JK 17.05.2004 23:04:14 | |
---|
Täällä oli jollakin kokemuksia noista EBS:n NEO-kaapeista. Lähinnnä se 1x12" kiinnostaa, millaisella nupilla ajatte ja miten pelaa. En hae mitään ultimaattista botnea, enemmänkin keskialueelle sijoittuvaa jytkettä. Samoin kokemukset noista Ashdownin pikkukaapeista kiinnostais. (Siis ei 4x10") Syy kyselyyni on se kun menin hankkimaan hiukan järeämmän nupin eli Fenderin Bassman 1200 Pro:n (1200w/2ohm ja 800w/4ohm.) Kokeilin sitä JazzBassollani, tykästyin kovasti soundeihin ja niinhän se läksi mukaan. Mukana tuli 1 x 15" Hughes & Kettnerin kaappi, joka sietää kyllä uskomattoman hyvin nupilla piiskaamista mutta paketin keikkakohtaisesti sopivan muunneltavuuden ja roudattavuuden kannalta noi pikkukaapit kiinnostais. (Ja muuten, nyt olis HYVÄ EBS:n combo kaupan torilla.. Kaappeja voi tarjota vaihdossa) "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Ylläri 18.05.2004 00:17:33 | |
---|
No meikäläiseltähän sellainen 12-tuumainen löytyy. Syötän sitä EBSin etusella ja Crownin päättärillä (2x260W 8 ohmiin). Mielestäni ihan hyvin toimivat yhdessä. Vahvistintehoahan ei koskaan ole liikaa, varsinkaan kun NEO ei ole erityisen herkkä (96 dB), mutta kyllä tuolla kombinaatiolla olen saanut toistaiseksi ihan tarpeeksi mökää omaan käyttööni - en ole jaksanut edes sillata Crownia, sitä varten kun täytyisi kolvata erityinen Y-kaapeli. Soundihan on mitä mainioin, taattua EBSiä eli selkeä ja tiukka olematta kuitenkaan steriili. Tyriä rytkyttävää botnea ei toki niin pienestä boksista saa irti, elementin saa kyllä nopeasti ilmavaivaiseksi jo rupeaa buustailemaan ylenpalttisesti jotain 30-40 hertsiä. Mutta kun malttaa hakea potkua alempien keskiäänien tienoilta niin yllättävänkin jämerää soundia NEO tarjoaa. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
JK 18.05.2004 07:42:44 | |
---|
Soundihan on mitä mainioin, taattua EBSiä eli selkeä ja tiukka olematta kuitenkaan steriili. Tyriä rytkyttävää botnea ei toki niin pienestä boksista saa irti, elementin saa kyllä nopeasti ilmavaivaiseksi jo rupeaa buustailemaan ylenpalttisesti jotain 30-40 hertsiä. Mutta kun malttaa hakea potkua alempien keskiäänien tienoilta niin yllättävänkin jämerää soundia NEO tarjoaa. Kiitokset infosta! Nimenomaan niitä alempia keskiääniä kaipailen... Jos jätän tuon 1x15" kaapin toiseksi niin luulen että tollanen NEO 112 olis sille aika oiva pari ja tarvittaessa menee ihan sellaisenaan. Tuossa kun katselin EBS:n sivuja niin totesin että herkkyydeltään nuo NEO kaapit ovat tosiaan hiukkasen huonompia kuin muut EBSn kaapit, toisaalta taajuusvastetta luvataan aika alhaalta alkaen. Jossain lueskelin että noiden Neodym-magneettien ongelmana on ollut liiallinen lämpeneminen, mutta ei taida enää olla haittana?? Ja tuo NEO 112 8 ohmisena olis passeli, kun nuppi työntää varmaan ainakin 400w vielä 8 ohmin kuormallakin. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Niskamies 18.05.2004 07:46:43 | |
---|
Miten olisi Ashdownin 1*15" compact kaappi? Saundeista en tiedä, mutta kevyt se ainakin oli, kun nostin sen pois mun 4*10" kaapin päältä kun sen kävin ostamassa. Ja pieni se on kanssa, kun on pienessä kotelossa. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Kapu 18.05.2004 10:00:20 | |
---|
Mulla on Ashdownin 4x8. Kaappi toimii aika hienosti Ashdownin nupilla. Tiukka saundi ja aika hyvin botneakin, tosin alapäätä ei kannata korostaa liikaa, koska kaappi ei pysty toistamaan kuin muistaakseni 70Hz:n asti. Eli semmosta tiukkaa alakeskiääntä löytyy riittävästi. Kaappi on mukava ja helppo soittaa, kasituumasten herkkyyden takia varmaankin. Kaapista lähtee yllättävän iso saundi, joka yllättää, koska itse kaappi on aika pieni kokoinen. |
JK 18.05.2004 10:28:19 | |
---|
Mulla on Ashdownin 4x8. Kaappi toimii aika hienosti Ashdownin nupilla. Tiukka saundi ja aika hyvin botneakin, tosin alapäätä ei kannata korostaa liikaa, koska kaappi ei pysty toistamaan kuin muistaakseni 70Hz:n asti. Eli semmosta tiukkaa alakeskiääntä löytyy riittävästi. Kaappi on mukava ja helppo soittaa, kasituumasten herkkyyden takia varmaankin. Kaapista lähtee yllättävän iso saundi, joka yllättää, koska itse kaappi on aika pieni kokoinen. Tuota kaappia itse asiassa katselin myös... Koko on melko mukava ja kyllähän nuo 8" elementitkin yhteensä jonkin verran pinta-alaa antavat. Pitää ottaa nuppi kainaloon ja mennä kokeilemaan.. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Johannes_t 18.05.2004 10:57:34 | |
---|
alapäätä ei kannata korostaa liikaa, koska kaappi ei pysty toistamaan kuin muistaakseni 70Hz:n asti. Aika harva kaappi (4x10) tuon alempia ääniä toistaa, eikä juuri tarvetta olekaan. Palstalla oli mehevät keskustelut ylä-äänisarjoista ja kaikesta muusta aiheeseen liittyvästä. Kato, jos haulla löytyisi. |
Niskamies 19.05.2004 08:06:36 | |
---|
Nopeesti vaihtuu mielipiteet: EBS Drome ja ei tarvii enää etsiä mitään muuta. Juuri passeli peli itselleni. Tehot, soundit ja roudattavuus kohdallaan. Rickellä soittelin sen läpi mutta nykyisellään soittimina Fenderit. Molemmilla pelittää. Jos hankit EBS:n et kadu. Takaan sen! EBS Drome. Siinä on kaikki mitä tarviin, Tehoja riittävästi nykyis(t)en bändi(e)n keikoilla Pieni koko, helppo roudata (n. 30 keikkaa vuodessa) Soundit kohdallaan. Ma olen erittäin tyytyväinen laitteeseen! EBS Drome 150w/12". Lue Speksit kotisivuilta. Vuoden ollut treeni/keikkakäytössä eikä ole tarvinnut edes harkita mitään muuta. LOISTAVA!!!! Eikös se Drome nyt ollutkaan niin loistava? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
absqua 19.05.2004 08:56:41 (muokattu 19.05.2004 08:59:25) | |
---|
Nopeesti vaihtuu mielipiteet: Eikös se Drome nyt ollutkaan niin loistava? .... (poistettu rivi) .... Äh, ei jaksa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
.... (poistettu rivi) .... Äh, ei jaksa. Mä yritän. Yrität sä nyt vaan Niskis vittuilla jollekin vai? Vahvaritarve voi muuttua nopeestikin, joten eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Joku verme on kova juttu jonkin aikaa, mutta jos se jää liian pieneksi tahi muuten vaan epäsopivaksi, niin onko väärin katsoa jotain muuta tilalle? Hä? Vedän tumpulla. |
JK 19.05.2004 09:22:50 (muokattu 19.05.2004 09:24:49) | |
---|
Mä yritän. Yrität sä nyt vaan Niskis vittuilla jollekin vai? Jotenkin on sellainen olo mullakin, että jollekin koetetaan vittuilla. Mutta tuon lasken nuoruuden piikkiin. Luulin itsekin joskus alaikäisenä olevani maailman viisain ihminen, mutta kylläpä maailma opettaa... Mä olin silloin tosta Dromesta kirjoittaessani niin nuori ja kokematon, nyt muutaman kuukauden päästä olen vanha ja viisas, tiedän ja ymmärrän kaiken kaikesta: Rummuista, Kitaroista, Bassoista... Ja haluan kaikille jakaa suurta viisauttani ja ehdottoman oikeita mielipiteitäni. Mutta mutta... Aina viisastuu ja enpä mä loppujen lopuksi usko että mun tarvii noita laitehankintojani kenellekään sen enempiä perustella. Hulluuttahan tää on, mutta mukavaa... Olen edelleenkin sitä mieltä että EBS Drome on hyvä! Sitä vilpittömästi suosittelen jopa keikkakäyttöön. Ajaa asiansa ihan loistavasti. Ja saattaapa olla että se palaa vielä mulle tohon noiden muiden rinnalle piankin takaisin. Mutta kun tuota rahaa ihan itse hankittuna on niin sitä voi hankkia ja kokeilla kaikenlaisia laitteita kuten nyt tuota Fenderin Bassman 1200 Pro nuppia ja siihen erilaisia kaappeja niin miksen kokeilisi :) Ei vaan, jotenkin alkaa maistua tää tämän palstan kesktelun taso hiukan puulta. Aika harvoin sellasta asiallista faktapitoista juttua enää tulee... "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Karlsson 19.05.2004 09:25:50 | |
---|
Ei vaan, jotenkin alkaa maistua tää tämän palstan keskstelun taso hiukan puulta. Aika harvoin sellasta asiallista faktapitoista juttua enää tulee... Niin, mutta ei pidä lannistuman. Tämähän on asia jolle jokainen voi tehdä jotain. Eli siis kirjoittaa sitä asiaa tänne. Ja mulla on ainakin semmoinen "Niskis-varoitin" eli hänen juttuihinsa voi suhtautua hieman varoen. Vedän tumpulla. |
Keny 19.05.2004 09:33:43 | |
---|
Tuli tässä mieleen että kunka moni on soittanut kondraa Dromen tai 1x12 Neon kaapin läpi kun oon tuumaillu et kumpi ois parempi pikku kondra keikalle kun ei jaksaa raahaa isoo EBS läjää mukana. Mulla on tällä hetkellä kondraa varten Polytone Mini-brute mikä on hyvä mutta saan kohta puoliin Dromen vähäks aikaa käyttöön ja se on ainakin milestäni erinomainen. Aikasemmin soittelin EBS gormin 2x10 combon läpi mutta tuntuu et kondra soi isomman ämyrin läpi kivemmin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 19.05.2004 09:35:33 | |
---|
Tuli tässä mieleen että kunka moni on soittanut kondraa Dromen tai 1x12 Neon kaapin läpi kun oon tuumaillu et kumpi ois parempi pikku kondra keikalle kun ei jaksaa raahaa isoo EBS läjää mukana. Mulla on tällä hetkellä kondraa varten Polytone Mini-brute mikä on hyvä mutta saan kohta puoliin Dromen vähäks aikaa käyttöön ja se on ainakin milestäni erinomainen. Aikasemmin soittelin EBS gormin 2x10 combon läpi mutta tuntuu et kondra soi isomman ämyrin läpi kivemmin. Noh, mää tietty huutelen ny täältä että käytä sitä minibrutee vaan, mutta ethä sää kuuntele... Vedän tumpulla. |
Keny 19.05.2004 09:39:38 | |
---|
Noh, mää tietty huutelen ny täältä että käytä sitä minibrutee vaan, mutta ethä sää kuuntele... Kuulen kylä ja niin käytänki mut kokeiln vaan et osaanko enää kirjottaa tänne..;-) ja tietty et vastaako kukaan. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Sähköjänis 19.05.2004 10:19:56 (muokattu 19.05.2004 10:20:40) | |
---|
Jotenkin on sellainen olo mullakin, että jollekin koetetaan vittuilla. Mutta tuon lasken nuoruuden piikkiin. Luulin itsekin joskus alaikäisenä olevani maailman viisain ihminen, mutta kylläpä maailma opettaa... näin o. jos mun teinivuosina ois ollut joku tämmöinen kaikille urpoille avoin nettisysteemi niin kyllä mäkin olisin saattanu olla aika v***n sietämättömän näsäviisaana teininulikkana täälä pätemässä vähäisillä tiedoillani, laajaa kokemusta läpinäkyvän huonosti teeskennellen :-/ |
Niskamies 19.05.2004 11:02:56 | |
---|
Yrität sä nyt vaan Niskis vittuilla jollekin vai? Ööh, itseasiassa yritän. Tolla JK:lla on joku helvetin asennevamma mua kohtaan, parista postista kun väitin että iso nuppi+kaappi systeemi sopii hyvin kerrostaloon. Sen jälkeen tullaan vittuilemaan jokaisesta typosta ja ajatusvirheestä, ja jos sellasta ei löydy niin vittuillaan sitten ihan muuten vaan. Ihan sama, ei jaksa väitellä. Te ootte vanhempia ja viisaampia ja parempia basisteja. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Ylläri 19.05.2004 11:10:43 (muokattu 19.05.2004 11:16:49) | |
---|
Hei hei hei kundit, aikalisän paikka! Otetaanpa ihan rauhallisesti ja pidetään homma sivistyneenä, jookosta? Muistakaa että me olemme sentään basisteja, joten yritetään käyttäytyä arvomme mukaisesti. Jätetään kiukuttelu ja kinastelu kitaristeille, laulajille yms. ;-) Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Karlsson 19.05.2004 11:12:04 | |
---|
Ööh, itseasiassa yritän. Tolla JK:lla on joku helvetin asennevamma mua kohtaan, parista postista kun väitin että iso nuppi+kaappi systeemi sopii hyvin kerrostaloon. Sen jälkeen tullaan vittuilemaan jokaisesta typosta ja ajatusvirheestä, ja jos sellasta ei löydy niin vittuillaan sitten ihan muuten vaan. heh, no kyllä tolle sun läpälle nyt voikin vittuilla. Ei kannata kaikkea ottaa niin henk.koht kuitenkaan. Ihan sama, ei jaksa väitellä. Te ootte vanhempia ja viisaampia ja parempia basisteja. Joo, eli peset kädet kaikesta ja oot vielä marttyyrikin siihen päällle? Oot sie humoristi kyllä. Vedän tumpulla. |
Niskamies 19.05.2004 11:16:13 | |
---|
Joo, eli peset kädet kaikesta ja oot vielä marttyyrikin siihen päällle? Oot sie humoristi kyllä. No joo, mie oon syntymähumalassa aina. Ei mun juttuja tartte ottaa tosissaan. Enhän mä ota teidänkään. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |