Antti1 26.05.2014 15:19:34 | |
---|
varakeef Mä kun käsitin, että Askomiko nimenomaan soittelisi suoraan linjaan tälläkin hetkellä ja mitään vahvareita ei ole mukana? |
varakeef: Ajatushan oli, että kombo (tai vahvistin) laukeaa minuuttia ennen keikkaa. Mitä todennäköisimmin se olisi kombon vahvistinosio tai itse nuppi. Siis tuo loppukama olisi jo mukana. Kombon kaiutin tuon vehkeen perään, siis. Boxilla korvattaisiin vain kärvähtänyt vahvistin. ei vaan soittaa axella suoraan linjaan, kertoi sen tuolla ylempänä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
varakeef 26.05.2014 17:04:34 | |
---|
Antti1: Mä kun käsitin, että Askomiko nimenomaan soittelisi suoraan linjaan tälläkin hetkellä ja mitään vahvareita ei ole mukana? Aloitusviesti johdatti minut väärille urille, pahoittelen. askomiko: Pohdin hätävaravahvistimen hankintaa siltä varalta että oikea kalusto vaikkapa räjähtää minuuttia ennen keikkaa. Tarvitsen oikeastaan yhden semiruttusoundin, jonka avulla pärjää koko keikan kitaran volumenapilla. Halapa ja pieni pittää olla. Onko Mustangi mistään kotosin? Mutta näin ollen.... askomiko: Trdemark on liian iso. Vanha podi vois ollakin ihan ok, Axella soitan suoraan linjaan muuten. On vaan väärät liitokset mutta toiminee hätävaraksi. Mustangista jotain kehuja kuulin soundista muualtakin. Hmm. ... minulla ei ole oikeastaan mitään kommentoitavaa. Tai no, minulta voi lunastaa vanhan podin... Tai mikä tahansa mieleinen efektipedaali (-yhdistelmä) tai boardi käy kyllä noilla lähtötiedoilla. Toinen Axe olisi varmaan sitten ideaalisin ratkaisu, optimaalinen varmaan jotain halvempaa? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
askomiko 26.05.2014 17:16:31 | |
---|
Juu linjahommia ja oma monitori on, pieni combo olisi kuitenkin se paras vaihtoehto hätävaraksi, all on one -idealla. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Antti1 26.05.2014 17:20:48 | |
---|
askomiko: Juu linjahommia ja oma monitori on, pieni combo olisi kuitenkin se paras vaihtoehto hätävaraksi, all on one -idealla. Sikäli se on kyllä aika hyvä ratkaisu, ettei oo väliä mikä osa signaaliketjusta paukahtaa, kunhan kitara ja johto toimii. Kannatan itse samaa ajatusta, jos vaan jaksat roudata mukana. Mites toi linkattu lounasloota torilta? |
askomiko 26.05.2014 17:30:42 | |
---|
Pitää ehtiä illalla jotain demoja siitä, ei ois kallis kyl. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
luppa 26.05.2014 19:23:26 | |
---|
Itselläni on tuo Mustang I ja siinä on hyvänkuuloiset etenkin nuo Fenderin omia vahvareita matkivat Deluxe, Bassman yms. mallit. Semmoinen pieni ruso tulee oikein mallikkaasti, ja sopivasti säätämällä saa presetin jossa rusahtelee mukavasti kun kitara on täysillä, ja puhdistuu kun volaa pudottaa. Tämä on mielestäni se osuus mikä tässä toimii parhaiten ja monissa mallintavissa on aika kauheankuuloista. Siitä, kuinka hyvin nuo Deluxe/Bassman/yms-mallit vastaavat oikeita esikuviaan, en tiiä kyllä mittään :) Semmoisen hyvän marsusärön (itse puhun välillä gunnarisäröstä) saa myös pömpelistä löytyvistä brit70's- , brit80's- , AC30 ja SuperSonic-malleista ja niiden välillä testailemalla. Kajarimallinnuksia kantsii kanssa koittaa vaihdella, ääni muuttuu aika radikaalisti. Hevimmistä kirkonpoltto- ja muhjuttelusoundeista ja mallinnuksista en tiiä mitään. Kaverini sanoi että paskaa, youtube-Chapman ja Captain suosittelivat pikkumallintavavertailussaan Mustangia suunnilleen kaikkeen muuhun paitsi kirkonpolttoon jotain muuta, uson heitä :) Pikkaisen miinuspuolista: Omassa Mustang I:sessä on melko pieni kaiutin ja osa soundeista sitä myöten pikkaisen riipivän kuuloisia, asia varmasti paranee isompien kajareitten myötä III:sessa. Tehdaspresetit tai osa niistä on myös melkoista efektimuhjua - niinkuin monissa muissakin mallintavissa. Soundeja on lähes pakko editoida, itse olen käyttänyt USB:n kautta sitä Fuse-käyttöliittymää koneella, joka sinänsä on ihan toimiva ja simppeli käyttöliittymä. III:sessa käsittääkseni kaiken saa säädettyä mööpelin omasta pikkuruudusta. |
Antti1 26.05.2014 21:53:29 (muokattu 26.05.2014 21:55:36) | |
---|
luppa: III:sessa käsittääkseni kaiken saa säädettyä mööpelin omasta pikkuruudusta. Saako noi kaappimallit ja gatet kans? Tulee mieleen, että oonkohan mä nyt käyttänyt kuitenkin jotain ihan eri mallia, vaikka muistin kolmosta operoineeni. Saattoikin olla ykkönen kyseessä, kun nyt aloin miettimään. Huppikeikkaa... :D No mut hyvin silläkin on keikkaa ja treenejä vedetty, eikä ole ollut äänenpaineiden kannalta ikinä mitään ongelmaa. Päinvastoin, olisi ollut vielä paljon varaa. Erinomaisen miellyttäväksi laitteen tekee sen olematon paino, se on todella helppo roudattava. E: Ei, kyllä se on ollut kakkonen vähintään. Siinä oli 12" elementti, siitä olen 100% varma. |
Karhukoira74 26.05.2014 22:17:13 | |
---|
Kevyehkö GAS on nousussa IV -malliin. Kiitos mnet. -So many assholes, so few bullets- |
luppa 26.05.2014 22:35:33 | |
---|
Antti1: Saako noi kaappimallit ja gatet kans? Tulee mieleen, että oonkohan mä nyt käyttänyt kuitenkin jotain ihan eri mallia, vaikka muistin kolmosta operoineeni. Saattoikin olla ykkönen kyseessä, kun nyt aloin miettimään. Huppikeikkaa... :D No mut hyvin silläkin on keikkaa ja treenejä vedetty, eikä ole ollut äänenpaineiden kannalta ikinä mitään ongelmaa. Päinvastoin, olisi ollut vielä paljon varaa. Erinomaisen miellyttäväksi laitteen tekee sen olematon paino, se on todella helppo roudattava. E: Ei, kyllä se on ollut kakkonen vähintään. Siinä oli 12" elementti, siitä olen 100% varma. Kakkosessa on juu 12" elementti. Kakkosessa on myös enemmän tehoja, muuten ykkönen ja kakkonen ovat spekseiltään aikalailla sama vehje. Näyttöä ei ole kummassakaan. III, IV ja V - malleissa on semmoinen pieni taustavalaistu näyttö, josta pystyy säätämään efektit, vahvistimen sagit, biasit, kaappimallit ja muut tilpehöörit. Lisäksi tulee efektilooppi (IV:ssä ja V:ssä stereo), jonkunlainen line out ja vahvareihin saa kiinni useammanlaisia jalkaohjaimia. |
Tami 26.05.2014 23:59:08 | |
---|
LesPaul70: Luulenpa että vanha podi ei välttämättä olisi kovin hyvä sinun tarpeisiisi. Niistä nimittäin 1) EI saa kunnollista "semiruttua" 2) EI myöskään saa säädeltyä ruttua soittodynamiikalla/kitaran volalla Tietysti jos muukin soundi kuin semiruttu käy ja soundinvaihtelut hoidat pätsiä vaihtamalla, niin ehkä sitten. Samansuuntaisia kokemuksia itselläkin. Melkoisen yllättynyt olen kuitenkin siitä, että Pete Anderson vetelee pod1:llä suoraan linjaan.... :-o Ilmeisen hyvät bluussisoundit se noista näköjään / kuulojaan loihtii. Itsellä noissa vanhemminssa mallintavissa kuin myös uudemmissakin se soittotatsi jää ontoksi. No äänet on näissä ainakin tyylinmukaiset. https://www.youtube.com/watch?v=LtdoyWX8vu4 En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |