Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hätävaravahvistimeksi Fender Mustang III, kuulostaako pierulta?
1 2
askomiko
26.05.2014 11:35:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pohdin hätävaravahvistimen hankintaa siltä varalta että oikea kalusto vaikkapa räjähtää minuuttia ennen keikkaa. Tarvitsen oikeastaan yhden semiruttusoundin, jonka avulla pärjää koko keikan kitaran volumenapilla. Halapa ja pieni pittää olla. Onko Mustangi mistään kotosin?
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Antti1
26.05.2014 11:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ok. Vähän ponneton, mutta käyttökelpoinen perussoundi. Vehkeessä ärsyttää, että osa tärkeistä kontrolleista on laitettu USB-piuhan ja tietokoneen taakse säädettäväksi. Mut jos jaksat nyplätä kuntoon etukäteen, niin siinähän se sit on.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Mr. Speed
26.05.2014 11:43:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Pohdin hätävaravahvistimen hankintaa siltä varalta että oikea kalusto vaikkapa räjähtää minuuttia ennen keikkaa. Tarvitsen oikeastaan yhden semiruttusoundin, jonka avulla pärjää koko keikan kitaran volumenapilla. Halapa ja pieni pittää olla. Onko Mustangi mistään kotosin?
 
Mites joku suht halpa mallintava (Line6 POD HD tjsp?), jonka sit vetäis suoraan linjaan.
 
http://www.sieni.us/?id=38
Antti1
26.05.2014 11:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Mites joku suht halpa mallintava (Line6 POD HD tjsp?), jonka sit vetäis suoraan linjaan.
 
Jos ei oo erikseen tilattu kelvollista monitorointia, niin toi voi olla aikamoinen ongelma. Mä en lähtisi tohon kelkkaan, jos joku pieni combo täyttäisi tarpeet muuten.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
JuSu
26.05.2014 11:51:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Pohdin hätävaravahvistimen hankintaa siltä varalta että oikea kalusto vaikkapa räjähtää minuuttia ennen keikkaa. Tarvitsen oikeastaan yhden semiruttusoundin, jonka avulla pärjää koko keikan kitaran volumenapilla. Halapa ja pieni pittää olla. Onko Mustangi mistään kotosin?
 
Mikä on halapa?
 
Oisko Tech21 Trademark 60? Pieni ja kevyt, kolmella sataa käytettynä varmasti, halvemmallakin.
 
JuSu
 
aristoteles666
26.05.2014 11:55:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noilla mustangeilla on vedetty jesus christ superstar ja tarzan musikaalit juuri siksi että soundi on hyvä ja laite on kevyt ja halpa.
 
niillä kyllä olisi ollut vaikka mitä laitteita käyttää noiden sijasta, mutta nuo oli monipuolisuudessaan parempia.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Mr. Speed
26.05.2014 11:58:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jos ei oo erikseen tilattu kelvollista monitorointia, niin toi voi olla aikamoinen ongelma. Mä en lähtisi tohon kelkkaan, jos joku pieni combo täyttäisi tarpeet muuten.
 
No se on totta, mutta taitaapi tuon Mustankinkin joutua mikittää.
 
http://www.sieni.us/?id=38
Antti1
26.05.2014 12:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: No se on totta, mutta taitaapi tuon Mustankinkin joutua mikittää.
 
Ei ainakaan pelkän äänenpaineen puolesta, äänen leviäminen ja soundi äänenvoimakkuudella x sit taas on asia erikseen. En siis väitä, että soundaisi kovalle väännettynä paskalta. En oo vaan koskaan kokeillut.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
askomiko
26.05.2014 12:01:29 (muokattu 26.05.2014 12:03:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trdemark on liian iso. Vanha podi vois ollakin ihan ok, Axella soitan suoraan linjaan muuten. On vaan väärät liitokset mutta toiminee hätävaraksi. Mustangista jotain kehuja kuulin soundista muualtakin. Hmm.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
JuSu
26.05.2014 12:11:13 (muokattu 26.05.2014 12:12:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Trdemark on liian iso.
 
ZT Amplifiers Lunchbox sitten? =)
 
Ei oo iso, mutta jytisee.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=882790
 
JuSu
 
MikaHekkanen
26.05.2014 12:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Trdemark on liian iso. Vanha podi vois ollakin ihan ok, Axella soitan suoraan linjaan muuten. On vaan väärät liitokset mutta toiminee hätävaraksi. Mustangista jotain kehuja kuulin soundista muualtakin. Hmm.
 
Minulla on hätäapuvahvistimena olohuonekäytössä Mustang I.
Olen tuohon jopa melkoisen tyytyväinen ja tosiaan tietokoneen kanssa ruuvaamalla soundit ovat hyvinkin käyttökelpoiset.
 
Yksi vika tuossa on. SuperSonic-mallinnus kuulostaa GASia aiheuttavan miellyttävältä.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä hevistä.
Antti1
26.05.2014 12:13:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Vanha podi vois ollakin ihan ok, Axella soitan suoraan linjaan muuten. On vaan väärät liitokset mutta toiminee hätävaraksi.
 
POD, AMT:n mallintavat polkimet, Eleven Rack jne. Onhan noita. DI-boxi vaan perään, jos balansoitua lähtöä kaipaa. Tietty räkki- ja lankkumalleissa on nekin sit jo mukana.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
askomiko
26.05.2014 12:22:29 (muokattu 26.05.2014 12:25:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainiin, Atomic Amplifierin Amplifire unohtui, se voi olla asiallinen peli jahka ilmestyy. Itse voi laittaa kaappimallinnukset IR:nä koneeseen, joten siltäosin saa soundin todennäköisesti aika hyväksi.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Antti1
26.05.2014 12:30:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Ainiin, Atomic Amplifierin Amplifire unohtui, se voi olla asiallinen peli jahka ilmestyy. Itse voi laittaa kaappimallinnukset IR:nä koneeseen, joten siltäosin saa soundin todennäköisesti aika hyväksi.
 
Se takapiruna häärivä Studio Devil vaan ei vakuuta ollenkaan aiemmilla mallinnuksillaan, ei ainakaan mua. Ehkä kuitenkin kehitys kehittyy ja tossakin on sit enempi asiaa. Onko sulla tietoa julkaisusta ja hintahaarukasta?
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
askomiko
26.05.2014 14:32:14 (muokattu 26.05.2014 14:33:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaappi-IR vaikuttaa soundiin niin paljon että aika hyvään tulokseen pääsee ihan kuppaisimmalla fuzzillakin, jos on hyvä IR. Sikäli voi olla lupausta tuossa. Kesällä pitäis tulla, karkeesti neljän sadan dollarin hintaan. Liian kallis mulle tähän käyttöön, mutta kuitennii.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Antti1
26.05.2014 14:35:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äkkiähän sä jotain muutakin käyttöä keksit, jolla osto perustellaan. :D
 
Jos siinä olis hyvä malli JCM800:sta ja Rectosta, niin menee kyllä ostoon ehkä. En mä tarvii miljoonaa efektiä ja muuta häröä, mutta noi kaksi soundia hyvällä kaappi-impulssilla olisi tarpeen. Impulsseja löytyy muutama kymmentä tuhatta, kun oon tietokoneelle niitä ostanut aina välillä. Eiköhän siitä joku tohonkin sopisi.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
LesPaul70
26.05.2014 14:59:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Vanha podi vois ollakin ihan ok
 
Luulenpa että vanha podi ei välttämättä olisi kovin hyvä sinun tarpeisiisi. Niistä nimittäin
1) EI saa kunnollista "semiruttua"
2) EI myöskään saa säädeltyä ruttua soittodynamiikalla/kitaran volalla
 
Tietysti jos muukin soundi kuin semiruttu käy ja soundinvaihtelut hoidat pätsiä vaihtamalla, niin ehkä sitten.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan.
varakeef
26.05.2014 15:04:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nyt kyse on todella hätävarasysteemistä, niin ehkäpä tämä:
 
http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_44_magnum_power_amp.htm
 
(tai se 22 versio, jos sellaista enää on).
 
Jaa miksikö? Itse en ainakaan viitsisi roudata kertakaikkiaan mitään ylettömän isoa varalaitetta mukanani. Tuo menisi efektisalkussa tai styrkkarin sisällä.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Antti1
26.05.2014 15:06:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Jaa miksikö? Itse en ainakaan viitsisi roudata kertakaikkiaan mitään ylettömän isoa varalaitetta mukanani. Tuo menisi efektisalkussa tai styrkkarin sisällä.
 
Vaan tohon täytyy sit olla se kaappi ja ei toi yksinään oikein miltään soundaa, eli lisää polkimia jatkeeksi. Sama ostaa sit se combo, siinä olisi vähempi roudattavaa yhdessä nipussa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
varakeef
26.05.2014 15:14:24 (muokattu 26.05.2014 15:15:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Vaan tohon täytyy sit olla se kaappi ja ei toi yksinään oikein miltään soundaa, eli lisää polkimia jatkeeksi. Sama ostaa sit se combo, siinä olisi vähempi roudattavaa yhdessä nipussa.
 
Ajatushan oli, että kombo (tai vahvistin) laukeaa minuuttia ennen keikkaa. Mitä todennäköisimmin se olisi kombon vahvistinosio tai itse nuppi.
 
Siis tuo loppukama olisi jo mukana. Kombon kaiutin tuon vehkeen perään, siis. Boxilla korvattaisiin vain kärvähtänyt vahvistin.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «