Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: puoli-akustiseen mikrofonit
1 2
Mikdu
09.05.2014 21:46:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Minulla on tämmöinen epiphone dot johon haluan vaihtaa mikit.
mitkä mikit minulle olisivat hyvät kun soitan yleensä rockia, bluesia ja vanhaa hardrockia. olen katsellut vähän super disortioneja (joita esim. Dregen käyttää es-335:ssään) mutta olen kuullut että ne aiheuttavat kiertoa. sitten olen katsonut gibson 57' mikkejä, millainen soudi niissä on? kannattaako minun vaihtaa talla ja kaula mikki vai vain tallamikki, jos pitää vaihtaa molemmat mikä yhdistelmä olisi paras?
Kiitos!
Miika
 
Ziggy Bubba
09.05.2014 22:35:21 (muokattu 09.05.2014 22:38:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi sun mainitsemat mikit aika on eri kamaa. Hyvät vaihtoehdot tiettyihin hommiin molemmat.
 
Classic 57: nimen mukaan, klassinen Gibson-soundi. Ei hurjasti tehoa, eli loistavat pienellä säröllä. Rock & roll -laitteet... Keskialue potkii, tyyliin Appetite For Destruction.
 
Super Distortion: selkeästi enemmän tehoa/volyymiä. Tätä käyttivät ns. kaikki 70- ja 80-luvun hevimiehet. Tiukempaa alapään potkua ja enemmän säröä jos on samat säädöt.
 
Vahvistin on tosin isoin vaikuttaja soundissa.
 
E: Kannattaa myös miettiä miten ihan teknisesti vaihdat ne mikit, noissa kitaroissa kun ei ole ns. takaluukkua.... Kamat pitää kaivaa F-aukosta.
 
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Mikdu
09.05.2014 22:47:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta!
mitä muita vaihtoehtoja olisi jotka olisivat noiden kahden välivaiheilla?
ja mitä jos piuhat katkaisee mikeistä ja juottaa ne uusien mikkien piuhat yhteen vanhihin, kärsiikö saundi tai onko muita haittapuolia?
 
Ziggy Bubba
09.05.2014 22:51:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikdu: Kiitos vastauksesta!
mitä muita vaihtoehtoja olisi jotka olisivat noiden kahden välivaiheilla?
ja mitä jos piuhat katkaisee mikeistä ja juottaa ne uusien mikkien piuhat yhteen vanhihin, kärsiikö saundi tai onko muita haittapuolia?

 
Todennäköisesti siitä ei tule ongelmaa, kunha varmistat että mikään ei osu tähän yhdistysjuotokseen (teippaat sen tms.).
 
Ite kyllä vaihtaisin mikit ihan normisti, miksi ei?
 
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Old Joe
09.05.2014 22:56:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikdu: -- ja mitä jos piuhat katkaisee mikeistä ja juottaa ne uusien mikkien piuhat yhteen vanhihin, kärsiikö saundi tai onko muita haittapuolia?
 
Jos hyvin juotettu ja eristeet kunnossa, ei saundiin pitäisi olla vaikutusta. Haittapuolia - no, onhan se pirun ruman näköistä ja epäammatimaiselta vaikuttavaa. Lisäksi jos vanhat mikit käyttää johonkin, on tuo jatkos taas edessä. Ei hyvä.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Mikdu
09.05.2014 22:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite kyllä vaihtaisin mikit ihan normisti, miksi ei?
 
mietin vaan että se näyttää paljon haastavemmalta, olen nähnyt joitakin videoita joissa on otettu kaikki potikatkin irti, onko sekin pakollista "normaalisti" tehdessä, pitääkin katsoa lisää jotain oppaita miten se käytännössä tehdään ja päättää sitten. :)
 
Kuplamuovi
09.05.2014 22:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikdu: Moi!
Minulla on tämmöinen epiphone dot johon haluan vaihtaa mikit.
mitkä mikit minulle olisivat hyvät kun soitan yleensä rockia, bluesia ja vanhaa hardrockia. olen katsellut vähän super disortioneja (joita esim. Dregen käyttää es-335:ssään) mutta olen kuullut että ne aiheuttavat kiertoa. sitten olen katsonut gibson 57' mikkejä, millainen soudi niissä on? kannattaako minun vaihtaa talla ja kaula mikki vai vain tallamikki, jos pitää vaihtaa molemmat mikä yhdistelmä olisi paras?
Kiitos!
Miika

 
Terve,
 
Olisin vain kommentoinut tuota kiertojuttua, eli luin hiljattain Dregenin haastattelun ja siinä hän kertoi tunkeneensa f-aukkoihin vanhat T-paidat tai vastaavaa kierron hallitsemiseksi. Ei mulla muuta, jatkakaa.
 
Olen oman elämäni yliruskettunut risteilyisäntä.
mattim
09.05.2014 23:02:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuplamuovi: Terve,
 
Olisin vain kommentoinut tuota kiertojuttua, eli luin hiljattain Dregenin haastattelun ja siinä hän kertoi tunkeneensa f-aukkoihin vanhat T-paidat tai vastaavaa kierron hallitsemiseksi. Ei mulla muuta, jatkakaa.

 
Juu näin se kietrto on hoidettu kautta aikain. BB king teetätti sitten ittellensä semiakustisen ilman F-aukkoja.
 
.
Mikdu
09.05.2014 23:05:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuplamuovi: Terve,
 
Olisin vain kommentoinut tuota kiertojuttua, eli luin hiljattain Dregenin haastattelun ja siinä hän kertoi tunkeneensa f-aukkoihin vanhat T-paidat tai vastaavaa kierron hallitsemiseksi. Ei mulla muuta, jatkakaa.

Joo, niin määki muistan hänen sanovan, ja hän myös on opetellut sammutamaan sen soiton aikana sillä tavalla että kiertoa voi käyttää vähän omalaatuisen saundin saamiseen. :)
 
Mikdu
09.05.2014 23:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii ja muuten, pitäisikö minun vaihtaa molemmat vai vain talla mikki?
 
Ziggy Bubba
09.05.2014 23:20:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikdu: Joo, niin määki muistan hänen sanovan, ja hän myös on opetellut sammutamaan sen soiton aikana sillä tavalla että kiertoa voi käyttää vähän omalaatuisen saundin saamiseen. :)
 
Ei se kierto nyt niin iso ongelma ole, kunhan mikit on vahattu kunnolla. Toi ES-335 keskiblokki auttaa tosi paljon. Just soitettiin puhtaalla jazz-kopalla big muffin kanssa, se kiersi kivasti, hallitusti.
 
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Mikdu
09.05.2014 23:28:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Ei se kierto nyt niin iso ongelma ole, kunhan mikit on vahattu kunnolla.
voiko vahauksen tehdä itse? en haluaisi käyttää liikaa rahaa korjaamolle viemiseen tai muihin sellasiin.
 
Ziggy Bubba
09.05.2014 23:33:26 (muokattu 09.05.2014 23:33:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikdu: voiko vahauksen tehdä itse? en haluaisi käyttää liikaa rahaa korjaamolle viemiseen tai muihin sellasiin.
 
Ehkä helpoin on ostaa vaan laadukkaat mikit. Dimarzio/Duncan -osastolta about kaikki on tolta osin ihan hyvää kamaa, etenkin humbuckerit.
 
E: Siis onko se nyt ongelma?
 
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Mikdu
09.05.2014 23:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Ehkä helpoin on ostaa vaan laadukkaat mikit. Dimarzio/Duncan -osastolta about kaikki on tolta osin ihan hyvää kamaa, etenkin humbuckerit.
 
E: Siis onko se nyt ongelma?

 
okei, näiltä näkymin sitten nuo super disortionit voisivat olla sopivat. mutta tarvitseeko kaulamikkiä vaihtaa?
 
Ziggy Bubba
10.05.2014 00:11:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikdu: okei, näiltä näkymin sitten nuo super disortionit voisivat olla sopivat. mutta tarvitseeko kaulamikkiä vaihtaa?
 
Käytätkö kaulamikkiä? Siitä se riippuu.
 
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Myrkky Nuoli
10.05.2014 10:10:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikdu: okei, näiltä näkymin sitten nuo super disortionit voisivat olla sopivat. mutta tarvitseeko kaulamikkiä vaihtaa?
 
Käytätkö kaulamikkiä? Käytätkö keskiasentoa? Ootko tyytymätön molempiin mikkeihin vai ainoastaan tallamikkiin? Nämä kun funtsit läpi niin vastaus selviää!
 
Mikdu
10.05.2014 10:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Käytätkö kaulamikkiä? Käytätkö keskiasentoa? Ootko tyytymätön molempiin mikkeihin vai ainoastaan tallamikkiin? Nämä kun funtsit läpi niin vastaus selviää!
 
Minulla on samat mikit molemmissa, käytän vain talla mikkiä ja keskiasentoa, mutta millainen sekasorto siitä tulee jos käyttää eri mikkejä tallassa ja kaulassa?
 
Ziggy Bubba
10.05.2014 10:50:21 (muokattu 10.05.2014 10:51:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikdu: Minulla on samat mikit molemmissa, käytän vain talla mikkiä ja keskiasentoa, mutta millainen sekasorto siitä tulee jos käyttää eri mikkejä tallassa ja kaulassa?
 
Ei siitä mitään sekasortoa tule, hyvin voi käyttää ties mitä kaulamikkiä tossa kohtaa. Varmaan sulle on tärkein se tallamikki - ja vahvari, jos soundia mietit.
 
E: Se vahvistin ja kaappi on tosi tärkeet tekijät lopulta.
 
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Myrkky Nuoli
10.05.2014 12:11:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikdu: Minulla on samat mikit molemmissa, käytän vain talla mikkiä ja keskiasentoa, mutta millainen sekasorto siitä tulee jos käyttää eri mikkejä tallassa ja kaulassa?
 
Okei, no sitten sen kaulamikin omalla saundilla ei ole kauheasti merkitystä. Suosittelen valkkaamaan tallamikin ykkösprioriteettina eli just semmonen saundi kun tallasta haluat ja kaulaan sitten joku mikki, joka mätsää sen kanssa mahdollisimman hyvin yhteen keskiasennossa. Eli suht saman tehoinen, jotta mahdollisimman paljon taajuuksia leikkaantuu pois. Kannattanee ostaa tallamikki ensin ja vaihtaa kiinni. Jos keskiasento on hyvä niin kaulamikkiä ei tartte lähtee vaihtamaan.
 
Mikdu
10.05.2014 12:51:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Ei siitä mitään sekasortoa tule, hyvin voi käyttää ties mitä kaulamikkiä tossa kohtaa. Varmaan sulle on tärkein se tallamikki - ja vahvari, jos soundia mietit.
 
E: Se vahvistin ja kaappi on tosi tärkeet tekijät lopulta.

 
Joo minulla on yksi marshalli johon olen tyytyväinen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «