Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ukuleletietäjät, tulkaahan auttamaan!
1
ukukulele
14.05.2014 22:10:21 (muokattu 14.05.2014 22:11:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen siis hankkimassa ukulelea itselleni, mutta menin nyt aivan pyörälle päästäni, kuin luin ukulelekeskusteluja; oli eri puita, eri kieliä, merkkejä hirvittävästi, hintahaitari heilui ja mielipiteet vaihtelevat eri henkilöiden välillä. Alkoi siinä vähän pelottaa, että hankkisin oikean ukulelehirvityksen, jos omin päin lähtisin nettikauppoja selailemaan.
 
Tahtoisin ukulelen, joka olisi helppo aloittelijalle, mutta sitä ei tarvitsisi vaihtaa kokeneemmalle sopivaan ukuleleen sitten kun taitoa karttuu.. sellainen "perusukulele", tiedättehän :D
 
Kysymyksiä:
 
1. UKULELETIETÄJÄT, voisitteko millään linkkailla aloittelijallekin sopivia ukuleleja, joiden hinta olisi jotain 50-100e?
 
2. Olisiko jompikumpi näistä vaihtoehdoista hyvä?
http://www.f-musiikki.fi/muut-kieli … met/ortega-ukulele-concert-ru-5-ru5
http://www.levytukku.fi/ibnaez_
 
KIITOS vastauksista jo etukäteen! :)
 
freakingenius
15.05.2014 10:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehe, taas vaihteeksi totean alkuun etten tiedä aiheesta mitään, mutta nuo molemmat ovat jo sen hintaisia, että en usko kummallakaan menevän metsään. Parhaiten varmaan saat apua musiikkiliikkeen asiantuntevalta myyjältä. Ainakaan mulla soittamista aloittaessa ollut mitään väliä mistä kitara on tehty kunhan se näytti kivalta ja sillä oli kiva soittaa. Myöhemmin vasta alkanut katsella sitä sisällysaine luetteloa kitaraa valitessa. Kunhan valitset sellaisen jolla harrastaminen on mieluisaa, niin myöhemmin voit sitten päivitellä soitinta.
 
nisumaka
15.05.2014 10:55:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut ukulele. Jos itse olisin nyt ostamassa ukuleleä, mä ostaisin ton F-musiikin version. Ortega taisi olla mullakin ukulelen merkki, ja maksoi aikoinaan noin 50e, mihin hintaan sisältyi pussi.
 
weelie
19.05.2014 17:38:47 (muokattu 19.05.2014 17:42:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista minäkin ottaisin Ortegan, mutta enempi fiilis pohjalta. Halpis-Ibanez on parempi kuin 20€ ukulelet, kerran sellaisen ostin kaverille.
 
Aquilan kielet tekee muuten jo paljon! Meillä on staggin 30€ uke jota soittelen silloin tällöin, hyvin soi Aquiloilla.
 
Puista: Tietysti kokopuinen on periaatteessa parempi, eli ainakin kansi kokopuuta. Mutta yleensä sitten puhutaan yli huntin soittimesta. ja ihan kaikista halvin kokopuinen voi olla (silti) huono saundiltaan.
 
Millbrookissa on paras valikoima, yleensä.
 
Missäpäin majailet. Pääkaupunkiseudulta ainakin voi löytää käytettyjäkin.
 
http://pickingjjcale.blogspot.com/
Fat Masterson
05.06.2014 22:06:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etköhän pärjää kummalla tahansa. Molemmat ovat konserttikokoa eli "keskikokoa" - isompi on tenori ja pienempi sopraano, kaikissa käytetään (tai voidaan käyttää) samaa viritystä. Konserttikoko on hyvä kompromissi ja sitä näpelöidessä oppii pian haluaako suurempaa vai pienempää vai molemmat - niillä on taipumus lisääntyä.
 
Näitä kolmea suurempi baritoni on vielä erikseen ja tietysti basso. Millbrookissa on tosiaan pääkaupunkiseudun paras valikoima ja Euroopan suurin tietysti Thomannilla. Eikun ostoksille ja soittamaan!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «