Aihe: Tarina todella huonosta kitarahuollosta
1 2 3 4 515 16 17 18 1935 36 37 38 39
kid ego
14.05.2014 18:09:05 (muokattu 14.05.2014 18:10:10)
Uskon kyllä, että Skebaskula on täysin tyytyväinen oman kitaransa remonttiin. Ilmeisesti juuri tuollaista lookia oltiin hakemassakin, ja homma meni niin kuin pitikin. Sen sijaan kukaan ei voi kuitata ketjun aloittajan kitaralle tehtyä tihutyötä sanomalla "vahinkoja sattuu". Ammattilainen voi laittaa väärän kokoiset nauhat, mutta ei pilata kaikkia nauhoja totaalisesti. Ammattilaisen maalausjälki voi olla huolimattoman näköistä, mutta hän ei milloinkaan hio koko kitaraa pilalle - etenkään kun hiomista ei oltu pyydetty.

Mitään vahinkoa ei ole missään vaiheessa sattunut, vaan kitaran korjaaja on tarkoituksella ja oma-aloitteisesti tehnyt työtä, jota ei oltu tilattu, saaden aikaan ammattitaidotonta jälkeä. Sellainen on epäammattimaista ja anteeksiantamatonta toimintaa. Piste.
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
freakingenius
14.05.2014 18:12:59 (muokattu 14.05.2014 18:16:49)
Plörps.

Vihaisesti,
Pikku Myy

EDIT:
Ehkä Skebaskulan visio sopi tämän kitarateknikon kädenjälkeen jos tuollaista karuista metsä/kallio meininkiä haettiin eli valmiiksi jo vähän kieli poskella näköistä jälkeä ja hyvää niin jos visio ja toteutus onnistui, mutta veikkaisin että herra kitarateknikko ei vain yksinkertaisesti osaa tehdä ns. siistiä jälkeä.
skebaskula
14.05.2014 18:14:01 (muokattu 15.05.2014 19:10:27)

Little Savage: Mä en ole vakuuttunut huonojen pimeässä otettujen kuvien perusteella työn laadusta.

Kitaran muokkaus uniikimmaksi on vähän eri asia kun kitaran korjaaminen ja säätäminen. Jos joku random kitaristi vie kitaransa korjattavaksi ei silloin yleensä haluta mitään ylimääräsiä viisteitä tai pintä käsittelyä.

No halusin tilulovet ja ne sain. Se mulle kyllä luottaa ja työnjälki on mulle riittävää. Kitara myös säädettiin siellä, ja ei ole siitä mitään valittamista.
Kernaasti
skebaskula
14.05.2014 18:17:37 (muokattu 21.05.2014 09:22:45)

kid ego: Uskon kyllä, että Skebaskula on täysin tyytyväinen oman kitaransa remonttiin. Ilmeisesti juuri tuollaista lookia oltiin hakemassakin, ja homma meni niin kuin pitikin. Sen sijaan kukaan ei voi kuitata ketjun aloittajan kitaralle tehtyä tihutyötä sanomalla "vahinkoja sattuu". Ammattilainen voi laittaa väärän kokoiset nauhat, mutta ei pilata kaikkia nauhoja totaalisesti. Ammattilaisen maalausjälki voi olla huolimattoman näköistä, mutta hän ei milloinkaan hio koko kitaraa pilalle - etenkään kun hiomista ei oltu pyydetty.

Mitään vahinkoa ei ole missään vaiheessa sattunut, vaan kitaran korjaaja on tarkoituksella ja oma-aloitteisesti tehnyt työtä, jota ei oltu tilattu, saaden aikaan ammattitaidotonta jälkeä. Sellainen on epäammattimaista ja anteeksiantamatonta toimintaa. Piste.

En ole kenenkään puolella ja jos vääryyttä tapahtuu niin ne pitää oikaista.
Kernaasti
skebaskula
14.05.2014 18:20:55 (muokattu 15.05.2014 19:11:15)

freakingenius: Plörps.

Vihaisesti,
Pikku Myy

EDIT:
Ehkä Skebaskulan visio sopi tämän kitarateknikon kädenjälkeen jos tuollaista karuista metsä/kallio meininkiä haettiin eli valmiiksi jo vähän kieli poskella näköistä jälkeä ja hyvää niin jos visio ja toteutus onnistui, mutta veikkaisin että herra kitarateknikko ei vain yksinkertaisesti osaa tehdä ns. siistiä jälkeä.

Semmoista fiilistä hainkin siihen kitaraan.

Niin ja edelleenkin olen sitä mieltä, että jos on koettu että on tehty virheellistä työtä, niin se pitää korjata tietenkin.
Kernaasti
Fantasmic
14.05.2014 18:27:25
Hyvin hämmentävä ketju kaiken kaikkiaan eikä varmasti mukava tapaus ainakaan aloittajalle. Suurimman hämmennyksen koko asiaan luo se että joku on tuollaiseen röytöpaskaan oikeasti tyytyväinen mutta jos haetaan jotain oikein truu-iivöliä tai haudastanousseen ulkomuotoa, Joensuusta löytyy oikea tekijä. Jälkeä vaan kun katselee, luulisi työmetodeihin kuuluvan kitaran raapimisen tiiliseinää vasten.

Summasummarum= "YleX:n tavoittama kitarateknikko ei halua kommentoida työprosessia lainkaan. Hän pitää julkista ryöpytystä nöyryyttävänä.

- Tämä on mennyt liian pitkälle, mies kommentoi."
Jos olisi kaverilla selkärankaa, olisi myöntänyt virheensä, korvannut ammattitaidottomuutensa aiheuttamat vahingot ja pyytänyt anteeksi.
Olisi jäänyt julkinen ryöpytys siihen ja nöyryytys, no, jos joku pitää tuollaisella jäljellä ammattimiehenä, on sen täysin ansainnut.
JaaGeRMaisTeR
14.05.2014 18:30:06
skebaskula: Semmoista fiilistä hainkin siihen kitaraan.

Olen jäävi kommentoimaan, kun en tunne Juhan aikaisempia projekteja.

Niin ja edelleenkin olen sitä mieltä, että jos on koettu että on tehty virheellistä työtä, niin se pitää korjata tietenkin.

Ystävällisesti,

Janne

Kyllä pakko sanoa, ettei omaan silmään nappaa yhtään tuo sammal/trukkipelti kitara. Ei ollut millään tapaa hyvin tehty. Hyvänä puolena voin sanoa, ettei mun siitä tykätä tarvikkaan. Eikä välttämättä omanikaan kitara viehätä muita. Tärkein kait on, että ite tykkää. :) Pienenä naljailuna voisin heittää tuosta yhdestä fb kuvasta, että oletko itsekkään kitaraasi nähnyt kun kerran pipo silmillä mennään :D

Kaverillisesti

Jarkko
skebaskula
14.05.2014 18:37:24 (muokattu 21.05.2014 09:23:20)

JaaGeRMaisTeR: Kyllä pakko sanoa, ettei omaan silmään nappaa yhtään tuo sammal/trukkipelti kitara. Ei ollut millään tapaa hyvin tehty. Hyvänä puolena voin sanoa, ettei mun siitä tykätä tarvikkaan. Eikä välttämättä omanikaan kitara viehätä muita. Tärkein kait on, että ite tykkää. :) Pienenä naljailuna voisin heittää tuosta yhdestä fb kuvasta, että oletko itsekkään kitaraasi nähnyt kun kerran pipo silmillä mennään :D

Kaverillisesti

Jarkko

Jarkko en murru elä siitä huoli.
Kernaasti
Klezberg
14.05.2014 18:38:14 (muokattu 14.05.2014 18:40:42)

Ihan siitä riippumatta kuka minkäkin näköisestä kitarasta pitää tai minkälaista työn jälkeä arvostaa, niin pitäisi olla täysin selvää että ammattimies ei tee muita töitä eikä muutoksia kuin mistä on sovittu. Ja jos jostakin syystä tekee, niin palauttaa omalla kustannuksellaan alkuperäiseen asuun. Ei kai tästä voi olla eri mieltä, vaikka olisikin tyytyväinen itse saamaansa työn jälkeen.

Aika selvää kai on myös se, että custom-kitaraa ostaessa voi kannattaa pitää säännöllisiä tarkistustapaamisia, mutta että nauhojen vaihdon ja mikkien uudelleenkytkennän kohdalla ei tämmöisiä välitarkistuksia tarvita. Niissä nyt ei pitäisi olla epäselvää eikä edes mitään sellaisia välivaiheita joissa asiaa pitäisi katsoa uudestaan. Eikä myöskään ole asiallista alkaa kysellä etumaksuja tai lisämaksuja, varsinkaan töistä joita ei ole ole tilattu.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Rotuvaari
14.05.2014 18:47:06
Saataisiko aihetta kommentoimaan joku jäävi - joku jolla olisi vaikkapa endorsement diili tai jotain?

Suudelmin,

Rotuvaari
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
Fantasmic
14.05.2014 18:49:15
Rotuvaari: Saataisiko aihetta kommentoimaan joku jäävi - joku jolla olisi vaikkapa endorsement diili tai jotain?

Suudelmin,

Rotuvaari

Eikös tuossa ollut tyylinä että tehdään halvalla ja työn saajat mainostavat firmaa. Näin ymmärtääkseni on tehnyt nyt Arttu ja skebaskula. Mainostahan se on huonokin mainos, eikös vuan?
Rotuvaari
14.05.2014 18:52:52
Fantasmic: Eikös tuossa ollut tyylinä että tehdään halvalla ja työn saajat mainostavat firmaa. Näin ymmärtääkseni on tehnyt nyt Arttu ja skebaskula. Mainostahan se on huonokin mainos, eikös vuan?

Aijjuu, tottahan tuo. Tärkeintä on jäädä mieleen, ja kun on ajatuksiin kerran päässyt, kultaa aika kyllä muistot pitkällä aikavälillä. Tuohan on nerokas bisnesmetodi! Tosin sillä välin kun aika kultaa muistoja, on tehtävä jotain muuta, kuten vaikka pelata Skib-Boa nauriin kanssa.
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
Fantasmic
14.05.2014 18:54:32
Rotuvaari: Aijjuu, tottahan tuo. Tärkeintä on jäädä mieleen, ja kun on ajatuksiin kerran päässyt, kultaa aika kyllä muistot pitkällä aikavälillä. Tuohan on nerokas bisnesmetodi! Tosin sillä välin kun aika kultaa muistoja, on tehtävä jotain muuta, kuten vaikka pelata Skib-Boa nauriin kanssa.

Helppoahan tuo: http://www.ts.fi/kulttuuri/429064/4/429020.jpg
Jeszse
14.05.2014 19:25:56
Olen nyt lukenut sanan "ystävällisesti" niin monta kertaa, ettei se enää tarkoita mitään.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
T_V_H
14.05.2014 19:47:00 (muokattu 14.05.2014 20:05:21)
No nyt on päivän naurut saatu muutamaa edellistä sivua lukiessa. Mitä tuohon "onnistuneeseen" kitaraan tulee niin tosiaankin kauneus on sielä katsojan silmissä. Se on hienoa että itse omistajalle kitara on just hyvä ja sehän on ainoa asia millä silloin on väliä. Mutta minään esimerkkinä työn laadusta tuota ei voi oikein ottaa, paljon parempaa ja tasaisempaa jälkeä näkee monissa harrastelijoiden väsäämissä kitaroissa. Ja jos oli jotain "rosoisuutta" haettu niin ok, ymmärrän.

Onhan se omaperäinen joo mutta oikeaa kaarnaa ja sammalta olisi pitänyt käyttää että tuossa mitään mainittavaa olisi.

Ystävällisesti

Teemu

P.S: Ei kai toi ollu oikee Musari??

E: Kuten tuolla pari sivua sitten kerroinkin niin olen itsekkin joutunut kaikenlaisten seppien kusettamaksi, omaa tyhmyyttäni tosin. Ja jos rupeaisin täällä nimiä latomaan niin niille sepille löytyisi varmasti äänitorvia.

En jaksa siihen ryhtyä ja pidän itselläni oikeuden olla eri mieltä. Ketjun aloittajaa on kustu silmään pahemman kerran ja asiaan ei ilmeisesti vielä olla ratkaisua saatu. Sitä ei yksi tyytyväinen asiakas muuta.

Mutta hyvä että saadan muitakin näkökulmia. Kitataseppä on tosin kaiken saamansa negatiivisen huomion ansainnut.
Twinkle
14.05.2014 19:51:25
Tänne tulee joku kertomaan että olisi saanut samalta mieheltä osakseen hyvää palvelua ja nyt sekin on joutunut ryöpytyksen uhriksi. Internet on mainio mesta.
Laulava Kylätohtori
14.05.2014 19:59:23
Jeszse: Olen nyt lukenut sanan "ystävällisesti" niin monta kertaa, ettei se enää tarkoita mitään.

Ensimmäinen kerta lämmitti sydäntä, toisesta tuli hyvä mieli, mutta kolmas vei uskon ihmiskuntaan. Niin paljon tyhjää puhetta... *kyynel*

Ps. huumorilla sitten tämä, jookosta...
All statements and arguments appearing in my writings are fictitious. Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental.
Traditional
14.05.2014 20:05:04
Twinkle: Tänne tulee joku kertomaan että olisi saanut samalta mieheltä osakseen hyvää palvelua ja nyt sekin on joutunut ryöpytyksen uhriksi. Internet on mainio mesta.

Internet on näppärä vastine noitavainoille. Jos epäonnistuu kerran, on varmasti läpitte mätä jätkä.
404 Jaska not found.
T_V_H
14.05.2014 20:15:14 (muokattu 14.05.2014 20:18:11)
Traditional: Internet on näppärä vastine noitavainoille. Jos epäonnistuu kerran, on varmasti läpitte mätä jätkä.

Jos epäonnistuu niin se ei yleensä vielä noitavainoon johda, jos epäonnistuu, välttelee vastuuta ja uhkailee niin silloin on paskamyrskynsä ansainnut. Vahinkoja sattuu joo mutta niiden seurauksia pystyy lieventämään, sopu ja maine on mahdolllista säilyttää.

Ja nyt en välttämättä puhu tästä tapauksesta mutta joskus nämä "noitavainot" tulee ihan oikeutetusti. Joskus ei virallista tietä saada "rosvoja" vastuuseen ja kun viidakkorumpu rupeaa laulamaan niin sillä voi olla ikäviä seurauksia tekijälle. Otetaan nyt esimerkkinä tämä viime kesän autokauppias jupakka jossa koijari oli myynyt yli 100k erkillä auton vaikka tiesi sen olevan täysi susi.

Kolikolla on tosin kääntöpuoli mutta ei mennä siihen....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)