Aihe: Tiluttajat soittavat, muut kommentoivat
1 2 3 4 563 64 65 66 6772 73 74 75 76
Juzzil
20.05.2014 20:34:59

Moi,

Menee nyt ehkä vähän aiheen ohi, mutta mun bändi "Mekanism" julkaisi juuri palttiarallaa tunti sitten uuden musavideon. Biisin soolo on yks omia suosikkeja tähän mennessä omasta tuotannosta ja olis TODELLA siistiä kuulla siitä mielipiteitä ja miksei itse biisistä jos homma uppoo! :) Soolo alkaa kohdassa 3:46.

http://www.youtube.com/watch?v=fM_K2oAUZAc

Ps. Ylikriittisenä, kun omaan soittooni suhtaudun niin tällain kuukausia träkkäyksestä taaksepäin muuttaisin varmaan 100 asiaa kyseisestä lurituksesta, mutta ei se nyt pahalta soundaa toki :D

Tänks!
www.mekanismrocks.com www.myspace.com/damagingfallout
silhouette
20.05.2014 21:28:05 (muokattu 20.05.2014 21:35:24)

Juzzil: Moi,

Menee nyt ehkä vähän aiheen ohi, mutta mun bändi "Mekanism" julkaisi juuri palttiarallaa tunti sitten uuden musavideon. Biisin soolo on yks omia suosikkeja tähän mennessä omasta tuotannosta ja olis TODELLA siistiä kuulla siitä mielipiteitä ja miksei itse biisistä jos homma uppoo! :) Soolo alkaa kohdassa 3:46.

Ps. Ylikriittisenä, kun omaan soittooni suhtaudun niin tällain kuukausia träkkäyksestä taaksepäin muuttaisin varmaan 100 asiaa kyseisestä lurituksesta, mutta ei se nyt pahalta soundaa toki :D

Tänks!

Soolo oli ihan ok, mutta muuten aika s****aa! No, ei vaineskaan, ihan hyvää musiikkia, sanoisinko jopa "ammattimaista", mutta ei mun juttu. Tosin, tuo ensimmäinen riffi oli aika hyvä, se täytyy myöntää, siinä oli sellaista mukavaa kikkailua, ja sen olisi voinut sortua soittamaan eri tavalla (lue: yksinkertaisemmin) , mutta onneksi soititte sen noin kuin soititte, eli siis tosiaan hieman kikkaillen. Hienoa, että ihmiset jaksavat tehdä maailmaan aina uutta musiikkia muiden iloksi =)
Aina voi yrittää.
Snapo
20.05.2014 23:05:14
Juzzil: Moi,

Tänks!

Alexia on selvästikin kuunneltu. Soitto kuulostaa puhtaalta, on johdonmukainen ja etenevä mutta ei tuossa oikeen oo kuulijalle hirveesti tarttumapintaa. Kuuntelin useempaan kertaan mutta mulla menee korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos saisin ehdottaa miten tuota muuttais niin jättäisin pelkästään sen oktaaviliruttelun. Tuo soolon jälkeinen ja muuallakin toistuva melodia on kyllä melko tyhjänpäivänen. :D

Itelle miksaus ja tyylilaji on vähän liian modernia ja steriiliä. Ensimmäisenä tuli mieleen Amaranthe pienellä töytöy-höysteellä ehkäpä?

Plussaa bleed-rytmityksestä!
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Arkka
21.05.2014 12:39:24 (muokattu 21.05.2014 12:41:46)

Juzzil: Joo tää modernimman osaston metalli on aikalailla sellasta, että siitä jotkut diggaa ja jotkut ei siedä ollenkaan. Yleisemmin ehkä tulee se kommentti juuri "ylituotetuista" saundeista, mikä ei meikäläiselle näin "modernin ajan lapsena" ole kyllä mikään ongelma. Pikemminkin mun on henkkoht vaikee käsittää miks jotkut bändit/genrejen edustajat haluaa tehdä väkisin heikkoa soundia :D Löysät soundit ja vielä mahdollisesti löysä soitto siihen päälle tuppaa oleen vaan totaalinen turn off. Kukin tekee toki tyylillään :P

No tuskin kukaan menee tuottajalle sanomaan että "teeppä heikkoa saundia" :) Erilainen tuotantotyyli on helppo käsittää musan kautta. Kyse on vähän kuin prosodiasta; tehdään vahvempi paketti sopivalla tuotannolla. Joskus siihen voi liittyä moderni metallisaundi, joskus ihan toista laitaa.

Mitä tuohon sooloos tulee, niin mun mielestä se oli hyvä kokonaisuus. Hyvä, innostava energia ja kuulosti siltä, että siitä voi pitää muutkin kuin kitaristit. Vähän kulmikasta, mutta juuri siten kuin tässä musatyylissä on tapana. Soittoteknisesti ei huomautettavaa. Hyvin vedetty.
Juzzil
21.05.2014 15:14:13

Arkka: No tuskin kukaan menee tuottajalle sanomaan että "teeppä heikkoa saundia" :) Erilainen tuotantotyyli on helppo käsittää musan kautta. Kyse on vähän kuin prosodiasta; tehdään vahvempi paketti sopivalla tuotannolla. Joskus siihen voi liittyä moderni metallisaundi, joskus ihan toista laitaa.

Mitä tuohon sooloos tulee, niin mun mielestä se oli hyvä kokonaisuus. Hyvä, innostava energia ja kuulosti siltä, että siitä voi pitää muutkin kuin kitaristit. Vähän kulmikasta, mutta juuri siten kuin tässä musatyylissä on tapana. Soittoteknisesti ei huomautettavaa. Hyvin vedetty.

Joo vaikee kuvitella, että kukaan nimenomaan tilais "heikkoa soundia"(vaikka oon kyllä siihen suuntaan julistavia kommenttejakin kuullut) vaan toki siinä yleensä on kyse musiikkityylistä ja siitä miltä sen tuotannon haluaa kuulostavan :) Yleensä tällaiset bändit haluaa olla erityisen old schoolia tms missä ei toki ole yhtään mitään pahaa sinänsä.

Tää tuntuu olevan varsin herkkä aihe ja vaikee kirjottaa sillain, että kaikki varmasti ymmärtää mitä noilla kommenteilla tarkotin + tää on vähän väärä ketjukin siihen :D

Paljon kiitoksia kehuista ja hyvästä analyysista!!
Snapo
21.05.2014 20:39:33
Tästähän saattaisi saada jopa ihan hyvän keskustelun aikaiseksi :D Hyvä ettet vetänyt herneitä nenään kirjoituksestani, se nyt oli semmonen mistä joku saattais vetää defenssit päälle.

Soundeissahan ei oo sinällään mitään vikaa, sanotaan vaikka näin että ne on laadukkaat ja teidän musaan sopivat. Persoonallisuus on kuitenkin se juttu mitä ite toivoisin enemmän, tuosta nyt jäi vähän yhtä steriili kuva kun olisi sairaalaan kävelly. Täytyypä koittaa kuunnella muuta teidän matskua jos sieltä löytyis jotain mielenkiintoista.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
R2
22.05.2014 00:47:34
Juzzilin bändi ja soolo oli mieleenpainuvuudeltaan ja kiinnostavuudeltaan vähän kuin internetin kissakuvat.
Arkka
22.05.2014 01:57:25 (muokattu 22.05.2014 09:11:30)

R2: Juzzilin bändi ja soolo oli mieleenpainuvuudeltaan ja kiinnostavuudeltaan vähän kuin internetin kissakuvat.

Haluaisin nähdä sen ajatusketjun, jonka tuloksena tuon kirjoittaminen vaikutti järkevältä :P
Juzzil
22.05.2014 09:16:32

Snapo: Tästähän saattaisi saada jopa ihan hyvän keskustelun aikaiseksi :D Hyvä ettet vetänyt herneitä nenään kirjoituksestani, se nyt oli semmonen mistä joku saattais vetää defenssit päälle.

Soundeissahan ei oo sinällään mitään vikaa, sanotaan vaikka näin että ne on laadukkaat ja teidän musaan sopivat. Persoonallisuus on kuitenkin se juttu mitä ite toivoisin enemmän, tuosta nyt jäi vähän yhtä steriili kuva kun olisi sairaalaan kävelly. Täytyypä koittaa kuunnella muuta teidän matskua jos sieltä löytyis jotain mielenkiintoista.

Juu :D En oo koskaan ymmärtäny sitä, että jengi on valmis laittaan hengentuotoksiaan kaikkien eteen, muttei silti ole minkäänlaista valmiutta ottaa kritiikkiä vastaan. Anonyymien luvatussa maassa eli netissä sitä meinaan saa kyllä, vaikkei haluaisi :D Mä ainakin haluan kehittyä jatkuvasti ja siihen kehittymiseen tarvitaan kritiikkiä. Oon myös sitä mieltä, että jos ne omat hengentuotokset ei aiheuta negatiivisiakin tuntemuksia jengissä niin ei niillä ole mitään saumaa kasvaa isoks. Ihan kaikkia ei kertakaikkiaan pysty miellyttämään, vaikka millanen velho olis :)

Me tehään nyt kokopitkää ja ollaan funtsittu sellasta vaihtoehtoa, että miksattais koko lätty ite. Tämä sen takia, että kaikkea sitä dynamiikkaa ja fiilistä ei kertakaikkiaan saada välitettyä lopputuotteeseen tällä mallilla, että träkkäyksen jälkeen raidat lähetetään toiselle puolelle maapalloa ja toivotaan, että kaveri ymmärtää mitä tässä ja tässä kohtaa on haettu. Rahastahan tässäkin eniten on kyse...

Jos kiinnostusta on niin tsekkaappa, vaikka tollaset ääripäiden biisit, kun Hollowed ja On The Edge edelliseltä demolta. Hollowed on 7min (ylivenynyt) eepos ja OTE on sinkkumatskua.
http://www.youtube.com/watch?v=ufS9geHlAh8
http://www.youtube.com/watch?v=iMLteP_Ll7Q

Arkka: Mua kiinnostais kanssa :D Vaikka toki mielipide toikin :P
Genitalripper
23.05.2014 13:26:07
Arkka: Haluaisin nähdä sen ajatusketjun, jonka tuloksena tuon kirjoittaminen vaikutti järkevältä :P

Veikkaisin, että tässä on kyseessä sellainen "näppärä vittuilu" yritys, jota on havaittavissa melkein ihan missä tahansa yleisellä kommenttiosiolla. Sosiaalinen perversio, jossa kommentoinnin ainoa tarkoitus on saada hyväksyntää, jota ilmaistaan peukkujen määrällä kommentin alla. Vaihtoehtoja suosituksi kommentiksi on erityisen hyvä kannustava kommentti tai vittuilu näppärästi, ja koska ensin mainittu vaatii ajattelua, on näitä pään aukojia huomattavasti enemmän. Pahimmillaan kommenttiosiot täyttyy erilaisista päänaukomisyrityksistä kun jokainen koittaa olla kekseliäämmin mulkku kuin edellinen, ja koska suurimmalla osalla ei lahjakkuus riitä tähänkään on kommentit kopioita toisistaan ja itsestään ja kaikista aikaisemmin suosiota keränneistä kommenteista. Erittäin rasittavaa luettavaa, jonka henkilökohtaisesti näkisin mielelläni kuolevan pois ja katoavan, näiden kommenttien kirjoittajat mukanaan.

tl;dr Kirjoittaja on internetmulkku.
Kampela77
23.05.2014 15:18:50
R2: Juzzilin bändi ja soolo oli mieleenpainuvuudeltaan ja kiinnostavuudeltaan vähän kuin internetin kissakuvat.

Tämä on aika mieleenpainuva.

https://www.youtube.com/watch?v=J---aiyznGQ
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
R2
23.05.2014 20:24:16
Genitalripper:

tl;dr Kirjoittaja on internetmulkku.

SE ON ITE SE JOKA HAUKKUU!!!1
Genitalripper
23.05.2014 21:45:58
R2: SE ON ITE SE JOKA HAUKKUU!!!1

Ei juma, heitän itseni vessanpönttöön... :(
R2
23.05.2014 22:13:36
Genitalripper: Ei juma, heitän itseni vessanpönttöön... :(

Veikkaisin, että tässä on kyseessä sellainen "näppärä vittuilu" yritys
Rotuvaari
23.05.2014 22:44:47
Arkka: No tuskin kukaan menee tuottajalle sanomaan että "teeppä heikkoa saundia" :) Erilainen tuotantotyyli on helppo käsittää musan kautta. Kyse on vähän kuin psoriaksesta; iho kasvaa liikaa, jolloin se alkaa hilseillä ja oirehtia, jolloin sitä täytyy hillitä lääkkeillä. D-vitamiinin puutoksella voi olla osuutta sairauden puhkeamiseen.

Tuotanto siis simppelimmäksi. Liika on liikaa ja biisi alkaa oireilla kuulijain korvissa; sama pätee sooloihin, joista karsimalla nuotteja voi välttää "tilupsoriaksen", jolloin liikakasvu on vielä hillittävissä. D-koppainen akustinen lääkkeeksi, etenkin talvisin kitaristit kärsivät sen puutteesta, kun soitin on laukussa kostuttajan kanssa, jolloin on niin paljon pienmpi kynnys tarttua hevikeppiin.

Faktahan on, että mitä hitaammin soittaa, sitä enemmän täytyy keskittyä ja miettiä sitä mitä soittaa. On helppoa verhota musiikki virtuositeettisella nopeudella, mutta vaikeaa löytää tarvittava alle kymmenestä nuotista, jotka skaalaan kuta kuinkin osuvat.

Ja kun faktojen makuun päästiin, oli soolosi puhdasta iloittelua, joka antaa varmasti monille paljon, mutta itselleni ei oikein mitään, koska korvani eivät pysy aina mukana. Ne "Rhoadsit" siellä välissä lämmittivät kyllä.
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
Genitalripper
23.05.2014 23:20:59
R2: Veikkaisin, että tässä on kyseessä sellainen "näppärä vittuilu" yritys

Veikkaisin, että tässä yritetään pelastaa omat kasvot kääntämällä omaan tyhmään kirjoitukseen kohdistunut kritiikki kritiikin esittäjää vastaan, tällä kertaa tosin epäonnistuneesti. Tuo viimeinen ei nimittäin ollut vittuilua. Olen kuullut juttuja kaikenlaisista räkälaukuista minne joutuu kun toista haukkuu, enkä minä sellaiseen halaja.
Kampela77
23.05.2014 23:36:55
Genitalripper: Veikkaisin, että tässä yritetään pelastaa omat kasvot kääntämällä omaan tyhmään kirjoitukseen kohdistunut kritiikki kritiikin esittäjää vastaan, tällä kertaa tosin epäonnistuneesti. Tuo viimeinen ei nimittäin ollut vittuilua. Olen kuullut juttuja kaikenlaisista räkälaukuista minne joutuu kun toista haukkuu, enkä minä sellaiseen halaja.

Itse luulisin, että tässä yritetään pelastaa vastustajana kasvot kääntämällä kritisoijan tyhmään kirjoitukseen kohdistunut kritiikki kritiikin kritisoijan esittäjää vastaan, tällä kertaa tosin onnistuen epäonnistumisen kritisoimisessa. Ja kaikki tämä negaatiossa, jolloin kaikki mitä kirjoitin pitää tulkita päinvastaisesti mitä kirjoitin. Ja potenssiin kaksi myös.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
R2
23.05.2014 23:38:13
Genitalripper: Veikkaisin, että tässä yritetään pelastaa omat kasvot kääntämällä omaan tyhmään kirjoitukseen kohdistunut kritiikki kritiikin esittäjää vastaan, tällä kertaa tosin epäonnistuneesti. Tuo viimeinen ei nimittäin ollut vittuilua. Olen kuullut juttuja kaikenlaisista räkälaukuista minne joutuu kun toista haukkuu, enkä minä sellaiseen halaja.

Oletpas kova poika veikkaamaan. Muusikoiden.netin sijaan suosittelisin veikkaussivustoksi seuraavaa: https://www.veikkaus.fi/

Veikkausonnea!
Genitalripper
23.05.2014 23:57:25
R2: Oletpas kova poika veikkaamaan. Muusikoiden.netin sijaan suosittelisin veikkaussivustoksi seuraavaa: https://www.veikkaus.fi/

Veikkausonnea!

Veikkasinkin että olet näitä tyyppejä että pakko vaan jatkaa vänkäämistä loputtomiin vaikka sanottavaa ei ollut edes ensimmäisen viestin täytteeksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)