Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaratuntien hinnat?
1
vekotin75
21.05.2014 08:40:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka
 
Tämä kysymys on osoitettu lähinnä kitaransoittoa opettaville. Olen ollut useamman vuoden kansalaisopistoissa opettamassa ja yksityisoppilaat ovat jääneet pois. Nyt olisi taas aikaa yksityisoppilaille.
 
Kysymys kuuluu; Millaista tuntiveloitusta tällä hetkellä pidätte alkeisopetuksessa?
 
Joku voi sanoa että pyydä mitä kehtaat, mutta en halua K#%ettaa kanssaihmisiä, enkä halua polkea hintoja!!
 
Hintoihin on lisättävä vero, eli kaipaan ammattimaisia vastauksia.
 
Ianuarius
21.05.2014 09:51:41 (muokattu 21.05.2014 09:53:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kait se oo mitään k%#&ttamista jos pyydät sen verran millaseksi oman palvelusi arvioit.
 
Tässä yks näitä ei millään tavalla ammattimaisia vastauksia, mutta ite oon velottanu silleen että 50 eurolla saa 3x45min ja tuolla koulussa missä oon freelancerina oppilailta velotetaan sellanen 20-25 euroa tunnilta, riippuen vähän eri asioista. Tosin siihen on laskettu mukaan soitin- ja tilavuokrat yms. eikä itelle tietenkään jää käteen siitä läheskään noin paljoa.
 
Ihmiset on kai valmiita maksaan enemmän siitä, että on niinku oikea koulu, johon ne muksut vie tai mihin voi ite mennä kuin että menis vaan tyylii jonku kotiin tai muuta vastaavaa. Ite ku oon ottanu laulutunteja, niin en kyllä pitäny 20 euroa 60 minuutin opetukselta liikana. Tietenki sit ois parempi olla myös hyvä opetus.
 
EDIT: Niin ku oon ite antanu tunteja oon myös tarjonnu sellasta, että jos ei ekan tunnin jälkeen halua jatkaa, niin sit ei tarvi maksaa mitään. Eli voi käydä kokeilemassa sopiiko mun opetustyyli itelle.
 
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Arkka
21.05.2014 15:32:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ammattilainen ja "opetusharrastelustakin" jo aikaa, mutta.. pyydä mitä kehtaat ;)
 
Ei se kusettamista ole vaan ihan rehti sopimus etenkin jos tekee noin kuin Ianuarius, eli on tyytyväisyystakuu. Joku saattaa haluta, että valmistelet tunnit erityisen hyvin ja on valmis maksamaan siitä. Toinen taas ei välttämättä tarvi valmistelua juuri lainkaan. Kyllä sen sitten huomaa tuleeko oppilaita ja tuleeko ne uudestaankin. Aika paljon näkee noita 20 € / 60 min -ilmoja, mutta ei 30 eurookaan ole mitenkään tavaton jos opetus on ammattimaista. Varmasti moni pyytää enemmänkin.
 
McLeach
22.05.2014 00:51:33 (muokattu 22.05.2014 00:52:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, onpas halpaa jos tosiaan pyörii parissakympissä hinnat. Verrataan nyt järjettömästi vaikkapa yksityisiin hierojiin, jotka työskentelevät kotonansa. Ei pääse alle 40e/tunti missään. Ei kait sitä liikaa kannata pyytää, mutta itse ainakin tuntuisi että jos tunteja etsisi niin 40e kuulostaisi ihan järkevältä, kun alan ammattilaisesta puhutaan.
 
Ianuarius
22.05.2014 10:31:42 (muokattu 22.05.2014 10:37:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, no, täysin erilaisista palveluistahan siinä on kyse. En myöskään rupeaisi vertailemaan kitaraopen ja vaikkapa kellon korjaajan hintoja.
 
Ehkä ihmiset on sitten valmiita maksamaan enemmän tollasesta ns. kehonhuoltopalvelusta kuin siitä, että ne oppii rämpytteleen pari biisiä kitaralla. Sitä se opetus nimittäin 90% oppilaista on. Katellaan ensimmäinen vuosi, että miten se House of the Rising Sun menikään. Sillä 10%, jotka oikeasti haluaa tulla supertähdiksi, ne saattaa jopa treenatakin kotonaan niitä juttuja ja haluaa osata teoriaa ja kehittyä monilla eri osa-alueilla, se on sit asia erikseen.
 
Ite kuitenki ajattelisin asian niin päin, että tuskin kukaan mahdollinen asiakas ajattelee, että:
"menenpä nyt tuon tyypin tunneille, toivottavasti sen hinnat eivät ole k#%&tusta"
 
vaan:
"onpa kallista, en mä ny noin kovasti halua oppia soittaan."
 
Tähtää ne omat hinnat sellaseen rakoon, että mahollisimman moni haluaa sen maksaa, mutta että myös itelle jää sopivasti käteen.
 
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Begemoth
23.05.2014 11:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vekotin75: Moikka
 
Tämä kysymys on osoitettu lähinnä kitaransoittoa opettaville. Olen ollut useamman vuoden kansalaisopistoissa opettamassa ja yksityisoppilaat ovat jääneet pois. Nyt olisi taas aikaa yksityisoppilaille.
 
Kysymys kuuluu; Millaista tuntiveloitusta tällä hetkellä pidätte alkeisopetuksessa?
 
Joku voi sanoa että pyydä mitä kehtaat, mutta en halua K#%ettaa kanssaihmisiä, enkä halua polkea hintoja!!
 
Hintoihin on lisättävä vero, eli kaipaan ammattimaisia vastauksia.

 
No, tämähän on vähän sama juttu kuin nuotinkirjoutuksen kanssa, eli pyydä mitä kehtaat.
 
Nhooh..
Ambitus
23.05.2014 15:50:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos laskutat oppilaitasi jonkun firman kautta, niin kaikkien verojen jälkeen ei palkka päätä huimaa, vaikka laskuttaisit 50e tunnista. Eka laskuun alv, työnantajamaksut, vakuutukset ja sen jälkeen oma veroprosentti ja todnäk joudut vielä maksaa tilavuokran opetustilasta. Jos oot hyvä opettaja, niin ei toi 50e oo mikään ihmeellinen palkkio tunnista laadukasta opetusta. Paljonko putkimies veloittaa tunnilta?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «