jassbazz 19.05.2004 10:13:39 | |
---|
suositelkaa minulle hyviä bassocomboja,joista riittää ääntä keikoillekkin! combon hinta ei saa ylittää 1000e. kertokaa myös kokemuksianne niistä hyvistä comboista. |
basistivol666 19.05.2004 10:25:40 | |
---|
Osaan suositella näin äkkiseltään harthe kickback 12" tai 15" tehoa 120w ja saundi ihan helvetin miellyttävä. hintaa sen 850e... ehkä vähä päälle. riittää keikoille hyvin. Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan |
basistivol666 19.05.2004 10:27:16 | |
---|
Osaan suositella näin äkkiseltään harthe kickback 12" tai 15" tehoa 120w ja saundi ihan helvetin miellyttävä. hintaa sen 850e... ehkä vähä päälle. riittää keikoille hyvin. e: niin ja jos hartke ei miellytä joistain kumman syystä niin, sitten toiseksi vaihtoehdoksi warwick. hyviä myös ja samaa hinta tasoa. Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan |
jassbazz 19.05.2004 10:36:17 | |
---|
joo, en oikeen ole noita hartken miehii,eikä oikeen tuo warwickkikaan miellytä,en oo kyllä soittanu niillä warwickin kalliimmilla tuotteilla. uskon kyllä että ne on hyviä. |
basistivol666 19.05.2004 10:43:21 | |
---|
No jos tonnin olet combosta maksamassa, niin kyllä saat hyvän pelin warwickilta. Suosittelen lämpimästi, että käyt kokeilemassa eri vahvistimia ja eri merkkejä jossain soitinliikkeessä. Ja sitten se joka korvaa miellyttää, niin se viet mukanasi. Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan |
basistivol666 19.05.2004 10:44:43 | |
---|
No jos tonnin olet combosta maksamassa, niin kyllä saat hyvän pelin warwickilta. Suosittelen lämpimästi, että käyt kokeilemassa eri vahvistimia ja eri merkkejä jossain soitinliikkeessä. Ja sitten se joka korvaa miellyttää, niin se viet mukanasi. e: en kyllä ymmärrä näitä, jotka ei hartkesta pidä mutta sehän on makuasia sano musti kun munaan nuoli. Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan |
Yhdelle hyvä voi olla toiselle huono! Sen huomaat kun lueskelet noita kirjoituksia hiukan taaksepäin. Vaikea on yksiselitteisesti sanoa mikä on hyvä combo ja täällä jokainen kehuu tietysti omaansa. Riippuu niin paljon käyttötarpeesta, musatyylistä jne. Itselläni on kokemuksia joistain merkeistä ja malleista mutta tietenkään en ole kaikkia mahdollisia voinut kokeilla. Se yleispätevä sääntö kyllä täällä on tullut monta kertaa esille että kannattaa lähteä hakemaan käytettyä. 1000 euron summalla saa jo kyllä valita melko isosta skaalasta. Jos ei ole kiire niin seuraile hintatasoa musaliikkeissä ja yksityisten myyntipalstoilla. Kokeile, testaa ja ota se mikä itseäsi miellyttää kuuntelematta liikaa "asiantuntijoita" EDIT: Torilla on myynnissä HYVÄ EBS:n Combo. Hinta on pyyntö ja huomaa että mukaan tulee Case. Oli pakko laittaa tämä.... "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
basistivol666 19.05.2004 10:48:17 | |
---|
Yhdelle hyvä voi olla toiselle huono! Sen huomaat kun lueskelet noita kirjoituksia hiukan taaksepäin. Vaikea on yksiselitteisesti sanoa mikä on hyvä combo ja täällä jokainen kehuu tietysti omaansa. Riippuu niin paljon käyttötarpeesta, musatyylistä jne. Itselläni on kokemuksia joistain merkeistä ja malleista mutta tietenkään en ole kaikkia mahdollisia voinut kokeilla. Se yleispätevä sääntö kyllä täällä on tullut monta kertaa esille että kannattaa lähteä hakemaan käytettyä. 1000 euron summalla saa jo kyllä valita melko isosta skaalasta. Jos ei ole kiire niin seuraile hintatasoa musaliikkeissä ja yksityisten myyntipalstoilla. Kokeile, testaa ja ota se mikä itseäsi miellyttää kuuntelematta liikaa "asiantuntijoita" Aivan! eihän tässä voi suositella mitään muuta kun sitä mistä itse pitää (ja se on yleensä se minkä itse omistaa). Ei se välttämättä ole oman suosimista mutta ymmärrän teoriasi.. Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan |
Teijo K. 19.05.2004 10:50:39 | |
---|
suositelkaa minulle hyviä bassocomboja,joista riittää ääntä keikoillekkin! combon hinta ei saa ylittää 1000e. kertokaa myös kokemuksianne niistä hyvistä comboista. Auttaisi jos kertoisit hieman yleisemmin mieltymyksistäsi. Etsitkö modernia hifisoundia? Vai olisiko perinteisempi murina enemmän mieleen? Millaisilla bassoilla soitat? Kuinka äänekäs orkesteri sinulla on? Minulla on combona nyt Ashdown MagMon 10". Hyvä perinteinen soundi, ei hirveän hifi. Equ tuntuu äkkiseltään sellaiselta, että vaatii totuttelua. Itse en equja käytä, joten ei ole tullut hirveästi tutustuttua. Ääntä lähtee aika kivasti, mutta ei tämä välttämättä kovin äänekkään bändin kanssa riitä. Aikaisempi comboni SWR Workingman's 15" oli huomattavasti hifimpi taasen. Ja pillikin oli mukana. Äänekkäämpikin oli. Silti Ashdown on minun käyttööni parempi sekä soundeiltaan että muuten. Varsinkin roudattavuus on siinä plussaa. Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista. |
jassbazz 19.05.2004 10:51:28 | |
---|
onhan mulla muutama nätti kapistus jo katottuna ja tiedän kyllä omista kokemuksistani että mistä tykkään mut haluan kuulla teidän omia kokemuksia ja suosituksia comboista. |
basistivol666 19.05.2004 10:54:08 | |
---|
onhan mulla muutama nätti kapistus jo katottuna ja tiedän kyllä omista kokemuksistani että mistä tykkään mut haluan kuulla teidän omia kokemuksia ja suosituksia comboista. mitkäköhän on kyseessä? Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan |
Niskamies 19.05.2004 10:58:32 | |
---|
onhan mulla muutama nätti kapistus jo katottuna ja tiedän kyllä omista kokemuksistani että mistä tykkään mut haluan kuulla teidän omia kokemuksia ja suosituksia comboista. Jos vain mahdollisesti on varaa, niin osta pois JK:n EBS Taurus, et tule katumaan sitä. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
jassbazz 19.05.2004 11:00:57 | |
---|
oon vähän miettiny tuota ampegin B100R tai BA115 myös roland hieman houkuttelee minua. |
Niskamies 19.05.2004 11:18:51 | |
---|
oon vähän miettiny tuota ampegin B100R tai BA115 myös roland hieman houkuttelee minua. Meiän koululla on tollanen BA115, ja en itse diggaa siitä ollenkaan. Hirveät huminat siitä 15" elementistä, enkä muutenkaan oo saanu siitä mieluista saundia, ja kolmella eri bassolla mä oon sitä soittanut: jazzarilla, hotrod presari-kloonilla, ja sitten Ibanezin PJ-bassolla. Paljon paremmalta kuulostaa koulun toinen vahvari, joka on Laney RBW200. Mutta, ei mun juttuja kannata ottaa tosissaan, näähän on vaan näitöä IMHOja. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
jassbazz 19.05.2004 11:22:43 | |
---|
olen seuraillu tätä keskestelu jutskaa,niin täällä ei ole puhuttu oikeastaan mitään noista ampegeista, eikö suomalaiset basistit suosi ampegeja? onko kellään kokemuksia tuosta B100R:stä? |
Niskamies 19.05.2004 11:31:15 | |
---|
olen seuraillu tätä keskestelu jutskaa,niin täällä ei ole puhuttu oikeastaan mitään noista ampegeista, eikö suomalaiset basistit suosi ampegeja? onko kellään kokemuksia tuosta B100R:stä? Kyllähän Ampegejä suositaan. Monen mielestähän Ampegin svt putkinuppi 8*10" kaapin kanssa on parhautta. Monen mielestä noi uudet kombot eivät vaan ole yhtähyviä kuin esimerkiksi Ashdownit ja EBS:t. Mutta, osta se mikä sopii kukkarolle ja kuulostaa sun mielestä parhaalta. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Ylläri 19.05.2004 12:10:05 (muokattu 19.05.2004 12:13:30) | |
---|
olen seuraillu tätä keskestelu jutskaa,niin täällä ei ole puhuttu oikeastaan mitään noista ampegeista, eikö suomalaiset basistit suosi ampegeja? Ampegien hinta tuppaa myös nousemaan kohtuuttoman kovaksi täällä päin maailmaa, sama ongelma on Mesa/Boogien kanssa. Pelkän Ampegin putkinupin hinnalla saat jo esim. aika kunnioitettavan Ashdown-läjän. Osa porukasta on toki valmis rääkkäämään lompakkoaan (ja selkäänsä) saavuttaakseen sen autenttisen soundin, mutta useimmat joutuvat tyytymään kompromisseihin. Ja osa (kuten minä) ei sitten edes erityisemmin perusta noista perinnesoundeista. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Niskamies 19.05.2004 12:44:44 | |
---|
Ja osa (kuten minä) ei sitten edes erityisemmin perusta noista perinnesoundeista. Ja osa (kuten minä) pitää vahvareista joista saa sekä perinnesaundia että hifiä. Ihan kamalan hintaisia noi Ampegit uutena. Saksassa SVT nuppi muistaakseni joku 2500, kun mun kasa ei ollut kuin noin 2000. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
JK 19.05.2004 12:48:30 | |
---|
Meiän koululla on tollanen BA115, ja en itse diggaa siitä ollenkaan. Hirveät huminat siitä 15" elementistä, enkä muutenkaan oo saanu siitä mieluista saundia, ja kolmella eri bassolla mä oon sitä soittanut: jazzarilla, hotrod presari-kloonilla, ja sitten Ibanezin PJ-bassolla. Paljon paremmalta kuulostaa koulun toinen vahvari, joka on Laney RBW200. Mutta, ei mun juttuja kannata ottaa tosissaan, näähän on vaan näitöä IMHOja. Itselläni oli myös Ampegin BA 115 ja samat kokemukset. Huminaa tulee kyllä ja toisaalta se pilli sihisee inhottavasti. Pilliä (tweeteriä) ei saa edes poiskytkettyä. Siinä Ampegissa on sellanen 5-alueinen toneShapekohan se oli, mutta ei sillä kyllä juurikaan sellasta napakkaa soundia saanut aikaan. Se täytyy Ampegin eduksi sanoa, että ei ainakaan "mennyt polvilleen" eli siinä on kyllä elementti ja vahvistin mitoitettu hyvin yhteen. Sama juttu on noissa EBS:n comboissa joita itselläni on nyt ollut pari. Niistä tulee varmasti ulos se mitä luvataan. Ja puhtaasti. Ampegit maksaa uutena ihan liikaa suhteessa siihen soundiin. (Puhun nimenomaan comboista) Uusista pyydetään liki 1000 eur, mutta mielestäni sillä hinnalla saa kyllä paremmankin pelin. Jos itse vertailen noita kokeilemiani (omistamiani) comboja niin Craten 100w combo oli kyllä täysin puhditon peli. Ampegilla saa meteliä aikaan, mutta keskialueen napakkuus puuttuu. EBS:n combot (150w Drome ja 240w Taurus) toistavat erottelevasti alhaalta ylös asti. Hankaluutena niissä on se parametrinen EQ, jota täytyy säädellä tovi ennenkuin löytyy sopivat soundit. Soundit on molemmissa pitkälti samanlaiset, Keny taisi jossain välissä heittää, että hiukan "Hifit". Se kuvaa aika hyvin. Taurus antaa botnea enemmän, joka on selvääkin tehojen ja kaiutinpinta-alan huomioiden. Keikkakoneina ajavat asiansa hyvin. Yllättäen ihan budjettiluokan laitteista sellaiset kuin VOX T60 ja Rolandin Bass Cube 60w olivat yllättävän hyväsoundisia ja potkua molemmissa ihan mukavasti. Kaikenkaikkiaan itse olen kyllä 2 x10" combon kannattaja, joku 2 x 12" kaappi on kyllä on kokeilematta... "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
hemmo 19.05.2004 13:23:18 (muokattu 19.05.2004 13:23:37) | |
---|
Just ostin jotain, en muista enää mitä, halavalla. S.V.S. |