Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Galli Strings
1
Ardez
07.05.2014 17:33:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua juuri setti tuota D-Tuned sarjaa (10-60) ja täytyy sanoa, että ensikosketus on häkellyttävän hyvä. Aikaisemmin ollut Elixirit Majoneesissa kiinni, eikä oikein koskaan tuntunut optimaaliselta soitettavuuden kannalta. Ei sillä, että Elixirit olisi huonot, ei vaan sopineet omalle sormelle niin kummoisesti. Joka tapauksessa näissä Galleissa tuntuu olevan huikeen iso soundi ja jotenkin todella paljon voimaa soinnissa.
 
Muilla kokemuksia ko. lafkan kielistä? Basso- ja klasarimeiningeissä kait vähän tunnetumpia?
 
Puolalla on pitkät ja kunniakkaat wah-perinteet. Jo sosialismin aikoina 1970-luvulla sikäläiset progejazz-bändit waakuttelivat wakuuttavasti. Mun mielestä wah-kitarasoundi on melko olennainen osa sosialistista äänimaisemaa -Rämppy
Decadetroll
07.05.2014 20:51:35 (muokattu 07.05.2014 20:53:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ardez: Tuli ostettua juuri setti tuota D-Tuned sarjaa (10-60) ja täytyy sanoa, että ensikosketus on häkellyttävän hyvä. Aikaisemmin ollut Elixirit Majoneesissa kiinni, eikä oikein koskaan tuntunut optimaaliselta soitettavuuden kannalta. Ei sillä, että Elixirit olisi huonot, ei vaan sopineet omalle sormelle niin kummoisesti. Joka tapauksessa näissä Galleissa tuntuu olevan huikeen iso soundi ja jotenkin todella paljon voimaa soinnissa.
 
Muilla kokemuksia ko. lafkan kielistä? Basso- ja klasarimeiningeissä kait vähän tunnetumpia?

 
pakko kyllä sanoa, että enpä ole koskaan kuullut moisesta kielimerkistä. Pitänee joskus testailla. Kohta pitääkin kyllä tilata kieliä kitaroihin...
 
Katos pirulaista, noitahan löytyy sp-elektroniikasta! Siellä pitää asioida kohta muutenkin, joten josko sieltä pari settiä tarttuis mukaan. Vaikka tuo 12-70 setti vois olla aika muikea kunnon alavirejyristelyyn.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Räbbänä
07.05.2014 21:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: pakko kyllä sanoa, että enpä ole koskaan kuullut moisesta kielimerkistä. Pitänee joskus testailla. Kohta pitääkin kyllä tilata kieliä kitaroihin...
 
Katos pirulaista, noitahan löytyy sp-elektroniikasta! Siellä pitää asioida kohta muutenkin, joten josko sieltä pari settiä tarttuis mukaan. Vaikka tuo 12-70 setti vois olla aika muikea kunnon alavirejyristelyyn.

 
Oulussa myös Soitin ja tarvike myy Gallin kieliä. Seiskasetin tuli kokeeksi ostaneeksi, vaikka hinta varsin suolainen 18 euroa olikin. Sinänsä tarkkaa arviota ei vielä kykene antamaan, kun vasta pari päivää olleet kitarassa kiinni, mutta selkeä ja kirkas sointi. Tykkään. Tiedä sitten kuinka nopeasti nuo saa umpeen soitettua ja kestävyyskin vielä vähän kysymysmerkki. Perus Daddariot saanut vaihtokuntoon noin 1-1,5kk.
 
↑↑↓↓←→←→BA
Ardez
08.05.2014 11:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nähtävästi Galli on vanha Napolilainen lafka, joka on tehnyt kieliä toistasataa vuotta. Ihan btw.
 
Itse maksoin setistä 10e Vantaan Musiikissa, kun ostin Dean Markleyn Helix 10-52 settiä 10-packin. Normaali hinta 12e setti. Treenit vedetty eilen ja on kyllä pirun jämäkkä ja kirkas sointi. Randallin Diavlo (RD45) jytisee ja kruntsaa ihan uudella tavalla.
 
Saa joo nähdä, kuinka kauan kestävät kovassa käytössä...
 
