Aihe: Mikit?
1 2
KoRn88
20.11.2002 16:41:32
Kysyn vain lyhyesti, että: mitkä kaksi paikkaa (jos laulajan mikkiä ei lasketa) ovat tärkeimpiä paikkoja jotka pitäisi mikittää demoa äänittäessä?
askomiko
20.11.2002 18:27:57
Stereopari pystyyn silleen että kaikki kuuluu.
KoRn88
20.11.2002 19:40:37
Stereopari pystyyn silleen että kaikki kuuluu.

Juu no nyt sä taisit käsittää vähän väärin. Oikeestaan tuo mun kysymys oli kyl aika huonosti esitetty mut tarkotan et niinku äänittäessä mihin kaikkiin paikkoihin pitäs laittaa mikit esim. rumpujen basariin, virveliin jne. mut käytössä on 3 mikkii ja yks on laulajalle niin mihin käyttäis ne 2. Basariin? Virveliin? Vai kenties johonkin kitaraan vai?
KoRn88
21.11.2002 13:53:38

Niin. Stereopariksi.

Jos ei kerran ole kuin kolme mikkiä, ja kaiken pitää kuulua.

Koetas vielä selittää, jos ja kun ei vieläkään ymmärretä:-)

Niin, ja www.mfaq.cjb.net ja sieltä mun "demonteon lyhyt oppimäärä" saattaa auttaa kans.

No sanotaanpa tällalailla että on 3 mikkii ja yks niistä laulajalle. Mitä niillä kahdella mikrofoonilla vielä sit tekee? Laitetaanko 1 mikki esim. rumpujen basariin että basari kuuluu lujempana vai mihin ne 2 mikkiä pitäs käyttää?
Toivottavasti nyt ymmärsitte!
KoRn88
21.11.2002 13:54:33

Niin. Stereopariksi.

Jos ei kerran ole kuin kolme mikkiä, ja kaiken pitää kuulua.

Koetas vielä selittää, jos ja kun ei vieläkään ymmärretä:-)

Niin, ja www.mfaq.cjb.net ja sieltä mun "demonteon lyhyt oppimäärä" saattaa auttaa kans.

No sanotaanpa tällalailla että on 3 mikkii ja yks niistä laulajalle. Mitä niillä kahdella mikrofoonilla vielä sit tekee? Laitetaanko 1 mikki esim. rumpujen basariin että basari kuuluu lujempana vai mihin ne 2 mikkiä pitäs käyttää?
kommari
21.11.2002 15:46:12
Laitatteko kerralla kaiken nauhalle? Mikä kokoonpano? Kitaravahvistin kannattaa mikittää laittamalla mikki vahvistimen eteen hieman elementin yläpuolelle. Ja kolmannella mikillä kannattaa mikittää rummut. Jos teillä on mikseri niin soittakaa kaikki kitarat ja bassot (ja synat jos ette saa suoraan kiinni tallentimeen). sen läpi ja mikittäkää kaiutin kitaravahvarin tapaan. Testatkaa balanssi kohdalleen ennen kuin alatte kunnolla nauhottaan.
Maksimipaine
21.11.2002 16:05:16

Jos ei tuon vertaakaan tajua mitään näistä hommista niin kannattaa pyytää jotain tuttua/muuta henkilöä äänittää joka tajuaa edes _vähän_ siitä hommasta. Tekee varmasti halvalla ja saatte parempaa matskua..
kivi
21.11.2002 16:13:23

No hyvä. Yksi mikki on siis laulajalla. Nyt nauhalle tallentuu laulu.

Mitä muuta haluatte - haluatteko kuulla myös soiton? Sitten tarvitaan mikit sen soiton äänittämiseen.

Jos pistätte mikin bassariin, tulee bassaria. Jos pistätte mikin pesukoneeseen, tulee pesukonetta. Jos pistätte mikin kuuhun, kuulette jos kuu-ukko puhuu.

Ei se voi noin vaikeaa olla.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
KoRn88
21.11.2002 16:14:13

Jos ei tuon vertaakaan tajua mitään näistä hommista niin kannattaa pyytää jotain tuttua/muuta henkilöä äänittää joka tajuaa edes _vähän_ siitä hommasta. Tekee varmasti halvalla ja saatte parempaa matskua..

Voi herranjumala! Mähän vaan kysyin et mihin pitäs laittaa 2 mikkii ku ei oo enempää vielä. Niin yks sankari alkaa vääntää tommosta textii! Eikö täällä enää saa ees kysyy mitään?!?

