baron 18.05.2004 19:29:46 | |
---|
Kultaisesta laulukirjasta puheen ollen, kyllä siinäkin tietysti on (mielestäni) korneja sovituksia, mutta eihän se olekaan "se" pointti, vaan se että turakainen saa toivebiisinsä ja äkkiä. Siis munkin logiikka on, että jos privaattikeikan maksaja esittää ylläritoiveen, niin sen edes jotenkin voisi toteuttaa. Ne jotenkin tykkää siitä ja voi iskeä lisää liksaa, ainakin jos pääsevät itse laulamaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Eddy 18.05.2004 19:35:47 | |
---|
ainakin jos pääsevät itse laulamaan. Viimeistään siinä vaiheessa sillä sovituksella ei loppujenlopuksi ehkä ookkaan niin kauheasti väliä... Koskettelen soittimia... |
vanhami 19.05.2004 08:39:34 | |
---|
Taitaapa olla peräti 400 biisiä opuksessa... Ja jotenkin mulla on kuva että siitä olis tulossa/tullut jo uusi painos. Sarjaan taitaa kuulua "Uusi Kultainen Tangokirjakin" jos en ihan väärin muista. Sitä vanha painosta ei enää saakkaan mistään, vaan vaan sitä uutta. Sitten on vielä kultainen rakkauslaulujen kirja, nimimerkillä tulipa tuossa viimevuonna kerran säestettyä sellaista taidepläjäystä ko. opuksesta, että alta pois. En nyt ala yksityiskohtia kertoman, kun nousee niskavillat pystyyn. Mehän sitten kompattiin taas perseet pystyssä pikku präntistä korvat lukossa. Mika |
WanhaWetäjä 19.05.2004 11:44:48 | |
---|
Kultaisesta laulukirjasta puheen ollen, kyllä siinäkin tietysti on (mielestäni) korneja sovituksia, mutta eihän se olekaan "se" pointti, vaan se että turakainen saa toivebiisinsä ja äkkiä. Turakaisen toivebiisi ei vaadi yleensä kuin sanat ja sen että joku bändistä tuntee biisin pystyäkseen sen tulkitseen,ja tietysti myös ammattitaitoisen,mielellään sekä lapuista että "selkärangasta"soittavan kiipparistin,kyllä muut komppaa sen verran että turakainen on tyytyväinen,se lauluhan siinä toivebiisissä yleensä on se pointti,ei niinkään miten se vedetään.Ja äkkiäkös siitä raapii tauolla sointulaput niitä tarvitseville...ideaali tilannehan olis tietysti että kiipparisti omaisi vapaan säestyksen taidon ja myös laulaisi toivebiisit...ja basisti pystyisi luovimaan seassa kuin myös rumpali etc. siis olettaen että toivebiisistä ei ole mitään donkumenttia,vain teksti ;-) Mutta kyllähän tollanen "1000 toivotuinta/suosituinta iskelmää"olis aika kattava teos,ne toiveet kun usein ovat niitä "Hopeinen kuu"-osastoa...eihän niitten lappujen tarvis olla kun yhden sivun oleellisimmat asiat sisältäviä intro/melodia/soinnut-bassoäänet-lappuja,olis sitten vaikka sanat ihan omalla lapullaan? Yks hyvä vaihtoehto on se että on kaikilta tunnetummilta artisteilta eds yks biisi lapuilla,jos ei nyt ihan ohjelmistossa,voi sitten sitä tarjota jos ei se varsinainen toivebiisi löydy? |
mr.muzak 19.05.2004 13:58:24 | |
---|
...ideaali tilannehan olis tietysti että kiipparisti omaisi vapaan säestyksen taidon ja myös laulaisi toivebiisit...ja basisti pystyisi luovimaan seassa kuin myös rumpali etc. siis olettaen että toivebiisistä ei ole mitään donkumenttia,vain teksti.. Kyllä mä sanoisin ennemminkin että se laulaja olisi basisti. Sitä basistin luovimista ei nimittäin kuuntele erkkikään, mutta kiippareilla pystyy uimaan paljon paremmin ja kiippareilla ei välttämättä tarvii aina soittaa sitä ykköstäkään. Ja mitä tulee introihin/välisoittoihin niin niitähän voi se laulaja huudella lennostakin pahimmassa tapauksessa. Ja mä oon joskus noissa tilanteissa sanonut kylmästi etten muista introa, lähetään suoraan.. ekan säkeistön laulun melodian jälkeen sen säkeistön soittaa sitten jo välisoittona (ja voi muistaa jopa ne "irralliset" välisoitot/outrot). Tietty kaikki riippuu myös biisistä. |
Siis munkin logiikka on, että jos privaattikeikan maksaja esittää ylläritoiveen, niin sen edes jotenkin voisi toteuttaa. Ne jotenkin tykkää siitä ja voi iskeä lisää liksaa, ainakin jos pääsevät itse laulamaan. Viime hääkeikalla juhliin tullessa pari tyttöä tuli kertomaan että he laulavat sitten hääparille tän sydämeeni osuman sain.No hätäpäissä plarailin sointuja kitaralla takahuoneessa kun tytöt lauloi(onneksi olin joskus kuullu laulun).b-osaan asti ei ehditty harjoitella, vaan suoraan lavalle.Oli se melkoista taidetta se b - ja c-osakin,mutta kansa tykkäs.Se vedettiin vielä illan mittaan kolmeen kertaan...huhuh "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
baron 19.05.2004 14:58:13 (muokattu 19.05.2004 18:12:39) | |
---|
Tää nyt ei liity lappujen puutteeseen mutta: Äskettäisellä hääkeikalla maksaja (morsiamen isä) loppuillasta paiskaa mun eteen ventovieraat nuotit ja sanoi, ala säestää, hän laulaa. Lopussa vielä sellainen pikkujekku, että codassa modulaatio D-mollista Eb-molliin. (Tietenkin olin etukäteen kysynyt, onko säestystehtäviä ja vakuutettu, että ei ole) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
isojussi 19.05.2004 17:19:53 | |
---|
Tää nyt ei liity lappujen puutteeseen mutta:... Hyvä, että oot enemmän "lappu-" kuin "korvamiehiä". ymmärtääkseni Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
poppamies 19.05.2004 18:00:29 | |
---|
Hyvä, että oot enemmän "lappu-" kuin "korvamiehiä". ymmärtääkseni No mitä jos onkin niinkuin minä korvalappumies? "G-strings are for strippers" |
c64 19.05.2004 21:34:17 | |
---|
Viime kesän hääkeikalla piti yllättäen säestää morsiamen isän lauluesitys. Ei lappuja ja biisi oli äijän itsensä säveltämä. Oli muuten melkonen esitys... |
baron 19.05.2004 21:51:25 | |
---|
Viime kesän hääkeikalla piti yllättäen säestää morsiamen isän lauluesitys. Ei lappuja ja biisi oli äijän itsensä säveltämä. Oli muuten melkonen esitys... Ilman lappuja ventovieras kappale? Vaatii hiukan ennustajan lahjoja. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
c64 19.05.2004 22:16:34 | |
---|
Ilman lappuja ventovieras kappale? Vaatii hiukan ennustajan lahjoja. Jep. Biisin aikana kävi ilmi että veisu oli peruskolmisointuralli, joten aika äkkiä päästiin mukaan |
isojussi 20.05.2004 22:49:24 | |
---|
No mitä jos onkin niinkuin minä korvalappumies? Tai silmälappumies kuten A........ Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
snowballed 21.05.2004 11:11:56 | |
---|
Tai silmälappumies kuten A........ pyhä kolminaisuus: puukorva - puusilmä - puuratti basistivitsitrilogia: I basisti käveli viinakaupan ohi - II basisti käveli - III basisti |
työläinen 22.05.2004 10:07:35 | |
---|
puukorva - puusilmä - puuratti Puukorva - lasisilmä - puuratti = A. Huovila Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen. |
Kukko 22.05.2004 10:16:04 | |
---|
Puukorva - lasisilmä - puuratti = A. Huovila Lukeeko silmänpohjassa Iittala? "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
isojussi 23.05.2004 20:01:26 | |
---|
Lukeeko silmänpohjassa Iittala? Vai Huutolärvi? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
maenjori 23.05.2004 23:51:07 | |
---|
Toivelaulukirjat ovat mahtava tie suomalaiseen musiikkimaailmaan. Kiitos niistä. Kuitenkin laulu on tärkein elementti musiikissa ja tosin onhan siellä joitain sovituksia jotka ei toimi ollenkaan bändin kanssa. Paljon on myös turhia lirutuksia jätetty muusikon mielikuvituksen varaan. Kysehän on myös korvakuulosoitosta tai vapaasta säestyksestä. Laulajalle on tietty tärkeä tietää mistä lähtee laulamaan, mutta silloin kyllä bassolinja ja säestyssointu on myös hyvä tietää.Jne. Mutta ideani on tämä! Toivelaulukirjat ja laulun sanat e-book muotoon! Jokainen skannaa yhden kirjan pdf-muotoon ja vaihetaan keskenään niitä netissä. Tietysti, jos nuotit ois vaikka midi/band in a box versioina, niin vielä parempi! (Silloin pystyis muuttamaan sävellajeja nopeasti)Ja miksei sitten tuo kultainen laulukirja myös e-bookiksi. Voisin myös maksaa e-bookista, jossa on kaikki TK:t (mahd. Kustantajalle tiedoksi sanotaan vaikka 300 eceä ! ) Tosin jos yhdessä toimitaan saadaan ne ilmaiseksi vaihtaen. Mulla on itellä suurin osa TK:ista, varsinkin uusimmat mutta en viitti repiä irti sivuja keikalle. Jos ruvetaan skannaamaan, niin mun täytyy hankkia skanneri. Sitä paitsi jos olisi läppäri tai vastaava pieni systeemi keikalla saisi kaikki ko nuotit ehkäpä jopa nuottitelineelle ens vuonna... tai sitten pitää opetella biisit ulkoa yhdessä bändin kanssa! deejii DADDY |
nikolai 24.05.2004 00:33:39 | |
---|
Toivelaulukirjat ovat mahtava tie suomalaiseen musiikkimaailmaan. Kiitos niistä. Kuitenkin laulu on tärkein elementti musiikissa ja tosin onhan siellä joitain sovituksia jotka ei toimi ollenkaan bändin kanssa. Paljon on myös turhia lirutuksia jätetty muusikon mielikuvituksen varaan. Kysehän on myös korvakuulosoitosta tai vapaasta säestyksestä. Laulajalle on tietty tärkeä tietää mistä lähtee laulamaan, mutta silloin kyllä bassolinja ja säestyssointu on myös hyvä tietää.Jne. Mutta ideani on tämä! Toivelaulukirjat ja laulun sanat e-book muotoon! Jokainen skannaa yhden kirjan pdf-muotoon ja vaihetaan keskenään niitä netissä. Tietysti, jos nuotit ois vaikka midi/band in a box versioina, niin vielä parempi! (Silloin pystyis muuttamaan sävellajeja nopeasti)Ja miksei sitten tuo kultainen laulukirja myös e-bookiksi. Voisin myös maksaa e-bookista, jossa on kaikki TK:t (mahd. Kustantajalle tiedoksi sanotaan vaikka 300 eceä ! ) Tosin jos yhdessä toimitaan saadaan ne ilmaiseksi vaihtaen. Mulla on itellä suurin osa TK:ista, varsinkin uusimmat mutta en viitti repiä irti sivuja keikalle. Jos ruvetaan skannaamaan, niin mun täytyy hankkia skanneri. Sitä paitsi jos olisi läppäri tai vastaava pieni systeemi keikalla saisi kaikki ko nuotit ehkäpä jopa nuottitelineelle ens vuonna... tai sitten pitää opetella biisit ulkoa yhdessä bändin kanssa! Näinhän me tehdään. Saadaan samalla järjestyyn miitti raastupaan :) |
vanhami 24.05.2004 09:23:15 | |
---|
Jokainen skannaa yhden kirjan pdf-muotoon ja vaihetaan keskenään niitä netissä. En sano suoraan täällä, että voin alkaa syksyn pimetessä tuota hommaa tekemään pikkuhiljaa, en sano. Helvetin hyvä idea. Mika |