttamisen tarpeita" joita ei aikaisemmin ole ollut. Kuten pelin valmiiksi saaminen.
klobasa
31.05.2014 22:02:05
Anteeksi jo etukäteen väärästä mielipiteestä, mutta ymmärrän ihmettelyä miksi tälle uudelle korjaukselle kerätään rahaa.

Kitaran omistaja olisi jo alkeellisimmalla toimenpiteellä voinut välttää koko episodin: esim. vilkaissut kuvat mitä löytyi huoltojampan facebook sivuilta. Niitten perusteellahan on kaikille ketjua lukeneille ollut heti täysin selvää kannattaako pajaa käyttää. Peli olisi täytynyt puhaltaa HETI TÄYSIN POIKKI siinä vaiheessa kun maalit oli kaavittu rungosta pois, ja EHDOTTOMASTI KIELTÄÄ maalaamasta kitaraa, koskemasta nauhoihin, elektroniikkaan tai muuhunkaan. Nyt kaiken annettiin tapahtua vaikka varoitusmerkit hyppivät pitkin projektia täysillä silmille.

Tilanne olisi täysin eri, jos huolto olisi vain ilmoittanut "kaiken olevan kunnossa ja työ etenee sovitusti", mutta lopulta yllätyksenä olisikin ollut nähty työnjälki ja kitaralle tehty kaikkea mitä ei oltu tilattu.
mitja
31.05.2014 22:11:22 (muokattu 31.05.2014 22:39:55)
No, jos tästä episodista voi kaikki jotain oppia, niin sen, että ammattitaitoa ja pitkällä harjoituksella omaksuttua käsityötaitoa ei korvaa mikään.

Näinä aikoina kun suomeenkin on rantautumassa yhä enemmän kulttuuri jossa ihmiset esittää olevansa jotain muuta kuin ovat, on hyvä muistaa että soitinrakennus on konkreettisesti vähän vaativampaa kuin tuulesta temmattu konsulttipuhe.
Sama pätee myös tietenkin muusikkouteen. Eräs amerikkalainen suomessa asunut höpöttäjä jotain vuosia sitten selitti olevansa sen-ja-sen bändin entinen rumpali ja tuottanut sitä ja tätä mutta osasi lopulta hädintuskin pitää kapuloita käsissään. Oli ihan musikaalinen ja varmasti olisi voinut tuottaakin levyn ideoillaan, mutta käytännön nuppienvääntö ja rumpujen soitto olikin täyttä patologisen valehtelijan höpinää.

Eli ehkä on hyvä tukea tästä lähtien niitä oikeita ammattilaisia joita tästä maasta löytyy!
Ja maksaa mieluummin useita kymppejä/satasia huippuluokan työstä ihan support-mielessä. Monet soitinrakentajat ja korjaajat kun elävät aika ahtaalla taloudellisesti. No vaihdan kyllä mikit edelleen itse, ja saan kärsiä huonoista juotoksistani...
Arkka
31.05.2014 23:47:06

klobasa: Anteeksi jo etukäteen väärästä mielipiteestä, mutta ymmärrän ihmettelyä miksi tälle uudelle korjaukselle kerätään rahaa.

Kitaran omistaja olisi jo alkeellisimmalla toimenpiteellä voinut välttää koko episodin: esim. vilkaissut kuvat mitä löytyi huoltojampan facebook sivuilta. Niitten perusteellahan on kaikille ketjua lukeneille ollut heti täysin selvää kannattaako pajaa käyttää. Peli olisi täytynyt puhaltaa HETI TÄYSIN POIKKI siinä vaiheessa kun maalit oli kaavittu rungosta pois, ja EHDOTTOMASTI KIELTÄÄ maalaamasta kitaraa, koskemasta nauhoihin, elektroniikkaan tai muuhunkaan. Nyt kaiken annettiin tapahtua vaikka varoitusmerkit hyppivät pitkin projektia täysillä silmille.

Tilanne olisi täysin eri, jos huolto olisi vain ilmoittanut "kaiken olevan kunnossa ja työ etenee sovitusti", mutta lopulta yllätyksenä olisikin ollut nähty työnjälki ja kitaralle tehty kaikkea mitä ei oltu tilattu.

Irrelevanttia sikäli, että vaikka aloittaja olisi valellut itse kitaransa bensalla ja sytyttänyt palamaan, ei kenelläkään pitäisi olla mitään sanomista siihen jos joku haluaa jeesata.
Krice
01.06.2014 00:03:56 (muokattu 01.06.2014 00:06:16)

Seba: Ne osallistuu ketkä tahtoo, ne joita se vituttaa voisi katsoa peiliin ja pitää vaikka päänsä kiinni

Ei minua vituta tämä asia, on vähän omiakin ongelmia. Tällainen keräys tuntuu vain erikoiselta, koska en ole aikaisemmin nähnyt vastaavaa. Samoin vastareaktiot kun asiaa ihmettelee. Ikäänkuin mitään ei saisi nykyisin enää ihmetellä tai kyseenalaistaa. Jos tässä on joku kaveriporukka kyseessä niin ehkä asian olisi voinut käsitellä yksityisviesteilläkin.
Neponen
01.06.2014 00:05:17

Krice: Ei minua vituta tämä asia, on vähän omiakin ongelmia. Tällainen keräys tuntuu vain erikoiselta, koska en ole aikaisemmin nähnyt vastaavaa.

Kannattaisi välillä tulla pois sieltä tynnyristä.
klobasa
01.06.2014 00:10:42 (muokattu 01.06.2014 00:26:53)
Arkka: Irrelevanttia sikäli, että vaikka aloittaja olisi valellut itse kitaransa bensalla ja sytyttänyt palamaan, ei kenelläkään pitäisi olla mitään sanomista siihen jos joku haluaa jeesata.

Olet oikeassa. Mutta käviskö jollakin muka oikeasti mielessä jeesata (rahallisesti) jos omistaja olisi tahallaan polttanut kitaransa?

EDIT: Tai olis oikeastaan pitänyt kysyä: jos omistaja olisi _tahallaan_ tuhonnut oman kitaransa, niin olisiko helpompi ymmärtää "miksi jotku eivät ymmärrä, että huoltoa varten lahjoitetaan rahaa"? Tässä nimenomaisessa tapauksessa omistaja ei tahallaan tuhonnut kitaraansa, mutta ei kyllä toiminut niinkään, että tuhot olisivat minimaaliset.
Jucciz
01.06.2014 00:20:19
Krice: Ei minua vituta tämä asia, on vähän omiakin ongelmia. Tällainen keräys tuntuu vain erikoiselta, koska en ole aikaisemmin nähnyt vastaavaa. Samoin vastareaktiot kun asiaa ihmettelee. Ikäänkuin mitään ei saisi nykyisin enää ihmetellä tai kyseenalaistaa. Jos tässä on joku kaveriporukka kyseessä niin ehkä asian olisi voinut käsitellä yksityisviesteilläkin.

Kyllä Arttu ja monet muutkin täällä kuuluvat mun "nykyiseen kaveriporukkaan" - eli tyyppeihin, joita en oo välttämättä tuntenut lapsuudesta saakka, mutta joista osaan oon tutustunut oikein hyvinkin sekä täällä netissä että ihan livenä, vuosien varrella. Näitä tyyppejä mielelläni jeesaan omalta osaltani edes hieman, etenkin kun on kyseessä tämmöinen tapaus, jossa omaisuutta on tärvelty poikkeuksellisen ikävällä tavalla ja aihepiiri on omaakin kiinnostusta lähellä. Mikään pakkohan ei missään tapauksessa olisi, mutta mun mielestä se tuntuu oikealta, että kaveria jeesataan. Onko tässä joku ongelma?

Mitä tulee kavereiden hommaamiseen... eräs tuttavani käytti taannoin (tosin täysin eri yhteydessä) fraasia "kokeile ja innostu!" - mun mielestä se sopii aika hyvin myös tähän.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
T_V_H
01.06.2014 00:44:29 (muokattu 03.06.2014 00:21:49)
Ihan näin ohimennen ja ulkopuolistena pitää vaan ihmetellä että mitä helvettiä? Ihmettelen vain kun jollekulle tulee niin kauhean paha mieli tuosta keräyksestä koska laki "sanoo" jotain. Nyt puhutaan kumminkin joistain satasista, se ei Suomen kansantaloudelle merkkaa mitään eli voisiko olla hiljaa jos kiukuttaa.

E: Rölö poistettu. Jokainen tehköön pennosillaan mitä itse haluaa.
JaaGeRMaisTeR
01.06.2014 01:13:50
Enpä taida suuremmin osallistua vääntöön, mutta eikös esim 20€ lahja yksittäiseltä m.netin jäseneltä alita lahjaverorajan? Ei siis keräystä ja isoa summaa vaan pieniä lahjoja esim. Nimipäivän, kastepäivän, hyvän jonkun johdosta. Näinhän ne säännöt kierretään muuallakin :) Arttuhan voi sitten itse stopata jos lahjoja alkaa tulemaan liikaa.

Hieno homma, että porukka auttaa toista. Epäilenpä silti itsekkin, ettei kaikkia muita autettaisi samaan tyyliin kuin Arttua nyt osa porukasta koittaa. Muille menee enemmänki oppirahana.

Jaahas katotaanpa tarviiko taas hetkeen kirjoittaa mitään.
Alex_K
01.06.2014 08:07:48
Voi vittu mitä vääntöä. Olen vissiin lapsuudessa toistuvasti osallistunut rikolliseen toimintaan vastaanottaessani ja antaessa syntymäpäivillä rahaa. Sitte ylioppilasjuhlat, rippi yms juhlat, joissa rahaa annetaan. Itsekin sain lähes 3000e ylioppilasrahaa, enkä ilmoittanut verottajalle.
Ne maksaa ketkä maksaa, enkä näe syytä tällaiseen vääntöön. Joskus voi vain pitää mölyt mahassa.