Ps. Tää kirjotus koskee ainoastaan maksimipainetta!
Maksimipaine
21.11.2002 16:22:01

Voi herranjumala! Mähän vaan kysyin et mihin pitäs laittaa 2 mikkii ku ei oo enempää vielä. Niin yks sankari alkaa vääntää tommosta textii! Eikö täällä enää saa ees kysyy mitään?!?

Ps. Tää kirjotus koskee ainoastaan maksimipainetta!

Hoho, sulle on jo kaks kertaa vastattu eli laulajalle mikki niin saatte laulun ja sitten kahden mikin STEREOPARI jolla muut soittimet kuuluu. Ja tällästä teXXXtii tulee kun näköjään ootte näköjään aivan alottelijoita joten rehellisesti paras ratkaisu olisi kysyä jotain tyyppiä avuksi, joka osaa. Ja luulen ettei täällä kovin monen mielipide tuosta eroa??
kivi
21.11.2002 16:22:03
No, nyt täytyy ymmärtää, että kun me ei vieläkään ymmärretä kysymystä.

Siis teillä on bändi? Millainen bändi - mitä soittimia? Haluatte äänittää sitä? Mille - moniraita vai c-kasetti? Minkälaisia ne mikrofonit on, joita teillä nyt on?

Autetaan heti kun ymmärretään.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
KoRn88
21.11.2002 16:26:06
Juu kiitti teille mä en oikein ajatellu ku tein tän kysymyksen. Kiitti kuitenki!
Maksimipaine
21.11.2002 16:30:11
Juu kiitti teille mä en oikein ajatellu ku tein tän kysymyksen. Kiitti kuitenki!

Äläs nyt poika noin helpolla luovuta. Saa sitä kysyä mitä se stereopari tarkottaa...? ;)) sen jälkeen varmaan jo "saat meidät tajuamaan" ja siitä nauhotuksesta voi tullakkin jotain.. hoho
KoRn88
21.11.2002 16:32:33

Hoho, sulle on jo kaks kertaa vastattu eli laulajalle mikki niin saatte laulun ja sitten kahden mikin STEREOPARI jolla muut soittimet kuuluu. Ja tällästä teXXXtii tulee kun näköjään ootte näköjään aivan alottelijoita joten rehellisesti paras ratkaisu olisi kysyä jotain tyyppiä avuksi, joka osaa. Ja luulen ettei täällä kovin monen mielipide tuosta eroa??

Älä nyt aivan lämpene kuitenkaa! Ota rauhassa! Ei meiän bändi ookkaan vielä näihin studio hommiin perehtyny niin siks justhan mä apua kysyn että oppis!
Maksimipaine
21.11.2002 16:36:23

Älä nyt aivan lämpene kuitenkaa! Ota rauhassa! Ei meiän bändi ookkaan vielä näihin studio hommiin perehtyny niin siks justhan mä apua kysyn että oppis!

hoho enhän mä yhtään lämpene tällasista asioista. Enemmän naurattaa ;)

Joo mutta vakavasti vielä: "Ei meiän bändi ookkaan vielä näihin studio hommiin perehtyny niin siks justhan mä apua kysyn että oppis!" <- Kannattaa pyytää jotain tyyppiä auttamaan joka osaa edes jonkin verran. Siinä oppii samalla. Kysy nyt vaikka Nuorisoseuroilta (siellä yleensä kamat etc.), musiikin opettajalta (?) etc. Kyllä niitä löytyy mistä vaan..
KoRn88
21.11.2002 16:37:31

Äläs nyt poika noin helpolla luovuta. Saa sitä kysyä mitä se stereopari tarkottaa...? ;)) sen jälkeen varmaan jo "saat meidät tajuamaan" ja siitä nauhotuksesta voi tullakkin jotain.. hoho

Juu no ehkä mulla meni pannu kuumaks vähän liian helpolla. No mitäs se stereopari sit tarkoittaa? ku en oikein tiedä näitä äänitys hommia vielä.
KoRn88
21.11.2002 16:52:29

Juu no ehkä mulla meni pannu kuumaks vähän liian helpolla. No mitäs se stereopari sit tarkoittaa? ku en oikein tiedä näitä äänitys hommia vielä.

Muttaku täs on semmonen juju et nuoristotaloilla ei täällä päin ole laitteita eikä mulla oo koulus musiikkii valinnaisena jota mä kyl nyt kadun! =(
Siks pitää kysyy täältä neuvoo.
Notefix
21.11.2002 17:40:30

Cotton! :)
kivi
21.11.2002 18:06:54
Cotton! :)

Hoho! :-D
(Handsome Dick Manitoba)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)