Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Modulaatioefektit yhdessä pedaalissa
1 2
WanhaWihtahousu
11.04.2014 09:22:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Hommasin alta kuuenkympin Mooer-kimpan kirppikseltä. Pikanen testi osoitti, että aivan jees hintasekseen ainakin. Tosin aloittajalle tästä ny ei liiemmin ole hyötyä.
 
Aloittaja on postannut 2008, joten luulen, että hän on löytänyt pelin :)
 
http://www.youtube.com/watch?v=O0ws2y_d46w TEASER
novo
11.04.2014 09:51:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWihtahousu: Aloittaja on postannut 2008, joten luulen, että hän on löytänyt pelin :)
 
Vetelin näemmä aivan vituiks lonkalta, kun en tarkistanu moista seikkaa :D Lueskellu näitä säikeitä satunnaisesti ja muistelin tän olleen kuranttia kamaa alusta loppuun :D
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
sustain65
17.04.2014 18:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meni nyt jahkaamiseksi Eventide H9:n ja Strymon Mobiuksen välillä. H9:ssä kyllä mainioita yhdistelmäsoundeja, mutta mitäs sitten kun iPad ja muut joiden kautta tuota voi säätää ovat historiaa? Sitten voipi olla tuon käyttäminen aika ankeaa koska fyysinen käyttöliittymä on melko niukka. Eikä oikeastaan sovi treeneissäkään alkaa räpeltämään minkään padin kanssa, jos soundit ei ole kohdallaan. Strymonissa on nappulat joista vääntää. Täytyypä tehdä vielä uusi kuuntelukierros läpi erilaisten soundien mitä noista lähtee.
 
petrip
17.04.2014 19:49:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Meni nyt jahkaamiseksi Eventide H9:n ja Strymon Mobiuksen välillä. H9:ssä kyllä mainioita yhdistelmäsoundeja, mutta mitäs sitten kun iPad ja muut joiden kautta tuota voi säätää ovat historiaa? Sitten voipi olla tuon käyttäminen aika ankeaa koska fyysinen käyttöliittymä on melko niukka. Eikä oikeastaan sovi treeneissäkään alkaa räpeltämään minkään padin kanssa, jos soundit ei ole kohdallaan. Strymonissa on nappulat joista vääntää. Täytyypä tehdä vielä uusi kuuntelukierros läpi erilaisten soundien mitä noista lähtee.
 
Parametreihin pääsee käsiksi ihan nappeja painamalla ja itse olen ainakin hienosäädöt tehnyt silä tavalla. Näyttö kertoo selatessa selkokielellä, mikä parametri kyseessä. Minusta ainakin ihan helppoa. Ja sitten löytyy aina tietokonepohjainen editointimahdollisuus USB-liitännän kautta. Itsellä ei ole kokemusta Mobiuksesta, mutta H9 on kyllä erinomainen.
 
sustain65
06.05.2014 21:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en oikein osannut päättää ja laitoin äsken tilaukseen sekä H9:n että Mobiuksen. Eiköhän siinä ole muljutusta tarpeekseen.
 
G-mies
06.05.2014 21:37:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, pelimiehen ratkaisu :D
 
For great justice.
Begemoth
06.05.2014 23:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: No en oikein osannut päättää ja laitoin äsken tilaukseen sekä H9:n että Mobiuksen. Eiköhän siinä ole muljutusta tarpeekseen.
 
Kun kyllästyt jompaan kumpaan, ilmoittelehan mulle, kiitos.
 
Begemoth
 
Nhooh..
sustain65
07.05.2014 07:00:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Begemoth: Kun kyllästyt jompaan kumpaan, ilmoittelehan mulle, kiitos.

No sovitaan niin.
Älä kuitenkaan jää pidättelemään hengitystäsi.
 
Begemoth
07.05.2014 09:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: No sovitaan niin.
Älä kuitenkaan jää pidättelemään hengitystäsi.

 
Tiedetään. Mulla on kyllä pitchfactor ja modfactor, että modulaatiossa piisaa. H9 on kompaktin kokoinen ja aika harvoin sitä tarvitsee sekä modulaatio- että pitchshifting:ä samaan aikaan. Paitsi ehkä joku baritonikitara tremololla, kvinttisoolosoundi flangerillä tai... Heh.
 
Nhooh..
JTTH
07.05.2014 15:19:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä käytössä Source Audio Soundblox2 Orbital Mod.
 
http://www.thomann.de/fi/source_aud … o_sa_226_soundblox2_orbital_mod.htm
 
Erittäin kompakti ja kaksi presettiä käytettävissä.
 
Ziggy Bubba
07.05.2014 17:49:38 (muokattu 07.05.2014 17:50:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mobius tappoi mulla aika pysyvän tuntuisesti kaasutuksen modulaatioita kohtaan. Samalla se laittoi omat tremolot, vibet ja phaserit joko myyntiin tai kaapin perälle.
 
Onhan se tyyris, mutta kyllä moisella vaan kattaa paljon sounditarpeita/testejä. Vielä timmillä äänenlaadulla. Ai niin, ei vie moinen edes paljoa tilaa laudasta.
 
E: Kerros muuten Sustain kokemuksiasi kun laitteet saat. Mielenkiintoiset ostokset, etenkin noin yhdellä kertaa.
 
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
benny
07.05.2014 18:38:06 (muokattu 07.05.2014 18:39:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomtom: .. ja siihen päälle Ex-1 expression pedal. Toimii.
 
Lisäksi vaihtaa kytkimet sellaisiksi, että ne on kolvattuna piirilevyyn ja siinä samalla double preset -modi.
Edit: kattelin että oli 2014 keskustelua, mutta että replysin vuoden 2008 kommenttiin.
 
Otanpa takin naulakosta.
 
shitfuck inc.
JuSu
07.05.2014 19:12:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

benny:
 
Otanpa takin naulakosta.

 
Onkohan siellä enää yhtään jäljellä...?
 
JuSu
 
sustain65
07.05.2014 19:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba:
E: Kerros muuten Sustain kokemuksiasi kun laitteet saat.

Joo, yritän muistaa kertoilla.
 
Durty
07.05.2014 22:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musamaailma.fi/blackstar-ht-modulation-pedaali.html
 
http://www.musamaailma.fi/mooer-mod-factory-modulaatio-pedaali.html
 
novo
07.05.2014 23:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Durty: http://www.musamaailma.fi/blackstar-ht-modulation-pedaali.html
 
http://www.musamaailma.fi/mooer-mod-factory-modulaatio-pedaali.html

 
Kerro toki lisää.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
teknomies
08.05.2014 13:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin Line 6 Pod 2 -boksin. Itse käytän sitä standalonena soitteluun ja ulostulon nauhoittamiseen Macciin, mutta siinä on liitäntä myös pedaalille. Löytyy kompressori, särö, delay, kaiku, chorus, flangeri ja gate, vahvareita & skobeja, nopeat säädöt potikoista, tallennus muistiin. Pari lisäviritystä saa softalla editoiden, jolla soundit saa myös talteen kovikselle. Kaiut on aika kämmäset halli/jousikaikusimulaatiot, mutta ne on just sopivan kämmäset ja kuulostaa aidolta. Maksoi noin 140e, sopii mun käyttöön hyvin.
 
Durty
08.05.2014 19:00:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Kerro toki lisää.
 
Eikös noista linkeistä selviä kaikki tarpeellinen? Hinta, ominaisuudet yms.
 
novo
08.05.2014 19:46:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Durty: Eikös noista linkeistä selviä kaikki tarpeellinen? Hinta, ominaisuudet yms.
 
Edes tuotteiden listaaminen ei lie keskustelua, varsinkin kun Mooerista ollut ketjussa puhetta samalla sivulla.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «