Secreterial 09.04.2014 20:47:38 | |
---|
Kyllä se yhden kiskasee kohti maaliakin ja selostaja huutaa kuinka maalivahti oli ongelmissa. E. On sillä oikeesti ihan kiva vapari. Juutuubista löytyy. "I never bluff" - Cordell Walker |
jra 27.05.2014 17:03:58 (muokattu 27.05.2014 17:05:11) | |
---|
Norsupalloa maalille: Jalkapallon MM-turnauksen avausottelun Brasilia-Kroatia (12.6.) selostaa Niki Juusela. Juusela selostaa myös MM-finaalin (13.7.). Ylen muut selostajat televisiossa ovat Matti Härkönen, Olli Ikäheimo, Tero Karhu, Kaj Kunnas, Simo Leinonen ja Tapio Suominen. Yle huomauttaa tiedotteessaan, että muutokset ovat mahdollisia. http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2014052718348132_jp.shtml Mulla ei ole mitään muistikuvaa Leinosesta ja Karhusta, oliko Karhu se hieman iäkkäämpi ääni, joka selosti jonkun CL-pelin aiemmin keväällä? Ikäheimo taisi vetää niitä lauantaiaamupäivän vedonlyönti- tms. tiivistelmiä kakkosella, en edes muista tuleeko enää, vai onko Urheiluviikonloppu-systeemi ne korvannut? Sellainen unisen tuntuinen jätkä joka tapauksessa. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Vaihtovirta 27.05.2014 17:37:20 | |
---|
Eikös Karhu ole se jannu jonka äfffä-vialla ei kyllä uskois, että joku on tuolle antanut selostajana töitä..ihan ok selostaja muuten, mutta hitto se puhevika särrrähtää korrrvaan... |
Loijaa 27.05.2014 17:52:22 | |
---|
Tapsa Suominen jos ei selosta mitalipelejä niin olen pettynyt.. we want the world and we want it now |
Dr. Funkenstein 27.05.2014 18:02:53 | |
---|
Kaj Vitun Kunnas, ei saatana. Mutella menee ne matsit. |
Secreterial 27.05.2014 18:26:11 | |
---|
Vaihtovirta: Eikös Karhu ole se jannu jonka äfffä-vialla ei kyllä uskois, että joku on tuolle antanut selostajana töitä..ihan ok selostaja muuten, mutta hitto se puhevika särrrähtää korrrvaan... Tertsi on kuningas. Ehdottomasti pätevin selostaja tuosta porukasta, kun omaa vahvan futistaustan. Kun siihen puhevikaan tottuu, niin ymmärtää Tertsin hienouden. Osaa oikeesti selostaa ja pystyy pelistäkin heittää faktoja, eikä mitään mutuilua tai tilastotietoja... "I never bluff" - Cordell Walker |
DJKaaos 27.05.2014 19:55:46 | |
---|
Loijaa: Tapsa Suominen jos ei selosta mitalipelejä niin olen pettynyt.. Mä olen yllättynyt, jos Tapsa selostaa edes yhden pelin. Saikkua varmaan pukkaa taas. Ekat demot. |
rokiroki 28.05.2014 16:53:11 | |
---|
Ei voi sanoa,että varsinaisesti olisin koskaan fanittanut Englannin joukkuetta. Mutta jotenkin aina on ollut myötätunto sen puolella MM- ja EM-kisoissa. Johtuu varmaan siitä , että Englannin liigapelejä tuli noin v. -75-84 joka lauantai katsottua Ruåtsin tv:n Tipsextra ohjelmaa isäukon kanssa. --Ja vakioveikkauslappuja pohdittua. Silloin ei aivan tolkutonta määrää ollut ulkomaalaispelaajia joukkueissa, ehkä pari kappaletta jokaisessa. Nuo engelsmannien maajoukkuäijät tuntuivat tutuimmilta. Jotenkin minulla on muistikuva ( ulottuu -v 74 Müller/Cryiff asti) , ettei Englanti olisi päässyt koskaan MM, eikä edes EM-finaaleihin . Aina viimeistään välierässä, tai sen rankkarikisassa on pudonnut... Eli enkuilla ei kai ole ollut menestystä (loppuottelupaikka) sen v- 66 jälkeen???? Allekirjoitus
Funkånaut 28.05.2014 16:58:05 (muokattu 28.05.2014 16:58:19) | |
---|
rokiroki: Eli enkuilla ei kai ole ollut menestystä (loppuottelupaikka) sen v- 66 jälkeen???? -68 EM-kisojen kolmas. Siinähän Englannin jalkapallomaajoukkueen top-3 sijoitukset ikinä olivatkin. :) -90 MM-kisoissa neljäs. Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
Scrobble 28.05.2014 17:43:53 | |
---|
Englannin jalkapallomaajoukkue on yksi kaikkein surullisimmista joukkueista urheilussa. "There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch"
-Michael Caine |
pekkap82 28.05.2014 19:08:01 | |
---|
Secreterial: Tertsi on kuningas. Ehdottomasti pätevin selostaja tuosta porukasta, kun omaa vahvan futistaustan. Kun siihen puhevikaan tottuu, niin ymmärtää Tertsin hienouden. Osaa oikeesti selostaa ja pystyy pelistäkin heittää faktoja, eikä mitään mutuilua tai tilastotietoja... Samoilla linjoilla. Hyviä näkemyksiä pelitilanteista ja positiivinen asenne. Jonkun kirjaimen väärin ääntäminen on kuitenkin niitä sekundäärisiä ongelmia. Vaikka onhan noista muistakin osa ihan hyviä. |
Secreterial 28.05.2014 19:27:26 | |
---|
pekkap82: Samoilla linjoilla. Hyviä näkemyksiä pelitilanteista ja positiivinen asenne. Ja käyttää sanaa "ihanasti"! Mutta tykkään kyllä Tertsin selostamisesta, muistan hyvin kun se jossain pelissä selitti innoissaan potkutekniikasta, kun jonkun pelaajan laukaus epäonnistui. Moni ois kuitannut sen vain epäonnistuunena potkuna ja Juusela ois puhunut taikurista. "I never bluff" - Cordell Walker |
Areenassa (ja kait radiossakin) neliosainen sarja MM-kisojen historiasta. Ainakin satunnaiselle jalkapallon seuraajalle aivan leppoista kuunneltavaa, vaikka osin tuttua juttua jopa meikäläiselle. Ensimmäisessä osassa kerrotaan alkuvaiheen jalkapallon MM-kisoista: vuoden 1930 kisoista Uruguayssa, 1934 Italiassa ja 1938 Ranskassa. http://areena.yle.fi/radio/2251390- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Loijaa 29.05.2014 00:11:17 (muokattu 29.05.2014 10:36:44) | |
---|
DJKaaos: Mä olen yllättynyt, jos Tapsa selostaa edes yhden pelin. Saikkua varmaan pukkaa taas. Toivottavasti ei.. MM98 ovat itselle kaikin tavoin sellaiset legendaariset kisat, jotka muistaa otteluiden lisäksi monesti niiden selostuksesta. Tapio Suominen, Bror-Erik Wallenius ja Antero Mertaranta muodostivat varsinaisen tehotrion. Mertarantakaan ei koskaan ole ollut siedettävämmän kuuloinen, kuin tuolloin selostaessaan futista.. ja tässä eräs kaikkien aikojen kanuunoista - huomatkaa Suomen lippu.. http://www.youtube.com/watch?v=YtTnQ6ZgAdc we want the world and we want it now |
DJKaaos 29.05.2014 15:40:39 | |
---|
Loijaa: Toivottavasti ei.. MM98 ovat itselle kaikin tavoin sellaiset legendaariset kisat, jotka muistaa otteluiden lisäksi monesti niiden selostuksesta. Tapio Suominen, Bror-Erik Wallenius ja Antero Mertaranta muodostivat varsinaisen tehotrion. Mertarantakaan ei koskaan ole ollut siedettävämmän kuuloinen, kuin tuolloin selostaessaan futista.. 1994 ja 1998 ovat mulle selkeästi rakkaimmat kisat. Jos joku on kiinnostunut, niin Youtubesta löytyy 94 kisojen Ylen kooste, jossa äänessä on näitä legendaarisia selostajia: https://www.youtube.com/watch?v=HoA5T-BycIg Ekat demot. |
Prophet 29.05.2014 17:03:44 | |
---|
Kentälle tulevat tietenkin Waddle, Hoddle, Robson, Barnes, Lineker, Grobbelaar,... |
Prophet 29.05.2014 17:08:49 (muokattu 29.05.2014 17:42:57) | |
---|
|
jra 29.05.2014 17:30:48 (muokattu 29.05.2014 18:27:58) | |
---|
Yhtään peliä en muista, mutta legendaarisimmat kisat ovat ehdottomasti Espanja '82: Adidas Tango Espana -palloja, tai sen kopioita, oli pitkälle 80-lukua joka nurkassa: http://en.wikipedia.org/wiki/Adidas_Tango_Espa%C3%B1aSamoin kaikenlaista España 82 -krääsää: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/58/1982FIFAWorldCup.png Rossi, Rummenigge, Zico, Sócrates, Maradona, Falcão, Tardelli, Altobelli, Passarella, Littbarski ja maalilla Schumacher, Zoff, Shilton... Sen muistan, että pääosin kait Busterista tutusta Kevin Keeganista odotettiin sateentekijää, mutta loukkaantui heti eka matsissa(?) - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Funkånaut 29.05.2014 17:45:08 (muokattu 29.05.2014 17:45:26) | |
---|
Itse olen sitä sukupolvea, että -98 oli legendaarisimmat kisat. Beckhamin punainen, Kroatian pronssi, Ronaldon läsnäolon arvuuttelu finaalissa, Saksan mitalipeleistä putoamisen hämmästely, ... Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
Vaihtovirta 29.05.2014 18:22:58 | |
---|
Roberto Baggion rankkari finaalissa -94 hämmästyttää edelleen..Ekat kisat mitkä taisin kattoa vähän tarkemmin oli sit -98.. |