Aihe: Martin DX1AE vs. DRS1
1
mhs
08.05.2014 11:38:51
Kyllä perus-Martit ovat hyvinkin keikka- ja reissukelpoisia pelejä. Mun soittimista reissuun ja pihasoitteluun tarttuu mukaan juurikin vanha 00-Martin siniharmaassa muovilootassaan.

D-malli on tietty vähän huonommin kannettava kuin nuo pienemmät, mutta tossa on iso vaikutus kotelolla; Hiscox on kevyempi kuin perus-Martinlootat, vaikkei ehkä yhtä kivan näköinen.Hyviä jämäkästi topattuja pussejakin on, mutta niitä en osaa suositella, kun itsellä ei tuollaista ole; mulla on BackAxe-haarniska, jolla kotelon saa kätevästi selkään pidempiä kävelyitä varten.
Chemo
09.05.2014 14:30:47

Jos muutaman huntin kalliimmat lasketaan vielä samaan hintaluokkaan kuuluviksi, suosittelisin DRS1:n rinnalle kokeilemaan nykyistä 15-sarjaa. Vaikka muitakin kuin dreadnoughteja. Spekseissä on paljon yhtymäkohtia, mutta kyse on aivan eri soittimista. Plussia ja miinuksia:

+ Eri valmistusmateriaalit, kuten aito Hondurasin mahonki (15M) Vs. sapele (RS1); morado Vs. richlite otelaudat jne jne. Tarkemmat tiedot Martin Guitarsin sivuilta.
+ Valmistusmaa USA (15M) Vs. Meksiko. Hyviä kitaroita voidaan tietysti tehdä missäpäin maailmaa tahansa, mutta Nazarethin tehtaan perinteisellä pieteetillä valmistetuissa kitaroissa on oma juttunsa.
+ Laukku kuuluu hintaan.

- 15-sarjassa ei ole vakiona mikitystä (RS:ssä on). Lisähintaan saa tietysti vaikka mitä.

Soundi ja soittotuntuma kannattaa todeta itse. Ulkomaisilta saiteilta, kuten Acoustic Guitar Forumilta, löytyy paljon mielenkiintoista lueskeltavaa.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Old Guitar
09.05.2014 21:06:40
Kokeilin tuota DRS1:stä ja oli kyllä yllättävän hyvä soinniltaan ja soitettavuudeltaan. Itse kallistuisin ehdottomasti sen puolelle. Itselläkin ostohalut heräsi tuohon oivaan soittimeen.
Ota iisisti - loppu lähestyy...
Murtti
10.05.2014 06:32:58
Old Guitar: Kokeilin tuota DRS1:stä ja oli kyllä yllättävän hyvä soinniltaan ja soitettavuudeltaan. Itse kallistuisin ehdottomasti sen puolelle. Itselläkin ostohalut heräsi tuohon oivaan soittimeen.

Samaan kallistuin itse. DRS1 päätyi matkaan ja tosi tyytyväinen oon ollu näin parin ekan päivän jälkeen :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)