Laulava Kylätohtori 14.05.2014 08:48:34 | |
---|
Little Savage: Eipä siinä mitään. Kaveri jatkaa toimintaansa facebookin kautta ja antaa ymmärtää että tekee työkseen kitara hommia. On kuulemma pomona yrityksessä Sebastian Wood. Ei taida kaikki valot päässä oikein vilkkua. Ei helvetti! Nauraisin, jos tämä tarina olisi keventävänä sivujuonena kotimaisessa elokuvassa, mutta nyt ei pahemmin naurata. Varsinkin, kun odotettavissa, että joku muukin tietämätön menee viemään kitaransa perseraiskattavaksi... Itse luulin, että olisi ollut vähän kalliimpi kitara kyseessä. Kitaran arvo ei vaikuta tällaisessa tilanteessa sinänsä mitään, mutta onneksi rahallinen vahinko ei ollut mikään valtava. Tosin tunnearvo ja mojo ovat jotain, mitä rahalla ei pysty korvaamaan. Harmillista, jos kaveri on niin pihalla, ettei ymmärrä vieläkkän lopettaa kitaroiden tuhoamista... All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental. |
Arttu_Ace 14.05.2014 08:50:50 | |
---|
Twinkle: Saattoiko olla peräti joku butiikki myös kaulassa? muistelisin että siinä ei ollut paljoa jäämässä kitaralle hintaa enää. Muistelisin, ettei ollut. Eikä ollut edes alkuperäinen SG-35 -mikkikään. www.soundcloud.com/theeastwood |
joku muu sikko 14.05.2014 09:58:55 | |
---|
Twinkle: Syytä ollakin vähän huumorta, vaikkei esim. kommentti "olisin tappanut sen jätkän siihen parkkipaikalle" sitä hauskaa välitä kotikatsomoon. Minusta hauskin kohta oli se kaula-aukosta sisään paskantaminen. Siis vitsinä. |
Arttu_Ace 14.05.2014 09:59:50 | |
---|
www.soundcloud.com/theeastwood |
Stalkah 14.05.2014 10:17:49 | |
---|
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |
Chunga 14.05.2014 10:19:51 | |
---|
ylex - keskustelupalsta: Mä en oikein enää arvosta tätä uutisointia, tarinan pointti on että katsokaan ku joku epäonnistuin näin pahasti ja naurakaa ja karttakaa. Eri asia jos aiheena olisi ilkeä mielinen huijaus mutta nyt ylex on lähteny vaan loan heittoo mukaan ja tuonnut jo keskustelu foorumeilla esintyneen asian kansan tietoo.. Ja minkä takia te lähette soittelee jo mielensä pahottaneelle lokaa niskaa saanne ihmiselle.. Haaskalinnuta. Koko kanavan sais muutenki lakkauttaa säästöjen takia. Voice ja loop ajaa jo teidän asian ettekä tuota tuottoo millään tavalla. Lähinnä syötte siä munki leipää kovilla palkoilla ja sunnuntai juonnoilla. En ymmärrä enää. ...jos vaikka aluksi oppisi kunnioittamaan asiakkaitaan. Tämä kaikki olisi voitu välttää yksinkertaisesti: Myöntämällä virheensä, ja kustantamalla korjaustyöt. Voi hyvää päivää, mitähän vaatisi että menisi jakeluun? We've gone full circle. |
Laulava Kylätohtori 14.05.2014 10:22:13 | |
---|
Chunga: ...jos vaikka aluksi oppisi kunnioittamaan asiakkaitaan. Tämä kaikki olisi voitu välttää yksinkertaisesti: Myöntämällä virheensä, ja kustantamalla korjaustyöt. Voi hyvää päivää, mitähän vaatisi että menisi jakeluun? Joo, sehän se tässä on suurin ongema, että kaveri ei myönnä virhettään eikä kanna vastuutaan, vaan jatkaa entiseen malliin... All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
Terry Pantheras 14.05.2014 10:25:49 | |
---|
Stalkah: No nyt, eisssss sääh... :D Ei siis todellakaan ole tämä siun kitarasi kohtalo naurun paikka, mutta sen sijaan tää tapauksen herättämä mediahuomio on. Mietin vähän samaa, en oikein tiedä mitä tästä enää ajatella. Miksi Ylex, olisi luullut tämän foorumin riittävän näkyvyyden takaamiseksi alan immeisille? Toisaalta olisi herra soitinnakertaja voinut vähän asiaa valottaa kun kerran Ylen aalloille on "päässyt". Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää. |
Laulava Kylätohtori 14.05.2014 10:32:13 | |
---|
Terry Pantheras: Mietin vähän samaa, en oikein tiedä mitä tästä enää ajatella. Miksi Ylex, olisi luullut tämän foorumin riittävän näkyvyyden takaamiseksi alan immeisille? Toisaalta olisi herra soitinnakertaja voinut vähän asiaa valottaa kun kerran Ylen aalloille on "päässyt". Olisi ollut mielenkiintoista kuulla selitys sille, miksi kitaran maalit poistettiin, vaikkei näin pitänyt tehdä. Tai toisaalta nyt olisi ollut hyvä mahdollisuus kertoa tulevillekin asiakkaille 'suhteista', joita teknikolla on... All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
ibnz 14.05.2014 10:34:00 | |
---|
Ja koko alan kannalta tällainen julkisuus on erittäin ikävä juttu, sillä se nostaa kynnystä "kokeilla" uusien yrittäjien palveluja. Alan tunnetut ja laatua tarjoaviksi todetut tekijät saavat varmaan lisätilauksia muiden kustannuksella. Tämä on aika ikävä juttu asiakkaille (pidemmät viiveet, korkeammat hinnat) ja alalle hakeutuville, sillä heidän täytyisi sitten tarjota jonkilaisia vakuuksia siitä, että työn jälki on laadukasta. Itsekin huonoa jälkeä todistaneena voin todeta, että kynnys huollattaa vähemmän nimekkäällä kaverilla mitä tahansa soitinta on aika korkea tällä hetkellä. Itse tekeminen on aika tehotonta, sillä mieluummin sitä vaikka tekisi tuottavaa omaa duunia vaikka senkin ajan, mitä tuskailee kitaran kanssa halpojen työkalujen varassa muksujen pyöriessä jaloissa :) |
Terry Pantheras 14.05.2014 10:34:47 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Olisi ollut mielenkiintoista kuulla selitys sille, miksi kitaran maalit poistettiin, vaikkei näin pitänyt tehdä. Tai toisaalta nyt olisi ollut hyvä mahdollisuus kertoa tulevillekin asiakkaille 'suhteista', joita teknikolla on... Ai niin, tässä oli tuota rivien välistä uhkailuakin mukana. Ehkä tämä julkisuus on tuolle sitten ihan oikein. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää. |
rrroope 14.05.2014 10:35:09 | |
---|
huh. kaikkein karmeinta on kyllä toi kaula, vaikka mä jättäisin mun 3- ja 5-vuotiaat lapsukaiset keskenään samaan huoneeseen mun kitaroiden kanssa ja heittäisin perään muutaman rullan hiomapaperia ni nekään ei sais tollasta jälkeä aikaan. ja ne on kuitenkin aika innokkaita kokeilemaan puutöitä. |
Laulava Kylätohtori 14.05.2014 10:38:10 | |
---|
ibnz: Ja koko alan kannalta tällainen julkisuus on erittäin ikävä juttu, sillä se nostaa kynnystä "kokeilla" uusien yrittäjien palveluja. Alan tunnetut ja laatua tarjoaviksi todetut tekijät saavat varmaan lisätilauksia muiden kustannuksella. Tämä on aika ikävä juttu asiakkaille (pidemmät viiveet, korkeammat hinnat) ja alalle hakeutuville, sillä heidän täytyisi sitten tarjota jonkilaisia vakuuksia siitä, että työn jälki on laadukasta. Itsekin huonoa jälkeä todistaneena voin todeta, että kynnys huollattaa vähemmän nimekkäällä kaverilla mitä tahansa soitinta on aika korkea tällä hetkellä. Itse tekeminen on aika tehotonta, sillä mieluummin sitä vaikka tekisi tuottavaa omaa duunia vaikka senkin ajan, mitä tuskailee kitaran kanssa halpojen työkalujen varassa muksujen pyöriessä jaloissa :) Totta kyllä, mutta toisaalta, ehkä se on myös ihan hyvä asia, että ihmiset miettivät vähän tarkemmin, kenelle kitaransa huoltoon vievät. Vältyttäisiin tämän kaltaisilta tarinoilta... All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
oamkbonor 14.05.2014 10:55:10 | |
---|
Mistä tällainen Sebastian Woods / Juha Paldanius on löytynyt kun Google ei kyllä löydä? |
Muovinen 14.05.2014 10:57:24 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Totta kyllä, mutta toisaalta, ehkä se on myös ihan hyvä asia, että ihmiset miettivät vähän tarkemmin, kenelle kitaransa huoltoon vievät. Vältyttäisiin tämän kaltaisilta tarinoilta... Eikä ku Suomi nousuun ja rohkeasti tukemaan uusia yrittäjiä. Verotulot kattoon ja takat lämpimäksi! |
Mr. Speed 14.05.2014 11:00:01 | |
---|
oamkbonor: Mistä tällainen Sebastian Woods / Juha Paldanius on löytynyt kun Google ei kyllä löydä? Oli facebookissa tuolla Sebastian Woods -nimellä, mutta tunnus on poistettu. http://www.sieni.us/?id=38 |
Mr. Speed: Oli facebookissa tuolla Sebastian Woods -nimellä, mutta tunnus on poistettu. Eiköhän kohta ole siellä nimellä "Sean Trees" tekemässä samoja toimenpiteitä. Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
Twinkle 14.05.2014 11:21:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Totta kyllä, mutta toisaalta, ehkä se on myös ihan hyvä asia, että ihmiset miettivät vähän tarkemmin, kenelle kitaransa huoltoon vievät. Vältyttäisiin tämän kaltaisilta tarinoilta... Toisaalta, kannattaa myös muistaa että valtaosa tekijöistä on kuitenkin asiallisia, tämä aloitusviestissä esitetty perseily on varmaan pahin mahdollinen esimerkki mitä voi käydä. Itse en ole kuullutkaan mistään vastaavasta ennen tätä. Kyse on lähinnä siitä, että ihmisten kannattaa perehtyä ja tutkia referenssejä ja muistaa, että oikeuden saaminen jälkikäteen on merkittävästi helpompaa kun tekee koko homman ihan oppikirjan mukaan, maksaa kuittia vastaan ja sopii tehtävistä töistä etukäteen kirjallisesti. |
Ssyba 14.05.2014 11:55:01 (muokattu 14.05.2014 11:55:50) | |
---|
On kyllä karmea tarina jota eilen tuli luettua kädet täristen. Otan osaa kitaran johdosta, toivottavasti siitä vielä soittopeli saadaan. Itse olen pannut merkille että muutamia aloja on viime aikoina noussut missä huomattavissa samankaltaista täysien tunarien "yksityisyrittämistä" Esimerkkinä kauneudenhoitoala ja kaikenlaiset kosmetologipalvelut. Se on sellanen viidakko nykyään missä yrityksiä syntyy kun sieniä sateella mutta harvalla on mitään kokemusta ja ymmärystä vaaroihin mitä noihin hommiin liittyy (vahvat kemikaalit yms.) Noistahan on seurannut pirunmoisia terveysongelmia ja sairaalareissuja joillekin ja "yrittäjät" senkun laskuttaa ja lainsäädäntö laahaa 20v perässä ja alalle ei paljoa ole säädöksiä. Mitä näistä sitten oppii? No ainakin sen että nykyään ei koskaan kannata luottaa kenenkään ammattitaitoon pelkästään siksi että se mainostaa osaavansa ja on toiminimi yms. Karhu III, elämän nektariini... |
jippe 14.05.2014 12:19:36 | |
---|
Todella ikävä juttu kaikinpuolin. Jos tässä nyt oikein repii, niin positiivistakin löytää: Ajatelkaapas jos tämä kitarateknikko olisikin valinnut uransa toisin ja päätynyt hammasteknikoksi? |