Aihe: Tarina todella huonosta kitarahuollosta
1 2 3 4 5 635 36 37 38 39
Jeszse
12.05.2014 16:55:52
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
seventy4
12.05.2014 16:56:58
Oi saatanan saatana noita kuvia... Tälläisen ukon toiminta pitäisi pysäyttää ja mielellään lopullisesti.
Seba
12.05.2014 16:58:42

Onhan se harjoiteltava jos haluaa mestariksi.
Tosin olisi hyvä harjoitella ihan omilla vehkeillään vaan.
Muovinen
12.05.2014 17:00:36

Seba: Tosin olisi hyvä harjoitella ihan omilla vehkeillään vaan.

Pätee kaikkiin käsitöihin, kröhöm.
hemmo
12.05.2014 17:10:26

Seba: Onhan se harjoiteltava jos haluaa mestariksi.
Tosin olisi hyvä harjoitella ihan omilla vehkeillään vaan.

esim. ostaa tatuointikoneen ja testailee sitä itseensä ensin

tulos:
- pieniä punaisia pisteitä (kuin olisit rokossa)
- (iiihan pienellä) "moi"
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
Kukkis 77
12.05.2014 17:20:55

Myyviä kuvia laadukkaista tuotteista kyllä.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
Gabe
12.05.2014 17:51:18
Arttu_Ace: Tapahtui seuraavaa:

Huh huh... todella kamala kokemus. Kiitos että jaoit tämän meidän muiden kanssa. Toivottavasti joku lukee tämän ja välttyy vastaavalta kokemukselta. Tuli kyllä todella paha mieli sinun puolesta, toivottavasti viet uskollisen ystävän jollekin asiansa osaavalle korjattavaksi. Sinun sietäisi saada korvauksia tästä.
BassoSisko
12.05.2014 17:52:05
Hitto että rupesi ahdistaan, pitäis viedä basso korjattavaksi ja nyt pelottaa, vaikka meinaankin viedä tunnetulle ammattilaiselle.

Mitä tulee näihin tuntemattomiin sankareihin, niin niitä kannattaa haastatella huolella ja tehdä muutenkin selvitystyö mitä ovat oikeasti tehneet ennen. Soittaa esim muutamalle asiakkaalle. Pelkkään korjaajan omaan sanaan ei kannata luottaa, tai siihen että on facebook:ssa sivut tai netissä, ne ei todista mitään. Y-tunnus jo sentään kertoo jotain, mutta kuitittomana jos teettää, niin ei ole mitään oikeusturvaa.
Elämä ei olekkaan niin vakavaa, voi lihoa ja panna ketä vaan.
the-Antero
12.05.2014 17:54:21

Kyllä ottaa päähän tää tarina. Mitä noita kuvia kattoo ni vuoden trollipalkinto vois mennä tolle jäbälle... huh huh

Ja sääli että joudut myymään toisen skeban jotta saat sg:n kuntoon
(((FUZZ)))
Tympee Huttunen
12.05.2014 18:08:19
Ei hitto, ton hiotun bodyn vieressä on vielä Koff III.
Ville81
12.05.2014 18:17:15
Vähän sama kuin menisi umpisuolileikkaukseen ja herätessä lääkäri kertoisi että "pistettiin sulle samaan syssyyn silikonit ja ja vasen kives päädyttiin myös poistamaan". Saa kyllä kuvan että kännissä tota kitaraa on "huollettu".
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Vihapiirakka
12.05.2014 18:25:23
Eiisssaattana!!! Teki oikeasti pahaa lukea, tuli huono olo ja kylmä hiki. Ja helevetin vihanen olo. Itse en onneksi ole vastaavaa joutunut kokemaan, mutta kylläkin noita "laitettiin siihen vielä tällanen" on kerran sattunut kohdalleni.

Paikallinen kitaranikkari (melko nimekäs alueella, huolti isompienkin bändien soittimia) , huolsi minun Epiphone Explorer '58 korinan, sovittiin mitä vaihdellaan ja huolletaan yms. Noutopäivänä kuitenkin nikkari kertoi että laittoi vielä yhden osan, josta ei ollut sovittu. Toisaalta kyse oli vain konkasta tonepotikkaan, mutta silti.

Myöhemmin sain kyllä myös kuulla, että oli työstänyt kitaraani 4h ja tehnyt täysihuollon sovitun sijaan, mutta pyysi maksun vain sovitusta.

Mutta jaksamisia ja tsemppia Artulle, tuntuu itsestänikin pahalta tuollainen.
darrell
12.05.2014 18:37:02
Aika käsittämätöntä, mutta päällisin puolin tässä tulee mieleen täydellinen osaamattomuus ja kokemattomuus yrittäjänä (tai mikä hän nyt sitten onkaan).

Omasta mielestään varmaankin tehnyt ok työtä, mutta vetää nyt vanha kitara puulle vastoin nimenomaisia ohjeita, niin se on jo henkilöönkäyvä teko.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Jamawala
12.05.2014 18:44:53
HUI SAAAT*NA.... kyllä luin kädet vapisten tuota tekstiä... ja vieläkin vapisee---

Nyt kyllä otan selvää kenelle vien seuraavaksi :-/

hui... tärisen vieläki.... otan osaa skitan puolesta :(
X;"perhana hanskat hajos! Pomo, lainaatkos?" C;"Juu... *työvuoro taitaapi loppua, lähdempä kotiin*" C;"Hei Pãerusk! Heitin hanskat naulaa, vedä käteen!"
Decadetroll
12.05.2014 18:57:52
JusBB: Kerro ensin mitä kyseinen toiminta olisi auttanut siinä tilanteessa.

No eivät ainakaan enää huijaisi ihmisiä "kitarahuollolla". Meinaatko, ettei itselläsi tekisi mieli tirvaista kirsuun, jos sun vanha kitara pistetään paskaksi ja maristaan lisää rahaa? Poliisejahan tällänen keissi tuskin ihan sikana kiinnostaa, jos yhtään saa osviittaa siitä innosta, jolla varastettua kitaraa etsivät. (ei mm. kiinnostanut koulun valvontakameran videot ollenkaan. Tuli vain puhelu noin 20 min rikosilmoituksen jälkeen, että "tutkinta" on lopetettu asian tiimoilta.)

Tottahan tuo mun teksti nyt oli yliampuva ja provosoiva, mutta ei mun kohdalla ainakaan pieni väkivaltaisuus ehkä olisi tuossa tilanteessa kaukana, auttoi se sitten eli ei.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Kyllikki
12.05.2014 19:08:54
Hmm... Laadulla on tekijänsä, huonollakin.

Itse olen ajatellut myös hieman kokeilla tuota kitarateknikon hommaa. Säästäisihän sillä satasia, jos osaisi itse vaihtaa nauhat omiin kitaroihinsa. Työkaluja toki pitää hommata lisää, mutta puukko minulta jo löytyy valmiiksi.

Mutta, ensimmäinen kokeilu lienee parasta tehdä jollakin vanhalla ja kuluneella soittimella, jos vaikka sattuisi menemään aivan pieleen koko homma. Siihen kokeiluun olen ajatellut käyttää omistamaani, alkuperäistä vm. -68 Fender Stratocasteria, joka on jo hieman kulunut joka paikasta.

Jos tuo remppa epäonnistuu, jää minulle sentään käyttökitaraksi upouusi Affinity-sarjan Squier, jonka naarmutonta pintaa en raaski millään kolhia.
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
erty
12.05.2014 19:12:08
Kyllikki: Mutta, ensimmäinen kokeilu lienee parasta tehdä jollakin vanhalla ja kuluneella soittimella, jos vaikka sattuisi menemään aivan pieleen koko homma. Siihen kokeiluun olen ajatellut käyttää omistamaani, alkuperäistä vm. -68 Fender Stratocasteria, joka on jo hieman kulunut joka paikasta.

Jos tuo remppa epäonnistuu, jää minulle sentään käyttökitaraksi upouusi Affinity-sarjan Squier, jonka naarmutonta pintaa en raaski millään kolhia.

Toivottavasti tää oli vitsi tai mennyt epähuomiossa kitarat sekaisin.
oksatboys
12.05.2014 19:14:39

Tuli vaan mieleen että oisko "kitarateknikko" röytäny jotku hirvee skraadut skeban kanteen. Oli sitten kännissä tai ei. Sitten keksinyt että "laitetaas tässä samalla pintakäsittely uusiks.. hehe".
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
kosoha-7
12.05.2014 19:27:21 (muokattu 12.05.2014 19:31:16)
Mun mielestä koko tapaus vaikuttaa tyypilliseltä pitkälle edenneen alkoholismin aiheuttamalta urasuuntautumiselta. Näitä tulee vastaan joskus vaikkapa aseseppien piirissä. Siellä tosin saattaa aiheuttaa toisenlaista hikeä pintaan, kun pitäisi käydä hieman koeponnistamassa ja seppä on tusannut kuset housussa korkeapaineen alaisia osia korvan viereen kokeiltavaksi. Raakat virheet saattaa maksaa helposti hengen tai silmät tai sormet.

Täytyy kyllä kaverin puolesta toivoa, ettei se keksi ruveta vaikkapa "tatuointi taiteilijaksi" ja siinä rytäkässä vetäseen jollekkin motoristille jonkun koko selän "elämänkaavion" kerhon pojille näytiksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)