Aihe: Tarina todella huonosta kitarahuollosta
1 2 3 4 523 24 25 26 2735 36 37 38 39
sticky fingers
18.05.2014 11:38:58
ADEHD: Tältä viestiltä vähän niinku putoaa pohja jossei kehtaa edes kuvaa näyttää. Ei mulla muuta.

Mihinkäs se tuolla nyt putoaa? Ehkä kirjoittaja haluaa säilyttää yksityisyytensä nimimerkin takana, jonka menettämistä pelkää esim. sitä kautta että uniikin kitaran perusteella joku tunnistaa.

Sinänsä tämä on kyllä huvittavansurullinen keskustelu kokonaisuudessaan. Se, että tämä kaveri on joskus tehnyt jonkun työn hyvin, ei poista sitä etteikö tällä kertaa hommaa olis perseilty ja rajusti. Virheen myöntäminen, anteeksipyyntö ja korjaustyöt ilmaiseksi (jos kerran homma oikeasti sujuu ja olettaen, että kärsimyksen kohde vielä uskaltaa soittimensa tälle korjaajalle uskoa).
"On rikottava annettu lupaus, mistä on myöhemmin seurauksena tunnonvaivoja, ja jonkinlainen epämies ja valapatto sitä tietää olevansa lopun elämänsä." - L. Lassinmaa
Tawsky
18.05.2014 11:50:13
sticky fingers: Mihinkäs se tuolla nyt putoaa? Ehkä kirjoittaja haluaa säilyttää yksityisyytensä nimimerkin takana, jonka menettämistä pelkää esim. sitä kautta että uniikin kitaran perusteella joku tunnistaa.

Lähinnä sillä että näkisi josko seppä olisi tällä kertaa tehnyt edes näennäisesti laadukasta työtä. Siitä kun ei täällä kovasti näyttöä ole.
saatanan paska ade -Traditional
klobasa
18.05.2014 12:05:28
Kaikki on niin suhteellista. Joskus aikoinaan näin erään (erittäin harvinaiseksi osoittautuneen) hevihkön kitaran joka oli omistajan "maalaritutun" toimesta vaihtanut väriä, koska alkuperäinen väri ei sopinut tyyliin. No, uudet maalit oli vain vedetty vanhan maalipinnan päälle (en ole varma, mutta muistelen, että pensselillä) ja jälkihän oli karmeaa. Ei tosiaankaan tehty niinkuin maalaus "pitäisi" tehdä. Mielestäni kitara pilattiin täysin, mutta muut tykkäsivät koska väri oli nyt oikea.
Tawsky
18.05.2014 12:09:39
klobasa: Kaikki on niin suhteellista. Joskus aikoinaan näin erään (erittäin harvinaiseksi osoittautuneen) hevihkön kitaran joka oli omistajan "maalaritutun" toimesta vaihtanut väriä, koska alkuperäinen väri ei sopinut tyyliin. No, uudet maalit oli vain vedetty vanhan maalipinnan päälle (en ole varma, mutta muistelen, että pensselillä) ja jälkihän oli karmeaa. Ei tosiaankaan tehty niinkuin maalaus "pitäisi" tehdä. Mielestäni kitara pilattiin täysin, mutta muut tykkäsivät koska väri oli nyt oikea.

Hoho, itsekin olen kyllä maalannut kitaran pensselillä. Ei siitä pöllömpi tullut. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net … 7_10152117945953411_612410777_o.jpg

En kyllä kuitenkaan lähtisi näillä valmiuksillani töitäni kauppaamaan.
the-Antero
18.05.2014 12:13:51

ADEHD: Hoho, itsekin olen kyllä maalannut kitaran pensselillä. Ei siitä pöllömpi tullut. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net … 7_10152117945953411_612410777_o.jpg

En kyllä kuitenkaan lähtisi näillä valmiuksillani töitäni kauppaamaan.

Toihan näyttää oikein hyvältä ;) avaajasta iso plussa :D
(((MORE FUZZ)))
klobasa
18.05.2014 12:20:27
Huvikseni googlailin tuota yhtä maalaamalla pilattua kitaraa jonka mainitsin. Se oli ison merkin spesiaalimalli, mitä tehtiin ilmeisesti kokonaisuutena alle parisataa kpl... Kaikki materiaalit ja osat sen ajan huippuja. Siihen vain sitten pensselillä maalit päälle :)
aristoteles666
18.05.2014 12:29:49 (muokattu 18.05.2014 12:30:06)

klobasa: Huvikseni googlailin tuota yhtä maalaamalla pilattua kitaraa jonka mainitsin. Se oli ison merkin spesiaalimalli, mitä tehtiin ilmeisesti kokonaisuutena alle parisataa kpl... Kaikki materiaalit ja osat sen ajan huippuja. Siihen vain sitten pensselillä maalit päälle :)

sen kitaran omistajalla on oikeus tehdä sille mitä haluaa, vaikka olisi ainoa kappale.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
klobasa
18.05.2014 12:53:17
aristoteles666: sen kitaran omistajalla on oikeus tehdä sille mitä haluaa, vaikka olisi ainoa kappale.

Kiitos itsestäänselvyydestä.

Tässä ketjussa on nähty kaksi saman pajan huoltamaa/modaamaa kitaraa. Kuvallisen todistusaineiston perusteella yleinen työnjälki oli molemmissa projekteissa samantyylinen. Toisessa lopputuloksessa asiakas oli erittäin tyytymätön ja toinen asiakas sai juuri sitä mitä tilasi. Eli isoin muuttuja taitaa olla se mitä me kaikki itse koetaan "hyväksi" ja "huonoksi" työnjäljeksi.
Tawsky
18.05.2014 12:59:51
the-Antero: Toihan näyttää oikein hyvältä ;) avaajasta iso plussa :D

Oikeastihan tuo kitara on kaverin ja se tuotiin mulle nauharemppaan.
JCM
18.05.2014 14:20:17

klobasa:

Toisessa lopputuloksessa asiakas oli erittäin tyytymätön ja toinen asiakas sai juuri sitä mitä tilasi. Eli isoin muuttuja taitaa olla se mitä me kaikki itse koetaan "hyväksi" ja "huonoksi" työnjäljeksi.

Juuri näin. Kommenteista selviää hyvin pikaisella vilkaisulla ne, jotka eivät erota kitaraa munaleikkurista ja ne, jotka asioista jotain tietävätkin.
Gabe
18.05.2014 14:46:36
klobasa: isoin muuttuja taitaa olla se mitä me kaikki itse koetaan "hyväksi" ja "huonoksi" työnjäljeksi.

Isoin muuttuja taitaa kuitenkin olla se että toinen pyysi mainitun työn ja toisen kitaralle se tehtiin pyytämättä... ja vielä huonosti. Tämä tyytyväinen lisäksi pyysi erikseen vähän krouvimpaa ulkoasua joten siksikään nämä ei ehkä ole verrattavissa. Toinen tyytyväinen taas katosi maan alle kun pyydettiin näyttöä onnistuneesta työstä joten ihan ei kuitenkaan vielä vakuuta. :)
novo
18.05.2014 15:26:32
http://muusikoiden.net/dyn/users/123881.jpg

Nää mun vanhimmat on kyl meleko tuoreita, yli kymppivee kumminkin. Lepasta en tarkkaan tiiä, mutta SG on -91. Voishan tohon rempasta Tikkurilalta jotain, ikävästi on päässy kulahtaa.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Seba
18.05.2014 16:25:59

novo: http://muusikoiden.net/dyn/users/123881.jpg

Nää mun vanhimmat on kyl meleko tuoreita, yli kymppivee kumminkin. Lepasta en tarkkaan tiiä, mutta SG on -91. Voishan tohon rempasta Tikkurilalta jotain, ikävästi on päässy kulahtaa.

sarjanumeron eka ja viides numero kertoo vuosimallin, kun en itsekään muista mikä se oli.
novo
18.05.2014 16:30:11
Seba: sarjanumeron eka ja viides numero kertoo vuosimallin, kun en itsekään muista mikä se oli.

Se on tua kellarissa huollosa ni en itekään pääse kahtommaan.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Musima Multistar Deluxe
18.05.2014 18:19:58
ADEHD: Hoho, itsekin olen kyllä maalannut kitaran pensselillä. Ei siitä pöllömpi tullut. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net … 7_10152117945953411_612410777_o.jpg

Onhan muuten tautisen makea star tuossa! Näin offarina kysyisin vielä, että muistatko, millä maalilla olet tuon toteuttanut? Ja sitten vielä kiinnostaisi, että mikä erikoinen laite tuossa on kanteen ruuvattuna?
"Yön kiitäjät syyttä taikka syystä, yössä siintävät." - Sir Mr. Taf
Estranged
18.05.2014 18:20:48
Musima Multistar Deluxe: mikä erikoinen laite tuossa on kanteen ruuvattuna?

Pullonavaaja.
✡ "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen | "Vielä ku Esso ois kaunis. Ja nainen. Kun nyt se on komea. Ja mies. Junou. Melkeen sama mutta enempi munaa suussa." -Kitaravirtuaali
Tawsky
18.05.2014 18:30:47
Musima Multistar Deluxe: Onhan muuten tautisen makea star tuossa! Näin offarina kysyisin vielä, että muistatko, millä maalilla olet tuon toteuttanut? Ja sitten vielä kiinnostaisi, että mikä erikoinen laite tuossa on kanteen ruuvattuna?

Joku Hobby Line Matt Fabre-maali. Ja pullonavaajahan se.
Musima Multistar Deluxe
18.05.2014 23:16:12
ADEHD: Joku Hobby Line Matt Fabre-maali. Ja pullonavaajahan se.

Kiitos näistä! Aivan huikea oivallus tuo jälkimmäinen. Juuri sellaisella tasolla, ettei urautuneella ajattelulla saa kiinni, vaikka olisi miten itsestään selvää!
"Yön kiitäjät syyttä taikka syystä, yössä siintävät." - Sir Mr. Taf
the-Antero
19.05.2014 09:41:11

Musima Multistar Deluxe: Kiitos näistä! Aivan huikea oivallus tuo jälkimmäinen. Juuri sellaisella tasolla, ettei urautuneella ajattelulla saa kiinni, vaikka olisi miten itsestään selvää!

Hyvähän se on olla jos vaikka jano yllättää :D
(((MORE FUZZ)))
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)