Aihe: Millanen pedaalilauta sulla on?
1 2 3 4 520 21 22 23 24103 104 105 106 107
kimurantti1
12.05.2014 16:29:51
Vladi: Mua häiritsee Minissä se, että se on vielä tuota Jr:ääkin leveämpi ja päätyisin todennäköisesti pitämään siinä laudassa pedaaleita, joita on oikeasti ikinä käytä. Viimeksikin tuplakeikalla tuli käytettyä tasan tarkkaan yhtä purkkia, viritintä. Mulla on usein kitaristilaulajan rooli, siinä ei mahdottomasti nappeja ehdi painella. :)

Siinä on sentään purkit yhdessä rivissä, niin ei tule potkittua eturivin pedaalien säätöjä uusiksi. Nimim. taidan joku päivä teippaila isomman laudan pedaaleista potikat paikoilleen. Tietty jos ei mitään tarvi, niin eihän siinä sitten. Jos kuitenkin kelaat, että sulla on viritin, overdrive ja dilsa, niin siihenpä se Nanon tila menee. Sitten kun joskus haluaa sen yhden ylimääräisen pedaalin mukaan, niin sitä tarvii kuljeettaa gigbagissä ja kytkeä erikseen laudan viereen. Ja se tilanne kyllä tulee. :-)
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
Laulava Kylätohtori
12.05.2014 16:35:22
Nanoon tai Miniin ei taida saada wahia tungettua. Itse valitsin Jr:n, koska siihen menee wahi ja esim. viben saa sinne yläriviin, sitä kun tarvitsee harvemmin polkea. Onhan siinäkin silti tilaa reilusti, mutta vailla kokemusta puhtaasti mutuna epäilen, että onko tuo Mini sitten sen helpompi roudattava kuin Juniorkaan?

Nyt mietin, että pistäisinkö Bluetonen kananvaihtajan lautaan kiinni vai pidänkö erillään? Olisihan se toisaalta kätevä laudassa, mutta toisaalta voisi sen laudan ulkopuolellakin pitää...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Muovinen
12.05.2014 16:59:39

Vladi: Mulla on usein kitaristilaulajan rooli, siinä ei mahdottomasti nappeja ehdi painella. :)

Kyllä siinä kerkiää, matopurkit vaan messiin! Harjoitusta se kyllä vaatii ja toisinaan se pistää vähän kyllästyttämäänkin. Miksi en alkanut soittaa bluussia?

terkuin 3 minuutin ADHD-metelibiisejä äkkiväärin käännöksin livenä esittänyt laulajakitaristi ;)
Gabe
12.05.2014 17:42:11
Laulava Kylätohtori: Nanoon tai Miniin ei taida saada wahia tungettua. Itse valitsin Jr:n, koska siihen menee wahi ja esim. viben saa sinne yläriviin, sitä kun tarvitsee harvemmin polkea. Onhan siinäkin silti tilaa reilusti, mutta vailla kokemusta puhtaasti mutuna epäilen, että onko tuo Mini sitten sen helpompi roudattava kuin Juniorkaan?

Kyllä Nanoon Wahi mahtuu... mutta eipä oikeastaan mitään muuta sen lisäksi. :D

Itse päädyin Nanoon ihan käytännön syistä. Monesti pääsen soittamaan muiden kanssa kun vaimo on lasten kanssa jossain. Eli lauta ja vahvistin pitää saada bussiin mukaan. Nano ja Mini Rectifier menee kumpikin kätevästi omissa kantolaukuissaan ja kitara kädessä omassa kotelossaan. Sen ison laudan kanssa se alkoi mennä yhä useammin niin että jäi koko hökötys kokonsa takia kotiin. Classic Cat olisi soundiensa puolesta enemmän se juttu, mutta se on niin iso että sen saa mukaan ainoastaan kun on auto käytössä. Noh, tilanne on nyt mikä on ja sen mukaan mennään. :)

Nyt mietin, että pistäisinkö Bluetonen kananvaihtajan lautaan kiinni vai pidänkö erillään? Olisihan se toisaalta kätevä laudassa, mutta toisaalta voisi sen laudan ulkopuolellakin pitää...

Varmaan kätevintä se olisi siinä laudassa pitää? Kun sitä kuitenkin tarvitsee niin laudassa ollessan se ei ole ainakaan jaloissa pyörimässä. :)
Aman
12.05.2014 18:35:07 (muokattu 12.05.2014 18:54:40)

Korkataas tämä ketju omaltakin osalta, kun vielä nippusiteet ovat kuumana. (Minä sydän nippusiteet. Saan jotain selittämätöntä nautintoa, kun niputan johdot yhteen)

Kuvien laatu tasoa Lumia800:
https://www.dropbox.com/sh/m8whf4dyzn2m8iv/AAAOLK_zVtOdSzwz4atIUUI-a

Signaaliketju:
G50 langaton->Polytune->Luxury drive->250 klooni->CC Hybrid->SHOD klooni->Modfactor->Direct drive->Timefactor

MUOKS: Virtalähteenä toimii Cioks DC10 ja lautana Pedaltrain 2. Piuhat ja plugit vähän kaikenlaista vuosien varrella kertynyttä laaturojua. Osa Lava cable solderlessia, osa GLS Pancakeja ja osa Neutrikkeja Cordialilla ja Mogamilla.

Factoreiden väliin on tulossa vielä tap tempo komentamaan Timefactoria.

Vahvistimena käytössä pääasiallisesti Blackface Bassman '65 ja skobena Bognerin Ubercab V30/75 ristissä. Ei järin fiksu yhdistelmä, koska molemmat skuuppaavia monstereita, mutta näin tällä hetkellä.

Jos vedetään piuhalla, riittää että nykäisee Polytunen inputista piuhan pois ja kytkee kitaran suoraan siihen. Pääsoundi muodostuu Luxury drivellä boostatusta SHODista. Nämä kaksi ovat jatkuvasti päällä ja kitaran volumepotikalla sitten puhdistellaan tarpeen mukaan. Direct drive on sooloboostina tuomassa pikkasen lisää säröä ja nostamassa volumea. 250 on sitten niihin tilanteisiin, kun tarvitaan lisää säröä ilman volumen nostoa.

Tilanteet elää jatkuvasti. Nyt on tällainen.

MUOKS 2: Direct drive ja Timefactor käännetty toisinpäin signaaliketjussa.
'Naisvetoista poprokkia' Jessica Wolff tai 'to seventies and back' Gonzo Sombrero
freakingenius
12.05.2014 18:44:16
Aman: Kuvien laatu tasoa Lumia800:
https://www.dropbox.com/sh/m8whf4dyzn2m8iv/AAAOLK_zVtOdSzwz4atIUUI-a.

Nyt on kyllä todella siisti lauta. Nippusiteiden napsuttelu on kyllä ihanaa, tulee siisti olo.
mazer
12.05.2014 20:45:09
Oma lauta juuri valmistumassa vihdoin. Palmer Pedalbay 60 toimii alustana.
Signaaliketju:

Kitara
Boss TU-3 viritin
Dunlop JH-1 Wah
EHX POG2 oktaaveri
Ibanez TS9
Ibanez TS9 808-modilla
Akai Blues Overdrive (tämän tilalle harkinnassa joku fuzz)
EHX Nano Clone chorus
EHX Nano Small Stone phaser
EHX Nano Holy Grail reverb
EHX LPB-1 boosteri

Vahvistimena joko Marshall JMP tai Fender HotRod DeVille. Joku tremolo olisi vielä kiva, ehkäpä Voodoo Labin? Myös virranjakelu tulisi nyt pikimmiten hommata, ajatuksena ostaa Voodoo labin Pedalpower 2+ ja POG2 sekä reverb omalla virtalähteellä.

Ajatuksia, ehdotuksia? Otan mielelläni vastaan!
johanssen
12.05.2014 20:56:33

Laulava Kylätohtori: Nyt mietin, että pistäisinkö Bluetonen kananvaihtajan lautaan kiinni vai pidänkö erillään? Olisihan se toisaalta kätevä laudassa, mutta toisaalta voisi sen laudan ulkopuolellakin pitää...

Tää on ihan maku kysymys taas. Mie ite tykkään pitää sitä laudan ulkopuolella ihan mikkiständin juurella, kun lauta on järjestelty niin, ettei äännellessä tarvi sitä polkea, pelkkä loopin polkaisu on/off kanavanvalitsimesta riittää. Muut säädöt tehdään biisien välissä.

Niissä biiseissä, missä on vaan soittohommaa, niin mulle on sama, missä ne poljettavat luuraa, kun ei ite oo laulumikissä kiinni.

Käteväähän se tietty on, jos se kanavanvaihtaja on laudassa kiinni, niin sittehän se kulkee samassa casessa mukana jne. Mutta mulle toi ei toimi.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
kid ego
12.05.2014 23:29:41 (muokattu 12.05.2014 23:30:45)
mazer: Joku tremolo olisi vielä kiva, ehkäpä Voodoo Labin? Myös virranjakelu tulisi nyt pikimmiten hommata, ajatuksena ostaa Voodoo labin Pedalpower 2+ ja POG2 sekä reverb omalla virtalähteellä.

Ajatuksia, ehdotuksia? Otan mielelläni vastaan!

Tässä sulle tremolo ja reverb samassa: http://www.strymon.net/products/flint/

Mainio vehje, mutta vaatii virtalähteeltä vähintään 250 mA, eli ihan mikä tahansa ei pyöritä. PP2+ riittää kyllä.

EDIT: Etkä sä tartte laitteiden omia virtalähteitä mihinkään. Saat tuosta yhteisestä Voodoo Labin virtalähteestä jaettua tarvittaessa haarapiuhalla.
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
Izvire
13.05.2014 19:11:44
http://kuvaton.com/k/yOvM.jpg

Kuvan mukainen setti, vapaakin paikka löytyy vielä. Pitää varmaankin ostaa Electro Harmonixin Soul Food seuraavaksi.
Myrkky Nuoli
13.05.2014 19:20:34
Vladi: Mua häiritsee Minissä se, että se on vielä tuota Jr:ääkin leveämpi ja päätyisin todennäköisesti pitämään siinä laudassa pedaaleita, joita on oikeasti ikinä käytä. Viimeksikin tuplakeikalla tuli käytettyä tasan tarkkaan yhtä purkkia, viritintä. Mulla on usein kitaristilaulajan rooli, siinä ei mahdottomasti nappeja ehdi painella. :)

Tsekkaapa semmoinen stoner-bändi kuin Mars Red Sky! Meinasin pudota perseelleni keikalla (hienon musan lisäksi) kun jätkä vetää jazzlaatikolla Big Muffin läpi eteeristä grooveriffiä ja liidejä miljoonalla eri modulaatio/kaikupedaalilla. Polkee toisella jalalla wahia tasapainotellen sen päällä, toisella parhaimmillaan kolmen painalluksen putkia niks naks niks muualle pedaalilautaan samalla kun väistelee päällä mikkitelinettä, johon sitten kaiken tämän keskellä lauletaan kuoropoikaäänellä. Oli meinaan sen näköstä touhua, että on harjoiteltu :D
Stalkah
13.05.2014 20:19:03 (muokattu 13.05.2014 20:19:45)

Izvire: http://kuvaton.com/k/yOvM.jpg

Kuvan mukainen setti, vapaakin paikka löytyy vielä. Pitää varmaankin ostaa Electro Harmonixin Soul Food seuraavaksi.

On kyllä komein pedaalilauta jonka olen nähnyt! Ootko ite tehny, vai ostanu valmiina jostain? Todella komea.

E: Eikä ne MXR:n ja Dunlopin purnukatkaan mitään huonoja valintoja ole. T: MXR -fanipoika :P
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Vladi
13.05.2014 20:22:34
Myrkky Nuoli: Tsekkaapa semmoinen stoner-bändi kuin Mars Red Sky! Meinasin pudota perseelleni keikalla (hienon musan lisäksi) kun jätkä vetää jazzlaatikolla Big Muffin läpi eteeristä grooveriffiä ja liidejä miljoonalla eri modulaatio/kaikupedaalilla. Polkee toisella jalalla wahia tasapainotellen sen päällä, toisella parhaimmillaan kolmen painalluksen putkia niks naks niks muualle pedaalilautaan samalla kun väistelee päällä mikkitelinettä, johon sitten kaiken tämän keskellä lauletaan kuoropoikaäänellä. Oli meinaan sen näköstä touhua, että on harjoiteltu :D

Nojoo jotkut taitaa sen homman, mä taas tartten kaiken mahdollisen tilan lauluun keskittymiseen. :D Pieni on kaunista ja kun ei vuoden pohdinnan jälkeenkään tullut Pedaltrain Jr täyteen, niin miksi raahata puolityhjää lautaa joka paikkaan. Suaattaapi torille ilmestyä juttuja pian. :)
Harashoo tovaarish!
Izvire
13.05.2014 20:25:44
Stalkah: On kyllä komein pedaalilauta jonka olen nähnyt! Ootko ite tehny, vai ostanu valmiina jostain? Todella komea.

E: Eikä ne MXR:n ja Dunlopin purnukatkaan mitään huonoja valintoja ole. T: MXR -fanipoika :P

Tilasin jenkeistä, Holeyboards mallistoa.

Tuo Jimin signature fuzz on ehkä paras pedaali ikinä. (ainakin omaan makuun).

Custom Badass ei ihan nappaa, ja laitankin sen varmaan myyntiin.

Kiitokset toki kehuista!
tarzan
13.05.2014 20:27:24
Stalkah: On kyllä komein pedaalilauta jonka olen nähnyt! Ootko ite tehny, vai ostanu valmiina jostain? Todella komea.

Tuostapa tuota lautaa: http://www.ebay.co.uk/itm/New-Chemi … Accessories&hash=item1c3cf4baa1
Mitäs tässä, entäs sä?
hjukke
13.05.2014 21:18:05 (muokattu 13.05.2014 21:29:10)

Oma simppeli kattaus siivottu, koska kaikkihan rakastamme ennen/jälkeen - kuvia: http://muusikoiden.net/dyn/users/123839.jpg

Harmi kun alta ei ollut ennen -kuvaa, se oli suorastaan hävettävän sotkuinen.
Lopulta tilanne kulminoitui, kun keikalla (kylläkin Klotzin!, ja lopulta uudehko ) piuha alkoi pätkiä, olin
varma että syy on tuossa rakettispagetissa. Nyt ei pitäisi olla..

TOIM HUOM: 1-spot treeniksellä on basistin!
Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria.
johanssen
13.05.2014 21:34:00

Myrkky Nuoli: Tsekkaapa semmoinen stoner-bändi kuin Mars Red Sky! Meinasin pudota perseelleni keikalla (hienon musan lisäksi) kun jätkä vetää jazzlaatikolla Big Muffin läpi eteeristä grooveriffiä ja liidejä miljoonalla eri modulaatio/kaikupedaalilla. Polkee toisella jalalla wahia tasapainotellen sen päällä, toisella parhaimmillaan kolmen painalluksen putkia niks naks niks muualle pedaalilautaan samalla kun väistelee päällä mikkitelinettä, johon sitten kaiken tämän keskellä lauletaan kuoropoikaäänellä. Oli meinaan sen näköstä touhua, että on harjoiteltu :D

Tänks mielenkiintoisesta bändilinkistä. Harjoiteltu on kyllä tuolla. Ei vaan ite pysty harjoittelullakaan tohon, kun ääntely sitoo aina liikaa maila meiningiltä. Tana. Kele ja lauta. Eikä aika muka riitä. Selittelyn makua. Siis mulla.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Stalkah
14.05.2014 10:15:29

Izvire: Tilasin jenkeistä, Holeyboards mallistoa.

Tuo Jimin signature fuzz on ehkä paras pedaali ikinä. (ainakin omaan makuun).

Custom Badass ei ihan nappaa, ja laitankin sen varmaan myyntiin.

Kiitokset toki kehuista!

Hendrix -Fuzz taisi vielä olla rajoitettua erää? Varmasti laatuspedu.

Itse GASittelin aikanaan Custom Badass Modified OD:ta. Tykkäsin sen kykenevyydestä korkeamman gainin OD -soundeihin, mutta päädyin kuitenkin hankkimaan ihan toisenlaisen Mad Professor Sweet Honey Overdriven. Dunlopilla on omassaan ja MXR:n katalogissa kyllä paljon mielenkiintoisia säröjä, joihin tekisi mieli tutustua.

tarzan: Tuostapa tuota lautaa: http://www.ebay.co.uk/itm/New-Chemi … Accessories&hash=item1c3cf4baa1

Kiitos vielä näistä linkkivinkeistä. Tsekkasin valmistajan sivut ja on kyllä komea laitos. Itselläni on omaan tarpeeseen täysin sovelias T-Rex Tone Trunk 55 ja en kehtaa pelkkien esteettisten lisien vuoksi käydä vaihtamaan lautaa. Ainut huono puoli tossa nykyisessä on se kovan laukun puute, mutta eipä sellaista ole tuossa Holeyboardissakaan. Helpostikkos sellaisen tosin (ainakin järkevän muotoiselle 55:lle) teettää, jos on tarvis.
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
kid ego
14.05.2014 13:42:51
Izvire: http://kuvaton.com/k/yOvM.jpg

Oho, onpa hieno! Miten saat roudattua tuon ehjänä?

Äh, mä en millään meinaa löytää sopivan kokoista ja muotoista pedaalilautaa. Mulla oli Pedaltrain 2, vaihdoin sen saman firman Jr-malliin, ja nyt tuntuu siltä, että PT1 olisi paras. Käytännössä mä saan Junnuun mahtumaan kaiken tarvittavan, mutta kolmeen riviin, eli lankku saisi olla leveyssuunnassa väljempi ja syvyyssuunnassa tiiviimpi.
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)