Aihe: Kehukaa ibanezia!!
1 2 3 4
toxic
18.05.2004 18:49:33
Vastasin noin toxicille vain vittuillakseni.

HAHA! Et onnistunut siinä :D
Heavymies
18.05.2004 19:57:11
Mulla on ibanezin rg1570 ja se on helvetin hjuva!
Rock 'N' Rollllllllllllllllll
mikko1
18.05.2004 20:56:56
Mulla on tollanen RG 507, ei se varmaan mailman paras kitara ole, mutta kyllä sillä on ihan kiva soittaa, ei mitään isompia vikoja...noh, floikasta en tykkää niin hirveästi mutta whatever, kiva kitara se on.
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
skebajaba
18.05.2004 22:43:50
mulla on iban roadstar 2 1500 custom, ja on aivan saakutan kova keppi.
samoin rg on perkeleen hyvä vehje.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Ziggy Bubba
18.05.2004 22:52:22

Ibanezin RG570L '02-malli löytyy. Omiin tarkotuksiin (ei tilua) ihan loistopeli. Tykkään ohuesta ja sileästä kaulasta, jota on ilo soittaa. Floikkalla en tee mitään (talla on "lukossa"), hieno-virittimet on oikein kätevät vireen vaihtamiseen. Rungon muoto on jo stratoissa mukavaksi havaittu...

Aika vähän valitettavaa. Mikit vois tietty olla paremmat. Helvetin laadukas kitara jonka sain vielä halvalla..

Kehua kerrakseen!
Shaft
18.05.2004 23:16:27
Ibanez ei sovi ehkä kaikille (vaikka mallistossa on muutakin kuin tilukirveitä), mutta kyllä ne ihan hyviä kitaroita joka tapauksessa ovat. Pitäisin niitä tasalaatuisempina kuin monia jenkkimerkkejä. Täälläkin moni tuntuu dissaavan Ibanezia pelkästään sillä perusteella, että assosioi ne Vain ja Satrianin kaltaisiin soittajiin.
Abraham
18.05.2004 23:36:15
mulla on iban roadstar 2 1500 custom, ja on aivan saakutan kova keppi.

Roadstarit ovat oikeasti hyviä. Halpa luuttu mutta kelvollisista rakenneosasista koottu. Sellaisen customointikaan ei tunnu NIIN pahalta kuin joku setä Fenderin tai isä Gibsonin muokkaaminen. Tsiigatkaa vaikka Ron Thalin "juusto- ibanezia" http://www.bumblefoot.com/acloserlook/equipment/guitar04.htm
roger roger alfa zulu
Mursuviiksi
18.05.2004 23:50:35
vaikka mallistossa on muutakin kuin tilukirveitä

Totta turiset! Ibanezin ongelmana on tuo viimevuosina märännyt heavy lapa, joka tulee heti mieleen nimestä Ibanez. Ibanezit ovat myös kaikista näkyvimmin esillä suurelle yleisölle juuri tuolla raskaamman musiikin sektorilla vaikka tallissa on esim. legendoja jazz rintamalta: George Benson, John Scofield & Pat Metheny sekä (+ basisitit, joita en nyt mainitse koska kyse on kuitenkin kitarakamoista). Ibanez on kyllä kaikkea muutakin ja on mukava huomata, että yhtiö on jälleen kasvattanut valikoimaa esim. Artcore sarjan voimin.

Omaan Ibaneziini (AS200) olen oikein tyytyväinen ja heti kun budjetti sallii, on kiikarissa seuraava Iba...
RG:n olen myös omistanut, mutta tuon Floyd Rose tyylisen tallan kanssa en tullut ollenkaan juttuun (omaan liian vähän kärsivällisyyttä), joten oli pakko vaihtaa.
...ja rokki soi!
skebajaba
19.05.2004 08:32:51
Roadstarit ovat oikeasti hyviä. Halpa luuttu mutta kelvollisista rakenneosasista koottu. Sellaisen customointikaan ei tunnu NIIN pahalta kuin joku setä Fenderin tai isä Gibsonin muokkaaminen. Tsiigatkaa vaikka Ron Thalin "juusto- ibanezia" http://www.bumblefoot.com/acloserlook/equipment/guitar04.htm

joo, no ei toi kallis ollut minkä ostin, 500 euroa siitä maksoin.
tommonen kitara, siis toi sunburst.
http://www.geocities.com/xcvxcv65/ibanez/blueibanez-83-RS-custom.htm

siihen oli kyllä mikit vaihdettu ja otelauta koverrettu mutta on vaan parempi=)
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Shaft
19.05.2004 09:44:17
niin noh,viime vuosituhannen puolella satuin hulluuksissa ostamaan 7.kielisen jemin jossain kumman steve huumassa ja täytyy kyllä sanoa että jos yli 10000 silloisen markan soitin on NIIN HUONO,niin ei kyllä paljoa respektejä heru. oliko sitten joku maanantai yksilö,tiedä sitä sit!

Niin, kyllä varmasti Ibaneziltakin susia löytyy. Yleisesti ottaen laatu vaikuttaa kuitenkin melko hyvältä. Kritiikkini kohdistui oikeastaan niihin, jotka haukkuvat Ibanezia vaikka eivät ole yhtään omistaneet tai muutenkaan merkkiin juuri perehtyneet.
perkeles
19.05.2004 12:11:16
paras ibanez mikä mulla on ollu on -73 mallinen telekopio.
HELLO CLEVELAND
fox
19.05.2004 12:26:44

Niin, kyllä varmasti Ibaneziltakin susia löytyy. Yleisesti ottaen laatu vaikuttaa kuitenkin melko hyvältä. Kritiikkini kohdistui oikeastaan niihin, jotka haukkuvat Ibanezia vaikka eivät ole yhtään omistaneet tai muutenkaan merkkiin juuri perehtyneet.

No aivan varmasti löytyy, kuten kaikilta muiltakin suurilta valmistajilta. Tekijöitä on niin monia, jotka vaikuttaa siihen valmiin kitaran laatuun sitten ostajan kätösissä. Ja puu on luonnonmateriaali, siellä voi olla mitä hyvänsä esim. rakenteellisia heikkouksia kaulapuissa, jotka sitten tulee myöhemmin esille vasta. Jotkut sitten jopa vasta jälleenmyyjän tai tukkurin varastossa. Tosin harvinaisia tapauksia, mutta niistähän niitä "laatu-legendoja" syntyy. Ja kun jonkun merkin dissaaja pääsee tuollaisen legendan kimppuun niin vot....
Kyllähän monella foorumilla on todettu japsien korkea laatu tuossa 70-luvun lopulla- 80-luvun puolivälissä jälkeen tuon lawsuit-kohun, kun japanin tehtailijat hyökkäsivät soitinmarkkinoille laatupainotteisilla tuotteilla. Tosin laadun ollessa myös Japanissa hintavaa, monien merkkien ja mallien markkinaosuus ei sitten niin odotusten mukaisiksi noussutkaan. Massatuotannon suuret sarjat sitten erikseen..niissähän itämaat pyyhki jenkkivalmistajilla lattiaa, jonka seurauksena tuotantoa enenevässä määrin ryhdyttiin vallankin halvempien mallien osalta siirtämään kaukoitään. Esimerkkinä vaikka Gibson - Epiphone, Martin - Sigma ja Fender - Squier (Fender Japan) ynnä monta mallinimeä jotka jenkkilän konkurssin jälkeen tuli Japanista (Washburn)
Seuraava vaihehan oli sitten se, että Japanista siirretään valmistusta esim. Koreaan noissa massatuotantokepeissä. Jotkut japsitehtaatkin on moista tehneet..;) Tokai, Takamine ym. Jenkeistä on sitten nykyään siirrytty suoraan Japanissa käymättä tuonne, Hamer muunmuassa. Ja Bernardo Chavez Rico.. (B.C.Rich)
Mutta edelleen, laatu maksaa... :I
Abraham
19.05.2004 15:13:20 (muokattu 19.05.2004 15:16:50)
http://www.geocities.com/xcvxcv65/ibanez/blueibanez-83-RS-custom.htm

Cheez! Noita vesseleitä ei rynni tyrkylle joka paikassa. Mikäli oikein muistan, niin eikös tuossa mallissa ollut vielä neck-thru-body? Hyvä on, myönnän että olen kateellinen :)

Edit. Paljastui tuo neck-thru fakta, kun selailin linkkiä hitusen pidemmälle. Damn lazy me!
roger roger alfa zulu
pihinen
19.05.2004 15:53:12
Itellä on Ibanezin Destroyer (tai DX). Ei paras mahdollinen soittaa mutta oon sillä melkein 10 vuotta pärjänny. Hyvä takamikki. Nyt on LTD-EX korvannu vanhuksen.
Miten kuuro kuulisi sanoman? Miten sokea löytäisi sanojan? Miten mykkä vastaisi sanoilla? Miten pimeys väistyisi runolla?
Jucciz
19.05.2004 16:08:15
Ibanez FA-100 on hieno puoliakustinen. Myös Artist-sarjasta löytyy hienoja keppejä. Kokopuiset, kuten RG:t, Jemit ja muut eivät sen sijaan ole koskaan inspiroineet minua.

Niin ja, Ibanezin 70-luvun puolivälissä valmistama OD-850 on kerrassaan verraton säröpedaali.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Kassu
19.05.2004 18:33:08
*piiiiiiiiip*
toxic
19.05.2004 18:34:02
*piiiiiiiiip*

Olen täysin samaa mieltä. Ainakin Rg sarjasta.
Kassu
19.05.2004 18:57:58
Olen täysin samaa mieltä. Ainakin Rg sarjasta.

Joo ja ne vitun kahvakitarat.
Man1ac
19.05.2004 19:12:30
No kehutaan sitten, Ibanez SZ520QM on ollut ehdottomasti loistohankinta. Samalla kepakolla taittuu monenlainen meno ja mikä hinta/laatu -suhde... :)

Myös RG550LTD:n olen ehtinyt omistaa, kelpo pelejä hintaisekseen. En tosin suosittele ainoaksi kitaraksi, ellei musiikkityyli ole ainoastaan raskaampaan taipuvaa.
Under Construction...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)