Itse en ole näillä näkymin osallistumassa isoilla summilla, mutta en näe mitään järkeä olla osallistumatta. 5e ei ole iso summa, mutta tuon vanhan 20mk tuli saatua ja annettua harva se päivä joltakin/ jollekkin.
"osaan soittaa onen intron"
Seba
01.06.2014 10:02:19

Mun mielestä sellainen "annetaan hyvän kiertää" -meininki on just parasta.
Arttu sai infernaalisen vitutuksen kun huolto meni karmealla tavalla perseelleen, pieni porukka osallistuu siihen että tuhottu laite tulee kuntoon ja tarina saa onnellisen lopun sekä kaikille tulee hyvä fiilis.

Jos muutaman roposen laittaa sen edesauttamiseen niin se ei taloutta kaada ja tulee itsellekin hyvä fiilis. Antaminen on kivaa, siitä tulee yleensä kaikille hyvä mieli, kannattaa kokeilla joskus.
Tai näköjään siitä jotkut pahoittaa mielensä että toiset auttaa kaveria, mitä kummemmilla verukkeilla, joka ei oikein mahdu kaaliin.

Ymmärrettävää ehkä kun moni tuntuu lukeneen aihetta huonosti ja on siinä kuvitelmassa että täällä järjestetään jotain kansankeräystä ja kerjätään osallistujia, mikä ei ole keissi.
Asia tuli täällä vireille, ja jotain infon murusia siitä täälläkin on josta näköjään saa ihan eri käsityksen koko hommasta, varsinainen aihe käsitellään ihan muualla joka ei näy julkisesti, ja siellä on vain porukkaa jotka ovat tätä asiaa edistämässä.
Krice
01.06.2014 10:37:08

Jucciz: Onko tässä joku ongelma?

Asenne niitä kohtaan, jotka eivät olleet Artun kavereita. Ei tarvitse kaivaa soihtuja ja talikoita esiin, keskustelu voi myös pysyä sivistyneenä.
J.Nikkanen
01.06.2014 12:12:45
Krice: Asenne niitä kohtaan, jotka eivät olleet Artun kavereita. Ei tarvitse kaivaa soihtuja ja talikoita esiin, keskustelu voi myös pysyä sivistyneenä.

Sie oot hassu. Todella.
Bassoa, säröllä tai ilman.
VIPMetal
01.06.2014 12:32:54

Kyllä mä mieleni pahoitin.
Myytävänä NOS -putkia: Telefunken, RCA, JAN GE, Philips yms. Kysy lisää!
pappasfin
01.06.2014 12:44:15
Miten voi olla niin vaikea asia tämä Artun auttaminen, onko se joltain oikeasti pois henkisesti tai rahallisesti jos Artulle annetaan apua myös rahanyörejä löyhentämällä.

Mä kovasti ihmettelen miksi tämä herättää tunteita kun ei se ole keneltäkään pois henkisesti eikä rahallisesti jos Artulle ojennetaan auttava käsi jossa on muutakin kuin se selkään taputus.

Ihan sama onko auttajat ihan lähimmäisiä, kavereita tai vento vieraita, eikö se vaan ole hyvä, että osa haluaa auttaa vaikka kyse ei olekaan elämästä ja kuolemasta.

Auttajat saa itse kukin hyvän mielen kun kaveria jeesataan, pitääkö tämäkin ilo auttamisesta pilata asioiden turhalla ihmettelemisellä.

Ne ketkä eivät tätä auttamista ymmärrä tai hyväksy niin oisko paikallaan vaikka pistää roponen Lastensairaalan rakentamisen hyväksi ja ottaa hyvä mieli tällä tavoin, että on auttanut niitä syöpälapsia ym. vaikeasti sairaita lapsia ja saada siitä hyvä mieli sen sijaan, että miettii tätä auttamis kuvioita täällä.

Tai jos nyt välttämättä haluaa jotain ihmetellä niin voisi kirjoittaa siitä kuinka ei tajua miksi hyväveli-systeemi vapaasti vie duunareiden rahat tai miksi puoluetukia käytetään niin kuin käytetään tai ylipäätään maksetaan tai miksi yritykset pistää pihalle satamäärin työntekijöitä ja silti johtajat maksaa bonuksia kun tulosta tehdään pois potkimalla duunareita tai kenties miksi ihmeessä joku Elop saa Suomesta työeläkettä 6000 € vaikka oli täällä vain muutaman vuoden.

Toisaalta turha asioiden ihmetteleminen voi vain osua omaan nilkaan mielenterveyden suhteen, helpompaa on ajatella positiivisesti ;D

Ottakaahan iisisti.
PappaSFin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)