Puolalla on pitkät ja kunniakkaat wah-perinteet. Jo sosialismin aikoina 1970-luvulla sikäläiset progejazz-bändit waakuttelivat wakuuttavasti. Mun mielestä wah-kitarasoundi on melko olennainen osa sosialistista äänimaisemaa -Rämppy
Decadetroll
08.05.2014 12:08:22 (muokattu 08.05.2014 13:30:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räbbänä: Oulussa myös Soitin ja tarvike myy Gallin kieliä. Seiskasetin tuli kokeeksi ostaneeksi, vaikka hinta varsin suolainen 18 euroa olikin. Sinänsä tarkkaa arviota ei vielä kykene antamaan, kun vasta pari päivää olleet kitarassa kiinni, mutta selkeä ja kirkas sointi. Tykkään. Tiedä sitten kuinka nopeasti nuo saa umpeen soitettua ja kestävyyskin vielä vähän kysymysmerkki. Perus Daddariot saanut vaihtokuntoon noin 1-1,5kk.
 
Jepulis. Täytynee ostaa setti, iskeä kitaraan kiinni ja ajaa ne niin loppuun, kuin mahdollista. Jos kestävät hyväsaundisina pitkään, niin ehkä sitten voinee hyväksyä tuon hintaeron vaikkapa D'addarioon. (galli kuitenkin jotain 13 euroa per setti ja d'addariot on siinä 4-6 euroa...)
 
Edit. Dodiin, nappasin 12-70 setin testiin samalla kun hain osia puuhalaatikkoon. Seuraavaksi taidan iskeä nuo kiinni teleen ja katsoa (tai kuunnella siis) miltä kuulostaa ja tuntuu.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Ardez
11.05.2014 14:23:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Dodiin, nappasin 12-70 setin testiin samalla kun hain osia puuhalaatikkoon. Seuraavaksi taidan iskeä nuo kiinni teleen ja katsoa (tai kuunnella siis) miltä kuulostaa ja tuntuu.
 
Ootko ehtinyt käpistelemään vielä? :)
 
Puolalla on pitkät ja kunniakkaat wah-perinteet. Jo sosialismin aikoina 1970-luvulla sikäläiset progejazz-bändit waakuttelivat wakuuttavasti. Mun mielestä wah-kitarasoundi on melko olennainen osa sosialistista äänimaisemaa -Rämppy
Decadetroll
11.05.2014 14:54:01 (muokattu 11.05.2014 14:54:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ardez: Ootko ehtinyt käpistelemään vielä? :)
 
Juu, kylläpä nuo on olleet kiinni telessä ja oon pöristellyt sekä B-, että A-vireessä ja hyvinhän nuo soivat. Jämäkät ovat, eikä saundissa ole kyllä haukuttavaa. Hyvin louhii siis. Intonaationkin sai niin hyvin kohdalleen, kuin kolmella tallapalalla yleensä voi saada.
 
Kestostahan en osaa tietenkään sanoa näin alle viikon kokeilleena, mutta palailen asiaan, kunhan alkaa tuntua, että kielet saisi vaihtaa. Sitten näkee, kannattaako maksaa reilu 13e per satsi näistä, vai palaanko d'addarion ja ernie ballin pariin, niin kuin tähän asti olen tehnyt harharetkien jälkeen.
 
Sait muuten vahinkoplussan, onnistuin painamaan väärää namiskaa nakkisormellani :)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Ardez
11.05.2014 22:53:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Juu, kylläpä nuo on olleet kiinni telessä ja oon pöristellyt sekä B-, että A-vireessä ja hyvinhän nuo soivat. Jämäkät ovat, eikä saundissa ole kyllä haukuttavaa. Hyvin louhii siis. Intonaationkin sai niin hyvin kohdalleen, kuin kolmella tallapalalla yleensä voi saada.
 
Kestostahan en osaa tietenkään sanoa näin alle viikon kokeilleena, mutta palailen asiaan, kunhan alkaa tuntua, että kielet saisi vaihtaa. Sitten näkee, kannattaako maksaa reilu 13e per satsi näistä, vai palaanko d'addarion ja ernie ballin pariin, niin kuin tähän asti olen tehnyt harharetkien jälkeen.
 
Sait muuten vahinkoplussan, onnistuin painamaan väärää namiskaa nakkisormellani :)

 
Haha, en laske creditteihin siis ;)
 
Itse eilen rymistelin keikan läpi aikamoisella raivolla... Vire ei heittänyt kertaakaan. Ei edes se kuuluisa geekieli. Ennustus näyttää hyvältä :)
 
Puolalla on pitkät ja kunniakkaat wah-perinteet. Jo sosialismin aikoina 1970-luvulla sikäläiset progejazz-bändit waakuttelivat wakuuttavasti. Mun mielestä wah-kitarasoundi on melko olennainen osa sosialistista äänimaisemaa -Rämppy
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «