Aihe: Simble
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Muovinen
20.05.2014 12:23:02

Nyt kun on miettiny tätä pedaalia vähäsen, niin itelle huonoin homma on tuo, että vahvari pitää tuota varten säätää aivan erityiseen malliin, eikä muut pedaalit sillon enää toimi heittämällä. Varmasti hyvä pedaali sellaselle, jolle tuo dumble-soundi on just se, jolla pääosin soittelee.

Kuinkahan ton edessä/perässä toimii boostit ja OD:t?
Sammo
20.05.2014 13:10:33
Simble FTW: https://www.youtube.com/watch?v=ied8Hupt9XE

Veikkaisin että noita myydään vähintään miljuuna tuon videon ansiosta.
Taylor, Tylerit ja Two Rock
FastEddie
20.05.2014 13:38:38 (muokattu 20.05.2014 13:39:21)

Kefiiri: Viittausten ketju alkaa hämärtyä... mitä "sitä" ja mitä "tässä" nyt tarkoitetaan?

Normaalia muniinpuhaltelua. But now we are only "approaching it slowly".
"Rehab is for quitters"
Gabe
20.05.2014 20:18:18
No niin!

Kaveri heittää perjantaina Simblen viikonlopuksi kylästelemään. Odotan mielenkiinnolla millainen hän on purkkejaan.
mattim
20.05.2014 20:38:21 (muokattu 20.05.2014 20:52:04)

Klezberg: Piti vielä katsoa se Peter Lerchen Simble-video ja huomasin lukea sen perässä olleen tekstin, siis suoraan Youtubessa. Sitten laitoin Simblen asetukset yhdellä tavalla ja aloin kokeilla, mitä pelkästään soittotatsilla siitä saa irti. Sen sijaan että ruuvaisin niitä Simblen nappeja että miten ne vaikuttavat.

Soittotatsi ja kitaran volat, voi hurjaa mitä sävyjä irtoo, aivan puhtaasta melkoiseen reunaruttuun. Singelcoilisen ja humpparikitaran väliset soundierot tulevat todellakin esille.

Kuvia systeemistäni: http://www.dvdplaza.fi/galleria/showgallery.php?cat=1043

Soundinäytteitä saatta seurata.
.
Klezberg
21.05.2014 19:03:19 (muokattu 21.05.2014 20:10:04)

Ei sittenkään mitään.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
petersadul
21.05.2014 19:34:25
Samaa pörinää näyttää tästä pedaalista lähtevän kuin kaikista muistakin kakkuloista...Videoiden perusteella muodostan siis mielipiteeni.
elon arska
21.05.2014 20:11:23
Klezberg: Ei sittenkään mitään.

Ois niissä voinu pikkasen enemmän säröä olla, ei tommosesta tunnelmoinnista varsinaisesti saa kuvaa siitä "mihin tämä pedaali oikein pystyy".
Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas.
Klezberg
21.05.2014 20:21:06

elon arska: Ois niissä voinu pikkasen enemmän säröä olla, ei tommosesta tunnelmoinnista varsinaisesti saa kuvaa siitä "mihin tämä pedaali oikein pystyy".

No jokainen soittaa mitä soittaa. Mä en ole niin hirveästi ole särön perään, vaan hain tuosta lisää eloa tuon THR10:n pariksi. Ensimmäisessä noista oli mulle jo melkoisesti säröä, mutta eipä se siksi sitten oikein toiminutkaan, eikä sitä ollut soitoksi tarkoitettukaan, vaan testamaan puhtaita ja säröä pelkällä näppäilykosketuksella. Mulle tuossa oli dynamiikkaa tarpeeksi, kun vain sormetkin hallitsisi sen.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
seventy4
21.05.2014 21:41:15
Klezberg: No jokainen soittaa mitä soittaa. Mä en ole niin hirveästi ole särön perään, vaan hain tuosta lisää eloa tuon THR10:n pariksi. Ensimmäisessä noista oli mulle jo melkoisesti säröä, mutta eipä se siksi sitten oikein toiminutkaan, eikä sitä ollut soitoksi tarkoitettukaan, vaan testamaan puhtaita ja säröä pelkällä näppäilykosketuksella. Mulle tuossa oli dynamiikkaa tarpeeksi, kun vain sormetkin hallitsisi sen.

Ihan hyvä että normi soittajatkin tekee omia pätkiään. Olisit antanut olla näytteillä.
Gabe
21.05.2014 21:42:48
Jahas...

Nyt on saatu tekstiviestitse ensimmäisiä miettitä Simblestä. Vaikuttaa kiinnostavalta. Odotan viikonloppua.
BigPapa
21.05.2014 21:59:33

mattim
23.05.2014 22:17:35 (muokattu 23.05.2014 22:20:08)

Tämähän on jännä kampe. Kemperin V22 mallinnuksen edessä on erehdyttävästi saman kuuloinen kuin suoraan V22:een kytkettynä. Gain asetukset eivät aivan kohtaa. Alapäätä tuntuu hieman leikkaavan, Contour asettelut varmaan hakusessa.
.
Gabe
24.05.2014 21:47:36
No niin, nyt on tutustuttu sitten Simbleen. Alkuinnostus kyllä valitettavasti lässähti vähän kun aloin käyttämään sitä, odotukset taisivat olla vähän liian korkealla. Onhan se siis hyvä... transparentti, orgaaninen, lämmin... jne. Mutta ei se nyt vain oikein millään tahdo iskeä minun makuuni.

Ehkä hankalin piirre tässä purkissa on se että soundia pitää lähteä rakentamaan puhtaan soundin päälle yhtä aikaa vahvistinta ja Simbleä säätäen. Sitten kun kaikki on kohdallaan niin kaikki säädöt pitääkin pitää koko ajan juuri samassa asennossa tai aloittaa sopivien säätöjen hakeminen taas uudelleen. Enkä ainakaan nyt vielä saanut säädettyä Simbleä niin että se toimisi miellyttävästi vahvistimen oman särön päällä, mikä tekee käytön tiettyjen vahvistinten kanssa vähän hankalaksi.

Mutta sellaiselle soittajalle jolle juuri tuo Dumble soundi on se kaikkein omin juttu ei varmaan kovin paljon parempia vaihtoehtoja ole tarjolla. Simblen säätimet oikeasti vaikuttavat paljon soundiin/soittokokemukseen ja ovat muutenkin todella mielenkiintoisia... ja loogisiakin kun niihin tutustuu. Simble reagoi hyvin soittotatsiin ja pelkästään sillä saa aikaan todella paljon, niin kuin hyvässä putkivahvistimessa ikään. Lassi on kyllä onnistunut suunnittelussaan todella hyvin ja muutoinkin tuo on niin laadukas kuin proffat tuppaavat olemaan, todella upealta se myös näyttää:

https://www.dropbox.com/s/9tujyw9oltw3bpm/Simble.jpg

Mutta eipä tämä minulle mikään graalin malja taida olla. Eikä tuo Dumble soundikaan näytä olevan ihan minua varten, ainakaan siinä määrin että jaksaisin jatkuvasti pelata noiden säätöjen kanssa. Mutta eihän kaikkien tarvitsekaan tykätä kaikesta. Purkin omistaja kuitenkin tykkää tästä kuin hullu puurosta, ja sehän on tärkeintä. Pääsi hyvään kotiin tämä.
komero
25.05.2014 01:58:20 (muokattu 25.05.2014 02:01:28)
Minä testasin Simbleä kaverin Mesa Mark ykkösellä, kaikki oli säädetty valmiiksi. Saundi ja tuntuma olivat erittäin toimivia. Oikein miellyttävää pehmeää laulusaundia.

Sain sitten paikallisesta liikkeestä testiin Simblen ja lähdin heti treenikämpälle kokeilemaan sitä omalla Fuchs ODS:llä. ODS on siis Dumble-klooni (Andy Fuchs on kuitenkin parannellut mielestään keskeneräistä konseptia... Mutta ilmeisesti lähinnä toimivan efektiloopin yms muodossa). Olipa epäpositiivinen yllätys kun Simble kuulosti aluksi aivan karsealta.

Sinnikkäästi ensin pedaalia ja sitten vahvistinta ja sitten molempia säätämällä kuitenkin löytyi tasapainoinen od täysin puhtaan saundin päälle rakennettuna. Todella hyvä saundi ja soittotuntuma. Mutta... Kokeeksi perään Wampler Euphoria (toinen Dumble-in-a-box -spede) - jotenkin vain niin paljon avoimempi sointi kuin Simblessä. Ei tullut Simble minun lautaan, mutta ei sen takia, että se olisi jotenkin huono tai edes keskinkertainen, vaan siksi, että ODS:n oma overdrive ja Wampler Euphoria, vaikkakaan eivät täysin samaa tonea tuo kuin Simble, tarjoilevat minulle jo aika kattavasti "D-saundia".

Äänitin puhtaan pohjasaundin ja sen päälle soitetut Simblen, Euphorian ja ODS:n od:n ja laitan tänne linkkiä kunhan olen saanut ne ulos tallentimelta ja pätkiksi ja nettiin.
Klezberg
31.05.2014 12:31:09

Mä en tiedä mitään dumblesoundista tai muustakaan, eikä mulla ole koskaan ollut putkivahvistintakaan. Nyt kun on tuo Simble THR10C:n edessä, tuntuu että lopultakin alkaa löytyä semmoisia soundeja mitä ei ole ennen saanut aikaan. Tukevia, pitkään soivia, laulavia, kosketusta tottelevia, mitä nyt hakeekin, olohuonevoimakkuuksilla. Mutta se on totta että samaa soundia on sitten vaikea löytää uudestaan, varsinkin jos koskee vahvistimen säätöihin myös. En laita näytteitä.
JaaGeRMaisTeR
31.05.2014 22:23:10 (muokattu 31.05.2014 22:26:48)
Olipa hyvä hetki käyttää tuo "Annanpa sullekkin jäähyn, koska..." ja perehdyn Simbleen. Onhan tuo lyömätön Od purkki. Niiden neljän potikan lisäksi suurimpia vaikuttajia on soittaja. Heleämpää säröä saa nätillä kosketuksella ja kevyillä liikkeillä. Runtaten ruttua lähtee sitten sen verran, ettei paremmasta väliä. Tällä pedalillahan pystyy melodiseen dödikseen komeasti. Kevyellä melodisemmat pätkät ja sitten runtataan kunnolla.

Myöskin kevyempiä rokkipätkiä jaksoi veivata tunnista toiseen. Vaikkei soitossa ollut päätä, eikä häntää. Soittoa vaan yksinkertaisesti ei voinut lopettaa. Soundasi sairaan hyvälle. Komppikitaristin vikaa löytyy sen verta etten sooloilemaan yleensä rupea. Tämä särö innosti hakemaan vähän villimpää kuviota eri soittotyyleillä.

Sanoinkin tuossa Gabelle jo, että tämän pedalin tunnistaa hyväksi huonompikin kitaristi. Pedali myös itsessään innostaa soittamaan ja hakemaan erinlaista tyyliä ja tatsia soittamiseen. Hyvä homma ettei Gabe niin innostunut ko pedalista saati pakkolunastanut. Jäipä enemmän nannaa itselle. Jokaisen tämä pedali pitäisi testata.

Huonona puolena voisin sanoa tuota robottia, joka juotti palat paikkaansa. Komponenttien jalat on jäänyt melko pitkiksi ja leikattuja jalkoja varisi, kun kannen aukaisi. Pienet silti murheet siis, mutta tän hintaiselle pedalille ei osaisi moista enään odottaa.

Kaikenkaikkiaan loisto OD. Kuvan näkee omista kuvista.
Omanelämäsä "terminaattorin" antama 2 viikon jäähy päättyy 31.5. Jatkossa tämä ihanainen wannabevalvoja voi opetella lukemaan ja perustelemaan väitteensä.
Gabe
01.06.2014 00:55:05
Huonona puolena voisin sanoa tuota robottia, joka juotti palat paikkaansa. Komponenttien jalat on jäänyt melko pitkiksi ja leikattuja jalkoja varisi, kun kannen aukaisi. Pienet silti murheet siis, mutta tän hintaiselle pedalille ei osaisi moista enään odottaa.

Eikös tämä ollutkaan käsintehty Suomessa?
Myrkky Nuoli
01.06.2014 00:59:49
Gabe: Eikös tämä ollutkaan käsintehty Suomessa?

Sarjatuotantomalli on tämä, mutta ei ole kuulemma poissuljettua, etteikö tästä tulis myöskin HW versio. Ymmärtääkseni näitä on myyty niin iso määrä jo nyt, että käsin tehdessä ois tullut aika iso hätä käteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)