Seba 28.05.2014 16:42:36 | |
---|
VSu: Ehkä niinkin. Tosin en muista tässä nyt vetäneeni vääriä johtopäätöksiä, sauhunneeni helvetinmoisesti, kohdanneeni vaikeuksia risteävien mielipiteiden hyväksymisessä, eikä pointtikaan ole ollut erityisen vaikeasti löydettävissä. Kas, en minäkään, ihmetellyt kylläkin. mutta kai tuon sun kymmenkunta viestiä muutamassa tunnissa voi jo jonkinasteiseksi sauhuamiseksi laskea, sekä listauksesti käsittää niinkin että et hyväksy risteäviä mielipiteitä.
Mutta jos joskus näin käy, niin käytän hakua. Tee sinäkin niin seuraavan kerran kun perse repeää. Ei mua kiinnosta haulla etsiä sun perseen repeämisiä, omani on ihan ehjä. Ja kun kritisoit kun sivutolkulla kirjoitetaan paskaa, niin mitähän itse juuri teet :) |
VSu 28.05.2014 16:51:20 (muokattu 28.05.2014 16:54:00) | |
---|
Seba: Kas, en minäkään, ihmetellyt kylläkin. mutta kai tuon sun kymmenkunta viestiä muutamassa tunnissa voi jo jonkinasteiseksi sauhuamiseksi laskea, sekä listauksesti käsittää niinkin että et hyväksy risteäviä mielipiteitä. Ei mua kiinnosta haulla etsiä sun perseen repeämisiä, omani on ihan ehjä. Ja kun kritisoit kun sivutolkulla kirjoitetaan paskaa, niin mitähän itse juuri teet :) Perhana, rautalanka ei tule riittämään, tarvittaisiin kuvakertomus. Ja tässä varastetaan keskustelu. I rest my case, järkevyyden nimissä. Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people. |
darrell 29.05.2014 01:02:43 | |
---|
VSu: Olen lukenut ketjun joka ikisen viestin, eikä sisäistämiskyvyssäni ole mitään ongelmaa. Esiin ei vaan ole mielestäni tullut mitään sellaista, joka tästä tapauksesta tekisi jotenkin erityisen kaikkien tuhannen miljoonan kusetutustapauksen joukossa. Valitettava tapaus, mutta niin on moni muukin, eikä tämä nyt rajoitu kitarankorjauksiin. Tässä ei ole kyse kusetuksesta, vaan kädettömyydestä. Sen lisäksi tekijä ei ymmärrä eikä myönnä olevansa vailla tarvittavaa kompetenssia. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Myrkky Nuoli 29.05.2014 09:54:43 | |
---|
Vähän jotenkin saman kaltaista logiikkaa kun, että ei sais valittaa kotiseutujen oloista, koska jossain on asiat huonommin ja maailma on vääryyttä täynnä. En ymmärrä. Ei saa osoittaa solidaarisuutta, koska monia muitakin on viilattu linssiin. Tuleeko niille muille paha mieli vai mikä tässä on ongelmana? Ihan totta, että ryöpytys lähti käsistä ja väkivallalla leikittely on aina huono vitsi ja on tämä ketjukin ihan täynnä soopaa ja internetissä lähtee aina kaikki lapasesta juu'u. Mutta kun me järkevät aikuiset ihmiset tiedetään nämä asiat jo, niin eikö meidän olisi syytä osata lukea tämmöisiä keskusteluja sillä internetin vaatimalla sisälukutaidolla ja suodattaa kaikki epäolennaisuudet pois? Ihmeellistä miten vahvoja tuntemuksia tässä herää molemmin puolin. Yhteisöllisyydelle ja solidaarisuudelle varaukseton support. Aika vähän on olemassa vääriä syitä auttaa kanssaihmisiä. |
Gabe 29.05.2014 10:39:11 (muokattu 29.05.2014 10:43:37) | |
---|
Myrkky Nuoli: Ihan totta, että ryöpytys lähti käsistä ja väkivallalla leikittely on aina huono vitsi Täytyy kuitenkin muistaa että tämän tuhotyön tehnyt seppähän se oli ensimmäinen joka uhkaili Arttua pitämään suunsa kun hänellä on suhteita. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Koko juttu olisi varmasti mennyt ihan eri suuntaan jos tekijä olisi reilusti myöntänyt virheensä ja nöyrästi korvannut aiheuttamansa vahingot anteeksipyynnön kera. Väkivallalla uhkailu ei ole koskaan paikallaan, mutta muuten oli hyvä että tämä tapaus tuli esiin. Yhteisöllisyydelle ja solidaarisuudelle varaukseton support. Aika vähän on olemassa vääriä syitä auttaa kanssaihmisiä. Totta kyllä, mutta kyllähän tämä osoitti arvostelukyvyn puutetta myös Artun suunnalta. Itse olisin viheltänyt pelin poikki viimeistään siinä kohtaa kun kerrottiin että kitarasta on hiottu luvatta pintakäsittely pois. Ylipäätään jos haluaa pihistellä ja luovuttaa kitaransa amatöörin käsiin ilman kuitteja ym. pitäisi kyllä tiedostaa että kaikki ei välttämättä tule menemään niin kuin haluaisi. Tämä ei tietenkään oikeuta tällaisen tuhotyön tekemistä, mutta tämä kannattaa jokaisen tiedostaa. Laatu maksaa huollossakin. |
Myrkky Nuoli 29.05.2014 11:33:41 | |
---|
Gabe: Täytyy kuitenkin muistaa että tämän tuhotyön tehnyt seppähän se oli ensimmäinen joka uhkaili Arttua pitämään suunsa kun hänellä on suhteita. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Niin teki, mutta oon vähän eri mieltä kuitenkin. Minusta tuo on vähän kostomentaliteettiä. Siitä on ihan hyvä pyrkiä irti ja olla alentumatta samalle tasolle. Gabe: Totta kyllä, mutta kyllähän tämä osoitti arvostelukyvyn puutetta myös Artun suunnalta. Meinaatko, että jos arvostelukyky pettää niin ei ansaitse apua vai mitenkä? Ihan totta edelleen ja varmaan lisää vitutusta entisestään, ettei äkännyt katkaista peliä siihen kohti ja silloin tämmönen myötätunto vasta tervetullutta onkin. |
VSu 29.05.2014 11:56:13 | |
---|
Ongelmanahan tässä nimenomaan on se, että tiedämme vain toisen puolen tarinasta. Minä en rakenna mielipidettäni vähäisissäkään määrin nettikeskustelujen varaan, mutta suuri osa ihmisistä tekee niin. Asiat eivät ikinä ole mustavalkoisia, ja se jää nyt osalta huomaamatta. Puolet tarinasta puuttuu, ja silti toinen puoli naulataan seinään lähes yksimielisesti. Vastapuolen toiminta _näyttää_ näillä tiedoilla käsittämättömältä, se on toki selvää. Olen viisi (5) kertaa todennut, ettei minulla ole mitään tätä kyseistä keräystä vastaan. Rahaa voi puolestani kerätä vaikka hädänalaisille lehtokurpille, ei se minulta ole pois. Kysymys on siitä, että tämä ei laajemmassa mittakaavassa toimi näin, eikä tämä keräys muuta kokonaisuutta miksikään. Tässä nyt vaan rautalanka loppuu kesken. Lisäksi asian käsittely on saanut vastenmielisiä piirteitä. "Hermo meni, ja ylireagoin" -puolustus ei ole millään tavalla lieventävä asianhaara. Sen verran pitää olla itsehillintää, että moiset hevonpaska jää kirjoittamatta alunperinkin. En epäile Artun vilpittömyyttä, mutta en myöskään syö kaikkea lukemaani sellaisenaan. Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people. |
novo 29.05.2014 11:59:40 | |
---|
Eiköhän tuo nyt ole tullut jo selväksi, miksei sitä vastapuolen selvitystä ole tullut missään vaiheessa. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
Seba 29.05.2014 12:00:11 | |
---|
VSu: Ongelmanahan tässä nimenomaan on se, että tiedämme vain toisen puolen tarinasta. Minä en rakenna mielipidettäni vähäisissäkään määrin nettikeskustelujen varaan, mutta suuri osa ihmisistä tekee niin. Asiat eivät ikinä ole mustavalkoisia, ja se jää nyt osalta huomaamatta. Puolet tarinasta puuttuu, ja silti toinen puoli naulataan seinään lähes yksimielisesti. Vastapuolen toiminta _näyttää_ näillä tiedoilla käsittämättömältä, se on toki selvää. Olen viisi (5) kertaa todennut, ettei minulla ole mitään tätä kyseistä keräystä vastaan. Rahaa voi puolestani kerätä vaikka hädänalaisille lehtokurpille, ei se minulta ole pois. Kysymys on siitä, että tämä ei laajemmassa mittakaavassa toimi näin, eikä tämä keräys muuta kokonaisuutta miksikään. Tässä nyt vaan rautalanka loppuu kesken. Lisäksi asian käsittely on saanut vastenmielisiä piirteitä. "Hermo meni, ja ylireagoin" -puolustus ei ole millään tavalla lieventävä asianhaara. Sen verran pitää olla itsehillintää, että moiset hevonpaska jää kirjoittamatta alunperinkin. En epäile Artun vilpittömyyttä, mutta en myöskään syö kaikkea lukemaani sellaisenaan. Se kertoo oman asiansa, jotta "seppä" lukee näitä kirjoituksia, mutta ei kerro omaa puolta asiastaan, mahdollisesti siksi että tarina meni kuten avauksessa kerrottiin, eikä ole mitään mihin voisi tarttua puolustaakseen itseään, niin on mieluummin hiljaa. |
VSu 29.05.2014 12:05:58 | |
---|
novo: Eiköhän tuo nyt ole tullut jo selväksi, miksei sitä vastapuolen selvitystä ole tullut missään vaiheessa. Esimerkiksi siksi, että tällaisesta paskamyrskystä on parempi pysyä poissa vaikka oma selitys olisi kuinka hyvä. Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people. |
Seba 29.05.2014 12:07:00 (muokattu 29.05.2014 12:07:32) | |
---|
VSu: Esimerkiksi siksi, että tällaisesta paskamyrskystä on parempi pysyä poissa vaikka oma selitys olisi kuinka hyvä. Tai kun selitys ei ole hyvä. Yhtä hyvä kuin kitaran lopputulos, eli masentava. |
VSu 29.05.2014 12:09:38 | |
---|
Seba: Tai kun selitys ei ole hyvä. Yhtä hyvä kuin kitaran lopputulos, eli masentava. Se on toki toinen vaihtoehto. Ja siltähän tämä näillä tiedoilla näyttää. Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people. |
VSu: Esimerkiksi siksi, että tällaisesta paskamyrskystä on parempi pysyä poissa vaikka oma selitys olisi kuinka hyvä. Sun logiikka on kyl täysin aukoton. Luuletko, että paskamyrsky ois ollu samaa tasoa, jos se selitys ois tullu? Mutta kivaa on se, että tää sun vänkyröinti on just sitä turhaa dadaa, mistä aiemmin valitit. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
Twinkle 29.05.2014 12:14:30 | |
---|
novo: Sun logiikka on kyl täysin aukoton. Luuletko, että paskamyrsky ois ollu samaa tasoa, jos se selitys ois tullu? Minä ainakin luulen. Kumminkin se, joka puolustaa itseään on aina huonommassa asemassa kuin se, joka ehtii heittää ensimmäisen kiven. |
VSu 29.05.2014 12:15:51 | |
---|
novo: Sun logiikka on kyl täysin aukoton. Luuletko, että paskamyrsky ois ollu samaa tasoa, jos se selitys ois tullu? Mutta kivaa on se, että tää sun vänkyröinti on just sitä turhaa dadaa, mistä aiemmin valitit. Ja aivan varmasti olisi ollut, erityisesti jos selitys ei olisi raatia täysin miellyttänyt. Turha muuten provosoida. En ryhdy sian kanssa mutapainiin, koska siinä likaantuu molemmat, ja vain sika tykkää siitä. Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people. |
Twinkle 29.05.2014 12:19:15 | |
---|
VSu: En ryhdy sian kanssa mutapainiin, koska siinä likaantuu molemmat, ja vain sika tykkää siitä. Eikä sitä voi ees voittaa sen omassa lajissa. |
novo 29.05.2014 12:22:02 | |
---|
Twinkle: Minä ainakin luulen. Kumminkin se, joka puolustaa itseään on aina huonommassa asemassa kuin se, joka ehtii heittää ensimmäisen kiven. Niin, yks vaihtoehto ois ollu hoitaa se asia kuntoon hieman aikaisemmassa vaiheessa. Tietyn jengin perseilyä sekään tuskin ois estäny. Nyt tohon souvviin oli lähössä moni maltillisempikin nimimerkki. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
novo 29.05.2014 12:23:49 | |
---|
VSu:Turha muuten provosoida. En ryhdy sian kanssa mutapainiin, koska siinä likaantuu molemmat, ja vain sika tykkää siitä. Sun kanssa keskusteleminenkin tuntuu melko turhalta. Kerro norsunluutorniin terveisiä. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
VSu 29.05.2014 12:26:08 | |
---|
novo: Sun kanssa keskusteleminenkin tuntuu melko turhalta. Kerro norsunluutorniin terveisiä. Yritä jatkossa nimenomaan keskustella, äläkä keskitä energiaasi vastakkaisen mielipiteen vääräksi todistamiseen. Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people. |
Funkånaut 29.05.2014 12:29:51 (muokattu 29.05.2014 12:30:27) | |
---|
Mua kyllä ihmetyttää, miten voi puolustella tekijää joka tekee täysin päinvastaista hommaa kuin mitä on kirjallisestikin sovittu. E: Vaikea olisi puolustella lääkäriäkään, joka leikkaisi potilaalta nilkan sijaan olkapään ja polven. Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |