Aihe: Nuppi ja kaappi! ..Ehkä thunder?
1 2
NoPainNoGain
19.05.2004 14:40:31
No niin nyt sitten olisi aika ostaa nuppi ja kaappi hevin soittoon. Hintaa max ~1000€. Nupiksi olen harkinnut Engl thunderia mutta vaihtoehtoja saa/pitää antaa. Ja siihen kaveriksi joko 4*12 tai 2*12 käytetty kaappi.

Kuinkas hyviä nuo Behringerin 4*12 kaapit on? Olen kuullut niistä vähän kaikenlaisia kommentteja?!
Leo80
19.05.2004 14:50:25
Kyl noi Behringerit ainakin mun mielestä toimii tosi hyvin mättömusaan. Eriäviä mielipiteitä varmaan löytyy, ja koska ovat suht halpoja niin laatu saataa vaihdella kaappi kohtaisesti(...ehkä?!?). Ja nupiksi...hmmm...no 5150:n kans ei voi mennä metsään, mikäli löytyy käytettynä niin budjetin raameissakin pysyttäisiin.
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
Pyronius
19.05.2004 14:53:43

Kyllä Thunder sopii noihin hommiin mainiosti. Plussana vielä hyvät cleanit, joita et 5150:sta saa, jos haluat mättösäröillä soitella
Ze Kink
19.05.2004 14:56:53
Ottaisin mielummin screamerin, mutta on tuo thunderkin varmaan hyvä. En ole vaan sitä testannut, screameria kyllä.
"I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci
NoPainNoGain
19.05.2004 15:45:09
Ottaisin mielummin screamerin, mutta on tuo thunderkin varmaan hyvä. En ole vaan sitä testannut, screameria kyllä.

Harkitsin kyllä screameria ja fireballia, mutta rahat eivät riitä tällä hetkellä niihin. Onkos tuossa Thunderissa soundillisesti paljon eroa näihin kahteen?
NoPainNoGain
19.05.2004 15:54:16 (muokattu 19.05.2004 15:56:37)
Öö... Selvittäkääs mulle vähän näitä Thunderin toimintoja! Speksien mukaanhan tossa on kaksi kanavaa mutta periaatteessahan noita säröjä on kaksi mutta niille on vain yhteinen eq, ja volumet voi säätää erikseen?

Särokanavien äänenvoimakkuuksiin vaikuttaa käsittääkseni master, sekä lead- ja crunch volume? Vaikuttaako sitten cleanin volumeen vain master volume?

http://www.engl-amps.com/engl-amps/ … ual_amp_demo/thunder_50/default.htm
JuSu
19.05.2004 16:00:21 (muokattu 19.05.2004 16:09:31)
Öö... Selvittäkääs mulle vähän näitä Thunderin toimintoja! Speksien mukaanhan tossa on kaksi kanavaa mutta periaatteessahan noita säröjä on kaksi mutta niille on vain yhteinen eq, ja volumet voi säätää erikseen?

http://www.engl-amps.com/engl-amps/ … ual_amp_demo/thunder_50/default.htm

Master Volumesta yleistaso. Gainista sitten cleanin volume, mitä korkeammaksi käännät, sen helpommin säröytyy. Sitten säätelet crunchin ja leadin volumet sopiviksi cleaniin ja toisiinsa nähden.

Tuossa on mun mielestä vähän heikko kohta. Gainin määrä on kaikille "kanaville" yhteinen. Jos haluat puhtaan pysyvän puhtaana, et voi kääntää gainia täysille, eli lead kanavasta ei irtoa sitä murhaavinta junttasäröä, ellet käännä välissä lisää gainia, mikä kesken soiton on hankalaa. Tosin, se kaikkein rankin gain-tapissa-jyrä voi olla jo niin brutaali, ettei sillä mitään teekään.

Screamerissa on toisenlainen lähestymistapa: Kaksi kanavaa omilla gain -säädöillään ja sitten molemmille kanaville gain boost. Eli clean, clean+boost, lead ja lead+boost. Mielestäni pikkuisen parempi systeemi tämä, vaan makuasia.

JuSu

EDIT: Vähän mainostusta... Huomenna helatorstaina Stella Starissa Helsingissä olisi tarjolla livemaistiaisia Screamerin ja Thunderin soundeista Valtavan ja Ristinollan keikalla.
Ooostakaa ooostakaa, hyvejä kitaroita, Ibanez, Charvel... Katso tori.
NoPainNoGain
19.05.2004 16:04:48
Master Volumesta yleistaso. Gainista sitten cleanin volume, mitä korkeammaksi käännät, sen helpommin säröytyy. Sitten säätelet crunchin ja leadin volumet sopiviksi cleaniin ja toisiinsa nähden.

Tuossa on mun mielestä vähän heikko kohta. Gainin määrä on kaikille "kanaville" yhteinen. Jos haluat puhtaan pysyvän puhtaana, et voi kääntää gainia täysille, eli lead kanavasta ei irtoa sitä murhaavinta junttasäröä, ellet käännä välissä lisää gainia, mikä kesken soiton on hankalaa. Tosin, se kaikkein rankin gain-tapissa-jyrä voi olla jo niin brutaali, ettei sillä mitään teekään.

Screamerissa on toisenlainen lähestymista: Kaksi kanavaa omilla gain -säädöillään ja sitten molempiin kanaville gain boost. Eli clean, clean+boost, lead ja lead+boost. Mielestäni pikkuisen parempi systeemi tämä, vaan makuasia.

JuSu

OK, siis lead toiminto on vähän niinkuin joku soolokanava?
Missäköhän kohdassa gainia tuo puhdaskin kanava alkaa säröytymään?
simosiili
19.05.2004 16:06:09
No niin nyt sitten olisi aika ostaa nuppi ja kaappi hevin soittoon. Hintaa max ~1000€. Nupiksi olen harkinnut Engl thunderia mutta vaihtoehtoja saa/pitää antaa. Ja siihen kaveriksi joko 4*12 tai 2*12 käytetty kaappi.

Kuinkas hyviä nuo Behringerin 4*12 kaapit on? Olen kuullut niistä vähän kaikenlaisia kommentteja?!

behringer..siinä o hyvät elementit..mulla on ollu jonkin aikaa jo kokenut keikkoja, ja lainasin tuolla yhdelle keikalla marsun kaappia, niin ei se soundi yhtään parempi ollut..vaan benkku oli jytäkämpi...painoa tietysti löytyy sitten .. :D
JuSu
19.05.2004 16:09:04
Missäköhän kohdassa gainia tuo puhdaskin kanava alkaa säröytymään?

Riippuu kitarasta ja miten kuumat mikit siinä on. Screamerissa alkaa clean humpparilla säröytymään n. klo 13 jälkeen, yksikelaisilla vähän myöhemmin.

JuSu
NoPainNoGain
19.05.2004 16:28:46
Riippuu kitarasta ja miten kuumat mikit siinä on. Screamerissa alkaa clean humpparilla säröytymään n. klo 13 jälkeen, yksikelaisilla vähän myöhemmin.

JuSu

Tuo on aika paska homma sillä pidän henk.koht aika kovista säröistä, mutta mielestäni myös cleanin pitää olla cleani! Mitä järkeä tuossa edes on, että laitetaan gain vaikuttamaan molempiin kanaviin?
JuSu
19.05.2004 16:31:05
Mitä järkeä tuossa edes on, että laitetaan gain vaikuttamaan molempiin kanaviin?

Sanos muuta... Mutta kantsii kuulostella Thunderin omistajien kokemuksia asiasta, voi hyvinkin olla, että sopivalla gain -säädöllä sieltä löytyy sekä heleät puhtaat että junttasäröt.

JuSu
JuSu
19.05.2004 16:43:20
Mulla rupee screameri särkemään puhtaalla ehkä noin klo 10ssä, kun käytössä on joku kohtuu tehokas mikki (JB,498t..) ja sinkuilla joskus klo13sta jälkeen, en muista. JuSu, sulla ei ilmeisesti ole alkup. putket paikalla?

Käytettynä tuo on ostettu, muttei ollut puhetta, että putkia olisi vaihdeltu... Mulla on pääasiallisena työkaluna strato, jossa tallassa JB jr. Särökanavalla kyllä vääntelen gainin surutta ihan tappiin asti... =)

JuSu
Dr. Muff
19.05.2004 16:46:55
Käytettynä tuo on ostettu, muttei ollut puhetta, että putkia olisi vaihdeltu... Mulla on pääasiallisena työkaluna strato, jossa tallassa JB jr. Särökanavalla kyllä vääntelen gainin surutta ihan tappiin asti... =)

JuSu

Raaka jätkä. Mun mielestä sillon säröä on aika paljon :-)

Mulla tosiaan ainakin puhdas säröytyy selvästi aiemmin kun klo13 ja mulla on alkup.putket vielä paikallansa.
Who's that wanker?
NoPainNoGain
19.05.2004 19:50:55
Kuinkas laadukas tämä Laneyn kaappi on?

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-166924.html
treble
20.05.2004 10:16:10

En tiedä, mutta ei voi kovin metsään mennä, kun siinä on nuo Celestionin elementitkin. Kävi kyllä hieman houkuttamaan!
Kitarasankari
20.05.2004 10:43:11

veikkaisin että ainakin parempi kuin behringeri...
Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!!
NoPainNoGain
24.05.2004 12:03:08
Nostetaanpas pinnalle!

Niin olisikos jollakulla vielä jotain hyviä nuppi ehdotuksia?

Tuo Laneyn kaappi vaikuttaa hyvältä, mutta onkohan siinä stereo toimintoa?
Leo80
24.05.2004 12:06:00
Laney VH100R...vai onko joku jo ehtiny mainostaan sitä?!? Ainakin Opethilla se toimi livenäkin tosi kivasti.
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)